/FOTOGALERIE/ Po pěti letech se na českých silnicích a dálnicích opět konalo sčítání dopravy. Měření hustoty provozu bylo velmi zajímavé na silnicích v Moravskoslezském kraji, kde nejedno přetížené město řeší a mnohdy už i staví obchvat. Deník zjišťoval, které silnice a dálnice jsou ze všech nejvytíženější.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.
Dálnice D8 v úseku mezi Novou Vsí a Roudnicí nad Labem patří v Ústeckém mezi nejzatíženější. Ukazuje to celostátní měření sčítání dopravy z roku 2020, které každých pět let realizuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Třetím nejzatíženějším dálničním úsekem v České republice je místo na D1 mezi křižovatkami Brno-centrum a Brno-jih. Podle celostátního sčítání dopravy z roku 2020, které v úterý zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic tudy projede 76,5 tisíce aut za den.
Roste počet aut, která projíždí Vysočinou. Za posledních pět let narostl v průměru o deset procent. Nejvíce přibylo nákladních aut, oproti minulosti došlo k šestnáctiprocentnímu nárůstu. V některých městech množství aut ochromuje dopravu. Nejvytíženějším místem dálnice D1 na Vysočině je úsek mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži. Každý den místem projede téměř dvaačtyřicet tisíc vozů. Vyplývá to ze statistik Ředitelství silnic a dálnic.
Desetitisíce aut denně brázdí den co den jihočeské silnice a je jich o 10 procent víc než před pěti lety. Nejhůř je na tom budějovická Dlouhá louka, která za den poslouží téměř čtyřicet tisícům vozidel všech typů, o sedm tisíc méně jich projíždí po Nádražní a až na třetím místě je dálnice D3, resp. obchvat Tábora. Po tom denně jezdí něco přes dvacet tisíc aut. To jsou výsledky celostátního Sčítání dopravy.
/FOTO,VIDEO/ Obyvatelé Žatce z lokality kolem Mostecké ulice a zaměstnanci firem z blízké průmyslové zóny Astra při cestách do jiných částí města přecházejí trojici kolejí. A to v místě bývalého přejezdu silnice Most – Plzeň.
Vlna omikronu ještě Liberecký kraj nezaplavila úplně, hygienici očekávají další velké nárůsty nemocných. Problémy jsou už ve školách, ve střehu jsou ale hlavně dopravci. Hrozí, že veřejná doprava bude omezována s ohledem na počty nemocných a řidičů v karanténě.
Ministerstvo dopravy se chystá během roku 2022 přehodnotit zpoplatnění úseků dálnic, po kterých se momentálně jezdí zdarma. V Plzeňském kraji se to týká dálničního obchvatu Plzně. Od roku 2023 by na něm tak řidiči mohli jet pouze s dálniční známkou.
Ministerstvo dopravy se chystá během roku 2022 přehodnotit zpoplatnění úseků dálnic, po kterých se momentálně jezdí zdarma. V Plzeňském kraji se to týká dálničního obchvatu Plzně. Od roku 2023 by na něm tak řidiči mohli jet pouze s dálniční známkou.
Plán na vylepšení a elektrifikaci trati z ostravských Kunčic do Frýdku-Místku (323) musí projít takzvaným velkým procesem EIA, tedy důkladným posouzením vlivu na okolí. Ve zjišťovacím řízení o tom rozhodl Krajský úřad Moravskoslezského kraje. Vedle obav z odklonění nákladních vlaků mají obce obavy i z náhradní autobusové dopravy.
Budějovičtí radní schválili úpravy dopravy v centru města, skončí projíždění přes náměstí Přemysla Otakara II. Z části Biskupské bude jednosměrka. Chystají se i závory na vjezdech do centra. V memorandu se Budějovice přihlásily k záměru postavit most u papíren.
Všeobecně se ví, že jižní obchvat Jičína na silnici I/16 už delší dobu nevyhovuje současným dopravním požadavkům jak technicky, tak kapacitně. Zprávy o rozšiřování silnice na čtyři pruhy zní z vedení Královéhradeckého kraje řadu let, nyní však projekt konečně začíná nabírat jasné obrysy. "Podle našich zpráv počítá kraj se zahájením stavby v roce 2026," potvrdil jičínský starosta Jan Malý. Téměř čtyři kilometry dlouhý úsek by měl být další fází rozšíření hlavního silničního tahu z Mladé Boleslavi na Krkonoše.
Stávkovou pohotovost vyhlásily odborové organizace ve firmě Arriva autobusy v Olomouckém, Moravskoslezském a Zlínském kraji. Krok odůvodňují výrazným zhoršením pracovních podmínek. Zda se stovky autobusů veřejné linkové dopravy skutečně zastaví, bude záležet na výsledcích dalších vyjednávání mezi odboráři a vedením firmy.
/FOTO/ Udělat dva nové mosty a zrekonstruovat tři železniční přejezdy. Takový plán si stanovila pro nadcházející roky v Teplicích v rámci investic do modernizace trati Teplice – Ústí Správa železnic. Všechna místa jsme objeli, zjistili aktuální stav a lokality nafotili. Zároveň jsme zjišťovali, co se bude dělat nového.
Koaliční hnutí Občané pro Budějovice oznámilo, že na dosah je konec největšího kruhového objezdu ve městě. Jak sdělilo v pondělí večer, rada města schválila návrh na zklidnění dopravy na náměstí Přemysla Otakara II. Ke slovu přijdou vysouvací sloupky.
Začátek D1 na pražském Chodově už není nejvytíženějším českým dálničním úsekem. Ještě větší intenzita provozu se přesunula o pár kilometrů dál: od napojení Pražského okruhu u Modletic po exit Říčany.
Na jednosměrku v ulici Na Vozovce si postupně zvykají motoristé projíždějící takzvanou úřední čtvrtí. Ke změně v organizaci dopravy tam došlo koncem listopadu a ohlasy místních občanů na tuto novinku jsou většinou kladné. Někteří obyvatelé Dvořákovy ulice ale poukazují na kolony v ranní a odpolední dopravní špičce.
Před 18. hodinou v pátek došlo na dálnici D6 na 136. kilometru ve směru Cheb - Dvory k dopravní nehodě tří aut. Policie kvůli tomu odklonila dopravu ve směru Loket a Chodov, provoz obnovila zhruba o dvě hodiny později.
Zajímá vás budoucnost dopravy v Karviné? V tom případě je právě vám určeno projednání analytické části Plánu udržitelné mobility města Karviná, které se koná ve čtvrtek 27. ledna od 17 hodin.
Sněhové jazyky se mohou vytvářet na většině území republiky v místech nad 500 metrů nad mořem ještě během pátku, na západě Čech až do půlnoci, na Vysočině s nimi musejí hlavně řidiči počítat do sobotního odpoledne. Vyplývá to z aktuální výstrahy Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). Sněžení v kombinaci se silným větrem či ledovka komplikovaly dopravu na řadě míst už ve čtvrtek, v noci i v pátek ráno ráno.
Zemědělská technika projela na protest proti chystaným změnám v dotační politice státu Hradeckem. Někde se za traktory s transparenty vytvořily kolony, ale dopravu to zásadně neovlivnilo. Třeba po hradeckém městském okruhu projely hladce. "Protestní akce se obešla bez dopravních komplikacích," komentovala situaci na Hradecku za policii Šárka Pižlová.
/VIZUALIZACE/ Současné křížení silniční a tramvajové dopravy blízko prodejny Uni Hobby na pomezí brněnské Bystrce a Komína skončí. Místo nepřehledné křižovatky vznikne mimoúrovňová, jež tramvaje i chodce s cyklisty oddělí od ostatního provozu. Její budoucí podobu ukazují nové vizualizace.
/FOTO/ Co to může být? Jedině velké parkoviště pro desítky aut. Vždyť už i ornici odtěžili a plochu zpevnili. Nejen lidé z Břeclavska, ale i turisté z různých konců republiky přemítají, k jakému účelu vedení Lednice na Břeclavsku využije oplocenou skrývku těsně za odbočkou k Janovu hradu. „Jeli jsme kolem několikrát, dokonce jsme se tady i zastavili a manžel si to fotil. Do Lednicko-valtického areálu se pravidelně a rádi vracíme, tak uvidíme, jestli tady už v létě budeme moct auto odstavit,“ zamýšlela se Lucie Halamová z Turnovska.
Ostrava hledá tým odborníků, kteří by navrhli odpovídající proměnu prostoru před hlavním nádražím v Přívoze. Prostor zčásti kultivovaný před zhruba deseti lety, kde se počítalo též s vybudováním některých prvků muzea dopravy, tak dozná další proměny.
Z důvodu zhoršující se pandemické situace nemoci covid-19 a s tím souvisejícím nedostatkem řidičů u autobusových dopravců budou od středy dočasně zrušeny čtyři spoje.
Po více než čtrnácti letech příprav je rozhodnuto. Obchvat Havířova se bude stavět. Záměr schválila Centrální komise ministerstva dopravy, kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby.
Samá ledovka, davy lidí a parkoviště narvaná k prasknutí. Řada lyžařů, kteří si chtěli zasportovat v záři sobotního slunce, měla o víkendu problém se do oblíbených rezortů v Orlických horách a v Krkonoších dostat. Ze Šerlichu řidiče vracela zpět policie, v Peci pod Sněžkou stála auta frontu před parkovištěm.
Samá ledovka, davy lidí a parkoviště narvaná k prasknutí. Řada lyžařů, kteří si chtěli zasportovat v záři sobotního slunce, měla o víkendu problém se do oblíbených rezortů v Orlických horách a v Krkonoších dostat. Ze Šerlichu řidiče vracela zpět policie, v Peci pod Sněžkou stála auta frontu před parkovištěm.
Parkoviště v horském sedle pod Šerlichem na hřebeni Orlických hor se dnes dopoledne zaplnila auty turistů. Policie řídí dopravu tak, aby zůstala průjezdná silnice Deštné – Orlické Záhoří. Ve směru od Dešného a také od Orlického Záhoří pouští jen auta, která projíždějí. Uvedla to mluvčí krajské policie v Hradci Králové Eliška Majerová. Podobná situace se v oblasti Šerlichu v zimní sezoně opakuje často.
Parkoviště v horském sedle pod Šerlichem na hřebeni Orlických hor se v sobotu dopoledne zaplnila auty turistů. Policie řídila dopravu tak, aby zůstala průjezdná silnice Deštné – Orlické Záhoří. Ve směru od Dešného a také od Orlického Záhoří pouštěla jen auta, která projíždějí. Uvedla to mluvčí krajské policie v Hradci Králové Eliška Majerová. Podobná situace se v oblasti Šerlichu v zimní sezoně opakuje často.
/ANKETA/ Zrušit čtyřproud a místo něj přestavět frekventovaný opavský tah jen na dva pruhy pro auta a dva pruhy po stranách pro cyklisty. I tak by mohla vypadat nová úprava Těšínské ulice. Magistrát si nechal loni v říjnu udělat monitoring dopravy, teď se všechna data zpracovávají.
Novým jednatelem Jihočeského koordinátora dopravy (JIKORD) se stal Jiří Kafka. Dosavadní dopravní specialista, prognostik a metodik této společnosti zřizované Jihočeským krajem ve vedoucí funkci vystřídal Josefa Michálka. Ten ji opustil zhruba po roce a půl ze zdravotních důvodů.
Dva nákladní vlaky se srazily v noci na pátek srazily v Prosenicích na Přerovsku, doprava na hlavním koridoru z Čech na sever Moravy byla až do pátečních nočních hodin přerušená. Na olomouckém hlavním nádraží měly ráno expresy mezi Prahou a Ostravou zpoždění i několik hodin.
Je to necelých sedm let, co pardubická třída Míru prošla rozsáhlými opravami za téměř 90 milionů korun. Přesto už potřebuje další rekonstrukci. Městu došla trpělivost a dlažbu, která je opět rozbitá, z části nahradí beton. Jednat se bude o dva úseky pěší zóny, generální opravu potřebuje i část Sladkovského ulice.
O zákazníky budou bojovat obchody o tisících metrů čtverečních. Řidiči se bojí komplikací s dopravou. Na opačném konci města si lidé stěžují, že nemají pořádný obchod.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý 11. ledna vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý 11. ledna vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý 11. ledna vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu.