Kreativ

ŠTÍTEK: doprava

ANKETA DENÍKU: Jak to vidí vlivní? Doprava v Ostravě kolabuje kvůli opravě mostu

V pondělí uzavřený most přes řeku Odru, který spojuje Ostravu s takzvanou Prajzskou, je aktuálně v této části regionu téma číslo jedna. Samovolně jej začali komentovat i politici, Deník se proto rozhodl dát zástupcům všech stěžejních stran prostor situaci okomentovat. Všem položil stejnou otázku: Jak vnímáte aktuální dopravní komplikace spojené s rekonstrukcí mostu přes Odru v Ostravě-Přívoze?

Neznačený přechod u archivu v Třebsíně.

Krňanští nechtějí hluk a otřesy z krajských silnic, žádají jejich opravu

/FOTOGALERIE/ Lidem v Krňanech ztrpčují už dlouho život auta projíždějící vesnicí, zejména těžká nákladní. „Krňany jsou dlouhodobě objížďkovou křižovatkou, ať už opravují cestáři silnici v Týnci nad Sázavou, u Neveklova, nebo jako právě teď u Štěchovic,“ uvedl Václav Šmerák, předseda spolku Mezi řekami, který se snaží o nápravu neutěšeného stavu. 

Silnici I/46 v Jívavské ulici ve Šternberku zavře oprava mostu. Objízdná trasa je naplánovaná kolem základní školy (na snímku)

Boj o uzavírku ve Šternberku: protáhne se to a budou kolony, varují stavbaři

Ideální varianta neexistuje. Ve sporu o problematikou objížďku na hlavním tahu na Opavu kvůli chystané opravě mostu ve Šternberku se ozvali stavbaři. Upozornili, že práce potrvají podstatně déle, pokud neprojde jimi navrhované řešení. To ovšem znamená poslat tisíce aut, včetně kamionů, na silnici vedoucí kolem základní školy. S tím nesouhlasí vedení města.

Londýnské letiště Heathrow je nejvytíženějším letištěm v Evropě. Civilné letecké dopravě slouží už 75 let.

Ikonické letiště Heathrow: první terminály byly primitivní, roli hrály i květiny

Přesně 75 let je to dnes ode dne, kdy se londýnské letiště Heathrow otevřelo pro civilní dopravu. Do počátku koronavirové pandemie bylo nejrušnějším v Evropě. Ta největší letiště se ale nachází v Číně, která v tomto směru zdatně konkuruje Spojeným státům americkým. Ty nejděsivější zase lze najít většinou v horách nebo na ostrovech.

Ilustrační foto.

Senioři nezvládají přestupovat? Pak musí hledat jinou službu

Mají šanci, že se dočkají zlepšení, senioři z venkova, jimž nevyhovuje autobusové spojení, oni jsou špatně pohybliví a nemají možnost spolehnout se na pomoc příbuzných s autem? V oblastech, kde již byla završeno začleňování do systému Pražské integrované dopravy, jsou naděje na dosažení změn pramalé.

Ilustrační foto.

Senioři nezvládají přestupovat? Pak musí hledat jinou službu

Mají šanci, že se dočkají zlepšení, senioři z venkova, jimž nevyhovuje autobusové spojení, oni jsou špatně pohybliví a nemají možnost spolehnout se na pomoc příbuzných s autem? V oblastech, kde již byla završeno začleňování do systému Pražské integrované dopravy, jsou naděje na dosažení změn pramalé.

Ilustrační foto.

Senioři nezvládají přestupovat? Pak musí hledat jinou službu

Mají šanci, že se dočkají zlepšení, senioři z venkova, jimž nevyhovuje autobusové spojení, oni jsou špatně pohybliví a nemají možnost spolehnout se na pomoc příbuzných s autem? V oblastech, kde již byla završeno začleňování do systému Pražské integrované dopravy, jsou naděje na dosažení změn pramalé.

Ilustrační foto.

Senioři nezvládají přestupovat? Pak musí hledat jinou službu

Mají šanci, že se dočkají zlepšení, senioři z venkova, jimž nevyhovuje autobusové spojení, oni jsou špatně pohybliví a nemají možnost spolehnout se na pomoc příbuzných s autem? V oblastech, kde již byla završeno začleňování do systému Pražské integrované dopravy, jsou naděje na dosažení změn pramalé.

Ilustrační foto.

Senioři nezvládají přestupovat? Pak musí hledat jinou službu

Mají šanci, že se dočkají zlepšení, senioři z venkova, jimž nevyhovuje autobusové spojení, oni jsou špatně pohybliví a nemají možnost spolehnout se na pomoc příbuzných s autem? V oblastech, kde již byla završeno začleňování do systému Pražské integrované dopravy, jsou naděje na dosažení změn pramalé.

Ilustrační foto.

Senioři nezvládají přestupovat? Pak musí hledat jinou službu

Mají šanci, že se dočkají zlepšení, senioři z venkova, jimž nevyhovuje autobusové spojení, oni jsou špatně pohybliví a nemají možnost spolehnout se na pomoc příbuzných s autem? V oblastech, kde již byla završeno začleňování do systému Pražské integrované dopravy, jsou naděje na dosažení změn pramalé.

Požární cvičení mezi řekou a Jakubským náměstím v Jihlavě.

Tak to vypadá, když se hasiči sjedou zachraňovat hořící kostel svatého Jakuba

Základem prověřovacího cvičení hasičských jednotek města Jihlavy bylo dovést vodu z řeky Jihlávky přes lesopark Malý Heulos ke kostelu svatého Jakuba Většího. Cvičení, které proběhlo v odpoledních hodinách 26. května, se pořádá každých pět let. Podílí se na něm jednotky požární ochrany zřizované statutárním městem Jihlava.

Ve Strakonicích začalo frézování povrchu komunikace na křižovatce u nádraží, které je předzvěstí úprav ulice Písecká. Ty začnou 1. června a potrvají do poloviny července.

VIDEO: Budou to nervy. Připravte se na další komplikace v dopravě

V těchto dnech se opět musejí řidiči ve Strakonicích obrnit trpělivostí. A pořádnou dávkou. Začalo totiž frézování povrchu komunikace na křižovatce u nádraží, které je předzvěstí úprav ulice Písecká. Ty začnou 1. června a potrvají do poloviny července. Silnice I/4 bude v průběhu akce uzavřena.

Silnici I/46 v Jívavské ulici ve Šternberku na hlavním tahu na Opavu zavře oprava mostu. Květen 2021

Tah přes Šternberk zavře oprava. Místní rozčílila objížďka, mluví o blokádě

Poslat tisíce aut, z nichž velkou část tvoří kamiony, po objížďce kolem základní školy? Vždyť doprava tam ráno a odpoledne kolabuje už dnes. Nechat si zničit závodní trať Ecce Homo a přijít o licenci? Plánovaná uzavírka v Jívavské ulici na hlavním tahu na Opavu a zejména stanovení objížďky popudily obyvatele Šternberka. Některé natolik, že mluví o blokádě.

Projekt parkovacího domu u hokejové arény vypracoval architekt Michal Palaščák.

Na parkovacím domě v centru Pardubic se budou hrát míčové sporty

O tom, že se u hokejové arény v Pardubicích bude stavět parkovací dům, se mluví již roky. Avšak nyní město přišlo s návrhem, že by parkovací dům na rohu ulic Sukova a U Stadionu mohl sloužit také jako sportoviště. V přízemí tak bude posilovna a na střeše hřiště na míčové sporty.

Ilustrační snímek.

Rušení lokálek: redukce čeká ty, po kterých jezdí méně než 2500 lidí týdně

/ROZHOVOR/ Středočeský radní pro mobilitu Petr Borecký (STAN) vzbudil minulý týden velký rozruch poté, co na veřejnost unikla tabulka s plánem na zrušení provozu na celkem 13 lokálkách. Podle něj je vzhledem k nedostatku veřejných financí redukce nevyhnutelná. „Hrajeme teď o to, v jakém rozsahu veřejnou dopravu zachováme,“ říká Borecký.

Náš čtenář navrhuje pro nákladní dopravu využívat kombinovanou dopravu: sinice + železnice.

Nesmyslné zákony a nedokonalý systém v nákladní dopravě, myslí si bývalý řidič

„S kamarádem chodíme občas na zdravotní procházku. Vzhledem k tomu, že jsme oba dva důchodci nechodíme pomalu, ale jak říkám důstojně, proto máme dost času se dívat kolem sebe a sledovat to, co se nám líbí, ale bohužel i nelíbí,“ uvádí na pocátku svého vyprávění pan Vlastimil Tělupil z Hustopeče. O tom, co mu vadí si přečtetě v jeho dnešním příspěvku, za který mu děkujeme!

Od úterý dopoledne mohou auta jezdit po nové přeložce z Robous do Valdic.

FOTOGALERIE: Severní obchvat Jičína z Robous kolem Valdic už slouží řidičům

Dlouho slibovaná severovýchodní přeložka Jičína je už několik dnů v provozu. Kraj ve spolupráci s městem Jičín připravoval rozsáhlý projekt několik let. Stavbu, jejíž cena přesáhla 210 milionů korun, financoval Integrovaný regionální operační program a Královéhradecký kraj. Město Jičín pak mělo na starosti výkup potřebných pozemků.

Ilustrační foto.

Jak se dopravuje GENERACE Z a co před cestou řeší?

Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.

Ilustrační foto.

Jak se dopravuje GENERACE Z a co před cestou řeší?

Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.

Náš čtenář navrhuje pro nákladní dopravu využívat kombinovanou dopravu: sinice + železnice.

Nesmyslné zákony a nedokonalý systém v nákladní dopravě, myslí si bývalý řidič

„S kamarádem chodíme občas na zdravotní procházku. Vzhledem k tomu, že jsme oba dva důchodci nechodíme pomalu, ale jak říkám důstojně, proto máme dost času se dívat kolem sebe a sledovat to, co se nám líbí, ale bohužel i nelíbí,“ uvádí na pocátku svého vyprávění pan Vlastimil Tělupil z Hustopeče. O tom, co mu vadí si přečtetě v jeho dnešním příspěvku, za který mu děkujeme!

Zámek Běhařov

Z Klatov za svatou Markétou

Údolí Úhlavy je na Klatovsku poměrně široké, přehledné a cykloturisticky nenáročné. To ale neznamená, že vytyčené cíle navštívíme úplně bez námahy. Využijeme značených cyklotras a cest se zpevněným povrchem nebo málo frekventovaných silnic. Výlet je tedy vhodný i pro méně zdatné cyklisty a rodiny s dětmi.

Ilustrační foto.

Jak se dopravuje GENERACE Z a co před cestou řeší?

Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.

Po otevření nové estakády v Předmostí se kamiony nahrnuly do centra Přerova. 14. května 2021

Jak dostat kamiony z centra Přerova? Tady je odpověď z radnice

Po uzavření Tovární ulice, kde se naplno rozjela stavba průpichu, a zprůjezdnění estakády nad železniční tratí v Předmostí, nastalo v ulicích Přerova hotové pozdvižení. Komenského ulice je věčně ucpaná kamiony, řidiči stojí v kolonách na nábřeží i třídě 17. listopadu. J

Ilustrační foto.

Jak se dopravuje GENERACE Z a co před cestou řeší?

Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.

Hanych za svoji kariéru posbíral i několik ocenění v dovednostních soutěží.

Brňan Jaroslav Hanych rozváží cestující 51 let. Dnešní dopravu kritizuje

Po Brně vozil tři generace cestujících. Pouhé čtyři dny po vojně roku 1970 tehdy jednadvacetiletý Jaroslav Hanych nastoupil do autobusových garáží Grmelova v Brně. Začínal jako mechanik, po čase začal i řídit. Za volantem autobusů Dopravního podniku města Brna vydržel jednapadesát let. "Člověka ta práce musí bavit. Tenkrát doprava byla ale jiná, to se nedá srovnat," prozrazuje dnes dvaasedmdesátiletý Brňan.

U Řevničova se staví okružní křižovatka, která spojí silnice I/6, I/16, ale také výjezd a sjezd na D6.

Stavba kruhového objezdu u Řevničova se posunula kvůli počasí i kolapsu dopravy

/FOTOGALERIE/ První květnovou sobotu začala výstavba kruhového objezdu u Řevničova, který má spojit silnice I/16, I/6 a výjezd a nájezd na dálnici D6. Někteří Rakovničané se podivovali nad tím, proč nebyla stavba zahájena dřív, třeba již při budování obchvatu Řevničova. Reagovali tak i na časté dopravní nehody, které se na rizikové křižovatce udály. 

Po otevření nové estakády v Předmostí se kamiony nahrnuly do centra Přerova. 14. května 2021

Invaze kamionů. Takto vypadá centrum Přerova po otevření estakády

Chodci, kličkující na přechodech mezi těžkými tonážemi, a bezstarostná jízda kamionů v centru města. Tak to vypadá v ulicích Přerova poté, co byla zprovozněna estakáda nad železniční tratí na příjezdu od Olomouce. Kamiony doslova ucpávají frekventovanou Komenského ulici, ze které není úniku. 

Po otevření nové estakády v Předmostí se kamiony nahrnuly do centra Přerova. 14. května 2021

Invaze kamionů v Komenského. Chodci kličkují mezi těžkými tonážemi

Chodci, kličkující na přechodech mezi těžkými tonážemi, a bezstarostná jízda kamionů v centru města. Tak to vypadá v ulicích Přerova poté, co byla zprovozněna estakáda nad železniční tratí v Předmostí. Kamiony doslova ucpávají frekventovanou Komenského ulici, ze které není úniku. Krajští radní proto bouchli do stolu a trvají na úpravě dopravního značení.

Obec Věž na Havlíčkobrodsku.

Auta často bourala do jednoho domu. Raději jsme ho zbořili, říká starosta

Když jsem byl kluk, spal jsem při otevřeném okně do silnice a těšil se, až kolem pojede auto. Poznal jsem jestli je osobní nebo nákladní I co je to za typ podle hučení motoru. Dneska musíme okna celý den zavírat, protože se ten rámus nedá vydržet, popsal situaci ve Věži na Havlíčkobrodsku umělecký kovář Josef Jerml.

Kolona u nájezdu v Berouně.

Doprava na dálnici D5 mezi Berounem a Prahou zkolabovala. Auta stála v koloně

/FOTOGALERIE/ Od čtvrtečního rána kolabovala doprava na dálnici D5 ve směru na Prahu. Kolona se táhla daleko za Králův Dvůr. Řada aut byla dlouhá asi 30 kilometrů. Už v půl deváté ráno Pražská integrovaná doprava na Twitteru informovala o výrazném zpoždění spojů na příjezdu do Prahy kvůli havárce na vnějším pražské okruhu D0. Od Berouna se kolona začala hýbat kolem třinácté hodiny a asi od půl druhé se doprava vrátila k normálu.

Zuzana Vintrová dlouhá léta sama pracovala v Německu. Po návratu do Česka působila jako poradkyně pro pendlery. V době koronakrize založila Asociaci pendlerů České republiky, které se stala předsedkyní.

Šéfka pendlerů Vintrová: Covidové zavření hranic EU tvrdě dopadlo na pohraničí

Přes sto tisíc pendlerů, tedy lidí dojíždějících denně z Česka za prací do hlavně do německého pohraničí, si během covidu zažilo očistec. Evropská unie tu přestala na dlouhé měsíce jakoby existovat, hranice se uzavíraly ze dne na den a na pendlery nebral nikdo ohled. „Pohraničí dostalo těžkou ránu,“ říká předsedkyně české asociace pendlerů Zuzana Vintrová.

Šedesát e-skútrů vyrazí do Ostravy.

Šedesát e-skútrů vyrazí do Ostravy. Rozšíří se i nabídka sdílených koloběžek

Do ulic Ostravy vyjede v tomto týdnu další stovka sdílených elektrických koloběžek a navíc šedesátka plně elektrických skútrů, které sice fungují v režimu jako auta, ale protože jsou plně elektrické, mohou parkovat i v rezidenčních zónách. Rozšíří dosavadní nabídku alternativních forem dopravy, jejichž obliba rychle roste. Pravidla pro provoz e-koloběžek bude řešit memorandum mezi městem a provozovateli.