Kreativ

ŠTÍTEK: vlak

Denně projede stanicí 1300 cestujících. Modřice mají opravenou výpravní budovu

Modřice – Nový vzhled výpravní budovy na vlakovém nádraží v Modřicích si pochvaluje Tomáš Valášek z Vranovic. Přes Modřice pravidelně cestuje vlakem do práce v Brně. „Vypadá daleko lépe, než před opravami, zlepšil se její vzhled zvenku i zevnitř,“ řekl Valášek. Správa železniční a dopravní cesty v pátek dopoledne symbolicky předala klíč od opravené budovy starostovi města Josefu Šiškovi.

Pantografy řekly sbohem pravidelnému provozu

Střední Čechy – S pravidelným provozem se definitivně rozloučily legendární pantografy, které byly ve středních Čechách po desetiletí typické pro příměstskou dopravu na železnici. Elektrická jednotka přezdívaná podle svých tvarů žabotlam (také se ale těmto vlakům někdy říkalo Emilka podle původního označení řady EM 475.1, dnes s označením 451-2) v pátek naposledy před svým přesunem do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově vyjela na svou trasu na lince S41 (spojující Roztoky u Prahy se stanicí Praha-Libeň). Další muzejní pantograf, který je také stále schopný provozu, se nachází v Šumperku.

Vlaky mezi Brnem a Vyškovem nabíraly zpoždění kvůli poruše vedení

Brno, Kojetín – Na komplikace se musí připravit cestující vlakem mezi Brnem a Vyškovem. Zpoždění nabírají vlakové linky R8, R12 a S71 kvůli poruše trakčního vedení v Kojetíně na Přerovsku. O situaci informovala společnost Kordis koordinující dopravu v kraji ve čtvrtek dopoledne.

Den Ivana Hoffmana: Dvakrát vlak

Na včerejší 8. srpen připadlo desáté výročí železniční nehody ve Studénce a rovněž 55. výročí Velké vlakové loupeže.

Vedra zastavila tahouna Masarykových oslav

Střední Čechy – Mašina s rudou hvězdou na hrudi má vévodit sobotní slavnosti, připravené v rámci oslav 100. výročí vzniku samostatného Československa na pomezí Kladenska a Rakovnicka. Rakovnické Muzeum T. G. M. společně s dalšími partnery chystá rekonstrukci prvního příjezdu prezidenta Masaryka k pobytu na zámku v Lánech.

Muž spadl na Lužinách pod metro, později zemřel. Část linky B nejezdila

Nešťastná událost přerušila na skoro dvě hodiny provoz pražského metra mezi Zličínem a Novými Butovicemi. "Žlutá" linka B nejezdila na daném úseku kvůli pádu 44letého muže pod vlak ve stanici Lužiny. Pražský dopravní podnik v úseku zavedl náhradní autobusovou dopravu XB. Zdravotníci se bohužel marně snažili muže zachránit, později totiž zraněním podlehl. 

Autobusy i vlaky čeká hotová jízdenková revoluce

Střední Čechy – Už si nemusíte kupovat SMS jízdenku, mobil toho teď dokáže podstatně víc! Cestující, kteří při jízdách po středních Čechách v autobusech a vlacích využívají tarif Pražské integrované dopravy, vybízejí k objevování nových možností chytrých mobilních telefonů webové stránky nové aplikace PID Lítačka.

Na Boleslavsku hořelo okolo trati. Požár způsobila jiskra od vlaku

Boleslavsko - Okolí vlakové trati na Boleslavsku, konkrétně v úseku mezi Bakovem nad Jizerou a Bělou pod Bezdězem, v úterý odpoledne začalo hořet. Příčinou požáru několikakilometrového úseku byla jiskra, která odletěla od vlaku s technickou závadou na brzdách.

Srážka s vlakem, karambol na D1, auto ve zdi. To jsou nehody z Jihlavska

Jihlavsko - Několik dopravních nehod se v úterý odpoledne stalo na Jihlavsku. K jedné z nich došlo po poledni na železničním přejezdu v Hodicích. Nákladní vlak tam smetl nákladní auto, čtyřiapadesátiletý řidič náklaďáku musel být z vozidla vyproštěn a se středně těžkým zraněním byl transportován do nemocnice v Brně. 

Slevy na jízdném startují v září. Mohou ohrozit městské pokladny?

Přípravy na změnu jízdného, která vstoupí v platnost prvního září, vrcholí. Děti, studenti a senioři budou nově v autobusech i vlacích platit pouze čtvrtinu ceny jízdného. Novinka se sice netýká linek MHD, ty jsou však často provázány s integrovanou dopravou kraje. Podle České televize (ČT) tak nové slevy budou platit i v některých městech.

Cesta do Prahy? Opravy D1 ženou lidi do vlaků

Brno /ANKETA/ – Do Prahy a zpátky cestuje Roman Figura z jihu Moravy několikrát do měsíce. Před cestováním autem po dálnici D1 dlouhodobě upřednostňuje vlak. „Je to pohodlnější způsob, než se kymácet po věčně zacpané dálnici. Na železnici kolony nehrozí,“ řekl muž, který pracuje jako vědec.

Žabotlamy se loučí. Poslední z nich zamíří do depozitáře v Chomutově

Chomutov /VIDEO/ - Železnice zažije příští týden jedno velké loučení. V provozu po více než padesáti letech skončí poslední elektrická jednotka řady 451, které se přezdívá pantograf, panťák, emilka nebo nověji žabotlam. Informaci potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Posledním provozním dnem bude pátek 10. srpna.

Plzní projede prezidentský vlak

Plzeň - Speciální Prezidentský vlak, který Národní technické muzeum připravilo ve spolupráci s Národním dopravcem Českými drahami a se Železnicemi Slovenské republiky při příležitosti oslav 100. výročí od založení Československa, dorazí do Plzně.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Legionářský vlak se vrací do Břeclavi. Představí i loutky z fronty

Břeclav /FOTOGALERIE, VIDEO/ – Šanci podívat se, jak v Rusku žili českoslovenští legionáři, mají ještě v sobotu lidé v Břeclavi. Zájemci o historii a techniku si prohlédnou v areálu společnosti Fosfa věrnou repliku vlaku československých legionářů z let 1918 až 1920.

Panťák nebo žabotlam? Na názvu nezáleží, vlaky zamíří do sbírek muzea

Pokud se ještě chcete svézt jednou z úspěšných elektrických jednotek řad 451/452, se kterými jsou spojeny přezdívky pantograf, emilka nebo žabotlam(a), máte několk posledních příležitostí. V pátek 10. srpna je plánovaný poslední den pravidelného provozu poslední jednotky 451.025-26. V sobotu 11. srpna se vydá na cestu do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově.