Brno, Brněnsko - Moderní elektrickou soupravou, bez zbytečných zdržení a ze dvou nových vlakových zastávek se za několik let pravděpodobně projedou lidé z Brna a okolí. Po letech administrativních tahanic totiž železničáři mohou pokračovat s přípravou modernizace trati z Brna do Zastávky. Podle původních plánů měla být hotová v roce 2014.
Doprava na dvou hlavních železničních trasách z Čech na Moravu zaznamenala loni mimořádně velký růst. Může za to zlepšená nabídka železničních dopravců i časté kolony na D1.
Vlna veder a extrémní sucho posledních dnů a týdnů ovlivnil také železniční dopravu. Ve Středočeském kraji platí zákaz provozu parních lokomotiv, takže v sobotu nostalgický vlak na trase Lužná u Rakovníka - Beroun a zpět mimořádně nepojede s parní lokomotivou.
Na pražskou Spartu vyjelo minulou sobotu speciálem Českých drah (ČD) více než 600 opavských fanoušků. Při výjezdech na domácí zápasy klubu do Brna nicméně k ničemu podobnému nedojde. Vlaková společnost pouze posílí běžné spoje.
Na pražskou Spartu jelo v sobotu více než 600 fotbalových fanoušků SFC Opava speciálem Českých drah (ČD). Při výjezdech na domácí zápasy klubu do Brna ale dojde jen k posílení běžných spojů.
/INFOGRAFIKA/ Vlaky táhnou. Zatímco v roce 2010 jimi do hlavního města přicestovalo deset milionů lidí, vloni to bylo již 23 milionů cestujících. S výjimkou Středočechů přitom neplatí, že větší vzdálenost znamená menší poptávku. Popularita jízdy vlakem názorně ilustruje stav české dálniční a železniční sítě.
Čeští důchodci jsou ochotni do nákupu automobilu investovat o 24 tisíc korun více než před rokem. Stále častěji je neuspokojí základní výbava vozu a sahají po větších a modernějších autech. Za uplynulý rok nejvíce vzrostl zájem o kategorii SUV.
Nálezy, jaký na bohumínské radnici nepamatují. Zbraně. Více jak metr dlouhou zbraň odevzdal v uplynulých dnech na úřad provozovatel Leo Expressu, v jehož vlaku zůstalo neobvyklé „zavazadlo“ ležet. Další zbraň přinesli policisté, tu pro změnu někdo našel v místní části Vrbice.
Vysočina - Až do neděle 29. července mohou lidé na žďárském nádraží navštívit legionářský vlak, jenž se skládá ze třinácti zrekonstruovaných vagonů s expozicí a od roku 2015 brázdí Českou republiku. Podstatou projektu je obnovovat povědomí veřejnosti o československých legiích a jejich zásluhách na vzniku samostatného československého státu.
Brno – Kvůli překopnutému kabelu byl od středečních zhruba tři čtvrtě na dvanáct dopoledne omezený provoz na hlavním vlakovém nádraží v Brně. Znovu ho obnovili před devátou hodinou večer. „Dělníci překopli kabel při opravách pátého a šestého nástupiště. Nefungovala elektřina, návěstidla a výhybky. Museli jsme vše ručně uzamknout, pak vlaky začaly znovu jezdit,“ sdělila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Děčínsko, Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
/FOTOGALERIE/ Dům se zahradou má dnes leckdo. Pětašedesátiletý Karel Váňa ze Střížova v Drahanovicích ale tu svou před sedmnácti lety přetvořil v zahradní železnici. Splnil si tak sen, který v hlavě nosil už od druhé třídy základní školy. Dnes se na jeho dílo jezdí dívat lidé ze všech koutů světa.
Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Děčínsko, Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost. V sousedním kraji naopak uhájily trať Liberec–Pardubice České dráhy.
Stanicí Střeň se prohnalo pendolino. Přestože vlajková loď Českých drah už mizela v dáli, závory na přejezdu jsou stále dole a světelná signalizace dokola vyzvání.
Problémy s eskalátory nadále pronásledují pražské metro. Tentokrát se jeden porouchal ve stanici linky B Českomoravská. Vlaky zde zastavovaly, ale byl možný pouze výstup. V neděli zhruba mezi půl druhou a druhou hodinou odpoledne byla stanice uzavřena zcela. V pondělí brzo ráno se provoz zcela obnovil.
Český Brod - Parní vlak vedený lokomotivou řady 475.179 Šlechtična, který vezl lidi na Svatoanenský jarmark na zámek Žleby, v sobotu dopoledne zastavoval pro cestující také v Českém Brodě. Zde na něj čekaly desítky výletníků i jiných nadšenců.
Žleby - Na zámku Žleby se v sobotu 21. července uskutečnil Svatoanenský jarmark. České dráhy na tuto akci poprvé vypravily zvláštní vlak tažený parní lokomotivou „Šlechtičnou“.
Orlickoústecko - Sucho stále sužuje Česko. Jen během soboty hasiči v Pardubickém kraji likvidovali sedm požárů porostů, z toho čtyři na Orlickoústecku. Všechny byly u trati a tráva se vznítila pravděpodobně od projíždějícího parního vlaku, který jezdí každou sobotu z České Třebové do Hanušovic a zpět.
/ROZHOVOR/ Tak jako většina těch, kdo mají děti, vyrazil herec a gurmán Lukáš Hejlík na konci školního roku se svou dcerou Klárkou užívat volno. Zastihnout tuto dvojici výletníků nebylo lehké, neboť jsou neustále v pohybu. Nakonec se to ale podařilo, a tak mohl vzniknout tenhle vpravdě prázdninový rozhovor…
Blatná - V rámci jízd zvláštních historických vlaků, které vypravuje v prázdninových měsících společnost České dráhy, budete mít možnost zažít Blatensko s příchutí uhelného dýmu a horké páry. O víkendech 21. a 22. 7., 28. a 29. 7. bude z Blatné vyjíždět historický parní vlak ve směrech Strakonice, Březnice a Nepomuk. Návštěvníci budou mít možnost si v Blatné vlak prohlédnout a dozvědět se více o jeho historii.
I přes stavební práce na průtahu Hovězím, které jsou v plném proudu, čeká vesnici nadcházející neděli tradiční pouť. Dopravní situace bude složitá, vedení obce posílí vlakovou dopravu a žádá návštěvníky poutě, aby železnici upřednostnili.
Brno – Cestu z Brna do Břeclavi v pátek zkomplikovala cestujícím nehoda vlaku s posunovací lokomotivou na brněnském hlavním nádraží. Lehce se při ní zranilo několik lidí, mladá žena skončila v nemocnici.
Brno, Třebíč - Cestující vlakem do moravské metropole čeká přestup. Na hlavním nádraží v Brně začala od 16. července nepřetržitá výluka kusých kolejí, která se týká 5. a 6. nástupiště. Důvodem je zahájení opravy dvou velkých železničních mostů přes Hybešovu a Křídlovickou ulici.
Karlovarsko - Ve znamení dekorace porcelánu v porcelánové školičce se nesl letošní, 2. ročník Festivalového vlaku, který jel „za holkami z porcelánu“ z Karlových Varů do porcelánky společnosti Thun 1794 v Nové Roli během mezinárodního filmového festivalu.
Boskovice – Na odstavné koleji nádraží v Boskovicích na Blanensku stojí od úterý Legiovlak. Jde o putovní výstavu, která přibližuje život českých a slovenských legionářů, kteří za první světové války a těsně po ní bojovali v Rusku.
/FOTOGALERIE/ Vlak sestavený z vagonů, kterými cestovali českoskoslovenští prezidenti, vyrazil na turné po Česku a Slovensku. Výraznou stopu v něm zanechali řemeslníci z Krnovska a Ostravska.
Chystaná největší železniční stavba posledních let v Praze přinese Vršovicím a Strašnicím více než jen nové zastávky a pohodlnější cestování. Magistrát totiž odsouhlasil záměr využít opouštěné drážní těleso na vybudování pětikilometrové promenády.
Cestování městskou hromadnou dopravou v Praze by mělo být od září pohodlnější. Radní schválili navýšení provozu metra i posílení některých autobusových linek. Největší změny čekají cestující na trase C. Od září pojede častěji metro o víkendech, do Letňan bude zajíždět každý vlak metra.