Kreativ

ŠTÍTEK: vlak

Negrelliho viadukt: oprava je ve třetině, omezuje i provoz tramvají

Tříletá rekonstrukce Negrelliho viaduktu přes Vltavu je ve své třetině. Stavbaři za dohledu památkářů pokračují v opravě nejstaršího železničního mostu přes Vltavu, která přinese kromě rychlejší jízdy vlaků i kultivovaný prostor pod oblouky mostu v Karlíně. Miliardová oprava má být dokončena v červenci 2020, 170 let poté, co byl most otevřen.

Číslo dne: 7

Králicko - V sobotu se již posedmé uskuteční Historické jízdy na Králicko, které úspěšně realizuje Pardubický kraj. 

Leo Express zbrojí na krajské zakázky. Pronajal si 15 dieselových vlaků

Na lavinu, kterou může spustit nedávná výhra RegioJetu na Ústecku, se připravuje i třetí největší železniční dopravce v zemi. Leo Express si dlouhodobě pronajal 15 motorových jednotek Lint od francouzského výrobce Alstom. Chce se s nimi ucházet zejména o neelektrifikované trati, na kterých příští rok končí monopol Českých drah.

Pantografy se loučí. Poslední z nich zamíří do depozitáře v Chomutově

/VIDEO/ Pražská železnice zažije příští týden jedno velké loučení. V provozu po více než 50 letech skončí poslední elektrická jednotka řady 451, které se přezdívá pantograf, panťák, emilka nebo nověji žabotlam. Informaci serveru iDnes.cz potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Posledním provozním dnem bude pátek 10. srpna.

Železniční revoluce začala na Ústecku. Boje nyní propuknou po celé zemi

/MAPA TRATÍ/ Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v Česku. Její úsvit však vyvolává řadu otázek a pochybností.

Rakouské dráhy vybavují průvodčí kamerami, ČD s nimi zatím nepočítají

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začaly vybavovat kvůli větší bezpečnosti svůj vlakový personál kamerami. Poprvé se takzvané BodyCams připevněné ke stejnokroji průvodčích objevily v běžném provozu v červnu na regionálních vlacích v Korutanech a Štýrsku, nejnověji se rozšířily i na Salcbursko. Postupně by měly být zavedeny v celém Rakousku. Agresivitě čelí i zaměstnanci Českých drah, s kamerami ale český dopravce nepočítá.

Rychle vlakem do Zastávky? Příprava má zase zelenou, stavba začne za dva roky

Brno, Brněnsko - Moderní elektrickou soupravou, bez zbytečných zdržení a ze dvou nových vlakových zastávek se za několik let pravděpodobně projedou lidé z Brna a okolí. Po letech administrativních tahanic totiž železničáři mohou pokračovat s přípravou modernizace trati z Brna do Zastávky. Podle původních plánů měla být hotová v roce 2014.

Vlakem do Prahy? Pro Liberecké nesmysl, na Moravě žhavý trend

/INFOGRAFIKA/ Vlaky táhnou. Zatímco v roce 2010 jimi do hlavního města přicestovalo deset milionů lidí, vloni to bylo již 23 milionů cestujících. S výjimkou Středočechů přitom neplatí, že větší vzdálenost znamená menší poptávku. Popularita jízdy vlakem názorně ilustruje stav české dálniční a železniční sítě.

Překvapení úředníci řeší nálezy zbraní

Nálezy, jaký na bohumínské radnici nepamatují. Zbraně. Více jak metr dlouhou zbraň odevzdal v uplynulých dnech na úřad provozovatel Leo Expressu, v jehož vlaku zůstalo neobvyklé „zavazadlo“ ležet. Další zbraň přinesli policisté, tu pro změnu někdo našel v místní části Vrbice.

Legiovlak zastavil ve Žďáře, připomíná československé legie

Vysočina - Až do neděle 29. července mohou lidé na žďárském nádraží navštívit legionářský vlak, jenž se skládá ze třinácti zrekonstruovaných vagonů s expozicí a od roku 2015 brázdí Českou republiku. Podstatou projektu je obnovovat povědomí veřejnosti o československých legiích a jejich zásluhách na vzniku samostatného československého státu. 

Vlaky měly zpoždění až sedmdesát minut. Kvůli překopnutému kabelu

Brno – Kvůli překopnutému kabelu byl od středečních zhruba tři čtvrtě na dvanáct dopoledne omezený provoz na hlavním vlakovém nádraží v Brně. Znovu ho obnovili před devátou hodinou večer. „Dělníci překopli kabel při opravách pátého a šestého nástupiště. Nefungovala elektřina, návěstidla a výhybky. Museli jsme vše ručně uzamknout, pak vlaky začaly znovu jezdit,“ sdělila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Děčínsko, Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

České dráhy musí začít bojovat o zakázky. Na paty jim šlapou soukromí dopravci

Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Revoluce na železnici. Soutěž o lokálky na Ústecku vyhrál RegioJet

Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost. V sousedním kraji naopak uhájily trať Liberec–Pardubice České dráhy.