Kreativ

ŠTÍTEK: vlak

Autobusy i vlaky čeká hotová jízdenková revoluce

Střední Čechy – Už si nemusíte kupovat SMS jízdenku, mobil toho teď dokáže podstatně víc! Cestující, kteří při jízdách po středních Čechách v autobusech a vlacích využívají tarif Pražské integrované dopravy, vybízejí k objevování nových možností chytrých mobilních telefonů webové stránky nové aplikace PID Lítačka.

Na Boleslavsku hořelo okolo trati. Požár způsobila jiskra od vlaku

Boleslavsko - Okolí vlakové trati na Boleslavsku, konkrétně v úseku mezi Bakovem nad Jizerou a Bělou pod Bezdězem, v úterý odpoledne začalo hořet. Příčinou požáru několikakilometrového úseku byla jiskra, která odletěla od vlaku s technickou závadou na brzdách.

Srážka s vlakem, karambol na D1, auto ve zdi. To jsou nehody z Jihlavska

Jihlavsko - Několik dopravních nehod se v úterý odpoledne stalo na Jihlavsku. K jedné z nich došlo po poledni na železničním přejezdu v Hodicích. Nákladní vlak tam smetl nákladní auto, čtyřiapadesátiletý řidič náklaďáku musel být z vozidla vyproštěn a se středně těžkým zraněním byl transportován do nemocnice v Brně. 

Slevy na jízdném startují v září. Mohou ohrozit městské pokladny?

Přípravy na změnu jízdného, která vstoupí v platnost prvního září, vrcholí. Děti, studenti a senioři budou nově v autobusech i vlacích platit pouze čtvrtinu ceny jízdného. Novinka se sice netýká linek MHD, ty jsou však často provázány s integrovanou dopravou kraje. Podle České televize (ČT) tak nové slevy budou platit i v některých městech.

Cesta do Prahy? Opravy D1 ženou lidi do vlaků

Brno /ANKETA/ – Do Prahy a zpátky cestuje Roman Figura z jihu Moravy několikrát do měsíce. Před cestováním autem po dálnici D1 dlouhodobě upřednostňuje vlak. „Je to pohodlnější způsob, než se kymácet po věčně zacpané dálnici. Na železnici kolony nehrozí,“ řekl muž, který pracuje jako vědec.

Žabotlamy se loučí. Poslední z nich zamíří do depozitáře v Chomutově

Chomutov /VIDEO/ - Železnice zažije příští týden jedno velké loučení. V provozu po více než padesáti letech skončí poslední elektrická jednotka řady 451, které se přezdívá pantograf, panťák, emilka nebo nověji žabotlam. Informaci potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Posledním provozním dnem bude pátek 10. srpna.

Plzní projede prezidentský vlak

Plzeň - Speciální Prezidentský vlak, který Národní technické muzeum připravilo ve spolupráci s Národním dopravcem Českými drahami a se Železnicemi Slovenské republiky při příležitosti oslav 100. výročí od založení Československa, dorazí do Plzně.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Železniční revoluce začala v našem kraji. Boje nyní propuknou po celé zemi

Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.

Legionářský vlak se vrací do Břeclavi. Představí i loutky z fronty

Břeclav /FOTOGALERIE, VIDEO/ – Šanci podívat se, jak v Rusku žili českoslovenští legionáři, mají ještě v sobotu lidé v Břeclavi. Zájemci o historii a techniku si prohlédnou v areálu společnosti Fosfa věrnou repliku vlaku československých legionářů z let 1918 až 1920.

Panťák nebo žabotlam? Na názvu nezáleží, vlaky zamíří do sbírek muzea

Pokud se ještě chcete svézt jednou z úspěšných elektrických jednotek řad 451/452, se kterými jsou spojeny přezdívky pantograf, emilka nebo žabotlam(a), máte několk posledních příležitostí. V pátek 10. srpna je plánovaný poslední den pravidelného provozu poslední jednotky 451.025-26. V sobotu 11. srpna se vydá na cestu do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově.  

Negrelliho viadukt: oprava je ve třetině, omezuje i provoz tramvají

Tříletá rekonstrukce Negrelliho viaduktu přes Vltavu je ve své třetině. Stavbaři za dohledu památkářů pokračují v opravě nejstaršího železničního mostu přes Vltavu, která přinese kromě rychlejší jízdy vlaků i kultivovaný prostor pod oblouky mostu v Karlíně. Miliardová oprava má být dokončena v červenci 2020, 170 let poté, co byl most otevřen.

Číslo dne: 7

Králicko - V sobotu se již posedmé uskuteční Historické jízdy na Králicko, které úspěšně realizuje Pardubický kraj. 

Leo Express zbrojí na krajské zakázky. Pronajal si 15 dieselových vlaků

Na lavinu, kterou může spustit nedávná výhra RegioJetu na Ústecku, se připravuje i třetí největší železniční dopravce v zemi. Leo Express si dlouhodobě pronajal 15 motorových jednotek Lint od francouzského výrobce Alstom. Chce se s nimi ucházet zejména o neelektrifikované trati, na kterých příští rok končí monopol Českých drah.

Pantografy se loučí. Poslední z nich zamíří do depozitáře v Chomutově

/VIDEO/ Pražská železnice zažije příští týden jedno velké loučení. V provozu po více než 50 letech skončí poslední elektrická jednotka řady 451, které se přezdívá pantograf, panťák, emilka nebo nověji žabotlam. Informaci serveru iDnes.cz potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Posledním provozním dnem bude pátek 10. srpna.

Železniční revoluce začala na Ústecku. Boje nyní propuknou po celé zemi

/MAPA TRATÍ/ Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v Česku. Její úsvit však vyvolává řadu otázek a pochybností.

Rakouské dráhy vybavují průvodčí kamerami, ČD s nimi zatím nepočítají

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začaly vybavovat kvůli větší bezpečnosti svůj vlakový personál kamerami. Poprvé se takzvané BodyCams připevněné ke stejnokroji průvodčích objevily v běžném provozu v červnu na regionálních vlacích v Korutanech a Štýrsku, nejnověji se rozšířily i na Salcbursko. Postupně by měly být zavedeny v celém Rakousku. Agresivitě čelí i zaměstnanci Českých drah, s kamerami ale český dopravce nepočítá.