Střední Čechy – Už si nemusíte kupovat SMS jízdenku, mobil toho teď dokáže podstatně víc! Cestující, kteří při jízdách po středních Čechách v autobusech a vlacích využívají tarif Pražské integrované dopravy, vybízejí k objevování nových možností chytrých mobilních telefonů webové stránky nové aplikace PID Lítačka.
Dvanáct jednotek hasičů ze Zlínského a Olomouckého kraje, zasahovalo v úterý krátce po 16. hodině v prostoru železniční trati mezi obcemi Tlumačov a Hulín. Provoz na této trati musel být zastaven. Kolem sedmnácté hodiny byl již provoz obnoven. Hasiči jsou stále na místě.
Vyškovsko – Od Holubic až po Chvalkovice na Hané má vyškovský okres protnout nová modernizovaná dvoukolejná trať, která spojí Brno s Přerovem za půlhodiny místo současných devadesáti minut.
Boleslavsko - Okolí vlakové trati na Boleslavsku, konkrétně v úseku mezi Bakovem nad Jizerou a Bělou pod Bezdězem, v úterý odpoledne začalo hořet. Příčinou požáru několikakilometrového úseku byla jiskra, která odletěla od vlaku s technickou závadou na brzdách.
Jihlavsko - Několik dopravních nehod se v úterý odpoledne stalo na Jihlavsku. K jedné z nich došlo po poledni na železničním přejezdu v Hodicích. Nákladní vlak tam smetl nákladní auto, čtyřiapadesátiletý řidič náklaďáku musel být z vozidla vyproštěn a se středně těžkým zraněním byl transportován do nemocnice v Brně.
Ústecký kraj - Muže s téměř 60 rostlinami konopí a 110 gramy sušené marihuany odhalili v minulém týdnu ústečtí celníci v rychlíku EC jedoucím z Prahy do Německa.
Přípravy na změnu jízdného, která vstoupí v platnost prvního září, vrcholí. Děti, studenti a senioři budou nově v autobusech i vlacích platit pouze čtvrtinu ceny jízdného. Novinka se sice netýká linek MHD, ty jsou však často provázány s integrovanou dopravou kraje. Podle České televize (ČT) tak nové slevy budou platit i v některých městech.
Dalovice – Po důležité severozápadní železniční trati Spojující Cheb, Karlovy Vary a Chomutov, už mohou v úseku mezi Dalovicemi a Hájkem opět jezdit vlaky.
Brno /ANKETA/ – Do Prahy a zpátky cestuje Roman Figura z jihu Moravy několikrát do měsíce. Před cestováním autem po dálnici D1 dlouhodobě upřednostňuje vlak. „Je to pohodlnější způsob, než se kymácet po věčně zacpané dálnici. Na železnici kolony nehrozí,“ řekl muž, který pracuje jako vědec.
Chcete na své cestě do práce či na výlet zkombinovat kolo a vlak? Pokud byste chtěli bicykl někde na delší dobu odložit, v Olomouci s úschovnou nepočítejte. Naopak v Přerově najdete hned dvě místa, kde je možné stroje bezpečně uzamknout.
Chcete na své cestě do práce či na výlet zkombinovat kolo a vlak? Pokud byste chtěli bicykl někde na delší dobu odložit, v Olomouci s úschovnou nepočítejte. Naopak v Přerově najdete hned dvě místa, kde je možné stroje bezpečně uzamknout.
Českým drahám zůstane nejspíš až do konce prosince 2019 provoz na městské lince S41. Plány Ropidu a hlavního města Prahy vybrat v neformálním poptávkovém řízení nového dopravce, který by na trasu mezi Roztoky, Libní a Hostivaří nasadil lepší vlaky, se posouvají o rok.
Chomutov /VIDEO/ - Železnice zažije příští týden jedno velké loučení. V provozu po více než padesáti letech skončí poslední elektrická jednotka řady 451, které se přezdívá pantograf, panťák, emilka nebo nověji žabotlam. Informaci potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Posledním provozním dnem bude pátek 10. srpna.
Plzeň - Speciální Prezidentský vlak, který Národní technické muzeum připravilo ve spolupráci s Národním dopravcem Českými drahami a se Železnicemi Slovenské republiky při příležitosti oslav 100. výročí od založení Československa, dorazí do Plzně.
Humpolec – Až do pátku 10. srpna potrvá výluka na regionální železniční trati 237 z Havlíčkova Brodu do Humpolce. Důvodem je údržba a oprava kolejí na trati a udržení technického stavu trati.
Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.
Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.
Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.
Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.
Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.
Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.
Ústecký kraj - Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v České republice. Její úsvit však vyvolává řadu otázky a pochybností.
Břeclav /FOTOGALERIE, VIDEO/ – Šanci podívat se, jak v Rusku žili českoslovenští legionáři, mají ještě v sobotu lidé v Břeclavi. Zájemci o historii a techniku si prohlédnou v areálu společnosti Fosfa věrnou repliku vlaku československých legionářů z let 1918 až 1920.
Pokud se ještě chcete svézt jednou z úspěšných elektrických jednotek řad 451/452, se kterými jsou spojeny přezdívky pantograf, emilka nebo žabotlam(a), máte několk posledních příležitostí. V pátek 10. srpna je plánovaný poslední den pravidelného provozu poslední jednotky 451.025-26. V sobotu 11. srpna se vydá na cestu do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově.
Tříletá rekonstrukce Negrelliho viaduktu přes Vltavu je ve své třetině. Stavbaři za dohledu památkářů pokračují v opravě nejstaršího železničního mostu přes Vltavu, která přinese kromě rychlejší jízdy vlaků i kultivovaný prostor pod oblouky mostu v Karlíně. Miliardová oprava má být dokončena v červenci 2020, 170 let poté, co byl most otevřen.
Cestování vlakem je v módě. Navzdory sílící železniční i autobusové konkurenci zaznamenaly České dráhy v letošním prvním pololetí o 2,5 milionu cestujících více. Ještě rychleji roste celková ujetá vzdálenost. A třetí důvodem k radosti národního dopravce je klesající celkové zadlužení firmy.
Třebíč - Na železničním přejezdu v Třebíči se ve středu odpoledne srazil vlak s osobním autem. Zraněn nebyl nikdo, nicméně škoda přesáhla půl milionu korun.
Na lavinu, kterou může spustit nedávná výhra RegioJetu na Ústecku, se připravuje i třetí největší železniční dopravce v zemi. Leo Express si dlouhodobě pronajal 15 motorových jednotek Lint od francouzského výrobce Alstom. Chce se s nimi ucházet zejména o neelektrifikované trati, na kterých příští rok končí monopol Českých drah.
/VIDEO/ Pražská železnice zažije příští týden jedno velké loučení. V provozu po více než 50 letech skončí poslední elektrická jednotka řady 451, které se přezdívá pantograf, panťák, emilka nebo nověji žabotlam. Informaci serveru iDnes.cz potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Posledním provozním dnem bude pátek 10. srpna.
Kamenný Újezd/VIDEO/ - Už druhá smrtelná nehoda za necelé tři týdny se ve středu před devátou hodinou dopolední odehrála na železničním přejezdu mezi Včelnou a Kamenným Újezdem na Českobudějovicku. Střet s vlakem nepřežil 66letý řidič osobního auta Dacia Logan.
Čtrnáct zraněných, z toho šest muselo být dopraveno do nemocnice. Takový je výsledek úterní srážky traktoru s vlakem na železničním přejezdu u Smrkovic u Písku. K vážné nehodě došlo po půl druhé odpoledne.
/MAPA TRATÍ/ Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v Česku. Její úsvit však vyvolává řadu otázek a pochybností.
Karlovy Vary – Bude to podívaná! Unikátní prezidentský vlak, jehož součástí jsou také tři salónní vozy československých prezidentů, přijede také do Karlových Varů.
Pouzdřany – Dramatická situace jako z akčního filmu se odehrála na železniční trati u Pouzdřan. Opilá žena se potácela po kolejích a před srážkou s jedoucím vlakem ji zachránili až policisté. O páteční události informovali v pondělí.
V Jižním Německu byl v neděli evakuován rychlovlak poté, co jeden z cestujících našel Petriho misku obsahující nespecifikovanou látku. Uvedla to agentura DPA s odkazem na informace policie.
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začaly vybavovat kvůli větší bezpečnosti svůj vlakový personál kamerami. Poprvé se takzvané BodyCams připevněné ke stejnokroji průvodčích objevily v běžném provozu v červnu na regionálních vlacích v Korutanech a Štýrsku, nejnověji se rozšířily i na Salcbursko. Postupně by měly být zavedeny v celém Rakousku. Agresivitě čelí i zaměstnanci Českých drah, s kamerami ale český dopravce nepočítá.
Hodonín /FOTOGALERIE/ – Na vlídné přijetí i loučení mohou vzpomínat prezidenti České a Slovenské republiky Miloš Zeman a Andrej Kiska, když je z hodonínského nádraží téměř v pravé nedělní poledne odvážel historický vlak do bývalého sídla československých prezidentů v Topoľčiankách.
/FOTOGALERIE/ Na vlídné přijetí i loučení mohou vzpomínat prezidenti České a Slovenské republiky Miloš Zeman a Andrej Kiska, když je z hodonínského nádraží téměř v pravé nedělní poledne odvážel historický vlak do bývalého sídla československých prezidentů v Topoľčiankách.