Tříletá rekonstrukce Negrelliho viaduktu přes Vltavu je ve své třetině. Stavbaři za dohledu památkářů pokračují v opravě nejstaršího železničního mostu přes Vltavu, která přinese kromě rychlejší jízdy vlaků i kultivovaný prostor pod oblouky mostu v Karlíně. Miliardová oprava má být dokončena v červenci 2020, 170 let poté, co byl most otevřen.
Cestování vlakem je v módě. Navzdory sílící železniční i autobusové konkurenci zaznamenaly České dráhy v letošním prvním pololetí o 2,5 milionu cestujících více. Ještě rychleji roste celková ujetá vzdálenost. A třetí důvodem k radosti národního dopravce je klesající celkové zadlužení firmy.
Třebíč - Na železničním přejezdu v Třebíči se ve středu odpoledne srazil vlak s osobním autem. Zraněn nebyl nikdo, nicméně škoda přesáhla půl milionu korun.
Na lavinu, kterou může spustit nedávná výhra RegioJetu na Ústecku, se připravuje i třetí největší železniční dopravce v zemi. Leo Express si dlouhodobě pronajal 15 motorových jednotek Lint od francouzského výrobce Alstom. Chce se s nimi ucházet zejména o neelektrifikované trati, na kterých příští rok končí monopol Českých drah.
/VIDEO/ Pražská železnice zažije příští týden jedno velké loučení. V provozu po více než 50 letech skončí poslední elektrická jednotka řady 451, které se přezdívá pantograf, panťák, emilka nebo nověji žabotlam. Informaci serveru iDnes.cz potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Posledním provozním dnem bude pátek 10. srpna.
Kamenný Újezd/VIDEO/ - Už druhá smrtelná nehoda za necelé tři týdny se ve středu před devátou hodinou dopolední odehrála na železničním přejezdu mezi Včelnou a Kamenným Újezdem na Českobudějovicku. Střet s vlakem nepřežil 66letý řidič osobního auta Dacia Logan.
Čtrnáct zraněných, z toho šest muselo být dopraveno do nemocnice. Takový je výsledek úterní srážky traktoru s vlakem na železničním přejezdu u Smrkovic u Písku. K vážné nehodě došlo po půl druhé odpoledne.
/MAPA TRATÍ/ Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v Česku. Její úsvit však vyvolává řadu otázek a pochybností.
Karlovy Vary – Bude to podívaná! Unikátní prezidentský vlak, jehož součástí jsou také tři salónní vozy československých prezidentů, přijede také do Karlových Varů.
Pouzdřany – Dramatická situace jako z akčního filmu se odehrála na železniční trati u Pouzdřan. Opilá žena se potácela po kolejích a před srážkou s jedoucím vlakem ji zachránili až policisté. O páteční události informovali v pondělí.
V Jižním Německu byl v neděli evakuován rychlovlak poté, co jeden z cestujících našel Petriho misku obsahující nespecifikovanou látku. Uvedla to agentura DPA s odkazem na informace policie.
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začaly vybavovat kvůli větší bezpečnosti svůj vlakový personál kamerami. Poprvé se takzvané BodyCams připevněné ke stejnokroji průvodčích objevily v běžném provozu v červnu na regionálních vlacích v Korutanech a Štýrsku, nejnověji se rozšířily i na Salcbursko. Postupně by měly být zavedeny v celém Rakousku. Agresivitě čelí i zaměstnanci Českých drah, s kamerami ale český dopravce nepočítá.
Hodonín /FOTOGALERIE/ – Na vlídné přijetí i loučení mohou vzpomínat prezidenti České a Slovenské republiky Miloš Zeman a Andrej Kiska, když je z hodonínského nádraží téměř v pravé nedělní poledne odvážel historický vlak do bývalého sídla československých prezidentů v Topoľčiankách.
/FOTOGALERIE/ Na vlídné přijetí i loučení mohou vzpomínat prezidenti České a Slovenské republiky Miloš Zeman a Andrej Kiska, když je z hodonínského nádraží téměř v pravé nedělní poledne odvážel historický vlak do bývalého sídla československých prezidentů v Topoľčiankách.
Brno, Brněnsko - Moderní elektrickou soupravou, bez zbytečných zdržení a ze dvou nových vlakových zastávek se za několik let pravděpodobně projedou lidé z Brna a okolí. Po letech administrativních tahanic totiž železničáři mohou pokračovat s přípravou modernizace trati z Brna do Zastávky. Podle původních plánů měla být hotová v roce 2014.
Doprava na dvou hlavních železničních trasách z Čech na Moravu zaznamenala loni mimořádně velký růst. Může za to zlepšená nabídka železničních dopravců i časté kolony na D1.
Vlna veder a extrémní sucho posledních dnů a týdnů ovlivnil také železniční dopravu. Ve Středočeském kraji platí zákaz provozu parních lokomotiv, takže v sobotu nostalgický vlak na trase Lužná u Rakovníka - Beroun a zpět mimořádně nepojede s parní lokomotivou.
Na pražskou Spartu vyjelo minulou sobotu speciálem Českých drah (ČD) více než 600 opavských fanoušků. Při výjezdech na domácí zápasy klubu do Brna nicméně k ničemu podobnému nedojde. Vlaková společnost pouze posílí běžné spoje.
Na pražskou Spartu jelo v sobotu více než 600 fotbalových fanoušků SFC Opava speciálem Českých drah (ČD). Při výjezdech na domácí zápasy klubu do Brna ale dojde jen k posílení běžných spojů.
/INFOGRAFIKA/ Vlaky táhnou. Zatímco v roce 2010 jimi do hlavního města přicestovalo deset milionů lidí, vloni to bylo již 23 milionů cestujících. S výjimkou Středočechů přitom neplatí, že větší vzdálenost znamená menší poptávku. Popularita jízdy vlakem názorně ilustruje stav české dálniční a železniční sítě.
Čeští důchodci jsou ochotni do nákupu automobilu investovat o 24 tisíc korun více než před rokem. Stále častěji je neuspokojí základní výbava vozu a sahají po větších a modernějších autech. Za uplynulý rok nejvíce vzrostl zájem o kategorii SUV.
Nálezy, jaký na bohumínské radnici nepamatují. Zbraně. Více jak metr dlouhou zbraň odevzdal v uplynulých dnech na úřad provozovatel Leo Expressu, v jehož vlaku zůstalo neobvyklé „zavazadlo“ ležet. Další zbraň přinesli policisté, tu pro změnu někdo našel v místní části Vrbice.
Vysočina - Až do neděle 29. července mohou lidé na žďárském nádraží navštívit legionářský vlak, jenž se skládá ze třinácti zrekonstruovaných vagonů s expozicí a od roku 2015 brázdí Českou republiku. Podstatou projektu je obnovovat povědomí veřejnosti o československých legiích a jejich zásluhách na vzniku samostatného československého státu.
Brno – Kvůli překopnutému kabelu byl od středečních zhruba tři čtvrtě na dvanáct dopoledne omezený provoz na hlavním vlakovém nádraží v Brně. Znovu ho obnovili před devátou hodinou večer. „Dělníci překopli kabel při opravách pátého a šestého nástupiště. Nefungovala elektřina, návěstidla a výhybky. Museli jsme vše ručně uzamknout, pak vlaky začaly znovu jezdit,“ sdělila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Děčínsko, Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
/FOTOGALERIE/ Dům se zahradou má dnes leckdo. Pětašedesátiletý Karel Váňa ze Střížova v Drahanovicích ale tu svou před sedmnácti lety přetvořil v zahradní železnici. Splnil si tak sen, který v hlavě nosil už od druhé třídy základní školy. Dnes se na jeho dílo jezdí dívat lidé ze všech koutů světa.
Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Děčínsko, Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Ústecký kraj - Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost.
Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost. V sousedním kraji naopak uhájily trať Liberec–Pardubice České dráhy.
Stanicí Střeň se prohnalo pendolino. Přestože vlajková loď Českých drah už mizela v dáli, závory na přejezdu jsou stále dole a světelná signalizace dokola vyzvání.