Kreativ

ŠTÍTEK: RegioJet

Leo Express zbrojí na krajské zakázky. Pronajal si 15 dieselových vlaků

Na lavinu, kterou může spustit nedávná výhra RegioJetu na Ústecku, se připravuje i třetí největší železniční dopravce v zemi. Leo Express si dlouhodobě pronajal 15 motorových jednotek Lint od francouzského výrobce Alstom. Chce se s nimi ucházet zejména o neelektrifikované trati, na kterých příští rok končí monopol Českých drah.

Železniční revoluce začala na Ústecku. Boje nyní propuknou po celé zemi

/MAPA TRATÍ/ Není to první soukromý železniční dopravce, který dostal dotované vlakové linky. Není to ani první taková zakázka pro RegioJet. Přesto zpráva, že žluté vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných regionálních tratích na Ústecku, znamená druhou železniční revoluci v Česku. Její úsvit však vyvolává řadu otázek a pochybností.

Vlakem do Prahy? Pro Liberecké nesmysl, na Moravě žhavý trend

/INFOGRAFIKA/ Vlaky táhnou. Zatímco v roce 2010 jimi do hlavního města přicestovalo deset milionů lidí, vloni to bylo již 23 milionů cestujících. S výjimkou Středočechů přitom neplatí, že větší vzdálenost znamená menší poptávku. Popularita jízdy vlakem názorně ilustruje stav české dálniční a železniční sítě.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Děčínsko, Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Ústecký kraj je precedens. České dráhy musí začít bojovat o zakázky

Ústecký kraj - Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

České dráhy musí začít bojovat o zakázky. Na paty jim šlapou soukromí dopravci

Časy na železnici se mění. Soukromý dopravce RegioJet vyhrál první veřejnou soutěž na provoz regionálních vlaků. Stát a kraje platí Českým drahám za provoz rychlíků nebo osobních vlaků více než 13 miliard korun ročně. Ústecký tendr za 149 milionů ročně tedy představuje jen drobné. Přesto se jedná o průlom a zdvižený prst právě Českým drahám.

Revoluce na železnici. Soutěž o lokálky na Ústecku vyhrál RegioJet

Soukromý železniční dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti elektrifikovaných tratích v Ústeckém kraji. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Ústeckého kraje, na které upozornila na facebooku Drážní společnost. V sousedním kraji naopak uhájily trať Liberec–Pardubice České dráhy.

S ODISkou můžete jet i RegioJetem

Cestující s dlouhodobými časovými jízdenkami ODIS mohou nově při cestách mezi Návsím a Ostravou využít také tři ranní spoje RegioJet.

Půl milionu cestujících denně. Vlaky vozí nejvíce lidí od roku 2007, busy ztrácí

Severní Čechy - Vlaky v České republice vozí čím dál více lidí, cestující s nimi najezdí i více kilometrů než v minulosti. Trend posledních let potvrzují statistiky za první čtvrtletí, které zveřejnilo ministerstvo dopravy. Růst hlásí oba největší dopravci: České dráhy i RegioJet. Naopak u autobusové dopravy data ukazují další útlum poptávky.

Jančura opožděně ukázal čísla za 2016. Vlaky spadly do mírné ztráty

Hospodaření největšího soukromého osobního dopravce na železnici v Česku v roce 2016 skončilo ztrátou, o téměř polovinu pak klesla Radimu Jančurovi ziskovost dalších byznysů zastřešených Student Agency. Ztrátu vlaků podle firmy zavinil byznys na Slovensku, na své hlavní trase Praha – Ostrava byla firma v zisku. Vyplývá to z výročních zpráv RegioJetu a Student Agency, kterou firma s téměř půlročním zpožděním oproti zákonné lhůtě zveřejnila ve sbírce listin obchodního rejstříku.

Půl milionu cestujících denně. Vlaky vozí nejvíce lidí od roku 2007, busy ztrácí

Vlaky v Česku vozí čím dál více lidí, cestující s nimi najezdí i více kilometrů než v minulosti. Trend posledních let potvrzují statistiky za první čtvrtletí, které zveřejnilo ministerstvo dopravy. Růst hlásí oba největší dopravci: České dráhy i RegioJet. Naopak u autobusové dopravy data ukazují další útlum poptávky.

Na Slovensku se srazil vlak RegioJetu s autem, řidič zemřel

V okrese Komárno na Slovensku se v pondělí po dvacáté hodině srazil vlak českého dopravce RegioJet s automobilem. Osobní vozidlo, jehož řidič na místě zemřel, bylo po střetu kompletně zdemolováno, cestujícím ani posádce vlaku se navzdory vykolejení soupravy nic nestalo.

Téměř na rok zavřou vestibul. Vlakové nádraží se vrátí ke vzhledu z 19. století

Břeclav /PLÁN PŘÍSTUPOVÝCH TRAS/ – Stavební úpravy omladí budovu, její průčelí dostane historizující vzhled původního objektu z devatenáctého století. Na břeclavském vlakovém nádraží uzavřou na konci července vestibul výpravní budovy. „Souvisí to se zahájením další etapy rekonstrukce nádražní budovy,“ sdělila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Pozor, pozor. Autobusové nádraží na Florenci slaví 70. výročí

/FOTOGALERIE/ V neděli uplynulo přesně 70 let od chvíle, kdy na Florenci začal provoz autobusového nádraží. Legendární místo nezničily ani povodně v roce 2002, nedávno modernizovaný autobusový terminál slouží cestujícím dodnes. V současnosti stanice Praha, ÚAN Florenc odbavuje zhruba pět set linek denně.

Žluté autobusy mizí z Jihlavy. Dočasně?

Jihlava – Změna je život. Ačkoliv RegioJet ještě na začátku března ujišťoval, že se rušení spojů na trase Praha – Brno nijak nebude týkat Jihlavy, o tři měsíce později je vše jinak.

Odjezd vlaku si raději ověřte, radí kvůli změnám správa kolejí

Střední Čechy – Od neděle platí nové jízdní řády, jež ve Středočeském kraji přinesly především nové spoje na některých autobusových linkách – avšak změny platné od 10. června se nevyhnuly ani železnici. Připomíná to sdělení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Souboj žlutých proti zeleným. RegioJet poslal FlixBusu předžalobní výzvu

Brno - Souboj o cestující se z autobusových nádraží a silnic přesouvá. Pravděpodobně k soudu. Zástupci společnosti RegioJet doručili v pondělí předžalobní výzvu společnosti FlixBus. Důvodem jsou podnákladové ceny. Podle RegioJetu Flixbus i devět měsíců po vstupu na český trh jezdí za ceny, které pokryjí jen lehce přes polovinu nákladů na cestu.

Jančura prodává Student Agency. Chce se soustředit jen na autobusy a vlaky

Známý brněnský podnikatel Radim Jančura údajně nabízí k prodeji svou společnost Student Agency, která prodává letenky a dovolené. Informaci jako první přinesly Hospodářské noviny. Jančura se chce soustředit pouze na autobusovou a vlakovou dopravu pod značkou RegioJet. Podle Student Agency však prodej není na pořadu dne.

Nové lokomotivy RegioJetu začaly od středy jezdit na trase Praha - Návsí

Nové lokomotivy Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu začaly svůj pravidelný provoz. Soukromý dopravce je ve středu vypravil na první spoje z Prahy do Návsí. Letos má získat ještě další dvě lokomotivy, postupně je začne nasazovat i do mezinárodní dopravy. Cestující čekají i nové vagóny Astra.

RegioJet představil novou lokomotivu. Dopravce zaznamenal nárůst cestujících

Nové lokomotivy Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu začaly svůj pravidelný provoz. Soukromý dopravce je ve středu vypravil na první spoje z Prahy do Návsí. Letos má získat ještě další dvě lokomotivy, postupně je začne nasazovat i do mezinárodní dopravy. Cestující čekají i nové vagóny Astra.

Hitem u cestujících začíná být nákup jízdenek v infocentrech

Prodej jízdenek soukromých dopravců v infocentrech řady měst našeho regionu, to je služba, kterou využívá čím dál tím víc cestujících na Slovácku. Pozvolný nárůst zájmu o ni registrují v Uherském Hradišti, Starém Městě i v Uherském Brodě.

RegioJet míří na Ukrajinu, v Košicích se bude přesedat z vlaku na autobus

Síť charakteristických žlutých autobusů vysune první chapadlo do zemí bývalého Sovětského svazu. Na vlaky z Prahy do Košic naváže autobusová linka Košice–Michalovce–Užhorod–Mukačevo. Na Ukrajinu pojede v noci, zpět na Slovensko odpoledne. Dopravce počítá se zdržením na hranici, na přestup proto vyčlenil dvouapůlhodinovou rezervu.

Železnice spojí Libeň s Hostivaří

Vedení Prahy řeší, jak zajistit dopravu z Libně do Hostivaře nejen o víkendech. Na lince by mohl jezdit nový dopravce, pantografy českých drah totiž doslouží.