Kreativ

ŠTÍTEK: RegioJet

Většinu dotovaných tratí stát přidělil ČD. Šest jich zbylo na konkurenci

Převážnou část dotovaných dálkových vlaků, které si objednává stát, budou i nadále zajišťovat České dráhy. Jde o celkem 22 dálkových linek, například na dvou tratích mezi Prahou a Brnem. Dnes to sdělil František Jemelka z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Šest dálkových linek loni dostali soukromí dopravci.

Nový přímý autobus doveze Brňany do Vídně, Drážďan a Berlína

Brno – Lidé dostanou nový přímý autobusový spoj RegioJet z Rakouska do Německa. Už ve čtvrtek v noci jím pojedou první lidé. „Noční cestování mám nejradši. Pojedu tak třeba na německý hudební festival,“ okomentovala například studentka Veronika Dubská.

RegioJet podepsal smlouvu na sedm polských vlaků pro Ústecko

Společnost RegioJet dnes na půdě polského velvyslanectví v Praze podepsala slavnostně smlouvu na dodávku sedmi elektrických nízkopodlažních souprav Pesa Elf.eu s polským výrobcem Pesa Bydhošť. Vlaky zajistí dopravu na území Ústeckého kraje, kde firma přebírá na části linek provoz už od prosince. 

RegioJet v Praze nerespektoval návěst, zastavil 37 metrů před drezínou

Železniční provoz v Praze dnes výrazně komplikovala ranní mimořádná událost na Smíchově. Vlak RegioJetu bez cestujících dnes v 9.01 projel návěstidlo zakazující jízdu a vjel do postavené vlakové cesty služebnímu vlaku SŽDC. Kvůli tomu byl provoz mezi hlavním nádražím a Smíchovem výrazně omezen, některé vlaky musely jezdit oklikou nebo končily svoji jízdu jinde. Informoval o tom server Zdopravy.cz.

Po vzoru Deníku. Slovenští kandidáti na prezidenta diskutovali ve vlaku

RegioJet dnes vypravil speciální vlak na trase Bratislava-Žilina, ve kterém diskutovalo sedm kandidátů na post prezidenta Slovenské republiky o aktuálních tématech předvolební kampaně. Hosty speciální jízdy byli Zuzana Čaputová, Béla Bugár, František Mikloško, Maroš Šefčovič, Milan Krajniak, Robert Mistrík a Štefan Harabin. 

České dráhy zahýbaly s cenami jízdenek. Budou se měnit podle času, trasy i vlaku

České dráhy (ČD) od února zdražily řadu vytížených spojů i o několik desítek korun, část méně obsazených vlaků naopak zlevnila. Důvodem je rozšíření počtu spojů s takzvanou dynamickou cenou jízdného, která reaguje na obsazenost spojů. Vyplývá to z rezervačního systému státního dopravce. Pružné ceny dráhy zavedly na většině dálkových linek.

Babišův účet za slevy pro seniory a studenty? Za čtvrtletí 1,5 miliardy

Ministerstvo dopravy vyplatilo za první tři měsíce existence nového systému slev pro vybrané skupiny cestujících dopravcům na kompenzacích celkem 1,462 miliardy korun. Slevy byly zavedeny loni v září, ministerstvo má zatím čísla do listopadu. Za celý rok 2017 přitom stát na kompenzacích za slevy vyplatil necelé čtvrt miliardy korun. Informoval o tom server Zdopravy.cz.

Stát pomůže Českým drahám. Vynechá konkurenci

České dráhy získaly jistotu, že v příštích letech budou dál zajišťovat provoz na většině dálkových linek, které objednává stát. Ministerstvo dopravy po loňských takzvaných rozstřelech, kdy mohli nabídku podat i jiní dopravci, zadá většinu výkonů opět jen státní firmě bez jakékoliv soutěže napřímo.

Vlaková výluka? Stále problém pro matky s kočárky

Brno, Jižní Morava /ANKETA/ – Za to, že je nutná výluka na hlavním brněnském nádraží, můžou ti, kteří chtějí novou stanici blíž centru města, má jasno Mojmír Herclík. Už měsíc musí jezdit vlakem z dolního nádraží. Jiní zase cestují z Židenic, Králova Pole nebo Chrlic. Na vině jsou opravy výhybek a zabezpečovacího zařízení.

Drahé slevy. Dopravci žádají po státu za dva měsíce takřka miliardu

Téměř miliardu korun požadují dopravci za září a říjen na ministerstvu dopravy, aby pokryli poskytnuté slevy na jízdném. Takřka polovinu z celkové částky 975,4 milionů korun žádají od státu České dráhy. Snížení ceny jízdného o 75 procent, o němž rozhodla vláda, platí pro studenty a seniory od září loňského roku.

Rok 2019 na železnici: více spojů od konkurence Českých drah

/ANKETA/ Česká železnice zažila i letos další růst, počty cestujících rostou už osmým rokem v řadě. Pokud se nestane nic mimořádného, zájem o cesty vlakem by měl růst i příští rok. Hlavní vlna změn čeká cestující hlavně v jeho závěru.

Rozhodnuto! Na koleje v Ústeckém kraji vyjede RegioJet

Ústecký kraj - Společnost RegioJet získá desetiletou smlouvu na provoz části elektrických vlaků v Ústeckém kraji. Po několika obratech ve vývoji poptávkového řízení to schválili krajští radní. RegioJet by měl v kraji vyjet v prosinci 2019.

Rozhodnuto! Na koleje v Ústeckém kraji vyjede RegioJet

Teplicko, Ústecký kraj - Společnost RegioJet získá desetiletou smlouvu na provoz části elektrických vlaků v Ústeckém kraji. Po několika obratech ve vývoji poptávkového řízení to schválili krajští radní. RegioJet by měl v kraji vyjet v prosinci 2019.

Rozhodnuto! Na koleje v Ústeckém kraji vyjede RegioJet

Ústecký kraj - Společnost RegioJet získá desetiletou smlouvu na provoz části elektrických vlaků v Ústeckém kraji. Po několika obratech ve vývoji poptávkového řízení to schválili krajští radní. RegioJet by měl v kraji vyjet v prosinci 2019.

Rychlíky z Brna do Bohumína převezme RegioJet. Leo Express nesplnil podmínky

/ANKETA/ Státní zakázku na provoz rychlíkové linky R8 mezi Brnem, Ostravou a Bohumínem získá RegioJet podnikatele Radima Jančury. Smlouvu získá na základě takzvaného rozstřelu, ačkoliv s levnější nabídkou přišel Leo Express. Ten ale podle ministerstva dopravy nesplnil podmínky. Smlouva bude platit do roku 2027, stát na trase navýší provoz zhruba o 19 procent. Na dalších čtyřech dálkových linkách, které dnes přiděloval resort dopravy, uspěla Arriva.

Rychlíky z Brna do Bohumína převezme RegioJet. Leo Express nesplnil podmínky

Státní zakázku na provoz rychlíkové linky R8 mezi Brnem, Ostravou a Bohumínem získá RegioJet podnikatele Radima Jančury. Smlouvu získá na základě takzvaného rozstřelu, ačkoliv s levnější nabídkou přišel Leo Express. Ten ale podle ministerstva dopravy nesplnil podmínky. Smlouva bude platit do roku 2027, stát na trase navýší provoz zhruba o 19 procent.

Budou do Brna jezdit i soukromí dopravci?

Lidem cestujícím na trase Bohumín – Brno (a naopak) se možná blýská na kvalitnější a pohodlnění cestování a větší počet spojů. Stát totiž nabídl soukromým dopravcům možnost provozovat vlaky na rychlíkové lince R8 z Brna do Bohumína.

ČD mohou přijít o rychlíky z Brna do Ostravy. Jejich počet vzroste, kvalita ne

Ministerstvo dopravy čeká v příštích dnech rozhodování o tom, jaký dopravce bude provozovat vlaky na rychlíkové lince R8 z Brna do Bohumína. Kromě Českých drah oslovilo ministerstvo ještě RegioJet a Leo Express v takzvaném rozstřelu. Vítěz získá smlouvu přímým zadáním až do konce roku 2027. Stát na trase navýší provoz zhruba o 17 procent.

ČD mohou přijít o rychlíky z Brna do Ostravy. Jejich počet vzroste, kvalita ne

Ministerstvo dopravy čeká v příštích dnech rozhodování o tom, jaký dopravce bude provozovat vlaky na rychlíkové lince R8 z Brna do Bohumína. Kromě Českých drah oslovilo ministerstvo ještě RegioJet a Leo Express v takzvaném rozstřelu. Vítěz získá smlouvu přímým zadáním až do konce roku 2027. Stát na trase navýší provoz zhruba o 17 procent.

Cesta vlakem z Prahy do Ostravy? ČD zvažují zavedení povinných místenek

Chystáte se na jaře příštího roku na výlet vlakem z Prahy do Ostravy? Zřejmě vám nezbude nic jiného, než si k lístku pořídit místenku. Její povinné zavedení chystají České dráhy. V dálkových vlacích Českých drah si zatím k jízdence pořizuje místenku jen zhruba každý pátý pasažér.

Kolaps v Praze ovlivnil celou zemi. Porucha i smrt dívky zastavily dálkové vlaky

Během pondělního večera, noci a úterního rána se držela na železničních tratích v Praze a okolí smůla. Poslední ze tří nehod vlaků si bohužel vyžádala i lidský život, mezinárodní rychlík srazil nezletilou dívku přecházející koleje nedaleko stanice Černošice - Mokropsy. Porucha trakčního vedení ve Vršovicích ovlivnila až stovky spojů do všech koutů republiky. V poledne byl provoz obnoven, avšak problémy potrvají možná celý den.

Kraje vybírají železniční dopravce bez soutěže

Prapor liberalizace regionálních železnic začíná povlávat dosti schlíple. Desetileté smlouvy krajů s Českými drahami (ČD) končí vesměs za rok v prosinci a drtivá většina hejtmanství sahá znovu po přímém zadání bez soutěží. Vyplývá to z analýzy ministerstva dopravy. Nadšení pro řádné tendry přitom opouští i odvážlivce, kteří otevřeným soutěžím dávali přednost.