
Některé autobusy v Mostě mají jezdit jinak. Tramvajová linka 4 se asi prodlouží
Kombinace různých opatření má zatraktivnit celou MHD, aby ve špičkách nebyly autobusy a tramvaje narvané a doprava nevázla.
Kombinace různých opatření má zatraktivnit celou MHD, aby ve špičkách nebyly autobusy a tramvaje narvané a doprava nevázla.
Projet celý Ústecký kraj dokola veřejnou dopravou za méně než 200 korun, nebo dokonce zadarmo? Vydat se do Berlína za pár stokorun? To vše je možné, pokud si turisté pečlivě vybírají z nabídky dopravců nebo dopravních svazů. Deník vám přináší přehled nejvýhodnějších nabídek.
Regionální dopravní systém nabízí řadu variant, jak ušetřit za cestování v regionu. Do budoucna by jich však mělo ještě přibývat, aby veřejná doprava více konkurovala té automobilové.
Zatímco dálnice D35 v Pardubickém kraji už má jasné termíny dostavby, navazující dálnice D43 na Brno, která byla nedávno překlasifikována na I/73, je zatím stále jen na papíře. Jisté je jen to, že stát při její stavbě využije zbytky tělesa Hitlerovy dálnice, která měla kolem Svitav spojovat polskou Wroclaw, Brno a Vídeň. Neustále se mění i představy, zda bude autostráda čtyř nebo jen tříproudá. A v úseku ze Svitavska na polské hranice možná nebude dokonce žádná. Hrozí tak, že zatímco Poláci na svém území až k hranicím postaví plnohodnotnou dálnici, z Králík do Svitav nebude nová silnice žádná.
Projet celý Ústecký kraj dokola veřejnou dopravou za méně než 200 korun, nebo dokonce zadarmo? Vydat se do Berlína za pár stokorun? To vše je možné, pokud si turisté pečlivě vybírají z nabídky dopravců nebo dopravních svazů. Deník vám přináší přehled nejvýhodnějších nabídek.
Závěrečný měsíc. Pak motorák na trase mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi na Blanensku zatroubí naposled. Od 11. června budou v tomto úseku jednokolejné tratě jezdit několikrát týdně už jen nákladní soupravy. Cestující ze severu regionu se z vagonů přesunou na sedačky v autobusech.
/VIDEO/ Retardéry poblíž základní školy T. G. Masaryka na náměstí Svobody v Moravských Budějovicích nestačí. Dopravní situaci navíc u školy na Třebíčsku komplikují úpravy na silnicích. Aby byla doprava ráno přehlednější a děti se do školy dostaly bezpečně, začali na projíždějící auta dohlížet městští policisté. I když strážníci hlídají teprve pár dní, tak si rychlé zlepšení pochvaluje vedení školy i rodiče.
Cestářům začala hlavní sezona a řidiči se na to musí připravit. Loňské zprovoznění obou etap obchvatu po silnicích I/56 a D48 hodně ulehčilo Frýdku-Místku od tranzitní kamionové dopravy, omezení v okrese tím ale neskončila.
Cestářům začala hlavní sezona a řidiči se na to musí připravit. Loňské zprovoznění obou etap obchvatu po silnicích I/56 a D48 hodně ulehčilo Frýdku-Místku od tranzitní kamionové dopravy, omezení v okrese tím ale neskončila.
Pardubice čeká od pondělí 15. května dopravní peklo. Stavbaři, kteří pracují na severovýchodním obchvatu, se posouvají směrem do města. Uzavřena bude Poděbradská ulice v úseku mezi restaurací U Kalvodů a křižovatkou u Baumaxu. S omezením na tomto frekventovaném úseku musí řidiči počítat několik měsíců. Výjimku dostane MHD, která bude Poděbradskou ulicí obousměrně projíždět.
Právě teď, na konci topné sezony, se hlavně na vesnicích lidé už pouštějí do samovýroby dřeva na příští topnou sezonu. Jen totiž opadne sníh a vysvitnou první paprsky, je třeba vzít do ruky pily, sekery a vrhnout se do kácení a odvětvení stromů. Teď je na to ideální čas, než začne letní výheň se spoustou komárů, kteří práci v lese pořádně znepříjemňují. Druhou možností je dřevo na topení koupit, a to také ideálně nyní, ačkoliv jehož cena se napříč krajem výrazně liší. U měkkého se většinou pohybuje kolem 1000 korun za kubík, ovšem najdou se prodejci, kteří si účtují i 1500. Pomůckou může být ceník Lesů ČR. Podívejte se.
Praha ve spolupráci s první městskou částí plánuje zpoplatnění vjezdu do historického centra metropole pro nerezidenty. Cílem je omezit zbytné průjezdy centrem a zklidnit dopravu. Na debatě o dopravě v Praze 1 ve středu 10. května to řekli náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) a starostka první městské části Terezie Radoměřská (TOP 09). Opatření by podle nich mohlo začít platit začátkem příštího roku, o přesných parametrech se zatím jedná. V plánu je také omezení návštěvnického parkování v centru.
Mnozí Češi si odvykli dojíždět do práce veřejnou dopravou. Způsobila to pandemie koronaviru a nemožnost hromadného cestování. Lidé tak preferují jízdu svým automobilem, nic na tom nezměnily ani současná drahota či loňské rekordní ceny pohonných hmot.
Právě teď, na konci topné sezony, se hlavně na vesnicích lidé už pouštějí do samovýroby dřeva na příští topnou sezonu. Jen totiž opadne sníh a vysvitnou první paprsky, je třeba vzít do ruky pily, sekery a vrhnout se do kácení a odvětvení stromů. Teď je na to ideální čas, než začne letní výheň se spoustou komárů, kteří práci v lese pořádně znepříjemňují. Druhou možností je dřevo na topení koupit, a to také ideálně nyní. U měkkého se cena většinou pohybuje kolem 1000 korun za kubík, ovšem najdou se prodejci, kteří si účtují i 1500.
S nástupem letních teplot naplno začala i sezona jízdy na elektrokoloběžkách. V Budějovicích je nabízí zájemcům na půjčení přímo v ulicích několik provozovatelů. Jeden z nich letos chystá celou řadu přísnějších podmínek pro jezdce - uživatele. Nová vozítka ale mají i soukromí majitelé.
/FOTO/ Namísto průtahu městem zahlceného dopravou vznikne klidná zóna podél místní komunikace s kavárnami a zelení. Radnice v Jaroměři zcela změní charakter nejzatíženější ulice. V plánu je i řada dalších významných zásahů do centra města.
/VIDEO/ Auta sviští více než padesátikilometrovou rychlostí i po silnicích v bezprostřední blízkosti gymnázia a škol ve Žďáře nad Sázavou. Aby se dětem, které ráno jdou do školy, nic nestalo, dopravu na přechodech tam kontrolují dobrovolníci. Jedním z nich je také důchodce Jiří Matoušek.
/FOTO, VIDEO/ Na až hodinové čekání při cestě do centra Ústí si stěžují obyvatelé Neštěmic. Nejen v MHD, ale i ve vlastním automobilu. V Krásném Březně totiž začala v Podmokelské ulici první etapa stavby okružní křižovatky, která si vyžádala její uzávěru. Řidiči mají možnost jet buď po objízdné trase, nebo po souběžné náhradní, dočasně vybudované silnici, kde průjezd řídí semafor. Ačkoli má nový „kruháč“ napomoci k lepší plynulosti dopravy, jeho stavba je podle vyjádření řidičů pro ústeckou dopravu spíš katastrofou.
Ředitelství silnic a dálnic přišlo s dobrou zprávou pro řidiče i obyvatele Dolní Lhoty. Po obchvatu obce se totiž první auta projedou o dva měsíce dříve. Původní termín zprovoznění silnice byl přitom naplánovaný až na konec srpna. Dodavatelské firmě se ale podařilo práce uspíšit. Po otevření obchvatu zmizí nebezpečná ostrá zatáčka mezi Dolní Lhotou a Lásenicí. Vzhledem k šířce nové silnice budou mít řidiči jedoucí na Jindřichův Hradec také možnost bezpečně předjíždět.
Právě teď, na konci topné sezony, se hlavně na vesnicích lidé už pouštějí do samovýroby dřeva na příští topnou sezonu. Jen totiž opadne sníh a vysvitnou první paprsky, je třeba vzít do ruky pily, sekery a vrhnout se do kácení a odvětvení stromů. Teď je na to ideální čas, než začne letní výheň se spoustou komárů, kteří práci v lese pořádně znepříjemňují. Druhou možností je dřevo na topení koupit, a to také ideálně nyní, ačkoliv jehož cena se napříč krajem výrazně liší. U měkkého se většinou pohybuje kolem 1000 korun za kubík, ovšem najdou se prodejci, kteří si účtují i 1500. Pomůckou může být ceník Lesů ČR. Podívejte se.
/FOTOGALERIE/ Společně s ornitology připravila Pražská integrovaná doprava projekt umělých hnízd, ve kterých budou moci přebývat jiřičky na Černém mostě. Na rozdíl od těch původních nebudou narušovat hlavní budovu terminálu a vadit kolemjdoucím.
Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) kritizoval rekonstrukci dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou za víc než 28 miliard korun z evropských i státních peněz a vyjmenoval řadu nedostatků. Oprava podle NKÚ není dokončena a na už opravených částech zůstaly některé mosty a nadjezdy ve stavu, který ohrožuje bezpečnost dopravy.
Snížení nejvyšší povolené rychlosti v širším centru Brna na třicet kilometrů v hodině a zklidnění dopravy ve městě. Právě kvůli těmto ideálům omezovali minulý týden v úterý aktivisté dopravu v odpolední špičce na jedné z hlavních tepen v centru Brna: na Kolišti. Sešlo se jich několik desítek a slíbili opakování. Za své jednání schytali od nervózních řidičů troubení a nadávky.
/VIDEO/ Každé ráno musí rodiče manévrovat, když chtějí své potomky dovézt do školy či školky poblíž centra ve Žďáře nad Sázavou. Nejbližší parkoviště totiž bývá zaplněné od brzkých hodin a v areálu škol zastavit nejde. Rodičům proto nezbývá než zastavit u krajnice, aby jejich děti mohly vystoupit. Tím však brzdí dopravu. Navíc ne všichni řidiči v blízkosti škol dodržují padesátku. Vedení školy a město proto hledají společné řešení.
/VIDEO/ Na třech místech výrazně zpomalují a nebo dokonce zcela zastavují řidiči, když chtějí projet po silnici I/55 mezi Břeclaví a Hodonínem. Některé úseky musejí řidiči i objet.
Cestování napříč Českem se zhruba za týden na několik měsíců značně zkomplikuje. Řidičům nezbude nic jiného než se obrnit trpělivostí. Od poloviny května je totiž čeká v Praze na silnicích peklo. Začne druhá etapa rekonstrukce Barrandovského mostu, naprosto klíčové silniční tepny. Omezení provozu ovšem nezpůsobí komplikace jen v hlavním městě, ale bude mít vliv i dálkový tranzit.
Plzni se sice letos ulevilo otevřením Západního okruhu a odvedením části tranzitu především severojižním směrem, ale řidiče ve města opět tento rok potrápí řada uzavírek.
/VIDEO/ Modernizace brněnského železničního uzlu nabývá jasnějších obrysů. Cestující by se totiž ještě v tomto roce měli dočkat finální podoby architektonické studie hlavního nádraží a jeho blízkého okolí. Ta povede k lepší představě o tom, jak by mělo nové brněnské nádraží vypadat. Spolu s ní by mělo Ministerstvo dopravy, které se zástupci železnic, fondu dopravní infrastruktury, města a kraje ve čtvrtek podepsalo memorandum o spolupráci, představit harmonogram jednotlivých fází stavby.
Zatěžkávací zkouška čekala ve čtvrtek ráno řidiče v Přerově, kde se částečně uzavřela jedna z hlavních dopravních tepen - silnice v ulici Velké Novosady. Důvodem omezení je oprava poničené vozovky, na jejímž technickém stavu se podepsala těžká kamionová doprava. Komplikace hlásili řidiči hlavně ve špičce - v ranních hodinách došlo k menší dopravní nehodě v Komenského ulici. Přerov čekají v příštích desíti dnech krušné časy - omezení totiž potrvá až do neděle 14. května.
/VIDEO/ Jeden majitel z devíti zatím blokuje prodej pozemků pro stavbu mostu a silniční přeložky z ulice Zámecká k nádraží ve Světlé nad Sázavou na Havlíčkobrodsku. Most odkloní dopravu z náměstí směrem k budoucímu terminálu vysokorychlostní tratě. Pozemek je možné i vyvlastnit, upozorňuje starosta František Aubrecht.
/ROZHOVOR/ Slavnostního zahájení letošní lázeňské sezony v Luhačovicích se dočkají místní i návštěvníci města během nadcházejícího víkendu. Tradiční třídenní Otevírání pramenů letos odstartuje svým koncertem český hudebník Felix Slováček.
Jak by měla v budoucnu vypadat železniční doprava? Tím se bude zabývat Fakulta strojní Západočeské univerzity v Plzni ve spolupráci s evropským konsorciem, vedeným německou společností Siemens Mobility GmbH.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Město pro lidi, nejen pro auta, skandovalo v úterý odpoledne přibližně padesát lidí při protestu za zklidnění dopravy v Brně. S úderem páté odpolední vyrazili z Moravského náměstí směrem ke Kolišti, odkud se přesunuli přímo na silnici. Záměrem aktivistů je zpomalení nejvyšší povolené rychlosti v širším centru Brna na třicet kilometrů v hodině. Protest chtějí pořádat každý týden.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Protesty za zklidnění dopravy na pražských silnicích pokračují. Iniciativa 30 pro Prahu chystá další pochod na středu 3. května. I když magistrát označil formu protestu za nešťastnou, souhlasí s nutností zklidnění dopravy ve městě. Do měsíce chce představit chystané projekty. Iniciativa je považuje za nekonkrétní.
Hned několik novinek přichystala od začátku května Senior doprava ve Štětí. Senioři budou jezdit po městě levněji, může jich také jezdit více najednou. Dopravu bude možné nově použít také k cestám za odborným lékařem nebo na úřad do okolních měst.
Zkouška trpělivosti čeká řidiče, kteří se v úterý odpoledne rozhodnou projet brněnským Kolištěm. Dopravní tepna totiž zčásti ustoupí aktivistům, jež se snaží o zklidnění dopravy a snížení maximální povolené rychlosti v Brně na třicet kilometrů za hodinu. Na místo však dorazí také odpůrci, bezpečnost shromáždění zajistí policisté.
Malou slavnost měli v pátek v areálu územního odboru Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje v táborských Měšicích. Vedení města předalo hasičskému sboru jako dar přenosnou motorovou stříkačku za půl milionu.
Ve věku pouhých 44 let zemřel velký propagátor veřejné dopravy a mezinárodní odborník na trolejbusovou dopravu Jiří Kohout. Člověk, který stál za mnohými dopravními řešeními v Plzni, jež přispěla k lepší organizaci dopravy a tím i zlepšení životního prostředí.
/FOTO, VIDEO/ Od května pojede naostro penalizační modul Inteligentního dopravního systému v Hradci Králové, který zatím fungoval jen v testovacím režimu. Součástí nového dopravního systému jsou také chytré semafory, jejich hlavním přínosem má být plynulejší doprava. Je podle vás s novými semafory doprava ve městě opravdu plynulejší, nebo naopak prostojíte v kolonách více času než dřív? Hlasujte v anketě.
Dosud fungoval penalizační modul Inteligentního dopravního systému v Hradci Králové jen v testovacím režimu. Od května už pojede naostro. Rychlost se bude měřit na osmi místech, kamery pak budou hlídat nerespektování červené na dvou křižovatkách.
Od 1. května začnou nové radary a kamery v Hradci Králové pokutovat rychlou jízdu a průjezdy křižovatek na červenou.
Až se na začátku června rozjede čtvrtá etapa rekonstrukce Pražské ulice, bude na měsíc a půl úplně uzavřena tato příjezdová cesta do Žatce. Osobní i nákladní doprava bude muset využívat zdlouhavou objížďku přes Staňkovice, žádná jiná objízdná trasa uzavírky na silnici II/225 Žatec – Louny u žateckých kasáren není v lokalitě možná. Výjimku ale budou mít lidé z Bezděkova, Trnovan, okrajových částí Žatce a autobusy MHD. Budou jezdit přes vojenské území.
/FOTOGALERIE/ Lokálku nedáme! Takový nápis si mohli přečíst lidé na nádraží v Mutěnicích nebo v Čejči. Odkazuje na petici za zachování provozu na trati právě mezi Kobylím a Hodonínem i v pracovní dny. Jihomoravský kraj jej chce ukončit 11. června.
Kojice mají konečně širší a bezpečnější silnici. Řidiči už jezdí po novém obchvatu. Denně tu projelo i čtyři tisíce aut, nová trasa má teď obyvatelům ulevit od tranzitní dopravy. Přes 300 metrů dlouhá protihluková stěna pak od hluku. Tři kilometry dlouhý a 9,5 metrů široký úsek stál 264,6 milionů korun bez DPH.
/MAPA/ I když obyvatele Votic existenčně netrápí tranzitní doprava, také oni čekají na výstavbu dálnice D3. Rušný provoz na silnici I/3 sice z centra města odklání přeložka, ale hluku se majitelé domů z přilehlé části města zatím nezbavili. Protihlukovou stěnu kolem silnice, po níž každý den projede kolem 20 tisíc vozidel, nikdo nepostaví, protože jak ukázalo měření, hluk to nevyžaduje. Řešením by proto mohla být právě dálnice.
Cestování autem či autobusem po okrese by letos nemělo být nijak zvlášť náročné. V plánu nejsou žádné zásadní uzavírky, i když několik větších oprav během jarních měsíců začne.
Po vypouštění pneumatik u aut typu SUV minulé pondělí, ke kterému se přihlásili aktivisté pod názvem The Tyre Extinguishers, čeká brněnské řidiče další zkouška trpělivosti. Na úterý druhého května totiž chystají skupiny Poslední generace a Extinction Rebellion v Brně pochod za zklidnění dopravy.
Stavba dálnice D 55, která tento týden odstartovala v úseku mezi Olomoucí a Kokorami, přinese v budoucnu obcím na trase výraznou úlevu. V Kokorách, které už teď zápasí s neúnosnou dopravní zátěží, se ale obávají dalšího zhoršení situace. Snahou je, aby začal řidiče, kteří nedodržují rychlost v obci, co nejdříve krotit radar.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Blokády pražských silnic při pochodech za zklidnění dopravy má pomoci zastavit nový zmocněnec, jehož funkce teprve vzniká. K jednacímu stolu má zasednout spolu se zástupci městských částí a s organizátory akcí prosazujících jednotnou třicítku ve městě. Radnice se převážně shodují, že plošné opatření jim nedává smysl.
/ROZHOVOR/ Nejbezpečnější silnice mezi krajskými městy měl v minulém roce Hradec Králové. Vyplývá to z indexu nehod s vážnými následky GČP INDEX 2022. Loni při nehodách v Hradci nedošlo k žádnému úmrtí, těžká zranění utrpěli tři lidé. Systém dopravy ve městě chválí i hradecký odborník na bezpečnou jízdu Vít Jedlička. Současně ale říká, že stále je co zlepšovat.