V pondělí 1. srpna se řidiči mohli poprvé projet po dlouho připravovaném a rozestavěném průpichu Přerovem. Zlepší po svém dokončení nová komunikace zoufalou dopravní situaci ve městě. Zeptali jsme se v ulicích.
Řidiči, projíždějící Přerovem, vyzkoušeli v pondělí ráno žhavou novinku. Vůbec poprvé se mohli projet po novém asfaltovém koberci v areálu bývalé Juty a otestovat tak na vlastní kůži takzvaný průpich - spojnici mezi křižovatkou ulic Velké Novosady - Komenského - Kojetínská a přednádražním prostorem v Tovární. K vážnějším kolizím nedocházelo, řidiče ale nová silnice zpomalila a provoz u nádraží zhoustl.
Velká změna čeká od pondělí 1. srpna řidiče projíždějící Přerovem. Dělníci v těchto dnech finišují práce na křižovatce Velké Novosady - Komenského - Kojetínská tak, aby mohla začít auta projíždět bývalým areálem Juty. Provoz se spustí v pondělí 1. srpna v ranních hodinách.
Situace, kdy lidé stojí na zastávce v domnění, že jejich autobus přijede, ale on zkrátka nedorazí, se stále opakuje. Přiznává to i Pardubický kraj. Na informace od společnosti BusLine, které spoje v daný den nevyjedou, se prý úřad nemůže spolehnout. Jediné řešení, jež kraj a BusLine našly, je zrušení vybraných spojů „natvrdo“. Už příští týden tak desítky autobusů nevyjedou. Další změny přijdou v září.
Krajský most TGM v Berouně chátrá a jeho rekonstrukce je tedy nevyhnutelná. Aby během oprav nezkolabovala ve městě doprava, počítalo se se stavbou mostu provizorního za několik desítek milionů korun. Ve hře je ale i další řešení - spolufinancování mostu nového, který bude součástí připravovaného jižního obchvatu města. Středočeský kraj se ještě nerozhodl, kterou variantu podpoří. Jednání s městem ale běží.
/FOTOGALERIE/ Kladno odmítá diktát Středočeského kraje a nehodlá přispívat roční částkou 12 milionů korun na zajištění systému integrované dopravy. Vedení města a právníci jsou přesvědčeni o tom, že Kladno, ani ostatní obce nejsou povinny suplovat úlohu, která náleží výhradně kraji.
/VIDEO/ Snad jednoduché řešení obchvatu Havlíčkova Brodu u Šmolov. Místní podnikatel Zbyněk Špinar navrhl podchod pod silnicí. Podle Ředitelství silnic a dálnic by podchod neřešil dopravní problémy. Navíc by tubus muselo zaplatit město Havlíčkův Brod.
/VIDEO/ Možnost odbočit doleva na frekventované křižovatce z Křenové ulice na Dornych by chtěli pro řidiče zavést představitelé městské části Brno-střed. Cílem je ulehčit dopravní situaci v prostoru před hlavním nádražím, který v budoucnu čeká proměna. Na záměru se radní Brna-středu před nedávnem jednomyslně shodli, k plánu se musí vyjádřit ještě zástupci města.
V minulých dnech se konalo v rodinném kruhu poslední rozloučení s Ivanem Študlarem, mužem, který byl v posledních desetiletích výrazně spojen s jihočeskou dopravou. Působil například ve vedoucí pozici u Českých drah, později v organizaci JIKORD, která pro kraj plní třeba funkci koordinátora veřejné dopravy.
Velký plánský most je od pondělí 25. července uzavřen, jako náhrada pro dopravu slouží jednosměrný provizorní most. Termín uzavření mostu byl několikrát změněn kvůli nutným stavebním úpravám na nájezdu.
/FOTOGALERIE/ Představitelé středních Čech a Prahy jsou zajedno kolem vedení trasy zatím nedostavěných severních částí Pražského okruhu. Potvrdilo se to při setkání zástupců magistrátu a hejtmanství na krajském úřadu (včetně účasti pirátského primátora Zdeňka Hřiba, jeho náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra z Prahy Sobě, ale lidí z ŘSD neboli Ředitelství silnic a dálnic či firmy Pragoprojekt).
/FOTOGALERIE/ Představitelé středních Čech a Prahy jsou zajedno kolem vedení trasy zatím nedostavěných severních částí Pražského okruhu. Potvrdilo se to při setkání zástupců magistrátu a hejtmanství na krajském úřadu (včetně účasti pirátského primátora Zdeňka Hřiba, jeho náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra z Prahy Sobě, ale lidí z ŘSD neboli Ředitelství silnic a dálnic či firmy Pragoprojekt).
/FOTOGALERIE/ Představitelé středních Čech a Prahy jsou zajedno kolem vedení trasy zatím nedostavěných severních částí Pražského okruhu. Potvrdilo se to při setkání zástupců magistrátu a hejtmanství na krajském úřadu (včetně účasti pirátského primátora Zdeňka Hřiba, jeho náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra z Prahy Sobě, ale lidí z ŘSD neboli Ředitelství silnic a dálnic či firmy Pragoprojekt).
/FOTOGALERIE/ Představitelé středních Čech a Prahy jsou zajedno kolem vedení trasy zatím nedostavěných severních částí Pražského okruhu. Potvrdilo se to při setkání zástupců magistrátu a hejtmanství na krajském úřadu (včetně účasti pirátského primátora Zdeňka Hřiba, jeho náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra z Prahy Sobě, ale lidí z ŘSD neboli Ředitelství silnic a dálnic či firmy Pragoprojekt).
/FOTOGALERIE/ Představitelé středních Čech a Prahy jsou zajedno kolem vedení trasy zatím nedostavěných severních částí Pražského okruhu. Potvrdilo se to při setkání zástupců magistrátu a hejtmanství na krajském úřadu (včetně účasti pirátského primátora Zdeňka Hřiba, jeho náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra z Prahy Sobě, ale lidí z ŘSD neboli Ředitelství silnic a dálnic či firmy Pragoprojekt).
/FOTOGALERIE/ Představitelé středních Čech a Prahy jsou zajedno kolem vedení trasy zatím nedostavěných severních částí Pražského okruhu. Potvrdilo se to při setkání zástupců magistrátu a hejtmanství na krajském úřadu (včetně účasti pirátského primátora Zdeňka Hřiba, jeho náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra z Prahy Sobě, ale lidí z ŘSD neboli Ředitelství silnic a dálnic či firmy Pragoprojekt).
/FOTOGALERIE/ Představitelé středních Čech a Prahy jsou zajedno kolem vedení trasy zatím nedostavěných severních částí Pražského okruhu. Potvrdilo se to při setkání zástupců magistrátu a hejtmanství na krajském úřadu (včetně účasti pirátského primátora Zdeňka Hřiba, jeho náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra z Prahy Sobě, ale lidí z ŘSD neboli Ředitelství silnic a dálnic či firmy Pragoprojekt).
/FOTOGALERIE/ Představitelé středních Čech a Prahy jsou zajedno kolem vedení trasy zatím nedostavěných severních částí Pražského okruhu. Potvrdilo se to při setkání zástupců magistrátu a hejtmanství na krajském úřadu (včetně účasti pirátského primátora Zdeňka Hřiba, jeho náměstka pro oblast dopravy Adama Scheinherra z Prahy Sobě, ale lidí z ŘSD neboli Ředitelství silnic a dálnic či firmy Pragoprojekt).
Průměrné měsíční náklady jsou v Praze asi o 2000 korun vyšší než v příměstských oblastech. Zatímco v hlavním městě vychází výrazně dráž hypotéka, za jeho hranicemi zase výdaje na dopravu. Vyplývá to z analýzy developerské skupiny JRD Group.
Patnáct let jezdily parní vlaky Klubu historie kolejové dopravy po jinak opuštěné trati Krupá – Kolešovice. Provoz zde ovšem končí, a to proto, že na něj Středočeský kraj neposkytl dotaci.
Několik částí secesní výzdoby spadlo na chodník z budovy německého Goethe-Institutu. Nikomu se naštěstí nic nestalo. Policie musela v místě omezit dopravu a zasaženou část chodníku a vozovky ohradila páskou.
Řidiči, kteří jezdí přes Strakonice, už se možná radovali, že je konec jedné velké uzavírky. Ano, od pondělí 25. července 2022 je průjezdný most Jana Palacha, ale uzavřeno bude pro změnu Velké náměstí. Omezení v dopravě čekejte také v ulicích Máchova a Zvolenská.
/FOTO/ Z ničeho nic přišel o autobusové spojení. Autobusy v Modletíně u Rušinova na Havlíčkobrodsku nestaví od letošního 12. června. Místní autobusová zastávka v srdci Železných hor už pár týdnů připomíná časy, které se možná nikdy nevrátí. Místní, pro něž bylo zrušení důležitého spojení šok, ale doufají v opak. Ještě větší zoufalství zažívá početná skupina tamních chalupářů.
/ROZHOVOR/ Kvůli automobilové dopravě jsou v hlavním městě prakticky denně překračovány emisní limity. To by však mohly zlepšit samočisticí fasády s nanonátěrem na principu fotokatalýzy.
/FOTOGALERIE/ S předem ohlašovanými novými úpravami vedení dopravy na dokončovaném obchvatu obce Církvice na silnici I/38 se řidiči setkají od pondělka 18. července a pak v úterý. Informoval o tom Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR, podle jehož slov změny motoristy čekají na dvou místech.
Naprostá katastrofa. Tak hodnotí lidé na Železnorudsku uzavírku hlavního tahu z Klatov na Železnou Rudu, která začne v pondělí 18. července. Plné tři týdny bude neprůjezdný úsek Hojsova Stráž – Špičák. Obří komplikace to přinese nejen místním, ale i turistům a také dopravcům. Kamiony budou muset jet přes Horažďovice a Sušici a najedou tak navíc cca 75 km.
Trolejbusová doprava je výraznou součástí životního stylu města Opavy. Ačkoli ve slezské metropoli jezdí také autobusy, bez „tykadel“ a trolejí už si Opavané cestování neumí představit. Není divu, vždyť trolejbusy už Opavu brázdí sedmdesát let. Jaký je jejich příběh?
Trolejbusová doprava je výraznou součástí životního stylu města Opavy. Ačkoli ve slezské metropoli jezdí také autobusy, bez „tykadel“ a trolejí už si Opavané cestování neumí představit. Není divu, vždyť trolejbusy už Opavu brázdí sedmdesát let. Jaký je jejich příběh?
Konečnými úpravami procházejí v těchto dnech koleje tramvajové tratě na Nových Sadech. Zhruba pětinu celkové rozlohy tratě budou pokrývat speciální rohože ze syntetického recyklátu osázeného rozchodníky. Provoz tramvají díky tomu bude méně hlučný, rohože zároveň budou zadržovat dešťovou vodu.
/FOTOGALERIE/ Čtvrteční hlavní hvězdu The Killers přivítala na Colours of Ostrava silná bouřka. Liják zchlazoval nadšení publika a mnozí začínali odcházet dříve, než druhý festivalový den dospěl ke svému konci. U stanovišť taxíků se tvořily fronty a na zastávce tramvají stály přímo davy.
V Mimoni proběhlo loni na podzim čtyřiadvacetihodinové měření ovzduší mobilními systémy. Výsledky ukázaly, že imisní limity nebyly překročeny, podobně jako limit pro hlukovou zátěž. Přesto je tu prostor ke zlepšení. Používání tuhých paliv a tranzitní doprava v centru města totiž přispívají k hromadění škodlivin v ovzduší.
Původně soukromý semafor u bývalé pasovky v Bílině už patří městu. Převzetí schválili zastupitelé, město se dohodlo s majitelem na převodu. Světelné řízení dopravy na křižovatce tu před zhruba 20 lety nechal vybudovat soukromník, který tu měl areál v bezprostředním sousedství silnice. Semafory měly usnadnit výjezd z jeho pozemku do křižovatky.
/FOTOGALERIE/ Pilotní provoz systému sdílených kol v propojení s Pražskou integrovanou dopravou podle představitelů hlavního města ukázal, že poptávka po takovém cestování v Praze je.
Nedostatek řidičů trápí nového dopravce, společnost BusLine, i v létě, kdy platí prázdninové jízdní řády. Personální krize zřejmě jen tak neskončí, a tak Pardubický kraj hledá cestu, jak situaci vyřešit. Po jednání se zástupci firmy BusLine to vypadá, že z rozpisu jízdních řádů zmizí od konce srpna stovka spojů, to je zhruba pět procent ze všech a zhruba to odpovídá počtu, které jsou každý den odřeknuty. Řidiči BusLinu si Deníku navíc postěžovali, že mají horší pracovní podmínky než u předchozího dopravce, takže jejich nedostatek se jen prohlubuje.
Nová studie na proměnu území od mostu Legií ke Štefánikovu mostu skrze ulice Na Příkopě, 28. října, Jungmannovo náměstí a Revoluční počítá s novou tramvajovou tratí. Jak konkrétně propojí Národní třídu s Náměstím Republiky představilo vedení města společně s odborníky na konferenci v Centru architektury a městského plánování.
/FOTO, VIDEO/ Úpravy se dočká vytížená křižovatka mezi mostem a náměstím v Židlochovicích na Brněnsku. Vznikne tam kruhový objezd, který má provozu ulevit.
Mosty, které v Pardubicích převádějí dopravu přes Labe, jsou přetížené a ve špatném technickém stavu. Některé jsou staré i téměř 100 let. Silničáři se často snaží jejich životnost prodloužit alespoň do té doby, než se rozhodne, zda se opraví, nebo se postaví most nový. Pardubický kraj ale upozorňuje, že se jedná o finančně velmi náročné stavby. Pro řidiče to znamená další dopravní omezení. Podívejte se videu také na opravu mostu v Semtíně.
Od pondělí 11. července se jezdí centrem Českých Budějovic jinak než dřív, platí tu nová dopravní opatření, jejichž cílem je omezit dopravu na náměstí Přemysla Otakara II. a jeho okolí. V neděli bylo dokončeno značení. Město prostřednictvím svého webu zároveň přináší odpovědi na několik zásadních otázek, které se omezení dopravy týkají. Přečtěte si je.
Proměna Smetanova nábřeží na pravém břehu Vltavy je od začátku tohoto týdne zkolaudovaná. Od Křižovnického náměstí až k Národnímu divadlu se v první etapě rozšířily chodníky, přibyl vyvýšený cyklopruh a nově tam bylo vysazeno sedmnáct stromů.
/VIZUALIZACE OBCHVATU/ Výstavba obchvatu Svitav pokročila do další fáze a od příštího týdne omezí dopravu na silnici I/43. Od 15. července do 30. listopadu budou probíhat práce za úplné uzavírky provozu na silnici I/43. Jedná se o úsek dlouhý asi kilometr, a to od výjezdu ze Svitav směrem na Brno až po křižovatku u Zavadilky. Projeďte se už nyní, v předstihu, po budoucím obchvatu ve videovizualizaci.
Jen na několik dní se alespoň trochu ulevilo řidičům v Děčíně. Ředitelství silnic a dálnic dokončilo opravu severní části Nového mostu, brzy se ale stavební stroje vrátí a budou pokračovat na jižní mostovce. Zároveň začal kraj s rekonstrukcí silnice ze Starého Města do Boletic, kde se ve špičce tvoří kvůli semaforu dlouhé kolony. V pondělí 11. července pak začne město na Litoměřické ulici budovat nové chodníky, což bude znamenat výrazné zúžení průjezdní šířky silnice. Právě souběh posledních dvou akcí nepovažují odborníci na dopravu za příliš šťastný.
/VIZUALIZACE/ Průjezd frekventovanými ulicemi Gajdošova a Otakara Ševčíka v brněnských Židenicích usnadní v budoucnu výstavba východní části Velkého městského okruhu, takzvaná Ostravská radiála. Hlavní trasa obsáhne přes dva a půl kilometru, její součástí budou tři mimoúrovňové křižovatky. Brněnský magistrát nedávno zveřejnil vizualizace, z nichž je patrné, jak se místo za několik let změní.
Plány je radno spřádat nejen na nadcházející volební období, ale bylo na místě pohlížet do budoucna i s větším předstihem. To doporučuje lokálním politikům, kteří nyní dolaďují volební programy pro blížící se komunální volby, ředitel Hornického muzea v Příbrami Josef Velfl.
S novým dlouhodobějším omezením průjezdu, což se podepíše na plynulosti dopravy, musí počítat řidiči na spojnici obcí Bezděčín u dálnice D10 a Luštěnice (a dále pak k Nymburku). Na silnici I/38 bude v úseku Libichov - Luštěnice provoz kvůli opravám veden kyvadlově volnou polovinou silnice, informoval před zahájením prací Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
/VIZUALIZACE/ Souvislé území od mostu Legií ke Štefánikovu mostu se stane novým bulvárem a obchodní třídou v Praze, zásadní proměnou projdou ulice Na Příkopě, 28. října, Jungmannovo náměstí a Revoluční ulice.
Na jízdu tramvají z Líšně na Stránskou skálu si cestující v Brně počkají. Termín začátku obnovy tramvajové trati je nyní nejistý. „Pracujeme na znovupodání žádosti o územní rozhodnutí. Chystáme aktualizaci projektové dokumentace," řekl generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.
Druhá etapa mělnického obchvatu, jejíž stavba začala loni v září, se chýlí ke konci. „Ode dne 1. června došlo k uvedení do zkušebního provozu okružní křižovatky Na Průhoně včetně komunikace směr dálnice D8 a komunikace směr Česká Lípa a výjezdu směr Chloumek,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Martin Buček.