Kreativ

ŠTÍTEK: doprava

Meziměstský zelený autobus v Teplicích. Ilustrační foto

Město Teplice posílilo o víkendu dopravu lidí na Barboru

Další posila dopravy lidí na Barboru. Doplněný spoj bude jezdit o víkendu, zavádí ho město Teplice. V období letních prázdnin bude o sobotách, nedělích a státních svátcích k vodní nádrži Barbora prodloužena linka MHD Teplice č. 104, a to v intervalu 40 minut zhruba od 9 do 20 hodin. Linka takto doplní stávající nabídku spojení k nádrži autobusovou linkou DÚK č. 488 a vlakovými linkami DÚK U1 a U3.

Ilustrační foto

Červencové změny v dopravě: nakrátko, na letní prázdniny i 'na věčné časy'

Jinak než dosud se s počátkem prázdnin začne jezdit veřejnou dopravou v některých oblastech středních Čech. Souvisí to s omezeními v rámci prázdninového provozu (obnášejícími rozsáhlejší změny než jen fakt, že až do konce srpna nepojedou školní spoje), ale i s výlukami na železnici - a třeba také s posílením dopravy do čestlického akvaparku.

Oprava železničního mostu na počátku července zcela uzavře podjezd v ulici Jana Palacha

Týden dopravního chaosu v Pardubicích. Uzavře se podjezd na 17. listopadu

/FOTOGALERIE/ Obrovské dopravní komplikace přinese v Pardubicích hned první prázdninový týden. Rekonstrukce železničního mostu přes ulici 17. listopadu si od pátku 1. července vyžádá kompletní uzavírku podjezdu na hlavním tahu na Chrudim. Neprojedou ani vozy městské hromadné dopravy, jinou trasu si budou muset najít i chodci.

Ilustrační foto

Velké škrtání vlaků! Olomoucký kraj zrušil desítky spojů, tady je přehled

Méně osobních vlaků než v současnosti vyjede od prosince na železniční tratě v Olomouckém kraji. Takzvanou optimalizaci veřejné drážní dopravy schválili v pondělí 27. června krajští zastupitelé. Hejtmanství tím ušetří přes 26 milionů korun v situaci, kdy výdaje na veřejnou dopravu prudce rostou.

Uzavřené Žerotínovo náměstí v úseku mezi Veveří a Kounicovou.

Vodní spoušť v Brně: na pěti místech praskl vodovod, omezení komplikovala provoz

/FOTO, VIDEO/ Poruchy vodovodu způsobily mnohým řidičům v pondělí ráno dopravní komplikace hned na třech místech v Brně. Během dopoledne ohlásili zástupci brněnských vodáren havárie na dalších dvou. „Složitou situaci v dopravě připravila zejména havárie vodovodu na Žerotínově náměstí, kde tlak vody poškodil vozovku v úseku mezi ulicemi Veveří a Kounicova tak, že byla v obou směrech úplně uzavřena. Ranní dopravní špičku usměrnili policisté se strážníky,“ přiblížil dopoledne policejní mluvčí David Chaloupka.

Ilustrační foto

ANKETA DENÍKU: Co rozhodne volby na Kolínsku?

Reportéři Deníku zjišťovali, která témata vás trápí. Co bude tím hlavním tématem zářijových komunálních voleb na Kolínsku? Zeptali jsme se místních. A co rozhodne letošní volby u vás? Zapojte se do velké ankety Deníku. 

V anketě Deníku k podzimním komunálním volbám odpovídali lidé z Třebíčska.

Co v Třebíči rozhodne letošní volby? Doprava, říkají místní lidé

Věčně ucpané silnice. V centru a na sídlištích není kde zaparkovat. Doprava obyvatele Třebíče skutečně trápí. Bude právě doprava hlavním tématem zářijových komunálních voleb ve městě? Případně co dalšího rozhodne volby? Podívejte se, jak na otázku odpovídají obyvatelé Třebíče v anketě Deníku.

Vodíkový vlak v Cerhenicích v pondělí 23. května 2022.

Změnu jízdních řádů plánovaných na prosinec je nejvyšší čas připomínkovat nyní

Setkání s politiky, petice, dokonce i demonstrace na nádražích a manifestační jízdy vlakem. To byla před rokem realita. Loni v červnu, ale i pak během prázdninových měsíců se odehrával boj středočeské lokálky: o 12 železničních tratí místního významu. Někde se podařilo dosáhnout dohody mezi krajem a místními partnery o omezení provozu a spolufinancování, jinde pravidelné osobní vlaky od prosince zmizely z kolejí.

Vodíkový vlak v Cerhenicích v pondělí 23. května 2022.

Změnu jízdních řádů plánovaných na prosinec je nejvyšší čas připomínkovat nyní

Setkání s politiky, petice, dokonce i demonstrace na nádražích a manifestační jízdy vlakem. To byla před rokem realita. Loni v červnu, ale i pak během prázdninových měsíců se odehrával boj středočeské lokálky: o 12 železničních tratí místního významu. Někde se podařilo dosáhnout dohody mezi krajem a místními partnery o omezení provozu a spolufinancování, jinde pravidelné osobní vlaky od prosince zmizely z kolejí.

Vodíkový vlak v Cerhenicích v pondělí 23. května 2022.

Změnu jízdních řádů plánovaných na prosinec je nejvyšší čas připomínkovat nyní

Setkání s politiky, petice, dokonce i demonstrace na nádražích a manifestační jízdy vlakem. To byla před rokem realita. Loni v červnu, ale i pak během prázdninových měsíců se odehrával boj středočeské lokálky: o 12 železničních tratí místního významu. Někde se podařilo dosáhnout dohody mezi krajem a místními partnery o omezení provozu a spolufinancování, jinde pravidelné osobní vlaky od prosince zmizely z kolejí.

Modernizace tramvajové tratě je na spadnutí.

V Porubě se pojede lépe. DPO zmodernizuje koleje i zastávky v Opavské ulici

V Porubě vznikne nejdelší úsek nejmodernější tratě v Ostravě. Celkem 1 626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou projde změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta zajistí Porubanům snížení hluku a vibrací.

Plán udržitelné městské mobility by měl zajistit větší bezpečnost chodců, cyklistů i řidičů.

Pěšky, na kole, autem po Jičíně bezpečněji. Plán městské mobility dostal zelenou

Zastupitelé Jičína finančně podpořili vznik Plánu udržitelné městské mobility. Poslouží jako podklad pro budoucí úpravy ulic tak, aby městem mohli jezdit cyklisté bez obav o své zdraví. Když před osmi měsíci vedení Jičína spolu s odbornými poradci z řad architektů a dopravních expertů představovali v kině svůj záměr na zlepšení dopravní situace ve městě, zaznívaly některé návrhy jako hudba vzdálené budoucnosti. A je to tady.

Spolu se zahájením stavby terminálu B se městu podařilo vyřešit otázku spojenou s provozem stávajícího autobusového nádraží ležícího na pozemcích společnosti Redstone House.

Autobusové nádraží bude fungovat do té doby, než se postaví terminál B

/FOTOGALERIE/ Krajskému městu se podařilo vyřešit problém stávajícího autobusového nádraží, které je v dočasném užívání na soukromém pozemku. Pardubičtí zastupitelé se dohodli se společností Redstone House, která umožní provoz nádraží minimálně další rok. Do té doby by měl vedle vlakového nádraží vyrůst nový terminál B pro regionální dopravu. Poté na místě současného "autobusáku" investor postaví obchodní centrum a byty. Stávající nádraží tak budou moci lidé využívat minimálně do června 2023.

Problémy s parkováním v Pardubicích bude velkým tématem letošních komunálních voleb.

Téma komunálních voleb? V Pardubicích je to doprava a parkování

Zhruba 100 dní zbývá do začátku voleb do zastupitelstev obcí a měst a třetiny Senátu Parlamentu České republiky. Strany a uskupení finalizují své kandidátky, na jejichž uzavření mají ještě pět týdnů. Voliči mají prozatím jasno přinejmenším v tématech, které je nejvíce trápí. V krajském městě lidé nejvíce řeší dopravu, parkování i budoucí investice.

Radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN) a současně starosta města Úvaly na Praze-východ.

Krajský radní Borecký ke škrtům v dopravě: Nechceme trestat obce ani cestující

/ROZHOVOR/ Do konce června chtěl mít Středočeský kraj uzavřené dohody s obcemi a městy o přistoupení ke standardům dopravní obslužnosti (SDO), s čímž souvisí i změny ve způsobu připlácení na provoz autobusů a vlaků. Co se změní od července, jestliže řada starostů zatím nedospěla k dohodě s krajem – tím méně k podpisu smlouvy schválené svým zastupitelstvem?

Radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN) a současně starosta města Úvaly na Praze-východ.

Krajský radní Borecký ke škrtům v dopravě: Nechceme trestat obce ani cestující

/ROZHOVOR/ Do konce června chtěl mít Středočeský kraj uzavřené dohody s obcemi a městy o přistoupení ke standardům dopravní obslužnosti (SDO), s čímž souvisí i změny ve způsobu připlácení na provoz autobusů a vlaků. Co se změní od července, jestliže řada starostů zatím nedospěla k dohodě s krajem – tím méně k podpisu smlouvy schválené svým zastupitelstvem?

Provozní ředitel skupiny BusLine Michal Hanč.

Ředitel BusLinu: Jednání s krajem jsou tvrdá. Od září už výpadky spojů nebudou

/ROZHOVOR/ Průměrně 150 neodjetých spojů denně – takové je po prvním týdnu skóre nového dopravce. Pod oprávněnou palbou kritiky tak nyní není jen vedení společnosti BusLine, ale také krajský úřad. Hejtman Martin Netolický proto už v polovině týdne rozhodl, že cestující prozatím nebudou v oblastech, kde dopravu zajišťuje právě BusLine, platit jízdné. 

Začátky ČSAD v Jindřichově Hradci.

Z historie hradeckého ČSAD: Cestující na střeše autobusů, opravy ve chlévě

Jindřichohradecké ČSAD od 12. června neprovozuje v regionu linkovou dopravu. Zůstává zde městská hromadná doprava a několik linek do Prahy. Pro končícího dopravce ČSAD Jindřichův Hradec jde spíše o nostalgii a konec jedné velké éry. Ve městě nad Vajgarem bylo hradecké ČSAD pod různými formami 73 let. V seriálu Deníku se podíváme do historie autobusové i nákladní dopravy na Jindřichohradecku. Čerpali jsme z archivu někdejšího ředitele Zdeňka Šamala.