Sotva měsíc po střelbě do dvou tramvají a jednoho autobusu ve Švehlově ulici v Praze 10 se v té samé ulici opět střílelo, tentokrát do autobusu. Naštěstí nebyl nikdo zraněn.
Na své oblečení budou muset více spoléhat cestující v brněnské městské hromadné dopravě. Zástupci tamního dopravního podniku totiž přistoupili od letoška ke snížení teplotní hranice pro spuštění vytápění ve vozech z pěti na tři stupně Celsia. „Je to z úsporných důvodů kvůli zvyšujícím se cenám energií,“ vysvětlila Deníku Rovnost mluvčí dopravce Hana Tomaštíková.
V ulicích Prahy byl v úterý k vidění nezvyklý náklad. Mezi střešovickým Muzeem MHD a ústředními dílnami v Hostivaři převážel Dopravní podnik hl. m. Prahy dva historické trolejbusy.
V normálních časech se právník Martin Slezák věnuje smlouvám dopravního podniku v Pardubicích, je dokonce členem představenstva této společnosti. Doba covidová je však zlá, a tak poslední dny míří místo za pracovní stůl do garáží podniku a za volantem pomáhá zvládat problémy s nedostatkem řidičů.
K nepoznání by se měla v nadcházejících letech proměnit Palmovka, klíčové rozvojové území hlavního města Prahy, kde kromě magistrátu vlastní pozemky také městská část Praha 8 a Dopravní podnik hl. m. Prahy. Projekt, který na Palmovce ve spolupráci s těmito partnery připravuje a koordinuje Pražská developerská společnost (PDS), zahrnuje stavbu nového městského bulváru se zhruba 280 nájemními byty, kancelářemi, obchody, službami, rozlehlým parkem a dětským hřištěm.
Prudký nárůst šíření nemoci covid-19 v důsledku varianty omikron zatím veřejnou dopravu v Praze a okolí výrazněji nekomplikuje. Metro, tramvaje i autobusy stále fungují podle poloprázdninového jízdního řádu, přičemž školní spoje a linky zůstávají zachovány.
Vestibul metra Na Knížecí se proměnil v galerii. Město s dopravním podnikem a Galerií hlavního města Prahy zde pořádá výstavu Minulá budoucnost. Jejím hlavním tématem je pražské metro a ve zrekonstruovaných vitrínách přímo ve vestibulu si cestující budou moci vystavená díla prohlédnout až do konce letošního roku.
/FOTOGALERIE/ Pád ženy do kolejiště přerušil v pondělí před 15. hodinou obousměrný provoz na lince metra C mezi Florencí a Pražského povstání. Žena utrpěla těžká zranění. Pro cestující byla zavedena náhradní autobusová doprava.
/FOTOGALERIE/ Pád ženy do kolejiště přerušil v pondělí před patnáctou hodinou obousměrně provoz na lince metra C mezi Florencí a Pražského povstání. Žena při něm utrpěla těžká zranění. Pro cestující byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Do nové fáze vstupují středočeské diskuse o budoucnosti elektřiny ve veřejné dopravě, které loni v říjnu vedly k opuštění plánů na přípravu jedné z chystaných trolejbusových linek propojujících hlavní město s jeho okolím. Nyní už je jasněji v tom, jaké trolejbusy by z metropole časem mohly do středních Čech zajíždět.
Kvůli šíření omikronu se v pražské hromadné dopravě chystají preventivní opatření. Od pondělí přestanou tramvaje a autobusy otevírat přední dveře. U autobusů bude prostor za první řadou sedadel zapáskován, aby si lidé nemohli sednout blízko řidiče. Výjimka je pouze u novějších tramvají typu 14T a 15T, kde má řidič oddělenou kabinu.
Stejně jako v celé zemi, i v hlavním městě rychle přibývá lidí nakažených covidem. Metropole je z hlediska incidence, tedy potvrzených nových případů na sto tisíc obyvatel za posledních sedm dní, mezi kraji dokonce první. Zatímco v posledních třech dnech loňského roku mělo v Praze laboratorně potvrzený pozitivní test méně než tisíc lidí denně, v minulém týdnu už jich bylo mezi čtrnácti a devatenácti sty. A toto úterý a středu už tři tisíce.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý 11. ledna vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý 11. ledna vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý 11. ledna vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý 11. ledna vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu. Ty se staly součástí oslav 30. výročí zahájení provozu autobusové linky číslo 351; první ze sítě příměstských linek, z nichž se postupně vyvinula nynější podoba integrovaného systému PID. Ten funguje nejen v hlavním městě a jeho okolí, ale rozšiřuje se i za hranice Středočeského kraje.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu. Ty se staly součástí oslav 30. výročí zahájení provozu autobusové linky číslo 351; první ze sítě příměstských linek, z nichž se postupně vyvinula nynější podoba integrovaného systému PID. Ten funguje nejen v hlavním městě a jeho okolí, ale rozšiřuje se i za hranice Středočeského kraje.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu. Ty se staly součástí oslav 30. výročí zahájení provozu autobusové linky číslo 351; první ze sítě příměstských linek, z nichž se postupně vyvinula nynější podoba integrovaného systému PID. Ten funguje nejen v hlavním městě a jeho okolí, ale rozšiřuje se i za hranice Středočeského kraje.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu. Ty se staly součástí oslav 30. výročí zahájení provozu autobusové linky číslo 351; první ze sítě příměstských linek, z nichž se postupně vyvinula nynější podoba integrovaného systému PID. Ten funguje nejen v hlavním městě a jeho okolí, ale rozšiřuje se i za hranice Středočeského kraje.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu. Ty se staly součástí oslav 30. výročí zahájení provozu autobusové linky číslo 351; první ze sítě příměstských linek, z nichž se postupně vyvinula nynější podoba integrovaného systému PID. Ten funguje nejen v hlavním městě a jeho okolí, ale rozšiřuje se i za hranice Středočeského kraje.
/FOTOGALERIE/ Celoživotní jízdu veřejnou dopravou zažívá dlouholetý zaměstnanec Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Ryšánek. Deníku to potvrdil v Hovorčovicích na Praze-východ, kde v úterý vozil cestující v rámci nostalgických jízd již vysloužilého autobusu. Ty se staly součástí oslav 30. výročí zahájení provozu autobusové linky číslo 351; první ze sítě příměstských linek, z nichž se postupně vyvinula nynější podoba integrovaného systému PID. Ten funguje nejen v hlavním městě a jeho okolí, ale rozšiřuje se i za hranice Středočeského kraje.
/FOTOGALERIE/ Více autobusů než obvykle zastavovalo v úterý odpoledne v Hovorčovicích na Praze-východ. Obec se stala centrem oslav třicetin – a ne ledajakých: příznivci dopravy si připomínali zrod první první příměstské linky vyrážející za hranice hlavního města. Ta začala jezdit právě před třemi desetiletími. Dostala číslo 351 a spojovala Hovorčovice s Prahou; s tehdy frekventovaným terminálem u stanice metra Českomoravská. Přes tuto obec jezdí dodnes – jen autobusy jsou modernější, nízkopodlažní, ekologičtější – a i trasa se změnila: dnes vede z Letňan do Neratovic.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
/VIDEO/ Do původní podoby zrenovují zaměstnanci brněnského dopravního podniku dva starší trolejbusy typu 22Tr a 14Tr. Opravu plánují zahájit v letošním roce. Unikátní sbírka retro vozidel tak bude na konci roku čítat už sedmnáct kusů.
/VIDEO/ Do původní podoby zrenovují zaměstnanci brněnského dopravního podniku dva starší trolejbusy typu 22Tr a 14Tr. Opravu plánují zahájit v letošním roce. Unikátní sbírka retro vozidel tak bude na konci roku čítat už sedmnáct kusů.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Veřejná doprava sice může být v příštích dnech omezována rušením některých spojů pro případ, že by se nástup varianty koronaviru omikron projevil výpadkem většího počtu řidičů autobusů nebo strojvedoucích, přesto se však na úterý chystá i jedno mimořádné rozšíření provozu.
Loni zemřelo v Česku na drahách 205 lidí, což bylo nejméně za posledních 19 let. Meziročně bylo v roce 2021 mrtvých na železnici, metru a lanových, trolejbusových i tramvajových drahách o 16 procent méně. Vyplývá to z údajů, které v úterý zveřejnila Drážní inspekce. Počet mimořádných událostí na drahách loni stoupl zhruba o čtyři procenta na 3854. Navzdory mírnému nárůstu se ale jednalo o druhý nejnižší počet za posledních deset let.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/FOTOGALERIE/ Nenechavost některých lidí, kterým se zalíbil název nové autobusové zastávky U Prdlavky natolik, že tablo ze zastávky odcizili, vytvořila Dopravnímu podniku hl. m. Prahy nový prodejní hit v jeho vlastním fanshopu. V polovině prosince začal nabízet k prodeji za 50 korun samolepku, která je kopií informačního tabla s názvem zastávky.