Kreativ

ŠTÍTEK: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Uzavírka Libeňského mostu 12.1. 2024.

Odborníci doporučili zbořit uzavřenou část Libeňského mostu u Palmovky

Odborníci doporučili zbourat nyní uzavřený tzv. inundační most u pražské Palmovky, který je součástí Libeňského soumostí. Silničáři počkají na platné stavební povolení a pak zahájí demolici mostu. Práce by mohly začít letos v dubnu. ČTK to řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. 

Revitalizace Václavského náměstí. Vizualizace.

Návrat tramvají na Václavák: od záměrů a plánů se stavba blíží realitě

Téměř „na spadnutí“ je na Václavském náměstí budování nové tratě pro tramvaje, které se vrátí do jeho horní části. Zahájení výstavby staronových kolejí ohlašoval pražský magistrát na letošní rok – nicméně 1. náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) nyní na twitterové platformě X upozornil, že už by to skutečně mělo být v dohledu.

Stanice metra linky A Jiřího z Poděbrad.

Plán za devadesát miliard. Metro C a D budou jezdit bez strojvedoucích

Bez strojvedoucích a s novými soupravami by se v budoucnu měli svézt cestující nejen na nové trase D pražského metra, ale také na céčku. Město i dopravní podnik si od toho slibují ušetření provozních nákladů a hlavně zkrácení intervalu a zvýšení počtu přepravených cestujících.

Pracovní setkání při příležitosti dokončení geologického průzkumu metra D a prohlídka dvou největších lokalit PAD4 a VO-OL včetně děl vytvořených v podzemí.

Vedení Prahy požaduje audit tendru na metro D, zakázku rušit nechce

Vedení Prahy požádalo dozorčí radu dopravního podniku (DPP), aby zadalo zpracování interního hloubkového auditu tendru na druhou část stavby metra D. Dnes to schválili radní města. Podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti) není v plánu celou zakázku rušit, protože zadávací dokumentace je v pořádku. 

Prohlídka ražeb a infocentra prvního úseku metra D.

ÚOHS zrušil rozhodnutí o výběru vítěze na dodavatele 2. etapy metra D

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D, kterým se stalo sdružení firem zahrnující například firmy Subterra a Hochtief. Rozhodnutí zatím není pravomocné a lze proti němu podat rozklad. DPP rozhodnutí důrazně odmítl a podle vedoucího oddělení komunikace podniku Daniela Šabíka rozklad podá.

Testování prvků nástupištní stěny ve stanici metra Zličín.

Bezpečnější metro: Na Zličíně testují nové nástupištní stěny pro linku D

Zařízení, které u nás představuje technickou novinku, ale cestující je mohou znát z některých západoevropských zemí, testuje pražský dopravní podnik ve stanici metra Zličín. Na části nástupiště konečné trasy linky B ověřuje funkčnost komponentů nástupištní stěny, která se stane součástí nyní budované linky metra D.

V roce 1891 byla zprovozněna 1. česká elektrická tramvaj v Praze na Letné.

Od Křižíka ke Škodovce aneb jaké tramvaje brázdily Prahu

Na konci roku 2025 by se měly v Praze objevit nové tramvaje. Objednal je Dopravní podnik a stroje ze Škoda Transportation budou po nějaké době novými tramvajemi ve flotile. Pojďte se podívat na některé vozy, které jezdily a jezdí metropolí za více než 130letou éru tramvajové dopravy v Praze.

V ulici Myslbekova vykolejila tramvaj.

V Myslbekově ulici vykolejila tramvaj. Jedna žena utrpěla zranění nohy

V Myslbekově ulici v Praze 6 vykolejila ve čtvrtek 4. ledna po 18. hodině tramvaj. Jak uvedl mluvčí pražských hasičů Martin Kavka, případ si převzal Dopravní podnik hl. m. Prahy, který pomocí jeřábu tramvaj vrátí na koleje. Podle mluvčí pražských záchranářů byla zraněna jedna žena. 

Pracovní setkání při příležitosti dokončení geologického průzkumu metra D a prohlídka dvou největších lokalit PAD4 a VO-OL včetně děl vytvořených v podzemí.

DPP podepsal smlouvu na monitoring a pasportizaci druhého úseku metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) podepsal smlouvu s konsorciem firem "Krtek D monitoring II", které provede takzvaný geotechnický monitoring a pasportizaci stavby druhého úseku metra D mezi stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory, při nichž bude sledovat stav domů nad stavbou metra nebo stav inženýrských sítí. Cena zakázky činí 580 milionů korun. ČTK to sdělil Ondřej Kubát z tiskového oddělení DPP. Konsorcium tvoří šest firem GeoTec-GS, která jej vede, SG Geotechnika, INSET, GEOtest, Angermeier Engineers a PUDIS. Dodavatele nyní DPP vyzval k zahájení prací.

Digitální odjezdové panely na zastávkách v Praze

Nové digitální panely ukazují aktuální odjezdy spojů. Přibude jich dalších 150

Na patnácti autobusových zastávkách v Praze přibyly nové digitální odjezdové panely. Osadit je nechal Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) ve spolupráci s Technologiemi hl. m. Prahy (THMP). Organizátor dopravy zároveň vysoutěžil zakázku na dodání dalších až 150 panelů v designu Olgoj Chorchoj na důležité tramvajové a autobusové zastávky.  

Hlavní nádraží v Praze.

Nová hala hlavního nádraží je kulturní památka. Proti zbourání vznikla petice

Nová odbavovací hala pražského hlavního nádraží, která by podle tento týden zveřejněného návrhu měla být částečně zbourána, je kulturní památkou. Na dotaz ČTK to uvedla mluvčí ministerstva kultury Ivana Awwadová. Návrh, který uspěl v architektonické soutěži vypsané Správou železnic (SŽ), Prahou a pražským dopravním podnikem, počítá s tím, že přední část haly zmizí a namísto ní vznikne prostranství zastřešené dřevěnou konstrukcí. Proti návrhu již vznikla on-line petice.

Ilustrační foto.

Demonstrace omezí dopravu v centru Prahy. Nejspíš uhnou i tramvaje

Sloužící zaměstnanci dopravců v Praze ani ve středních Čechách se v pondělí 27. listopadu do ohlášené stávky nezapojí. Její požadavky nanejvýš podpoří. Možná prohlášením, možná i viditelně ve svých vozidlech; například s použitím výstražných vest. Nikoli ale tak, že by sami nevyjeli.

Linkový autobus byl sesunutý do příkopu celou délkou pravé strany.

Po náledí sjel autobus do příkopu. Problémy měly i spoje v Chuchli

Listopadové sněžení a ledovky komplikovaly ze soboty na neděli situaci na silnicích Prahy i řadě míst Středočeského kraje. Do ulic proto vyjely první posypové vozy a další technika pro zimní údržbu. Jak vyplývá z informací pražského dopravního podniku, problémy měly některé autobusy například v Chuchli nebo u Tuchoměřic. Na hranici Příbramska a Prahy-západ uvízl v příkopu autobus.

Škoda Group k představení trolejbusu Škoda - Solaris 24 m.

Podívejte se: V Praze představili nejdelší trolejbus u nás, motory má z Plzně

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) představil v úterý 21. listopadu vůz Škoda - Solaris 24m. Bateriový trolejbus, jehož pohon je ze Škody Transportation, propojí linku z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Praha se tak stane prvním městem v České republice, kde budou tyto nejdleší trolejbusy u nás jezdit.

Autobus Škoda 706 RTO.

Nejznámějším autobusem v Česku byla Škoda RTO, první do světa vyjel Benz

Do práce, do školy, za nákupem, na výlet nebo na dovolenou už lidé jezdí autobusem pěknou řádku let. Napadla vás někdy otázka, jak dlouho vlastně autobusy jezdí? Nebo jak vznikl název autobus či jaké druhy autobusů existují? Pokud ano, tak se s námi vydejte na krátkou exkurzi do historie tohoto druhu přepravy.

Nový reklamně informační systém v metru.

Konec pohledu do tmy. Okna v metru oživí nový promítací LED systém

/VIDEO, FOTO/ V pražském metru na lince A mezi stanicemi Dejvická a Bořislavka začal zkušební provoz nového reklamně-informačního systému. Ten pomocí moderní technologie na principu LED panelů umožní promítat sdělení přímo za okna projíždějícího vlaku. 17. listopadu bude systém cestujícím promítat události sametové revoluce. Od začátku prosince začne zobrazovat reklamní kampaně.

 Autobusová linka 134 Podolská vodárna – Dvorce se změní na trolejbusovou.

Elektrifikace v Praze pokračuje. Autobusová linka 134 se stane trolejbusovou

Autobusovou linku č. 134 na trase Podolská vodárna - Dvorce čeká změna a stane se trolejbusovou. Záměr o elektrifikaci linky schválila Rada hl. města Prahy. Jedná se tak už o šestnáctou městskou autobusovou linku v Praze, na které budou naftové autobusy nahrazeny bateriovými trolejbusy. Odhadované náklady projektu činí 338 milionů korun.

Revitalizace Václavského náměstí. Vizualizace.

Tramvajovou trať na Václavák postaví Eurovia CS. Bude stát 1, 24 miliardy

Tramvajovou trať v horní části Václavského náměstí postaví zhruba za 1,24 miliardy korun bez DPH společnost Eurovia CS. Stavba potrvá asi tři roky. ČTK to dnes sdělil vedoucí odboru komunikace pražského dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík. Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Zahájení stavby tratě DPP předpokládá na jaře příštího roku.

Opravená stanice Jiřího z Poděbrad na lince A.

Stanice Jiřího z Poděbrad je opět v provozu. Stavební práce ale nekončí

Cestující v pražském metru mohou po kompletní rekonstrukci znovu využívat stanici na lince A Jiřího z Poděbrad. Dělníci vyměnili eskalátory, obnovili technologie a zrekonstruovali obklady a další části stanice. Pokračují práce na stavbě bezbariérového vstupu, dopravní podnik (DPP) počítá se zprovozněním výtahů v prvním pololetí příštího roku. Stanici dnes slavnostně otevřeli zástupci města, Prahy 3, DPP, městské organizace Ropid a stavebníků. Stanice Jiřího z Poděbrad byla zprovozněna v roce 1980, nyní ji dopravní podnik opravoval poprvé.