/ROZHOVOR/ Jejímu nejmladšímu synovi bylo půl roku a dvojčatům tři roky. Tehdy devětadvacetiletou Pavlínu Malínskou opustil přítel a otec jejích dětí. Dostala se na ubytovnu, kde ve čtyřech žili v pokoji 24 metrů čtverečních…
V rámci připravovaného jednotného informačního a navigačního systému chystá pražský organizátor dopravy ROPID ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) nové verze informačních materiálů. Součástí projektů jsou i různé způsoby zobrazování map a schémat sítě linkového vedení veřejné dopravy v Praze.
Linka 201 mezi Nádražím Holešovice a Černým Mostem se má stát další, na které postupně nahradí bateriové trolejbusy stávající dieselové autobusy. Jedná se o naplňování klimatického závazku a plnění připravované legislativy v oblasti obnovy vozového parku autobusů.
Ulicemi Prahy dnes projel průvod tramvají. Na cestu metropolí, která připomněla 130 let od zahájení provozu první elektrické tramvajové trati v českých zemích, vyrazilo 13 muzejních i současných vozů. Svézt se jimi mohlo na 400 dopravních nadšenců. Fanoušci lemovali i trasu od Hradu přes centrum na Letnou. Akci uspořádal pražský dopravní podnik.
V neděli tomu bude na den přesně 130 let od chvíle, kdy v Praze poprvé vyjela na koleje elektrická tramvaj. Dopravní podnik si k výročí zapůjčil obousměrný vůz Křižík & Brožík č. 18 z roku 1899 od Plzeňských městských dopravních podniků. Nejstarší provozuschopná elektrická tramvaj v Evropě projede Prahou v neděli ráno v průvodu 13 historických a současných strojů z Královky na Letenské náměstí. Pražský deník si povídal s plzeňským technikem opravujícím historické tramvaje Jiřím Trnkou.
Pražské metro bude ode dneška jezdit opět do půlnoci. Praha, ROPID a dopravní podnik (DPP) se rozhodly provoz metra prodloužit v návaznosti na růst poptávky a počtu přepravených cestujících v metru po 20.00. Poslední denní spoje metra budou z centra odjíždět v čase 00.02 až 00.08 v závislosti na lince a stanici. Provoz metra dosud končil kolem 23.00, omezen byl kvůli nižšímu počtu cestujících souvisejícímu s protiepidemickými opatřeními v zemi.
V Praze začaly ve čtvrtek ráno velké změny v tramvajovém provozu, které přinesou změny u více než dvaceti tramvajových a autobusových linek. Větší výluka je v centru města, kde kvůli rekonstrukci mostu nad Divadelní ulicí nepojedou až do 20. srpna v úseku Lazarská – Újezd. Současně začalo i další omezení mezi I. P. Pavlova a Olšanskými hřbitovy, kde je důvodem oprava v Bělehradské ulici.
V Praze začaly ve čtvrtek ráno velké změny v tramvajovém provozu, které přinesou změny u více než dvaceti tramvajových a autobusových linek. Větší výluka je v centru města, kde kvůli rekonstrukci mostu nad Divadelní ulicí nepojedou až do 20. srpna v úseku Lazarská – Újezd. Současně začalo i další omezení mezi I. P. Pavlova a Olšanskými hřbitovy, kde je důvodem oprava v Bělehradské ulici.
Dopravní podnik hlavního města (DPP) zjednodušil úhradu přirážky k jízdnému – tedy pokuty. Pokud cestujícího v městské hromadné dopravě přistihne revizor bez platné jízdenky nebo Lítačky, existuje nově možnost vše vyřídit on-line z domova prostřednitvím e-shopu DPP.
Magistrátní koalice chce znemožnit úspěch deníku Metro v tendru Dopravního podniku hlavního města Prahy. Do veřejné zakázky o pronájem předem určených míst pro distribuci deníku v metru se mohli uchazeči hlásit do druhé poloviny května.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Kup si kupon, ušetříš. To je hlavní heslo kampaně, kterou Středočeský kraj, Praha i jejich organizátoři dopravy rozjíždějí před chystaným zdražením jízdného Pražské integrované dopravy. To se od 1. srpna zvýší zhruba o čtvrtinu - v oblastech vzdálenějších od Prahy to však může být i o třetinu.
Obyvatelé hlavního města v uplynulých týdnech více navštěvují jednotný web pro komunikaci s úřady - Portál Pražana. Nabídku a rozsah digitálních služeb, které Portál v současné době nabízí, si v průběhu května a června vyzkoušelo více než 7 tisíc návštěvníků.
/FOTOGALERIE/ Během prodlouženého víkendu opět dochází k omezení provozu pražského metra na lince C. Provoz je přerušen od sobotního rána v úseku Pražského povstání - Muzeum. Dopravní podnik hl. m. Prahy zde bude pokračovat ve výměně starých pražců.
Jak by řekli obdivovatelé veřejné dopravy, „kachny“ či „kačeny“ slaví 35. výročí. Tramvaj KT8D5 z podniku ČKD Tatra vyjela do provozu s cestujícími poprvé 1. července 1986. Třicet metrů dlouhý tříčlánkový a obousměrný vůz s „harmonikou“ byl podroben důkladným zkouškám. V současnosti slouží tato tramvaj pražskému dopravnímu podniku už jen jako muzejní exponát a historický vůz pro speciální jízdy.
Ministerstvo dopravy v úterý potvrdilo, že magistrátní úředníci nejsou podjatí a stavební řízení k nové lince metra může pokračovat. Spolek Pankrácká společnost, který dříve obvinil magistrát z podjatosti, se však opět odvolá.
Pražský dopravní podnik (DPP) uzavřel smlouvu s vítězem tendru na stavbu první části metra D. Dosud mu v tom bránilo předběžné opatření vydané loni v červenci Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Nyní všechna řízení spojená s touto zakázkou skončila a s nimi i platnost zákazu.
Od poloviny července prodlouží hlavní město, ROPID a pražský dopravní podnik provoz všech linek metra až do půlnoci. Od 1. července se také vrací do provozu linka AE (Airport Express) spojující přímými spoji pražské Hlavní nádraží a Letiště Václava Havla Praha.
V sobotu 19. června byly v Praze naposledy v běžném provozu k vidění tramvaje typu Tatra T6A5. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) je vypravil na linku číslo 4 v úseku Smíchovské nádraží (Praha 5 - Smíchov) – Čechovo náměstí (Praha 10 - Vršovice).
/FOTOGALERIE/ Poslední společnou jízdou a závěrečným fotografováním se dnes se svými fanoušky i hlavním městem rozloučily tramvaje typu T6A5. V pražském provozu sloužily pětadvacet let.
Praha hledá nájemce, který vdechne nový život nevyužívané tramvajové smyčce na Dlabačově v Praze 6. Záměrem hlavního města je využít prostor ke společensko-kulturním účelům. Probíhající výběrové řízení bude ukončeno na konci června a vítěz by měl být znám počátkem července.
/INFOGRAFIKA/ Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od 21. června 2021 od cca 4.30 začne s opravou tramvajové trati v oblasti Palackého náměstí. Kvůli tomu bude do středy 7. července 2021 přerušen provoz tramvají v úsecích Moráň – Palackého náměstí – Národní divadlo a Jiráskovo náměstí – Myslíkova.
Dopravní podnik hlavního města (DPP) se tuto sobotu definitivně rozloučí s tramvajemi T6A5, které provozoval více než 25 let. V současnosti jich má ve své flotile už jenom šest, z toho je jeden vůz muzejní.
Dopravní podnik hlavního města (DPP) se tuto sobotu definitivně rozloučí s tramvajemi T6A5, které provozoval více než 25 let. V současnosti jich má ve své flotile už jenom šest, z toho je jeden vůz muzejní.
Na velké potíže by se měli připravit cestující pražskou MHD v oblasti Strašnic a Zahradního Města. Kvůli přestavbě a zahloubení Průběžné ulice pod novým železničním mostem bude od pondělí 14. června od cca 23.30 do středy 15. září 2021 do cca 23.30 obousměrně přerušen provozu tramvají v úseku Radošovická – Nádraží Hostivař a dojde také ke změnám ve vedení autobusových linek v oblasti Zahradního Města.
Pražští radní schválili dočasné využití bývalé vozovny Orionka na Vinohradech. V rámci koncesního řízení má být vybrán provozovatel, který nabídne kulturní a komunitní aktivity pro všechny generace. Zároveň by ale celý provoz neměl být ztrátový.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.
/FOTOGALERIE/ Čeští vědci neprokázali přítomnost infekčního viru v pražské MHD, která spadá do Pražské integrované dopravy (PID). Vzorky odebírali začátkem dubna, kdy u nás pandemie vrcholila.