Nevábný průchod z rušné Seifertovy ulice k železniční trati nedaleko hlavního nádraží je od minulého týdne zajímavější. Dva známí streetartisté s uměleckými pseudonymy Obras a Akrobad stihli za deset dnů pomalovat desítky metrů čtverečních nástěnnými motivy.
Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil stavbu první části prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Slivence. Trať bude dočasně končit v Holyni, měřit bude zhruba jeden kilometr a budou na ní dvě zastávky. Dostavěna by měla být za deset měsíců. Náklady jsou zhruba 170 milionů korun. Novinářům to dnes řekli primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) a ředitel DPP Petr Witowski. Po dokončení první části vybuduje podnik koleje do Slivence.
Plány na elektrizaci části autobusového provozu v Praze nabírají konkrétní podobu. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) poslal do povolovacího procesu plány na výstavbu trolejí mezi zastávkami Na Knížecí a U Waltrovky. Autobusy linky 137 by zde v budoucnu měl nahradit trolejbusový spoj číslo 52.
Obyvatele Prahy čeká v příštích letech svezení po nových tramvajových tratích. Jejich příprava v posledních třech letech výrazně pokročila, jen letos bude zahájena stavba dvou úseků a příprava dalších se výrazně posunula vpřed.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal v minulém týdnu pravomocné stavební povolení na rekonstrukci stropní desky a další úpravy podchodu a vestibulu stanice metra Florenc. Celá akce bude trvat čtyři a půl roku.
Jedna z hlavních žižkovských tepen, čtyřpruhá Olšanská ulice v údolí mezi Parukářkou a Olšanskými hřbitovy, se má změnit. Rada hlavního města Prahy dala svému Institutu plánování a rozvoje (IPR) pokyn k vypsání tendru na zpracování studie na rozvoj ulice a jejího okolí.
/FOTOGALERIE/ Ten, kdo nemůže či nechce použít jezdící schody, může se nyní ze stanici metra Karlovo náměstí dostat pohodlnější cestou. Dopravní podnik hlavního města v úterý zprovoznil dvě dvojice nových výtahů z metra Karlovo náměstí ústící do Václavské ulice u vstupu do stejnojmenné pasáže. Nahoru se tak dá dostat celkem deseti výstupy.
Opuštěné torzo tramvajové trati v Opletalově ulici u hlavního nádraží v Praze bude znovu napojeno na tramvajovou síť. Spojku na křižovatce s Bolzanovou ulicí vybuduje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v návaznosti na aktuální opravu trati mezi Senovážným náměstím a zastávkou Husinecká. Výluka začala minulý týden ve středu a potrvá měsíc. Bude to zárodek chystané tramvajové spojky skrze Vrchlického sady kolem hlavní nádražní budovy až do Vinohradské ulice.
Pražané mohli poprvé narazit na tramvajové lince číslo 17 na vůz Škoda 14T v nové vizuální šedo-červené podobě. Tramvaj má v novém designu nalakovaná obě čela a zbytek tvoří polepy. Dopravní podnik hlavního města (DPP) bude při opravách tramvaje barvit výhradně tímto designem Pražské integrované dopravy (PID).
Nástup a výstup z a do vozidel městské hromadné dopravy se zjednoduší. Od příštího pondělí budou moci lidé nastupovat do autobusů a tramvají i předními dveřmi, sednout si také budou moci na přední řadu sedadel za řidiče. Dopravní podnik a ostatní dopravci v rámci Pražské integrované dopravy tak reagují na uvolňování opatření proti šíření nemoci covid-19.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) plánují zavést preferenci tramvají na dalších pražských křižovatkách. Dosud funguje na téměř 89 procentech signalizačních zařízeních. Toto opatření výrazně přispívá ke zrychlení tramvajové dopravy v metropoli.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) plánují zavést preferenci tramvají na dalších pražských křižovatkách. Dosud funguje na téměř 89 % signalizačních zařízeních. Toto opatření výrazně přispívá ke zrychlení tramvajové dopravy v metropoli.
Dopravní podnik hlavního města (DPP) vypsal soutěž na rekonstrukci tramvajové trati mezi Ohradou a Palmovkou. Zrod estakády se udál během převratných změn v tehdejším Československu. Trať funguje od listopadu 1990 a s výjimkou opravy v roce 2010 od té doby neprošla zásadnější rekonstrukcí. Odhadovaná cena zakázky je 230 milionů korun. Cestující se tak musí připravit na rok a půl trvající přerušení provozu mezi Žižkovem a Libní.
/FOTOGALERIE/ Už v mládí chodíval Jiří Boháček umývat tramvaje dopravního podniku. Brigády se konaly pod hlavičkou Kroužku přátel MHD, který v Ostravě spoluzakládal. Z jeho zaníceného vyprávění je doslova cítit nadšení pro všechno, co jezdí a je z toho cítit historie.
Bez účasti veřejnosti, která má s výjimkou zástupce veřejnoprávní České tiskové kanceláře vstup do jednací síně zapovězen v rámci opatření proti šíření koronaviru, začne v pondělí u Okresního soudu pro Prahu-východ projednávání případu údajného vynášení informací z trestních řízení, což mělo být spojeno i s úplatky.
/FOTOGALERIE/ Už v mládí chodíval Jiří Boháček umývat tramvaje dopravního podniku. Brigády se konaly pod hlavičkou Kroužku přátel MHD, který v Ostravě spoluzakládal. Z jeho zaníceného vyprávění je doslova cítit nadšení pro všechno, co jezdí a je z toho cítit historie.
Do pražských ulic se začátkem června po letech vrátí tramvajová linka číslo 19. S jejím zavedením Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zprovozní i nový úsek tratě na Pankráci k ulici Hvězdova, který byl dokončen už loni na podzim. Definitivně tak v místě skončí éra parkování na tramvajovém pásu, které si prosadila Praha 4.
Další projekt oživuje v těchto dnech Vltavské kaskády. „Básně z dálnice” Jolany Havelkové vystavuje od konce tohoto týdne venkovní Galerie Vltavská u stejnojmenné stanice pražského metra. Výstava bude k vidění do 25. června.
Tramvajová síť v Praze se po dlouhé době opět rozšíří. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) totiž začal stavět smyčku Zahradní Město, první letošní novou tramvajovou trať.
Počínaje pondělkem posílí dopravní podnik ve špičkách provoz pražského metra na všech linkách. K opatření přistoupil na základě zvyšujícího se počtu cestujících a uvolňování protiepidemických opatření.
Může být pražská hromadná doprava zdrojem nákazy novým typem koronaviru? Vyvrátit tvrzení, že ano, by měla nová studie, kterou provedou vědci z Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR. Ti se s pražským dopravním podnikem domluvili na jejím vzniku.
Může být pražská hromadná doprava zdrojem nákazy novým typem koronaviru? Vyvrátit tvrzení, že ano, by měla nová studie, kterou provedou vědci z Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR. Ti se s pražským dopravním podnikem domluvili na jejím vzniku.
Výhybky a koleje, po kterých jezdí tramvaje v Praze se vyrábějí v továrně na okraji metropole ve Vinoři. Podívejte se, co se v továrních halách Pražské strojírny děje.
Druhý ročník výtvarné soutěže Mural Art Vltavská vyhlásily Městská část Praha 7 a pražský dopravní podnik letos v únoru. Umělci se do soutěže mohli zapojit do 12. března. Porota složená ze zástupců sedmé městské části, dopravce a odborné veřejnosti posuzovala 23 přihlášených návrhů a vybrala vítěze.
/FOTOGALERIE/ V pražském metru budou během Velikonoc pokračovat práce na výměně pražců. Tentokrát se akce dotkne úseku mezi stanicemi Pražského povstání - Muzeum. Provoz zde bude obousměrně uzavřen od pátečního rána do pondělního večera.
/INFOGRAFIKA/ Signálem LTE je nyní pokryto 43 stanic metra. Zbývá ještě 18 stanic, což by se podle dopravního podniku mělo podařit do konce roku. Veškeré práce probíhají pouze během pravidelných nočních výluk, které trvají přibližně tři hodiny.
Radní hlavního města udělali další krok v plánu na zavedení trolejbusového provozu mezi metropolí a některými místy ve Středočeském kraji. Úsek do Staré Boleslavi má vyjít na 566 milionů korun, do Kostelce nad Labem na 385 milionů.
Od poloviny týdne přistoupil magistrát hlavního města k „prázdninovému“ jízdnímu řádu pražského metra. Kvůli úbytku cestujících při lockdownu souvisejícím s koronavirovou nákazou a slabé vytíženosti spojů se prodloužily intervaly. Zástupci opoziční ODS však tento krok kritizují, bojí se „promořování“ cestujících. Pochyby vyvolaly také respirátory, které prodává dopravní podnik ve stanicích metra a jimiž se chlubil také primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
Dopravní podnik Ostrava (DPO) potvrdil pověst technologického průkopníka, když jako první tuzemský provozovatel MHD trvale osadil tramvaje antikolizním systémem. První dvě tramvaje Stadler vybavené kamerami vyjely tento týden na linku číslo 8 mezi Porubou a centrem města.
Dobrá a špatná zpráva. Kterou je libo jako první? Většinou se to říká o té špatné. Tady je: od 10. března se v metru prodlouží intervaly o 10 až 40 sekund. A ta dobrá? Na čtyřiceti místech v prostorách MHD si můžete koupit respirátor FFP2 za 10 korun.
Denisa Králová (29) do devatenácti let žila v Mnichově Hradišti. Poté ale odešla do Prahy, kde si našla dobrou práci u Dopravního podniku hlavního města Prahy. Za volantem autobusu je spokojená, v Praze také. Nevylučuje ale, že se do Hradiště, kde má rodiče, třeba jednou nevrátí. Své rodné město má ráda a pozitivně kvituje změny, které se zde v posledních letech udály.
/INFOGRAFIKA/ Dopravní podnik v následujících týdnech opraví jednu z nejvytíženějších tramvajových tratí v Praze v Jugoslávské ulici, na náměstí Míru a ve Francouzské ulici po křižovatku s Blanickou. Celá akce bude rozdělena na dvě etapy. Práce budou zahájeny v pátek večer a provoz v celém úseku bude obnoven 1. dubna před půlnocí. V průběhu března z důvodu revize několik dní nepojede ani petřínská lanovka.
Velké potíže nastaly ve středu ráno v tramvajové dopravě v pražských Holešovicích. Příčinou byla technická závada tramvaje 14T, která se v jednom ze svých kloubů doslova zlomila.
V podjezdu nedaleko křižovatky U Bulhara v centru hlavního města se ve čtvrtek odpoledne srazily dvě tramvajové soupravy. Podle zdravotnické záchranné služby se zranili celkem tři lidé. Dopravní podnik (DPP) zavedl náhradní autobusovou dopravu X26. Provoz byl obnoven krátce před půl čtvrtou.
Palmovka je bezmála třicátou stanicí metra, kde byla instalována nová navigace s číslováním výstupů z podzemí. Systém je propojen s webem dopravního podniku i s aplikacemi Idos a Lítačka.
Cestující na linkách 154 a 213 se mohou na konci roku těšit na ekologické svezení. Dopravní podnik hlavního města (DPP) oznámil, že vítězem veřejné zakázky na nákup čtrnácti nových elektrobusů standardní délky se stala společnost Škoda Electric. Pražský magistrát zaplatí za vozidla Škoda E’City celkem 207 milionů korun.
V polovině leden ukázal pražský dopravní podnik (DPP), jak pokračují práce na vybudování výtahu ze stanice metra Karlovo náměstí na lince B. Během prvního měsíce roku zároveň magistrátní radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) poodhalil plány také na stavbu druhého výstupu z Vltavské na „céčku“ v souvislosti se vznikem nové čtvrti Bubny-Zátory.
Pražský organizátor dopravy ROPID zahájil další pokus zadat dlouhodobou smlouvu na přepravu handicapovaných cestujících. Po několika neúspěšných pokusech, kdy se nikdo se nepřihlásil, přitom vypsání tendru předcházely tržní konzultace. Vítěz (či vítězové) získá smlouvu na sedm let s opcí na další tři roky. Jako předpokládanou cenu maximálního plnění ROPID uvádí 364 milionů korun.
Nejen pražskou veřejností otřásl případ brutálního napadení, které se odehrálo 6. ledna ve stanici metra Prosek. Když devadesátiletá stařenka požádala mladíka, aby by ji pustil sednout, ten vstal a začal ji tlouct pěstmi do hlavy. Policie stále hledá svědky události. Ve středu 13. ledna po pachateli pražští policisté vyhlásili pátrání, o den později byl ve stanici metra Nemocnice Motol zadržen díky všímavosti revizora dopravního podniku, jenž poskytl Pražskému deníku rozhovor.
Tramvajová síť v Praze se do zhruba šesti let rozroste o další 3,3 kilometry. Pražští radní schválili záměr výstavby nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice, která spojí konečnou stanici připravované lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice se stanicí metra Kobylisy na lince C.
Stanice metra Opatov je opět plně v provozu. Po roce zde skončila náročná modernizace, během níž byla zastávka vybavena kaskádou výtahů, díky níž se stala 45. bezbariérovou stanicí pražské podzemky.
Zajišťovat spojení s hlavním městem by mohly trolejbusy pro cestující hned ze dvou středočeských oblastí severně od metropole. Upozornila na to Helena Frintová z krajského úřadu. Od roku 2025 by mohly vozit cestující nejen z Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi, kde se o tom již hovořilo, ale také z Kostelce nad Labem na Mělnicku.
Politické špičkování mezi vládními představiteli a vedením metropole kvůli situaci s virózou covid-19 se vyostřuje. Po premiéru Andreji Babišovi (ANO) zaútočil na pražského primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) rovněž „superministr“ Karel Havlíček (za ANO). Hřibovi vyčítají hlavně stav městské hromadné dopravy. Dopravní podnik hlavního města (DPP) však navzdory kritice spouští reklamní kampaň s cílem zbavit veřejnost strachu z koronavirové nákazy v MHD a vrátit tak cestující zpět do metra, tramvají a autobosů.