/VIDEO, FOTOGALERIE/ Tradiční společné vyjížďky policistů s motorkáři, jež vrcholí návštěvou polygonu, jsou po dvou letech s covidovými omezeními zpět. Koncept se ale mění. Původně dopravní policisté společně s Asociací center bezpečné jízdy akci s označením „Kolama dolů“ zavedli jako preventivní projekt pro opatrný začátek motorkářské sezony. Nyní se aktivity zaměřené na vzdělávání a zdokonalování řidičů motocyklů rozloží do delšího časového období: středočeská etapa přijde na řadu až uprostřed letních prázdnin.
Dětská dopravní policie vyrazila v druhé polovině tohoto týdne do ulic Valašského Meziříčí. Školáci policistům a strážníkům asistovali při měření rychlosti, kontrole vozů či dechových zkouškách. Odhalili třináct hříšníků. Od města dostali jako odměnu kšiltovky, trička a reflexní prvky.
Chybějící respekt a tolerance, to je nejčastější příčina kolizí řidičů s cyklisty. Alespoň to ukazuje nejnovějšího průzkum agentury Kantar. Více než polovina z tisícovky oslovených respondentů označuje prostředí mezi řidiči a cyklisty doslova za nepřátelské. „Bariéra je výrazně větší, než jsme tušili. Když dotyční sedí za volantem, stávají se z nich nefanoušci cyklistiky. Když jsou za řídítky, nemohou vystát řidiče. Situace je to zvláštní, jelikož většina řidičů jsou zároveň i cyklisté,“ upozorňuje za iniciativu Dám respekt Alexandr Kliment.
S příchodem teplejšího jarního počasí se v ostravských ulicích objevuje více kol, a to nejen těch sdílených. Jedná se o alternativní, ekologický, ale hlavně zdraví prospěšný způsob dopravy, který je hojně využíván obyvateli Ostravy.
Už v neděli nastane další změna času ze zimního na letní. Tato změna mnoha lidem rozhodí spánkový režim a to má vliv i na dopravu. Podle datové analýzy Deníku se v ranních hodinách bezprostředně po změně času na silnicích zvýší počet střetů se zvěří téměř o polovinu. Trvá to zhruba měsíc, než si zvěř i řidiči zvyknou.
Pro moderní výuku už stará základní škola v Komořanech žákům nevyhovuje. Řešením bude rozšíření formou přístavby. „Aktuálně škola zahrnuje dvě třídy a tři malotřídky, které navštěvují děti od prvního do pátého ročníku prvního stupně. Třídy nesplňují předepsané parametry, takže jsme tam už nyní poddimenzovaní. Už třetí rok z tohoto důvodu máme výjimku od hygieniků s tím, že musíme najít jiné řešení,“ přiblížil situaci starosta Komořan Jan Kachlík.
Na prostranství Wagnerova náměstí v Berouně se ve středu 23. února uskutečnila akce, kterou v rámci kampaně Viditelnost uspořádal útvar BESIP pro Středočeský kraj společně s místními strážníky. Během pouhé půlhodiny bylo rozdáno 200 reflexních prvků.
"Seděl jsem u silnice a sledoval, jak kamarádku půl hodiny zkouší resuscitovat. Nedala to. Chtěl jsem si jen koupit cigarety a přespat u kamaráda. Místo toho se na mě všichni v okolí dívají jako na vraha," konstatuje Roman. "Říkají, že čas obrousí hrany. Ale pro mě je to rok od roku horší," přidává další zkušenost Tomáš.
Radary v Kolodějích, bezpečnější přechody u škol v Praze 8 nebo bezbariérové úpravy chodníků v Praze 7. Letošní rok se podle radnic v metropoli ponese ve znamení bezpečnosti v dopravě.
Občané města Holice si konečně oddechnou. Nebezpečná křižovatka na obchvatu města Holice směrem na Dolní Roveň, kde pravidelně dochází k vážným nehodám, se dočká rekonstrukce. Jejím cílem je současnou nevyhovující křižovatku předělat na křižovatku okružní.
Své dvojče má oficiálně od 31. ledna Oranžový přechod v lounské Husově ulici, který byl zprovozněn již v roce 2020 v sousedství dvou zrekonstruovaných domů se startovacími byty. Poměrně frekventovanou výpadovkou na Černčice a dále směrem na Libochovice, ale třeba i Peruc a do dalších okolních obcí totiž musí o zhruba sto metrů dál překonat i ti, kteří se dopravují po železnici. Druhý a momentálně tedy nový Oranžový přechod zafinancovaný Nadací ČEZ částkou 120 000 korun, se tak nachází oproti vlakovému nádraží.
Dvaačtyřicet lidí přišlo v loňském roce o život při dopravních nehodách, které se staly na území Olomouckého kraje. Je to o 19 úmrtí více než v roce 2020 a to navzdory tomu, že byla kvůli covidu na mnoho týdnů omezena mobilita obyvatel. Olomoucký kraj je zároveň co do nárůstu počtu obětí dopravních nehod za loňský rok nejhorší v celé České republice.
Dvaačtyřicet lidí přišlo v loňském roce o život při dopravních nehodách, které se staly na území Olomouckého kraje. Je to o 19 úmrtí více než v roce 2020 a to navzdory tomu, že byla kvůli covidu na mnoho týdnů omezena mobilita obyvatel. Olomoucký kraj je zároveň co do nárůstu počtu obětí dopravních nehod za loňský rok nejhorší v celé České republice.
Dvaačtyřicet lidí přišlo v loňském roce o život při dopravních nehodách, které se staly na území Olomouckého kraje. Je to o 19 úmrtí více než v roce 2020 a to navzdory tomu, že byla kvůli covidu na mnoho týdnů omezena mobilita obyvatel. Olomoucký kraj je zároveň co do nárůstu počtu obětí dopravních nehod za loňský rok nejhorší v celé České republice.
Na rychlou jízdu mohou nově doplatit řidiči v bučovické místní části Vícemilice. Ve Slovenské ulici tam na ně představitelé města nachystali a spustili úsekové měření, pohlídá maximální padesátku.
Druhá etapa chrudimského obchvatu je už „pokřtěna“ první nehodou. Došlo k ní jen pár minut po uvedení nové silnice do provozu. „Řidič vozidla Ford Explorer projel levotočivou zatáčku rovně a havaroval s vozidlem mimo komunikaci do vyvýšeného silničního příkopu,“ popsala mluvčí krajského policejního ředitelství Dita Holečková s tím, že nedošlo k žádnému zranění a dechová zkouška u řidiče měla negativní výsledek.
Bezpečnost a plynulost provozu. Tak zástupci Slavkova u Brna na Vyškovsku zdůvodnili obyvatelům zrušení přechodu pro chodce v zatáčce u ulice Boženy Němcové. Změnu prosadili dopravní policisté, někteří místní nad tím ale kroutí hlavou.
/FOTO/ Jediné dopravní hřiště na Slavkovsku. Chlubí se tím obyvatelé Kobeřic u Brna, kteří nové hřiště otevřeli v ulici U Mlýna. „Je v majetku Tělovýchovné jednoty Sokol. Jako obec jsme na něj ale přispěli částkou ve výši 950 tisíc korun. Uspěli jsme díky šetření. Další peníze si Sokol zajistil hlavně od sponzorů,“ komentoval starosta Kobeřic Roman Hanák.
Smrtí řidiče jednoho ze čtyř zúčastněných aut skončila páteční nehoda na I/50 u Hodějic. Policisté nehodu aktuálně prošetřují, vyslechnou svědky. „Vyšetřování jsme ještě neuzavřeli. Příčinu a okolnosti v tuto chvíli zjišťujeme. Je nutné vyslechnout všechny účastníky nehody. Je s tím spojené učinění řady nutných vyšetřovacích úkonů,“ vysvětlil policejní mluvčí Bohumil Malášek.
Na 110. kilometru dálnice D1, u odpočívadla nedaleko Pávova na Jihlavsku, se nachází místo plné smutku. Stojí zde kříže připomínající oběti, které si dálnice vyžádala. Jednadvacátý listopad Světová zdravotnická organizace vyhlásila Dnem obětí dopravních nehod – a u tohoto symbolického hřbitova proto dnes proběhl pietní akt k uctění jejich památky.
/FOTO, VIDEO/ Na 110. kilometru dálnice D1, u odpočívadla nedaleko Pávova, se nachází místo plné smutku. Stojí zde kříže připomínající oběti, které si dálnice vyžádala. Jednadvacátý listopad Světová zdravotnická organizace vyhlásila Dnem obětí dopravních nehod – a u tohoto symbolického hřbitova proto dnes proběhl pietní akt k uctění jejich památky.
Většině dopravních nehod s tragickým následkem se dalo zabránit. V souvislosti se Světovým dnem obětí silničních dopravních nehod, připomínaným v neděli, na to upozornila Monika Schindlová z příbramského územního odboru Policie ČR.
Na českých silnicích zemřelo v loňském roce 8 dětí, z toho 5 v roli spolujezdce osobního automobilu. Dalších 37 dětských spolujezdců bylo těžce zraněno, 954 lehce zraněno. Děti chrání dětský zádržný systém neboli dětská autosedačka. Musí být však správně použita. Opakování zásad bezpečného cestování s dětmi si připravil Tým silniční bezpečnosti ve spolupráci s iQPARKEM Liberec.
Máme pro vás volné místo až za dva týdny. Poměrně častá odpověď v pneuservisech v hodonínském okresu na otázku zákazníků, kdy si mohou přijet přezout osobní auto na zimní pneumatiky. Podle řady provozovatelů přitom vlna největšího zájmu pomalu opadá.
Máme pro vás volné místo až za dva týdny. Poměrně častá odpověď v pneuservisech v hodonínském okresu na otázku zákazníků, kdy si mohou přijet přezout osobní auto na zimní pneumatiky. Podle řady provozovatelů přitom vlna největšího zájmu pomalu opadá.
Nové úsekové měření u křižovatky silnic I/50 a III/3836 podpořili zastupitelé ve Slavkově u Brna. Jakékoliv zlepšení tam uvítá také Radka Saunders z Velešovic, obyvatelé obce totiž po III/3836 najíždějí na hlavní silnici mimo jiné i kvůli cestě do Slavkova. Značka se sedmdesátkou tam podle ní řidiče neodrazuje od zběsilé jízdy, členové její rodiny kvůli tomu skončili po dopravní nehodě se zraněním.
Pouze jedním směrem mají v budoucnu lidé projíždět Smetanovou ulicí v Ivanovicích na Hané na Vyškovsku. Současně přibude zeleň, naopak zřejmě ubude míst pro auta. Nyní tam někteří parkují spíše živelně. Po zřízení oficiálních ploch je možné, že bude rychleji plno. Změny zpracované architekty jsou ale stále ve stádiu návrhu.
Bezpečnější jsou nyní středočeské silnice. Od policie lze sice často zaslechnout, že přímo nebezpečná místa na silnicích vlastně oficiálně neexistují a lze hovořit jen o hazardujících řidičích a jejich rizikovém chování, avšak nyní je potvrzeno – a to oficiálně – že nebezpečných míst na středočeských silnicích ubývá. Na krajské konferenci BESIP to uvedl statutární náměstek hejtmanky Martin Kupka (ODS), který je zřejmě i horkým kandidátem na post ministra dopravy.
Bezpečnější jsou nyní středočeské silnice. Od policie lze sice často zaslechnout, že přímo nebezpečná místa na silnicích vlastně oficiálně neexistují a lze hovořit jen o hazardujících řidičích a jejich rizikovém chování, avšak nyní je potvrzeno – a to oficiálně – že nebezpečných míst na středočeských silnicích ubývá. Na krajské konferenci BESIP to uvedl statutární náměstek hejtmanky Martin Kupka (ODS), který je zřejmě i horkým kandidátem na post ministra dopravy.
/FOTO/ Doposud trénovali mezi školními pavilony, nyní mají školáci v Opatovicích nad Labem k dispozici zbrusu nové dopravní hřiště. Původně to měla být jen jedna křižovatka. K rozšíření projektu přispěla i epidemie covid-19.
/FOTO/ Kdo je vidět, vyhrává! Policisté uspořádali na blanenském náměstí Republiky bezpečnostně preventivní akci zaměřenou na viditelnost chodců. Zejména dětí. Strážci zákona jim a rodičům vysvětlili význam reflexivních prvků v silničním provozu.
Středisko volného času SVČ TYMY ve spolupráci s Městem Holešov, Besipem a VPŠ a SPŠ MV Holešov uspořádalo také v letošním roce branně bezpečnostní akci Den bez aut. Akce se vzhledem k nepřízni počasí konala až 14. října, zúčastnili se jí žáci 3. + 4. ročníku 3. ZŠ Holešov a předškoláci z MŠ Sluníčko.
Kdo zaváhá, nejede. To může brzy platit pro ty, kteří odkládají výměnu letních pneumatik za zimní až na poslední chvíli. Zákonný termín 1. listopadu se neúprosně blíží a už nyní je téměř nemožný úkol domluvit schůzku v pneuservisu do konce tohoto měsíce. Pro mnohé tak bude pořekadlo "od října do Velikonoc" jen zbožným přáním.
Komunitní středisko Kontakt ve spolupráci s Libereckým krajem, městem Liberec, Ministerstvem práce a sociálních věcí a Krajskou radou seniorů Libereckého kraje připravilo oslavu mezinárodního dne seniorů, který připadá na 1. října.
Je tma, převládá únava, řidič už si přeje být doma v teple. Cesta je ještě dlouhá, na silnici další auto už potkává jen zřídka a rovinka svádí přidat plyn a ušetřit čas. Náhle ale z temnoty lemující cestu přibíhá zvěř a skáče přímo do jízdní dráhy vozu. Střetu se nedá zabránit.
Kontroly elektrokoloběžek i cyklistů v Pardubicích pokračují. Na začátku října městská policie zvýšila kontroly elektrokoloběžek a také cyklistů. Například v pátek během jedné hodiny v centru města zastavily dvě hlídky strážníků celkem deset cyklistů či jezdců na elektrokoloběžkách.
V polovině září se čtyři žáci naší školy, Jakub Bartáček a David Vohník ze 4.A a Tomáš Kubáček a Ondřej Šlahař ze 4.B, na chvíli stali pomocníky příslušníků Policie České republiky při silničních kontrolách řidičů.
/FOTOGALERIE/ Na první den v měsíci říjnu připadá každoročně Mezinárodní den seniorů. Nejen během něj proběhly na Kutnohorsku besedy věnované právě seniorům. Diskuze se uskutečnily za účasti strážníka Městské policie Kutná Hora a s koordinátorem BESIPu pro Středočeský kraj.
/DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ/ Život jde ve Všebořicích celkem dobře. Tedy, bylo by to v pohodě, kdyby nám tu přibylo přechodů pro chodce, ubylo aut a nebezpečnou křižovatku v Lipové by přestavěli na kruhovou. Taky by to chtělo něco udělat s chodníky, sprejery a tím nepořádkem, který snad nikdo neuklízí. Tak by se daly shrnout odpovědi lidí, kteří žijí ve Všebořicích. Například Roman Poborský tu bydlí od narození.
Na dětskou dopravní policii mohli poslední zářijový den narazit řidiči ve Valašském Meziříčí a Poličné. Smíšené hlídky složené z žáků 4. a 5. tříd místních základních škol asistovaly policistům a strážníkům při měření rychlosti, kontrole vozů či dechových zkouškách.
Nechutenstvím věru netrpěl a život měl rád. Úctyhodně zakulacený herec Jan Libíček si ze své korpulence ale uměl dělat legraci. Má kila mě živí, říkával. Příliš o sebe však nepečoval, a to se mu stalo osudným. Dnes uplynulo 90 let od jeho narození.