Kreativ

ŠTÍTEK: BESIP

Podle dostupných statistik mělo v Česku loni každé čtvrté prodané kolo elektrický pohon.

Moderní technologie v cyklistice: vedou elektrokola a chytré aplikace

Moderní technologie jsou dnes neodmyslitelnou součástí našeho života. Týká se to i volného času, kteří mnozí z nás tráví na kole. Cyklistika se mezi Čechy dlouhodobě umísťuje v žebříčku oblíbených sportů na prvním místě. A není se čemu divit, má totiž blahodárné účinky nejen na naše zdraví, ale také na psychiku. 

Markétina dopravní výchova.

Dopravní výchova online, naučí i zabaví děti i dospělé

Tým silniční bezpečnosti přišel v loňském roce s partnery s webovou aplikací, díky níž si žáci základních škol mohou z pohodlí domova procvičovat znalosti z dopravní výchovy. Na výběr mají z osmi okruhů, které dohromady zahrnují více než 900 testových otázek.

Cyklovozíky mají mnoho výhod – pro děti jsou pohodlnější, mohou v nich v klidu spát, jsou chráněné před sluncem, větrem či deštěm a nehrozí, že strčí ruku do vozovky.

S dětmi na kolo. Je lepší vozík, nebo sedačka?

Se začátkem jara a oteplením začala naplno sezona cyklistů. Na cyklovýlet mohou vyrazit i rodiče s dětmi, které ještě samy jízdu na kole nezvládnou. Není to přitom tak dávno, kdy jedinou možnost, jak přepravit malé dítě na kole, představovala kovová sedačka, z níž mohlo dítě snadno strčit nožku mezi špice. Dnes už mají rodiče na výběr hned ze tří možností. Moderní a bezpečné cyklosedačky umožňují přepravovat dítě před i za cyklistou. Alternativou jim jsou cyklovozíky, které získávají stále větší oblibu.

Pokládání nového povrchu u Neštěmic a stavba nového mostu v Malšovicích.

Cesta podél Labe na Děčín? Řidiče zdrží na cestě dvě opravy

Po cestě do Děčína musí řidič sundat nohu z plynu a zastavit už v Neštěmicích. Kolona se sice občas protáhne až na nějakých padesát, ve špičce sto metrů, ale čekání není povětšinou delší než pár minut. Práce na rozkopaných úsecích silnice I/62 podél Labe motoristy významněji nezdrží.

Markétina dopravní výchova.

Dopravní výchova online, naučí i zabaví děti i dospělé

Tým silniční bezpečnosti přišel v loňském roce s partnery s webovou aplikací, díky níž si žáci základních škol mohou z pohodlí domova procvičovat znalosti z dopravní výchovy. Na výběr mají z osmi okruhů, které dohromady zahrnují více než 900 testových otázek.

Ivan Pavelek.

To je zase nápad!

Nařízení, nad kterým rozum zůstává stát. Tak by se dalo hodnotit nové pravidlo, podle kterého by od července řidiči vozidel museli při předjíždění cyklistů dodržovat odstup nejméně jeden a půl metru.

Cyklista / Ilustrační foto

Pumpičkáři versus vykulenci v autě. Řidiči musí brát ohledy, říkají odborníci

Poslanci schválili novelu zákona, která rozbouřila vášnivé diskuze, ve kterých se utkávají řidiči aut a cyklisté. Nově by totiž od července museli řidiči při předjíždění dodržovat odstup nejméně 1,5 metru od cyklisty. „Tam, kde je povolena rychlost 30 kilometrů za hodinu, bude muset předjíždějící řidič dodržet vzdálenost nejméně jeden metr,“ upřesnil pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Cyklista / Ilustrační foto

Pumpičkáři vs. vykulenci v autě. Řidiči musí být ohleduplnější, říkají odborníci

Poslanci schválili novelu zákona, která rozbouřila vášnivé diskuze, ve kterých se utkávají řidiči aut a cyklisté. Nově by totiž od července museli řidiči při předjíždění dodržovat odstup nejméně 1,5 metru od cyklisty. „Tam, kde je povolena rychlost 30 kilometrů za hodinu, bude muset předjíždějící řidič dodržet vzdálenost nejméně jeden metr,“ upřesnil pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Řidiči musejí míjet cyklistu ve vzdálenosti 1,5 metru, schválila sněmovna.

Nová pravidla pro předjíždění. Za cyklisty budou kolony, varují policie i expert

Nové pravidlo, na jehož základě by řidiči již od července při předjíždění museli udržovat od cyklistů odstup nejméně 1,5 metru, podle odborníků zřejmě zkomplikuje provoz zejména na úzkých okreskách. Potíže čekají zejména u autobusů. U nich lze podle nich v zatáčkách takový odstup udržet jen stěží. Často s ním ale zřejmě budou mít potíže i řidiči osobních aut.

Ilustrační foto

Valmezem bezpečně s BESIPem online

Jaké jsou hlavní příčiny dopravních nehod? Co patří mezi zásady bezpečné jízdy či jakými pravidly by se měli řídit cyklisté při jízdě na cyklostezce?

Křižovatka u nemocnice. Ilustrační foto.

Přestavba za desítky milionů konečně zkrotí „přechod smrti“ u ústecké nemocnice

Přechod smrti. Takovou přezdívku si vysloužil přechod pro chodce před Masarykovou nemocnicí v ulici Sociální péče. Podle dat Centra dopravního výzkumu na něm od roku 2007 auta srazila šest chodců, jeden nepřežil, tři utrpěli těžká zranění, zbytek lehká. Křižovatku proto čeká za zhruba 50 milionů korun přestavba s úpravou dopravního značení. Vedení města doufá, že by se díky tomu mohla bezpečnost v místě výrazně zlepšit.

Některé chodce zastavila až uniforma, ti slušní dostali dárek.

FOTO: Některé chodce zastavila až uniforma, ti slušní dostali dárek

Preventivní akce pro chodce se uskutečnila na začátku týdne u nově vybudované křižovatky ulic Kaplířova-Klatovská-U Borského parku. Společně se na ní domluvila koordinátorka BESIPU pro Plzeňský kraj Václava Ircingová s Úřadem městského obvodu Plzeň 3 a Městskou policií Plzeň.

Vychovat děti a zpomalit dospělé. Tak chce kraj zlepšit bezpečnost na silnicích

Sedmdesát devět obětí, mezi nimi i dvě děti, a 239 těžce zraněných, z nichž dětí bylo 14. Tak smutné jsou následky dopravních nehod, k nimž loni došlo ve středních Čechách. Navzdory tomu, že z pohledu porovnání policejních statistik to vlastně byl docela fajn rok. Vzhledem ke zklidnění v době opatření proti šíření koronaviru patřil z pohledu nehodovosti k těm nejpříznivějším. V jiných letech bývá hůř.

Prachatické DDM podporuje dopravní výchovu

Krajský úřad Jihočeský kraj od roku 2019 podporuje, prostřednictvím domů dětí a mládeže, výuku dopravní výchovy. Dům dětí a mládeže Prachatice ze svého rozpočtu přispívá na dopravní výchovu v několika oblastech.

Střetů chodců s tramvajemi vloni výrazně ubylo, smrtí neskončil žádný

Loňský rok se stal nejúspěšnějším z hlediska srážek tramvají s chodci za posledních patnáct let. Nehod ubylo o polovinu a ani jedna nebyla smrtelná. Příznivé výsledky si tak může na svůj vrub připsat především kampaň „Neskákej mi pod kola!“, ale také dobrá práce řidičů a v neposlední řadě i pokles cestujících v důsledku pandemie.

Jízda v zimě. Prioritou je vždy bezpečnost

Připomenout si pravidla bezpečné jízdy v zimě, a přitom si ještě zasoutěžit. BESIP Libereckého kraje připravil společně se svými partnery, Týmem silniční bezpečnosti, Policií ČR a Libereckým krajem, brožuru včetně soutěže, jejímž smyslem je informovat zejména řidiče o tom, jak se v zimním období chovat na silnicích a na co si dát pozor, tak, aby neohrozili sebe ani ostatní.

Jízda v zimě. Prioritou je vždy bezpečnost

Připomenout si pravidla bezpečné jízdy v zimě, a přitom si ještě zasoutěžit. BESIP Libereckého kraje připravil společně se svými partnery, Týmem silniční bezpečnosti, Policií ČR a Libereckým krajem, brožuru včetně soutěže, jejímž smyslem je informovat zejména řidiče o tom, jak se v zimním období chovat na silnicích a na co si dát pozor, tak, aby neohrozili sebe ani ostatní.  

Jízda v zimě. Prioritou je vždy bezpečnost

Připomenout si pravidla bezpečné jízdy v zimě, a přitom si ještě zasoutěžit. BESIP Libereckého kraje připravil společně se svými partnery, Týmem silniční bezpečnosti, Policií ČR a Libereckým krajem, brožuru včetně soutěže, jejímž smyslem je informovat zejména řidiče o tom, jak se v zimním období chovat na silnicích a na co si dát pozor, tak, aby neohrozili sebe ani ostatní.

Školáci dostali reflexní pásky

Buďte vidět přežijete! U dvou sokolovských základních škol se konala preventivní akce, při které zástupci městské policie a BESIP rozdávali školákům reflexní pásky.

Nejvážnější nešvary na ústeckých silnicích? Rychlost a jízda na červenou

Překročení povolené rychlosti, jízda na červenou. To jsou přestupky, které často řeší magistrátní úředníci v Ústí nad Labem. Jen letos například jízdu na červenou evidují v 388 případech. Město proti těmto dvěma nešvarům bojuje pomocí techniky. Momentálně chystá modernizaci a rozšíření systémů tohoto druhu za zhruba 608 tisíc korun.

Mikuláš chodil i po silnicích. Police si posvítila na řidiče v Libereckém kraji

V sobotu 5. prosince chodil za dětmi Mikuláš s čertem a andělem. Tento den probíhala v Libereckém kraji také dopravně bezpečnostní akce "Mikuláš". 63 řidičů si tak od policistů vysloužilo "mikulášskou nadílku". Policie se zaměřila především na řidiče, kteří usedají za volant pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek.

Bezpečnost, nebo vyhozené peníze? Lidé v Kroměříži kritizovali cyklopiktogramy

Kroměříž podporuje cyklisty. Alespoň tak má působit projekt, při kterém by do konce roku mělo vzniknout několik tras dělených cyklostezek, cyklopruhů a cyklopiktogramů. Ačkoliv se investice vyšplhá do výše 1,1 milionu korun, nevznikne ani jeden kilometr nové cyklostezky. Ne všem se postup vedení města zamlouvá. Chodci přijdou i na frekventovaných úsecích o značnou část chodníku.

Aspoň jedna dobrá zpráva v těžké době: Už můžete po nové cyklostezce do Prčic

Zní to jako trefná glosa dnešní neveselé doby, ale ve skutečnosti je to jedna z mála pozitivních zpráv alespoň pro obyvatele a milovníky Sedlčanska. Na konci cyklistické sezony už mohou vyrazit po nové cyklostezce do obce Prčice, která je v nespisovném tvaru součástí oblíbeného českého rčení. Sdružení pod vedením stavební firmy BES, dceřiné společnosti Metrostavu, právě dokončilo tzv. Krčínovu cyklostezku. 

Aspoň jedna dobrá zpráva v těžké době: Po nové cyklostezce můžete až do Prčic

Zní to jako trefná glosa dnešní neveselé doby, ale ve skutečnosti je to jedna z mála pozitivních zpráv alespoň pro obyvatele a milovníky Sedlčanska. Na konci cyklistické sezony už mohou vyrazit po nové cyklostezce do obce Prčice, která je v nespisovném tvaru součástí oblíbeného českého rčení. Sdružení pod vedením stavební firmy BES, dceřiné společnosti Metrostavu, právě dokončilo tzv. Krčínovu cyklostezku. Trasa o délce 13,5 km vede ze Sedlčan přes Radeč, Mezný a Hulín, díky minimální šířce 2,5 m vyhovuje požadavkům na obousměrný provoz a její součástí jsou gabionové opěrné zdi v terénních zářezech.

Aspoň jedna dobrá zpráva v těžké době: Po nové cyklostezce můžete až do Prčic

Zní to jako trefná glosa dnešní neveselé doby, ale ve skutečnosti je to jedna z mála pozitivních zpráv alespoň pro obyvatele a milovníky Sedlčanska. Na konci cyklistické sezony už mohou vyrazit po nové cyklostezce do obce Prčice, která je v nespisovném tvaru součástí oblíbeného českého rčení. Sdružení pod vedením stavební firmy BES, dceřiné společnosti Metrostavu, právě dokončilo tzv. Krčínovu cyklostezku. Trasa o délce 13,5 km vede ze Sedlčan přes Radeč, Mezný a Hulín, díky minimální šířce 2,5 m vyhovuje požadavkům na obousměrný provoz a její součástí jsou gabionové opěrné zdi v terénních zářezech.

Preventivní akce policie se zaměřila na viditelnost chodců a cyklistů v Opavě

S podzimem přichází období pozdního svítání a brzkého soumraku. Častěji se setkáváme se sníženou viditelností i z důvodu hustého deště či mlhy. Policejní preventisté spolu s dopravními policisty a „BESIPem“ proto vůbec nezahálí a připomínají chodcům i cyklistům zákonnou povinnost užití reflexních prvků celokrajskou preventivní akcí, která nese název „Nebuďte neviditelní“.

Louny mají třetí Oranžový přechod. Pomůže chodcům v Husově ulici

V pořadí již třetí Oranžový přechod finančně podpořený grantem Nadace ČEZ mají od 5. října oficiálně v Lounech. Nachází se v poměrně frekventované Husově ulici, která je defakto výpadovkou do Černčic a dále směrem na Libochovice. Přechod se nachází u dvou nově zrekonstruovaných domů se startovacími byty. V jeho blízkosti jsou také dětské hřiště, ordinace lékaře, prodejna potravin a vlakové nádraží. Nadace ČEZ financovala nasvícení přechodu 96 000 korunami, tedy celou částkou uvedenou vedením města v žádosti o grant.

SOUHRN ZPRÁV Z REGIONU: Kvůli restrikcím občánky na radnici letos nepřivítají

Pouze dvakrát za rok, na jaře a na podzim se konají vítání občánků. To je tradičně situováno do května a října. Kvůli první vlně nového čínského koronaviru se májové vítání sloučilo s tím říjnovým. Ale ani to se nakonec v obvyklé podobě, za přítomnosti dětí i rodičů v obřadní síni radnice, neuskuteční. „Posunout ceremoniál už není kam,“ uvedla Květoslava Říhová, vedoucí odboru správních agend s tím, že ani tak o dárky a pamětní listy noví obyvatelé města nepřijdou.