S návratem do škol si děti z některých základních škol mohly připomenout pravidla bezpečného přecházení vozovky a další pravidla společně s policisty a zástupci Týmu silniční bezpečnosti a BESIP Libereckého kraje. Zároveň mohli převzít ocenění výherci celorepublikového kola výtvarné a literární soutěže.
Po cestě do Děčína musí řidič sundat nohu z plynu a zastavit už v Neštěmicích. Kolona se sice občas protáhne až na nějakých padesát, ve špičce sto metrů, ale čekání není povětšinou delší než pár minut. Práce na rozkopaných úsecích silnice I/62 podél Labe motoristy významněji nezdrží.
Tým silniční bezpečnosti přišel v loňském roce s partnery s webovou aplikací, díky níž si žáci základních škol mohou z pohodlí domova procvičovat znalosti z dopravní výchovy. Na výběr mají z osmi okruhů, které dohromady zahrnují více než 900 testových otázek.
Policisté spolu se strážníky, zástupci Týmu silniční bezpečnosti a BESIPu vydali na libereckou cyklostezku kolem Lužické Nisy a svůj stánek rozbalili v prostorách vedle letenského mostu.
Nařízení, nad kterým rozum zůstává stát. Tak by se dalo hodnotit nové pravidlo, podle kterého by od července řidiči vozidel museli při předjíždění cyklistů dodržovat odstup nejméně jeden a půl metru.
Spor o přibližně tři miliony korun nejspíš čeká ústecký magistrát. Nezaplatil totiž firmě Develop Plus, která rekonstruovala podchod pro chodce a měla na starosti související práce naproti ZŠ Nová na Kamenném Vrchu. Město Ústí odstoupilo od smlouvy a tak společnost zvažuje právní kroky.
Poslanci schválili novelu zákona, která rozbouřila vášnivé diskuze, ve kterých se utkávají řidiči aut a cyklisté. Nově by totiž od července museli řidiči při předjíždění dodržovat odstup nejméně 1,5 metru od cyklisty. „Tam, kde je povolena rychlost 30 kilometrů za hodinu, bude muset předjíždějící řidič dodržet vzdálenost nejméně jeden metr,“ upřesnil pardubický poslanec Martin Kolovratník.
Poslanci schválili novelu zákona, která rozbouřila vášnivé diskuze, ve kterých se utkávají řidiči aut a cyklisté. Nově by totiž od července museli řidiči při předjíždění dodržovat odstup nejméně 1,5 metru od cyklisty. „Tam, kde je povolena rychlost 30 kilometrů za hodinu, bude muset předjíždějící řidič dodržet vzdálenost nejméně jeden metr,“ upřesnil pardubický poslanec Martin Kolovratník.
Nové pravidlo, na jehož základě by řidiči již od července při předjíždění museli udržovat od cyklistů odstup nejméně 1,5 metru, podle odborníků zřejmě zkomplikuje provoz zejména na úzkých okreskách. Potíže čekají zejména u autobusů. U nich lze podle nich v zatáčkách takový odstup udržet jen stěží. Často s ním ale zřejmě budou mít potíže i řidiči osobních aut.
/FOTOGALERIE/ Pokud jste v nedávné době procházeli kolem opavské Základní školy Boženy Němcové, určitě vás zaujaly obrázky, které jsou zavěšeny na tamním oplocení. Jejich autory jsou žáci školy, kteří je vytvořili v době distanční výuky.
Hlavní tah na Opavu bude nad Šternberkem bezpečnější. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá na I/46 mezi Lipinou a Moravským Berounem výměnu svodidel, která mají být v některých částech doplněna o zádržný systém proti podjetí.
Přechod smrti. Takovou přezdívku si vysloužil přechod pro chodce před Masarykovou nemocnicí v ulici Sociální péče. Podle dat Centra dopravního výzkumu na něm od roku 2007 auta srazila šest chodců, jeden nepřežil, tři utrpěli těžká zranění, zbytek lehká. Křižovatku proto čeká za zhruba 50 milionů korun přestavba s úpravou dopravního značení. Vedení města doufá, že by se díky tomu mohla bezpečnost v místě výrazně zlepšit.
FOTOGALERIE/ Zlínští kriminalisté pokračují ve vyšetřování příčin a okolností tragické dopravní nehody, která se stala v sobotu o půl čtvrté ráno na sídlišti Jižní Svahy v ulici Okružní.
Řidič v Ústí smetl seniorku na přechodu a ujel. Střetu nepředcházelo žádné skřípání brzd. Jak je toto místo na Masarykově ulici pod fotbalovým stadionem nebezpečné a chystá město s policií nějaké úpravy?
Preventivní akce pro chodce se uskutečnila na začátku týdne u nově vybudované křižovatky ulic Kaplířova-Klatovská-U Borského parku. Společně se na ní domluvila koordinátorka BESIPU pro Plzeňský kraj Václava Ircingová s Úřadem městského obvodu Plzeň 3 a Městskou policií Plzeň.
Kroměřížská radnice se chce zaměřit na zlepšení bezpečnosti silničního provozu. V letošním, ale i příštím roce se chce zaměřit na odstraňování nehodových lokalit.
/FOTO/ V minulých dnech proběhla v Novém Boru preventivně bezpečnostní akce na viditelnost chodců v provozu, během které policisté společně se zástupci Týmu silniční bezpečnosti a BESIP rozdávali cenné rady a reflexní dárky chodcům.
Sedmdesát devět obětí, mezi nimi i dvě děti, a 239 těžce zraněných, z nichž dětí bylo 14. Tak smutné jsou následky dopravních nehod, k nimž loni došlo ve středních Čechách. Navzdory tomu, že z pohledu porovnání policejních statistik to vlastně byl docela fajn rok. Vzhledem ke zklidnění v době opatření proti šíření koronaviru patřil z pohledu nehodovosti k těm nejpříznivějším. V jiných letech bývá hůř.
Krajský úřad Jihočeský kraj od roku 2019 podporuje, prostřednictvím domů dětí a mládeže, výuku dopravní výchovy. Dům dětí a mládeže Prachatice ze svého rozpočtu přispívá na dopravní výchovu v několika oblastech.
Loňský rok se stal nejúspěšnějším z hlediska srážek tramvají s chodci za posledních patnáct let. Nehod ubylo o polovinu a ani jedna nebyla smrtelná. Příznivé výsledky si tak může na svůj vrub připsat především kampaň „Neskákej mi pod kola!“, ale také dobrá práce řidičů a v neposlední řadě i pokles cestujících v důsledku pandemie.
Nehod pod vlivem alkoholu loni na jihu Moravy přibylo. Podle aktualizované mapy České kanceláře pojistitelů dokonce okresy Znojmo a Břeclav patří v tomto ohledu mezi nejrizikovější v republice.
Připomenout si pravidla bezpečné jízdy v zimě, a přitom si ještě zasoutěžit. BESIP Libereckého kraje připravil společně se svými partnery, Týmem silniční bezpečnosti, Policií ČR a Libereckým krajem, brožuru včetně soutěže, jejímž smyslem je informovat zejména řidiče o tom, jak se v zimním období chovat na silnicích a na co si dát pozor, tak, aby neohrozili sebe ani ostatní.
Připomenout si pravidla bezpečné jízdy v zimě, a přitom si ještě zasoutěžit. BESIP Libereckého kraje připravil společně se svými partnery, Týmem silniční bezpečnosti, Policií ČR a Libereckým krajem, brožuru včetně soutěže, jejímž smyslem je informovat zejména řidiče o tom, jak se v zimním období chovat na silnicích a na co si dát pozor, tak, aby neohrozili sebe ani ostatní.
Tři auta se srazila na začátku prosince na silnici I/43 u Kuřimi na Brněnsku. Mladá žena při havárii utrpěla středně těžká poranění. Jeden z řidičů byl opilý, nadýchal 2,5 promile. Právě nehod, při nichž hraje roli alkohol, na jihu Moravy přibývá.
Připomenout si pravidla bezpečné jízdy v zimě, a přitom si ještě zasoutěžit. BESIP Libereckého kraje připravil společně se svými partnery, Týmem silniční bezpečnosti, Policií ČR a Libereckým krajem, brožuru včetně soutěže, jejímž smyslem je informovat zejména řidiče o tom, jak se v zimním období chovat na silnicích a na co si dát pozor, tak, aby neohrozili sebe ani ostatní.
Buďte vidět přežijete! U dvou sokolovských základních škol se konala preventivní akce, při které zástupci městské policie a BESIP rozdávali školákům reflexní pásky.
Překročení povolené rychlosti, jízda na červenou. To jsou přestupky, které často řeší magistrátní úředníci v Ústí nad Labem. Jen letos například jízdu na červenou evidují v 388 případech. Město proti těmto dvěma nešvarům bojuje pomocí techniky. Momentálně chystá modernizaci a rozšíření systémů tohoto druhu za zhruba 608 tisíc korun.
V sobotu 5. prosince chodil za dětmi Mikuláš s čertem a andělem. Tento den probíhala v Libereckém kraji také dopravně bezpečnostní akce "Mikuláš". 63 řidičů si tak od policistů vysloužilo "mikulášskou nadílku". Policie se zaměřila především na řidiče, kteří usedají za volant pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek.
Kroměříž podporuje cyklisty. Alespoň tak má působit projekt, při kterém by do konce roku mělo vzniknout několik tras dělených cyklostezek, cyklopruhů a cyklopiktogramů. Ačkoliv se investice vyšplhá do výše 1,1 milionu korun, nevznikne ani jeden kilometr nové cyklostezky. Ne všem se postup vedení města zamlouvá. Chodci přijdou i na frekventovaných úsecích o značnou část chodníku.
Rychlá jízda autem na silnicích může skončit tragicky. Maximální povolenou rychlost překračují podle výzkumů hlavně mladí řidiči bez zkušeností, kteří přecení své síly nebo si neuvědomí rizika spojená s nebezpečně rychlou jízdou.
Zní to jako trefná glosa dnešní neveselé doby, ale ve skutečnosti je to jedna z mála pozitivních zpráv alespoň pro obyvatele a milovníky Sedlčanska. Na konci cyklistické sezony už mohou vyrazit po nové cyklostezce do obce Prčice, která je v nespisovném tvaru součástí oblíbeného českého rčení. Sdružení pod vedením stavební firmy BES, dceřiné společnosti Metrostavu, právě dokončilo tzv. Krčínovu cyklostezku.
Zní to jako trefná glosa dnešní neveselé doby, ale ve skutečnosti je to jedna z mála pozitivních zpráv alespoň pro obyvatele a milovníky Sedlčanska. Na konci cyklistické sezony už mohou vyrazit po nové cyklostezce do obce Prčice, která je v nespisovném tvaru součástí oblíbeného českého rčení. Sdružení pod vedením stavební firmy BES, dceřiné společnosti Metrostavu, právě dokončilo tzv. Krčínovu cyklostezku. Trasa o délce 13,5 km vede ze Sedlčan přes Radeč, Mezný a Hulín, díky minimální šířce 2,5 m vyhovuje požadavkům na obousměrný provoz a její součástí jsou gabionové opěrné zdi v terénních zářezech.
Zní to jako trefná glosa dnešní neveselé doby, ale ve skutečnosti je to jedna z mála pozitivních zpráv alespoň pro obyvatele a milovníky Sedlčanska. Na konci cyklistické sezony už mohou vyrazit po nové cyklostezce do obce Prčice, která je v nespisovném tvaru součástí oblíbeného českého rčení. Sdružení pod vedením stavební firmy BES, dceřiné společnosti Metrostavu, právě dokončilo tzv. Krčínovu cyklostezku. Trasa o délce 13,5 km vede ze Sedlčan přes Radeč, Mezný a Hulín, díky minimální šířce 2,5 m vyhovuje požadavkům na obousměrný provoz a její součástí jsou gabionové opěrné zdi v terénních zářezech.
Policisté se dennodenně setkávají s řidiči, kteří se kvůli mobilnímu telefonu nevěnují silničnímu provozu a bezpečnému řízení. Alarmující jsou i výsledky hloubkového šetření nehod Centra dopravního výzkumu, 43 % motoristů při průzkumu dopravních nehod přiznalo, že během jízdy někdy využívá mobil.
Policisté se dennodenně setkávají s řidiči, kteří se kvůli mobilnímu telefonu nevěnují silničnímu provozu a bezpečnému řízení. Alarmující jsou i výsledky hloubkového šetření nehod Centra dopravního výzkumu, 43 % motoristů při průzkumu dopravních nehod přiznalo, že během jízdy někdy využívá mobil.
Policisté se dennodenně setkávají s řidiči, kteří se kvůli mobilnímu telefonu nevěnují silničnímu provozu a bezpečnému řízení. Alarmující jsou i výsledky hloubkového šetření nehod Centra dopravního výzkumu, 43 % motoristů při průzkumu dopravních nehod přiznalo, že během jízdy někdy využívá mobil.
Čtvrteční policejní kontroly odhalily šokující skutečnost. Po silnicích si bez rozpaků razí řidiči posilnění různými návykovými látkami. Dopravní policisté odhalili hned sedm šoférů, kteří neměli za volantem vůbec do dělat. Byli totiž pod vlivem drog.
V areálu Střediska volného času (SVČ) v Trutnově Na Nivách vzniklo během necelých čtyř měsíců dopravní hřiště. Rozmístěno na něm může být až padesát dopravních značek. Jeho součástí bude půjčovna šlapacích motokár.
S podzimem přichází období pozdního svítání a brzkého soumraku. Častěji se setkáváme se sníženou viditelností i z důvodu hustého deště či mlhy. Policejní preventisté spolu s dopravními policisty a „BESIPem“ proto vůbec nezahálí a připomínají chodcům i cyklistům zákonnou povinnost užití reflexních prvků celokrajskou preventivní akcí, která nese název „Nebuďte neviditelní“.
Příčinou mnoha vážných nehod je nedostatečná viditelnost. V uplynulých dnech apelovali policisté na chodce a cyklisty a upozorňovali je na důležitost pravidla „vidět a být viděn“, a to především během podzimních a zimních měsíců.
V pořadí již třetí Oranžový přechod finančně podpořený grantem Nadace ČEZ mají od 5. října oficiálně v Lounech. Nachází se v poměrně frekventované Husově ulici, která je defakto výpadovkou do Černčic a dále směrem na Libochovice. Přechod se nachází u dvou nově zrekonstruovaných domů se startovacími byty. V jeho blízkosti jsou také dětské hřiště, ordinace lékaře, prodejna potravin a vlakové nádraží. Nadace ČEZ financovala nasvícení přechodu 96 000 korunami, tedy celou částkou uvedenou vedením města v žádosti o grant.
Povětrností vlivy a podzimní počasí s sebou nese brzké stmívání, ale také ranní cesty do práce či školy za tmy. Právě během tohoto období jsme kvůli časté špatné viditelnosti na cestách nejvíce ohroženi nehodami a úrazy.
Pouze dvakrát za rok, na jaře a na podzim se konají vítání občánků. To je tradičně situováno do května a října. Kvůli první vlně nového čínského koronaviru se májové vítání sloučilo s tím říjnovým. Ale ani to se nakonec v obvyklé podobě, za přítomnosti dětí i rodičů v obřadní síni radnice, neuskuteční. „Posunout ceremoniál už není kam,“ uvedla Květoslava Říhová, vedoucí odboru správních agend s tím, že ani tak o dárky a pamětní listy noví obyvatelé města nepřijdou.
Jako jedna z pilotních škol je Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338 zapojena do preventivně bezpečnostního projektu „Vidět a být viděn“.
Středisko volného času – TYMY ve spolupráci s Městem Holešov, Besipem, ČČK a s VPŠ a SPŠ MV Holešov uspořádalo také v letošním roce branně bezpečnostní akci Den bez aut, která se konala v rámci Evropského týdne mobility. Akce se konala 23. září na hřišti na Novosadech. Akce se postupně zúčastnili žáci 3. + 4. ročníku 3. ZŠ Holešov. Pracovníci TYMY, společně s ostatními partnery, připravili pro děti deset stanovišť se zajímavými disciplínami. Například nordic walking, jízda zručnosti na kole, první pomoc, dopravní křižovatky a další. Školáci si mohli také vyzkoušet, jak se žije handicapovaným, byla pro ně připravena dráha na invalidním vozíku a chůze poslepu.