Petangue, šipky, ale i běh, střelba ze vzduchovky nebo hod rybářským prutem na dálku a přesnost. Celkem 15 disciplín prověří fyzičku i mušku účastníků nevšedního klání, jímž ožije od čtvrtečního rána 9. června Borohrádek. Ten již popáté hostí Sportovní hry seniorů Královéhradeckého kraje. Sjet by se jich sem mělo kolem 300.
Ostrava pokračuje v realizaci cykloopatření na městské třídě 28. října – Opavská, v úseku Frýdlantských mostů. Cílem je zvýšit bezpečnost lidí na kolech a rozvíjet tuto formu udržitelné dopravy.
To byl určitě mladý frajírek s ještě teplým „řidičákem“. S takovým předsudkem poměrně často komentují lidé třeba in a sociálních sítích či v hospodě s půllitrem piva v ruce nehody motorkářů. Jenže realita je zcela jiná. Již dávno neplatí, že největšími hazardéry s životem za řídítky motocyklů jsou čerství držitelé řidičského oprávnění. Naopak. Jak ukazují poslední statistiky, prvenství patří otcům – řidičům čtyřicátníkům.
Ostrý provoz radaru na Holubickém kopci brzdí od tohoto týdne řidiče na silnici I/50 u Velešovic, místo povolené sedmdesátky se tady podle místních někteří řítili až 130 kilometrovou rychlostí. „Úsekový měřič rychlosti má za cíl zpomalit řidiče jedoucí hlavně od Holubic tak, aby svou vysokou rychlostí neohrožovali řidiče odbočující od Velešovic,“ sdělila starostka obce Zdenka Šprtová.
Několik autentických zážitků si odnesli místní školáci i předškoláci z prostranství vedle skateparku v Orlové-Lutyni, kde se dnes konala preventivní a informační akce Elektrokoloběžka bezpečně.
Skoro šest set dětí z Kyjovska získalo své cyklořidičáky. Předtím museli pod dohledem policie prokázat své dovednosti a znalosti. Měli by tak být připravené na samostatné jízdy na kole.
/FOTOGALERIE/ Premiérové Jankovské moto-žehnání si v sobotu 28. května nenechalo ujít kolem osmdesáti milovníků těžkých motocyklů. Na oblíbené trase II/150, mezi Voticemi a Blaníkem v Jankově se setkali na mši za zesnulé kamarády v kostele Narození sv. Jana Křtitele, poté následovalo žehnání motorek farářem Václavem Revendou. Pak se přítomní vydali na společnou spanilou jízdu, která se na křižovatce u Hostišova změnila v individuální.
Areál pelhřimovské nemocnice ovládly v sobotu 21. května odpoledne děti. Konal se tam Dětský den pro IZS. Poprvé v historii si tak ratolesti zaměstnanců nemocnice a integrovaného záchranného systému z Pelhřimovska užili odpoledne plné zábavy, pohybu a radosti. V okolí heliportu nechyběly atraktivní stánky VZP či BESIPu, kde si návštěvníci prohloubili znalosti nejen v oblasti bezpečnosti v silničním provozu, ale zároveň si odnesli zajímavé metodické listy a pomůcky.
/DATA/ Patnáct dopravních nehod a šestnáct zraněných lidí. To je bilance posledních dvou let na silnici II/608 u výjezdu z dálnice u Doksan. Na Litoměřicku je toto místo vůbec nejrizikovějším co do počtu zraněných či mrtvých. Vyplývá to z dat České asociace pojišťoven, která má Deník k dispozici. Nejčastější příčinou havárií je tam podle záznamů nedání přednosti v jízdě.
/DATA/ V posledních dvou letech přibylo u silnic v teplickém regionu 12 pomníčků. Polovina z těchto smrtelných nehod se stala vloni. Dalších 500 lidí skončilo po nehodě s těžkým či lehkým zraněním v nemocnici. Každé z těchto pietních míst vypráví svůj vlastní tragický příběh. Z údajů, které Deník získal od Asociace českých pojišťoven, lze vyčíst úseky silnic, kde se za poslední dva roky stalo v teplickém regionu nejvíce nehod. Pro řidiče to jsou prokletá místa.
Místa, na která nejčastěji vyjíždějí policisté k nehodám na Klatovsku, nejsou překvapivě křižovatky. Za poslední dva roky není nejhorším místem ani Bukovák, který si tuto nálepku nesl dlouhé roky. Prvenství mají dle policie viadukty, podle počtu nehod a zraněných vede Kocourov.
/PROKLIKEJTE SI DATA O NEHODOVOSTI AŽ K ÚROVNI OBCÍ/ Na Hradecku se nejčastěji bourá na silnicích prvních tříd. Vůbec nejhorší pak byla ještě nedávno jednička mezi Hradcem Králové a Jaroměří. To se změnilo s otevřením dálnice k Jaroměři. Překvapivě často ale stále umírají lidé na staré „pražské“ silnici na Chlumec nad Cidlinou.
/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA O NEHODOVOSTI V OKRESE/ Na Pardubicku se nejvíce nehod stává přéímo v krajském městě. Kritická místa se nacházejí na Dašické, Sukově nebo Palackého třídě. V centru Pardubic se řidiči plně nevěnují řízení nebo nedají přednost při odbočování. Za častý přestupek policisté označují také telefonování za jízdy, to je podle expertů stejně nebezpečné jako sednout za volant opilý. Mimo město policisté nejvíce nehod řeší u Dražkovic, Doubravic nebo Počapelských Chalup.
Z hlediska agresivity řidičů vycházejí Jihočeši nejhůře z celé republiky. To ale může být způsobeno nedostatkem míst k předjíždění na některých silnicích. O takové silnice, ale i jiné nebezpečné úseky, není na Českokrumlovsku nouze.
Jihočeské silnice neodpovídají současnému provozu, jehož intenzita se každým rokem zvyšuje. Nehody jsou smutným pravidlem na tahu z Budějovic do Písku. Opilý řidič u Nové Vsi jel sto třicet. Případné rozvolnění výuky nových řidičů má svá úskalí.
Silnice na Jindřichohradecku patří mezi nejzrádnější v kraji. Ukazují to statistiky nehodovosti. Podle dopravních expertů je příčinou zastaralé řešení silniční sítě, které navíc řidiči často podceňují.
/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Rychlá jízda, nepozornost a ignorování bezpečné vzdálenosti. To jsou nejčastější prohřešky řidičů na Vyškovsku, které končí dopravními nehodami se zraněnými, ale i mrtvými. Vyplývá to alespoň z údajů České asociace pojišťoven.
Atraktivní a adrenalinem nabitou sportovní podívanou slibuje druhý ročník akce nazvané City Extreme Enduro ValMez. Závod motocyklových speciálů se uskuteční v sobotu 28. května v prostoru městských sportovišť v místní části Kouty ve Valašském Meziříčí. Začátek je naplánovaný na 9 hodin ráno.
S Rodinou ve Vesci je název tradiční akce, kde se každoročně setkávají rodiny se svými dětmi. Ty si mají možnost nejen zadovádět, ale také předvést, co umí ve volnočasových a zájmových kroužcích. Vše doplňuje ještě další program.
/FOTOGALERIE/ Na 84 žáků z kutnohorského okresu se zúčastnilo Okresního kola dopravní soutěže mladých cyklistů, které se uskutečnilo ve čtvrtek 18. května v Domě dětí a mládeže v Kutné Hoře po delší covidové pauze.
Na děti 3. a 4. tříd všech základních škol v Jirkově se během května a června v rámci BESIPu zaměřují manažeři prevence kriminality městské policie. Strážníci Martin Vršan a Jaroslava Sekáčová pro ně připravili preventivní dopravní akce bezpečnosti silničního provozu na dětském dopravním hřišti v Olejomlýnském parku.
Zábavný a poučný den si rodiny s dětmi užily v sobotu 14. května se strakonickými vojáky – 25. protiletadlovým raketovým plukem. Děkujeme Janě Samcové za fotky od Pavla Kozáka a Jaroslava Landsingera.
Bojové letouny a vrtulníky, ukázky bojovéhu umění MUSADO, spousty vojenské techniky, ale také vybavení hasičů, policistů a týmu BESIP. To vše uvidíte na akci Den s 25. protiletadlovým raketovým plukem, která se koná v sobotu 14. května od 9 do 13 hodin na letišti ve Strakonicích. Chybět nebude ani tradiční "rakeťácký" guláš!
Ve čtvrtek 5. května se na dětské dopravní hřiště v Třeboni sjeli žáci základních škol z Třeboňska, aby poměřili své síly v oblastním kole soutěže Mladých cyklistů.
V úterý 3. května 2022 proběhla v areálu Ústředního automotoklubu v ulici Karolíny Světlé dopravní soutěž mladých cyklistů pro žáky 2. stupně základních škol.
Automobilový orientační závod i s dětskými navigátory, stánek BESIP, skluzavka, soutěže na trati, ukázky zásahu hasičů, letečtí modeláři, jízdy zručnosti, překvapení z nebe, hudební vystoupení, nafukovací i jiné atrakce. To vše nabídne celodenní dopravně zábavná akce pro rodiny s dětmi, která se bude konat na hřišti v Polepech na Litoměřicku.
/NÁVRHY ŘEŠENÍ/ Obyvatelé Smetanovy ulice v Ivanovicích na Hané vyrazili ve středu na veřejné projednání návrhu její budoucí proměny. Ve hře byly dvě varianty, které ale měly společné zjednosměrnění doposud obousměrné ulice.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Tradiční společné vyjížďky policistů s motorkáři, jež vrcholí návštěvou polygonu, jsou po dvou letech s covidovými omezeními zpět. Koncept se ale mění. Původně dopravní policisté společně s Asociací center bezpečné jízdy akci s označením „Kolama dolů“ zavedli jako preventivní projekt pro opatrný začátek motorkářské sezony. Nyní se aktivity zaměřené na vzdělávání a zdokonalování řidičů motocyklů rozloží do delšího časového období: středočeská etapa přijde na řadu až uprostřed letních prázdnin.
Dětská dopravní policie vyrazila v druhé polovině tohoto týdne do ulic Valašského Meziříčí. Školáci policistům a strážníkům asistovali při měření rychlosti, kontrole vozů či dechových zkouškách. Odhalili třináct hříšníků. Od města dostali jako odměnu kšiltovky, trička a reflexní prvky.
Chybějící respekt a tolerance, to je nejčastější příčina kolizí řidičů s cyklisty. Alespoň to ukazuje nejnovějšího průzkum agentury Kantar. Více než polovina z tisícovky oslovených respondentů označuje prostředí mezi řidiči a cyklisty doslova za nepřátelské. „Bariéra je výrazně větší, než jsme tušili. Když dotyční sedí za volantem, stávají se z nich nefanoušci cyklistiky. Když jsou za řídítky, nemohou vystát řidiče. Situace je to zvláštní, jelikož většina řidičů jsou zároveň i cyklisté,“ upozorňuje za iniciativu Dám respekt Alexandr Kliment.
S příchodem teplejšího jarního počasí se v ostravských ulicích objevuje více kol, a to nejen těch sdílených. Jedná se o alternativní, ekologický, ale hlavně zdraví prospěšný způsob dopravy, který je hojně využíván obyvateli Ostravy.
Už v neděli nastane další změna času ze zimního na letní. Tato změna mnoha lidem rozhodí spánkový režim a to má vliv i na dopravu. Podle datové analýzy Deníku se v ranních hodinách bezprostředně po změně času na silnicích zvýší počet střetů se zvěří téměř o polovinu. Trvá to zhruba měsíc, než si zvěř i řidiči zvyknou.
Pro moderní výuku už stará základní škola v Komořanech žákům nevyhovuje. Řešením bude rozšíření formou přístavby. „Aktuálně škola zahrnuje dvě třídy a tři malotřídky, které navštěvují děti od prvního do pátého ročníku prvního stupně. Třídy nesplňují předepsané parametry, takže jsme tam už nyní poddimenzovaní. Už třetí rok z tohoto důvodu máme výjimku od hygieniků s tím, že musíme najít jiné řešení,“ přiblížil situaci starosta Komořan Jan Kachlík.
Na prostranství Wagnerova náměstí v Berouně se ve středu 23. února uskutečnila akce, kterou v rámci kampaně Viditelnost uspořádal útvar BESIP pro Středočeský kraj společně s místními strážníky. Během pouhé půlhodiny bylo rozdáno 200 reflexních prvků.
"Seděl jsem u silnice a sledoval, jak kamarádku půl hodiny zkouší resuscitovat. Nedala to. Chtěl jsem si jen koupit cigarety a přespat u kamaráda. Místo toho se na mě všichni v okolí dívají jako na vraha," konstatuje Roman. "Říkají, že čas obrousí hrany. Ale pro mě je to rok od roku horší," přidává další zkušenost Tomáš.
Radary v Kolodějích, bezpečnější přechody u škol v Praze 8 nebo bezbariérové úpravy chodníků v Praze 7. Letošní rok se podle radnic v metropoli ponese ve znamení bezpečnosti v dopravě.
Občané města Holice si konečně oddechnou. Nebezpečná křižovatka na obchvatu města Holice směrem na Dolní Roveň, kde pravidelně dochází k vážným nehodám, se dočká rekonstrukce. Jejím cílem je současnou nevyhovující křižovatku předělat na křižovatku okružní.
Své dvojče má oficiálně od 31. ledna Oranžový přechod v lounské Husově ulici, který byl zprovozněn již v roce 2020 v sousedství dvou zrekonstruovaných domů se startovacími byty. Poměrně frekventovanou výpadovkou na Černčice a dále směrem na Libochovice, ale třeba i Peruc a do dalších okolních obcí totiž musí o zhruba sto metrů dál překonat i ti, kteří se dopravují po železnici. Druhý a momentálně tedy nový Oranžový přechod zafinancovaný Nadací ČEZ částkou 120 000 korun, se tak nachází oproti vlakovému nádraží.
Dvaačtyřicet lidí přišlo v loňském roce o život při dopravních nehodách, které se staly na území Olomouckého kraje. Je to o 19 úmrtí více než v roce 2020 a to navzdory tomu, že byla kvůli covidu na mnoho týdnů omezena mobilita obyvatel. Olomoucký kraj je zároveň co do nárůstu počtu obětí dopravních nehod za loňský rok nejhorší v celé České republice.
Dvaačtyřicet lidí přišlo v loňském roce o život při dopravních nehodách, které se staly na území Olomouckého kraje. Je to o 19 úmrtí více než v roce 2020 a to navzdory tomu, že byla kvůli covidu na mnoho týdnů omezena mobilita obyvatel. Olomoucký kraj je zároveň co do nárůstu počtu obětí dopravních nehod za loňský rok nejhorší v celé České republice.
Dvaačtyřicet lidí přišlo v loňském roce o život při dopravních nehodách, které se staly na území Olomouckého kraje. Je to o 19 úmrtí více než v roce 2020 a to navzdory tomu, že byla kvůli covidu na mnoho týdnů omezena mobilita obyvatel. Olomoucký kraj je zároveň co do nárůstu počtu obětí dopravních nehod za loňský rok nejhorší v celé České republice.