Od začátku letošního roku mohou mladí lidé řídit vozidlo už od 17 let. Podmínkou je mít s sebou zkušeného řidiče zapsaného jako mentora. Pardubický kraj na to reagoval projektem Kurzy bezpečné jízdy pro L17 + mentory, který pořádal ve spolupráci se Samostatným oddělením ministerstva dopravy – BESIP a Autoklubem Karosa Vysoké Mýto. V sobotu za účasti ministra dopravy Martina Kupky a krajského radního pro dopravu Ladislava Valtra proběhla poslední část.
/FOTO/ Vidět a být viděn – toto heslo je velmi důležité především v dopravě, tedy při "setkávání" se chodců a motoristů. V listopadu v Příbrami opět probíhala kampaň, kdy strážníci Městské policie Příbram ve spolupráci s BESIPem školákům před základními školami rozdávali reflexní předměty.
Nebezpečných a záludných míst na našich silnicích je stále mnoho, proto je potřeba je řešit. Právě takovým komunikacím ve Středočeském kraji se věnovala dopravní konference, která se uskutečnila v prostorách historického sálu CEROP v Kolíně. Bylo na ni představeno Top deset nejrizikovější míst v kraji, ale i lokality, které už se i díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Nebezpečných a záludných míst na našich silnicích je stále mnoho, proto je potřeba je řešit. Právě takovým komunikacím ve Středočeském kraji se věnovala dopravní konference, která se uskutečnila v prostorách historického sálu CEROP v Kolíně. Bylo na ni představeno Top deset nejrizikovější míst v kraji, ale i lokality, které už se i díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Blížící se zima už dává na našich silnicích o sobě vědět a zatímco někteří řidiči se na ni připravují pouze výměnou zimních pneumatik na svém voze, jiní svému autu věnují před zimou důkladnější péči. Co se v zimním období vyplatí nepodcenit a přibalit do zavazadlového prostoru?
Vjedete na koleje, přičemž náhle spadnou závory a vy zůstanete v pasti. Anebo vám to v nejméně vhodnou dobu prostě lidově řečeno na kolejích zdechne a nedaří se znova nastartovat. K tomu v okamžiku, kdy se blíží vlak? Co tedy dělat v situaci, do které se může dostat i ten nejzkušenější a nejopatrnější šofér? Existují přesně popsaná pravidla, jak se zachovat a přežít ve zdraví. Nepřestávejte číst, jde o opravdu důležité informace.
Stálého dopravního hřiště se dočkají v Havlíčkově Brodě, a to na ploše vedle Rákosníčkova hřiště v ulici Zahradnického. Radnice kvůli tomu mění územní plán. Dopravní hřiště poslouží nejen školám pro výuku dopravní výchovy, otevřené bude i pro veřejnost.
Stěrače jsou skvělým pomocníkem při dešti nebo sněžení. Pokud se o ně dobře staráte, dokážou vám zajistit dobrý výhled z vozidla. Mnoho řidičů se však rozhodne pro jejich výměnu teprve až ve chvíli, kdy už přes rozmazané čelní sklo nevidí. Jak často stěrače měníte a jak se o ně staráte?
Zlepšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na místa, kde se stává nejvíce nehod – tomu se věnovala dopravní konference, která se uskutečnila v prostorách Krajské knihovny v Karlových Varech. Rozebíralo se na ní deset nejrizikovější míst na cestách Karlovarského kraje i lokality, které už se i díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Už nějakou dobu tu máme krátké dny i sychravé počasí a proto jsme v pondělí odpoledne opět vyrazili do ulic rozdávat reflexní prvky lidem oblečeným do tmavých barev. Důvod je jasný! Pokud se totiž oblečete do tmavého oblečení, řidiči vás mohou velmi lehce přehlédnout. Tuto preventivní akci pořádáme společně s BESIPEM pravidelně každý rok na podzim.
Městská policie Sokolov ve spolupráci s BESIPEM a Policií ČR zahájila v listopadu preventivní akci „Buďte vidět, přežijete!“. Jejím cílem je upozornit chodce na důležitost reflexních prvků, které výrazně zvyšují jejich viditelnost v silničním provozu a tím i bezpečnost. Reflexní pásky a další prvky rozdávají preventisté v ranních hodinách před školami, odpoledne se pak zaměřují na chodce všech věkových kategorií.
Zlepšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na místa, kde se stává nejvíce nehod – tomu se věnovala dopravní konference, která se uskutečnila v prostorách Krajské knihovny v Karlových Varech. Rozebíralo se na ní deset nejrizikovější míst na cestách Karlovarského kraje i lokality, které už se i díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Křižovatka u Holkova, sypaná hráz Lipna nebo úsek s velkou zatáčkou u Barevné skály za Českým Krumlovem směrem na Větřní. To jsou jen některá z top deseti rizikových míst v Jihočeském kraji, ve kterých má nejčastější zastoupení okres Český Krumlov.
Na neděli 17. listopadu připadl Den obětí dopravních nehod. Pro jižní Čechy je srovnání letošního a loňského roku příznivé v tom nejdůležitějším - na silnicích ubylo úmrtí. Jižní Čechy celkem uspěly i mezi kraji. Čtenáři Deníku mohli hlasovat o největších prohřešcích řidičů.
Zlepšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na místa, kde se stává nejvíce nehod – tomu se věnovala dopravní konference, která se uskutečnila v prostorách středního odborného učiliště elektrotechnického v Plzni. Rozebíralo se na ní deset nejrizikovější míst na cestách Plzeňského kraje i lokality, které už se i díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Předjíždění patří na silnicích k běžným manévrům při řízení. Vždyť kdo někdy nepředjel třeba jiné auto, pomalu jedoucí traktor s vlečkou nebo cyklistu? Jenže jsou i řidiči, kteří při předjíždění riskují a hrají s ostatními motoristy ruskou ruletu. Předjíždění má svá pravidla. Víte jaké jsou?
Lidově se označuje na semaforu jako oranžová, zákon ovšem vždy hovoří o žlutém světle s významem „Pozor!“. To se samostatně rozsvěcí po zeleném a mnozí řidiči neví, za jakých okolností mohou na žlutou do křižovatky vjet. Ti, co na poslední chvíli přidají plyn, a semafor projedou na „vyzrálou zelenou“, se vystavují stejnému postihu jako za jízdu na červenou.
V katolické církvi byl v minulosti vytvořen seznam sedmi hlavních hříchů. Patří sem pýcha, lakota, závist nebo obžerství. Kupodivu je vynecháno zabití. Kdyby se hodnotili čeští řidiči, možná by se dal podobný seznam vytvořit také, pro jejich hříchy na silnicích. Podle odborníků by sem patřilo třeba nedodržování rychlosti nebo nepozornost. A co považujete za největší prohřešek vy, o tom můžete hlasovat v naší anketě.
Zlepšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na místa, kde se stává nejvíce nehod – tomu se věnovala dopravní konference, která se uskutečnila v prostorách středního odborného učiliště elektrotechnického v Plzni. Rozebíralo se na ní deset nejrizikovější míst na cestách Plzeňského kraje i lokality, které už se i díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Představení deseti nejrizikovějších míst na silnicích Kraje Vysočina, kde podle analýz a statistických dat za posledních pět let došlo k nejvyššímu počtu nehod, bylo hlavní částí Regionální dopravní konference, která se konala na konci října v Jihlavě. Účastníci akce hledali ke každému z těchto míst řešení, jak ho zlepšit, aby se v dané lokalitě riziko nehod minimalizovalo. Jaká jsou nejkritičtější místa na cestách na Vysočině a co s nimi půjde dělat?
Řidiči do 24 let jsou na silnicích nejrizikovější a zároveň nejohroženější skupinou. K nedostatečným zkušenostem se přidává větší ochota riskovat a svou roli hrají i auta, která tito lidé provozují. Často jde o starší ojetiny ve špatném technickém stavu a s chybějícími bezpečnostními systémy.
Představení deseti nejrizikovějších míst na silnicích Kraje Vysočina, kde podle analýz a statistických dat za posledních pět let došlo k nejvyššímu počtu nehod, bylo hlavní částí Regionální dopravní konference, která se konala na konci října v Jihlavě. Účastníci akce hledali ke každému z těchto míst řešení, jak ho zlepšit, aby se v dané lokalitě riziko nehod minimalizovalo. Jaká jsou nejkritičtější místa na cestách na Vysočině a co s nimi půjde dělat?
Bohatší o majetek za dvanáct milionů bude kroměřížská radnice, pokud vláda schválí převod dětského dopravního hřiště. To dosud patří Centru služeb pro silniční dopravu. Podmínkou převodu je, že areál zůstane tím, čím je.
/FOTO/ Jak si poradit v autě, které skončilo na střeše? Simulátor převrácení vozidla získalo v uplynulých dnech ve Vyškově Centrum dopravní východy při Velitelství výcviku-Vojenské akademii. „Cenná pomůcka nyní obohatí kurzy pro řidiče ozbrojených sil,“ informoval kapitán Martin Kresta s tím, že novinku využijí i další zájemci mimo armádu.
Uzavření Benešova mostu v Ústí nad Labem kvůli rekonstrukci se odkládá. Minimálně o měsíc. Na vině je povodeň ze září, která zkomplikovala výstavbu lávky přes Labe. Stavební firmy Metrostav TBR a STRABAG Silnice kvůli vysoké hladině řeky musely přerušit stavební práce a poté aktualizovat stavební dokumentaci, případně upravit harmonogram. Opravu Benešova mostu, která potrvá dva roky a vyjde na více než 600 milionů korun, dotuje částkou ve výši 524 milionů ministerstvo vnitra. Ústecký kraj ze své kasy zaplatí 100 milionů korun. S blížícím se uzavřením mostu ovšem také roste nervozita řidičů, kteří každý den cestují přes řeku.
Zima se nezadržitelně blíží a s ní i povinnost mít na vozidle zimní pneumatiky. Od 1. listopadu jsou řidiči podle zákona povinni přezout na zimní pneu vždy, když je na vozovce sníh, led nebo námraza, nebo pokud lze tyto podmínky předpokládat. BESIP proto apeluje na všechny motoristy: nečekejte s přezutím na první mráz či sníh a dbejte při výměně na to, aby vaše pneumatiky měly potřebné vlastnosti.
Snížená viditelnost během podzimních a zimních měsíců přináší vysoké riziko pro všechny účastníky silničního provozu. Nejzranitelnější jsou však chodci. Proto se na ně strážníci Městské policie Ostrava obzvláště zaměřili.
Chodci, bruslaři, kočárkáři. Také je můžeme často potkávat na našich silnicích. Někteří z nich si však neuvědomují, že i pro ně pro ně platí zákonná pravidla pro pohyb na komunikacích. Pojďme si připomenou nejdůležitější zásady, jak se jako chodci v provozu pohybovat.
Kdo šel ve čtvrtek odpoledne do obchodního centra Nisa v Liberci, mohl u vchodu dostat sprej na odmrazování skel, měrku na hloubku dezénu nebo jinou praktickou drobnost. Od 1. listopadu totiž začíná pro řidiče platit povinnost mít na autě zimní pneumatiky, a právě na to upozorňovali kolemjdoucí policistka a zástupce Týmu silniční bezpečnosti v rámci preventivní akce. Technici z libereckých pneuservisů navíc upozorňují, že na přezouvání je potřeba se předem objednat a není vhodné čekat až na úplný zlom v počasí.
/FOTO/ Je nás vidět! Tradiční akci s tímto názvem uspořádali policisté v pátek osmnáctého října i v Bučovicích na Vyškovsku. Pestrého programu se zúčastnila široká veřejnost. V rámci prezentace policie a dalších složek jsme upozorňovali na význam reflexních prvků v dopravě, především pak nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu, a to chodcům a cyklistům.
O nebezpečných silnicích v Ústeckém kraji, kde se nejvíce bourá, hrozí srážka se zvěří či řidiče ohrožuje přerostlá zeleň, diskutovali na Krajském úřadu Ústeckého kraje zástupci kraje, Policie ČR, dopravních expertů a starostů. Diskusi organizoval Deník s Portálem nehod.
Tak už tu máme opět zimní čas, který přináší zhoršení viditelnosti či sjízdnosti silnic. A protože se o hodinu dřív večer stmívá, je velká pravděpodobnost, že se řidiči budou setkávat s chodci a cyklisty, kteří se přesunují ze zaměstnání domů. Na jihu Čech letos policisté ve statistice evidují od ledna do září 28 mrtvých při dopravních nehodách. Z toho ve dvou případech se obětí karambolu stal cyklista. Obě nehody byly na Táborsku.
Kde v Libereckém kraji hrozí střet se zvěří či riziko nehody. A jak tato místa stavebně vyřešit, aby počet karambolů klesl? Na tyto otázky odpověděla Regionální dopravní konference, která proběhla na Krajském úřadu Libereckého kraje.
Víte v čem jsou na našich silnicích „zvláštní“ měsíce říjen a listopad? Stává se během nich nejvíce dopravních nehod způsobených srážkami se zvěří. Taková nehoda je noční můrou každého řidiče na venkově. Hrozí navíc nejen v noci, ale často k ní dochází během dne. Takže na co si dát pozor?
O nebezpečných silnicích v Ústeckém kraji, kde se nejvíce bourá, hrozí srážka se zvěří či řidiče ohrožuje přerostlá zeleň, diskutovali na Krajském úřadu Ústeckého kraje zástupci kraje, Policie ČR, dopravních expertů a starostů. Diskusi organizoval Deník s Portálem nehod.
Dvě smrtelné nehody za jediný den se udály na konci minulého týdne na jihu Moravy. Zahynuli dva motorkáři. První se stala v neděli před třetí hodinou odpoledne nedaleko Valtic na Břeclavsku, kde motocyklista nepřežil střet s osobním autem. Jiný motorkář zemřel ve večerních hodinách u Ochozu u Brna. Podle prvotních informací řidič předjížděl několik vozidel a nezvládl průjezd pravotočivou zatáčkou. Podle jihomoravských policistů smrtelných nehod letos přibylo. Při srovnání letošního září a října s loňským rokem je nárůst smrtelných nehod dokonce pětinásobný.
Kde v Libereckém kraji hrozí střet se zvěří či riziko nehody. A jak tato místa stavebně vyřešit, aby počet karambolů klesl? Na tyto otázky odpověděla Regionální dopravní konference, která proběhla na Krajském úřadu Libereckého kraje.
Blíží se první listopadový den a s ním zákonná povinnost používat za určitých podmínek na autě zimní pneumatiky. Máte už přezuto? Pokud ne, nic dramatického se neděje. Neznamená to, že s autem nemůžete jezdit dál. Ale kdo je připraven, není překvapen rozmary počasí. Kolik letos za výměnu pneumatik motoristé zaplatí?
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Tady pozor a nohu z plynu! Odborníci z řad dopravy na čtvrteční Regionální dopravní konferenci v Ústí nad Labem poukázali a upozornili na některé nebezpečné silnice napříč Ústeckým krajem. Žebříček vyšel ze studie, která hodnotí počet dopravních nehod za posledních pět let. Právě silniční bezpečnost byla hlavním tématem konference, odborníci z dopravy, silničáři, ale také policisté po boku veřejnosti navrhovali k jednotlivým místům řešení, jak situaci zlepšit.
Podzimní počasí s mlhami, inverzemi a plískanicemi již naplno udeřilo, a to s sebou přináší i zvýšené riziko dopravních nehod. Špatná viditelnost je jedním z důvodů, který je často způsobuje. K nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu patří přitom právě chodci nebo cyklisté. Policie na Blanensku se proto v tomto týdnu zaměřila na preventivní kontroly, které měly připomenout, že správně zvolené oblečení, reflexní prvky a osvětlení jízdního kola mohou výrazně snížit riziko havárie.
Kde se v Libereckém kraji bourá nejčastěji? Mezi deseti nejrizikovějšími místy je hned pět na Liberecku, čtyři na Českolipsku a jedno na Semilsku. Vychází to ze studie Portálu nehod, která hodnotí počet dopravních havárií za posledních pět let.
Kde se v Libereckém kraji bourá nejčastěji? Mezi deseti nejrizikovějšími místy je hned pět na Liberecku, čtyři na Českolipsku a jedno na Semilsku. Vychází to ze studie Portálu nehod, která hodnotí počet dopravních havárií za posledních pět let.
Radnice v Holicích na Pardubicku instalovala na frekventovaném průtahu městem radary, které měří okamžitou a úsekovou rychlost. Umístěny jsou ve Staroholické ulici, na hlavním tahu číslo 36 od Pardubic směrem na Borohrádek.
Radnice v Holicích na Pardubicku instalovala na frekventovaném průtahu městem radary, které měří okamžitou a úsekovou rychlost. Umístěny jsou ve Staroholické ulici, na hlavním tahu číslo 36 od Pardubic směrem na Borohrádek.
Je to přesně dva roky, co se na české dálnici poprvé objevily masivní bílé šipky. Nové vodorovné dopravní značení neurčuje směr jízdy, ale mělo by řidičům pomoci s dodržováním bezpečné vzdálenosti od vozidla jedoucího před nimi. Řada lidí za volantem ovšem stále neví, k čemu šipky jsou, případně jak je vlastně použít.
Kdy můžete jezdit s dítětem v autě bez podsedáku? Podle zákona musí dítě být umístěné v autosedačce nebo na podsedáku, dokud jeho hmotnost nepřesahuje 36 kg nebo není vyšší než 150 cm. Podle expertů je ale spoléhání jenom na váhu a výšku dítěte nedostatečné. Co by tedy dítě mělo splňovat, aby mohlo v autě jezdit bez podsedáku?
Z průzkumu vnímání dopravní bezpečnosti si Praha odnesla tristní výsledky. Z 32 velkých evropských měst skončila v průzkumu Urban Road Safety Index (URSI) až na 27. místě, pouze 7 procent obyvatel se v hlavním městě cítí velmi bezpečně. Reálná nehodovost v metropoli přitom podle statistik rok od roku klesá.
Areál dětského dopravního hřiště u Václava v Písku bude od pondělí 7. října uzavřen. Ten den si ho převezme dodavatelská firma, která zahájí plánovanou rekonstrukci.
Hlavním tématem Regionální dopravní konference, která se konala na krajském úřadě ve Zlíně, bylo zvýšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na nejčastější místa nehod. Účastníci diskutovali především o nejrizikovějších úsecích silnic ve Zlínském kraji a zároveň byly představeny lokality, které se díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Hlavním tématem Regionální dopravní konference, která se konala na krajském úřadě ve Zlíně, bylo zvýšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na nejčastější místa nehod. Účastníci diskutovali především o nejrizikovějších úsecích silnic ve Zlínském kraji a zároveň byly představeny lokality, které se díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.