Křižovatka u Holkova, sypaná hráz Lipna nebo úsek s velkou zatáčkou u Barevné skály za Českým Krumlovem směrem na Větřní. To jsou jen některá z top deseti rizikových míst v Jihočeském kraji, ve kterých má nejčastější zastoupení okres Český Krumlov.
Na neděli 17. listopadu připadl Den obětí dopravních nehod. Pro jižní Čechy je srovnání letošního a loňského roku příznivé v tom nejdůležitějším - na silnicích ubylo úmrtí. Jižní Čechy celkem uspěly i mezi kraji. Čtenáři Deníku mohli hlasovat o největších prohřešcích řidičů.
Zlepšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na místa, kde se stává nejvíce nehod – tomu se věnovala dopravní konference, která se uskutečnila v prostorách středního odborného učiliště elektrotechnického v Plzni. Rozebíralo se na ní deset nejrizikovější míst na cestách Plzeňského kraje i lokality, které už se i díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Předjíždění patří na silnicích k běžným manévrům při řízení. Vždyť kdo někdy nepředjel třeba jiné auto, pomalu jedoucí traktor s vlečkou nebo cyklistu? Jenže jsou i řidiči, kteří při předjíždění riskují a hrají s ostatními motoristy ruskou ruletu. Předjíždění má svá pravidla. Víte jaké jsou?
Lidově se označuje na semaforu jako oranžová, zákon ovšem vždy hovoří o žlutém světle s významem „Pozor!“. To se samostatně rozsvěcí po zeleném a mnozí řidiči neví, za jakých okolností mohou na žlutou do křižovatky vjet. Ti, co na poslední chvíli přidají plyn, a semafor projedou na „vyzrálou zelenou“, se vystavují stejnému postihu jako za jízdu na červenou.
V katolické církvi byl v minulosti vytvořen seznam sedmi hlavních hříchů. Patří sem pýcha, lakota, závist nebo obžerství. Kupodivu je vynecháno zabití. Kdyby se hodnotili čeští řidiči, možná by se dal podobný seznam vytvořit také, pro jejich hříchy na silnicích. Podle odborníků by sem patřilo třeba nedodržování rychlosti nebo nepozornost. A co považujete za největší prohřešek vy, o tom můžete hlasovat v naší anketě.
Zlepšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na místa, kde se stává nejvíce nehod – tomu se věnovala dopravní konference, která se uskutečnila v prostorách středního odborného učiliště elektrotechnického v Plzni. Rozebíralo se na ní deset nejrizikovější míst na cestách Plzeňského kraje i lokality, které už se i díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Představení deseti nejrizikovějších míst na silnicích Kraje Vysočina, kde podle analýz a statistických dat za posledních pět let došlo k nejvyššímu počtu nehod, bylo hlavní částí Regionální dopravní konference, která se konala na konci října v Jihlavě. Účastníci akce hledali ke každému z těchto míst řešení, jak ho zlepšit, aby se v dané lokalitě riziko nehod minimalizovalo. Jaká jsou nejkritičtější místa na cestách na Vysočině a co s nimi půjde dělat?
Řidiči do 24 let jsou na silnicích nejrizikovější a zároveň nejohroženější skupinou. K nedostatečným zkušenostem se přidává větší ochota riskovat a svou roli hrají i auta, která tito lidé provozují. Často jde o starší ojetiny ve špatném technickém stavu a s chybějícími bezpečnostními systémy.
Představení deseti nejrizikovějších míst na silnicích Kraje Vysočina, kde podle analýz a statistických dat za posledních pět let došlo k nejvyššímu počtu nehod, bylo hlavní částí Regionální dopravní konference, která se konala na konci října v Jihlavě. Účastníci akce hledali ke každému z těchto míst řešení, jak ho zlepšit, aby se v dané lokalitě riziko nehod minimalizovalo. Jaká jsou nejkritičtější místa na cestách na Vysočině a co s nimi půjde dělat?
Bohatší o majetek za dvanáct milionů bude kroměřížská radnice, pokud vláda schválí převod dětského dopravního hřiště. To dosud patří Centru služeb pro silniční dopravu. Podmínkou převodu je, že areál zůstane tím, čím je.
/FOTO/ Jak si poradit v autě, které skončilo na střeše? Simulátor převrácení vozidla získalo v uplynulých dnech ve Vyškově Centrum dopravní východy při Velitelství výcviku-Vojenské akademii. „Cenná pomůcka nyní obohatí kurzy pro řidiče ozbrojených sil,“ informoval kapitán Martin Kresta s tím, že novinku využijí i další zájemci mimo armádu.
Uzavření Benešova mostu v Ústí nad Labem kvůli rekonstrukci se odkládá. Minimálně o měsíc. Na vině je povodeň ze září, která zkomplikovala výstavbu lávky přes Labe. Stavební firmy Metrostav TBR a STRABAG Silnice kvůli vysoké hladině řeky musely přerušit stavební práce a poté aktualizovat stavební dokumentaci, případně upravit harmonogram. Opravu Benešova mostu, která potrvá dva roky a vyjde na více než 600 milionů korun, dotuje částkou ve výši 524 milionů ministerstvo vnitra. Ústecký kraj ze své kasy zaplatí 100 milionů korun. S blížícím se uzavřením mostu ovšem také roste nervozita řidičů, kteří každý den cestují přes řeku.
Zima se nezadržitelně blíží a s ní i povinnost mít na vozidle zimní pneumatiky. Od 1. listopadu jsou řidiči podle zákona povinni přezout na zimní pneu vždy, když je na vozovce sníh, led nebo námraza, nebo pokud lze tyto podmínky předpokládat. BESIP proto apeluje na všechny motoristy: nečekejte s přezutím na první mráz či sníh a dbejte při výměně na to, aby vaše pneumatiky měly potřebné vlastnosti.
Snížená viditelnost během podzimních a zimních měsíců přináší vysoké riziko pro všechny účastníky silničního provozu. Nejzranitelnější jsou však chodci. Proto se na ně strážníci Městské policie Ostrava obzvláště zaměřili.
Chodci, bruslaři, kočárkáři. Také je můžeme často potkávat na našich silnicích. Někteří z nich si však neuvědomují, že i pro ně pro ně platí zákonná pravidla pro pohyb na komunikacích. Pojďme si připomenou nejdůležitější zásady, jak se jako chodci v provozu pohybovat.
Kdo šel ve čtvrtek odpoledne do obchodního centra Nisa v Liberci, mohl u vchodu dostat sprej na odmrazování skel, měrku na hloubku dezénu nebo jinou praktickou drobnost. Od 1. listopadu totiž začíná pro řidiče platit povinnost mít na autě zimní pneumatiky, a právě na to upozorňovali kolemjdoucí policistka a zástupce Týmu silniční bezpečnosti v rámci preventivní akce. Technici z libereckých pneuservisů navíc upozorňují, že na přezouvání je potřeba se předem objednat a není vhodné čekat až na úplný zlom v počasí.
/FOTO/ Je nás vidět! Tradiční akci s tímto názvem uspořádali policisté v pátek osmnáctého října i v Bučovicích na Vyškovsku. Pestrého programu se zúčastnila široká veřejnost. V rámci prezentace policie a dalších složek jsme upozorňovali na význam reflexních prvků v dopravě, především pak nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu, a to chodcům a cyklistům.
O nebezpečných silnicích v Ústeckém kraji, kde se nejvíce bourá, hrozí srážka se zvěří či řidiče ohrožuje přerostlá zeleň, diskutovali na Krajském úřadu Ústeckého kraje zástupci kraje, Policie ČR, dopravních expertů a starostů. Diskusi organizoval Deník s Portálem nehod.
Tak už tu máme opět zimní čas, který přináší zhoršení viditelnosti či sjízdnosti silnic. A protože se o hodinu dřív večer stmívá, je velká pravděpodobnost, že se řidiči budou setkávat s chodci a cyklisty, kteří se přesunují ze zaměstnání domů. Na jihu Čech letos policisté ve statistice evidují od ledna do září 28 mrtvých při dopravních nehodách. Z toho ve dvou případech se obětí karambolu stal cyklista. Obě nehody byly na Táborsku.
Kde v Libereckém kraji hrozí střet se zvěří či riziko nehody. A jak tato místa stavebně vyřešit, aby počet karambolů klesl? Na tyto otázky odpověděla Regionální dopravní konference, která proběhla na Krajském úřadu Libereckého kraje.
Víte v čem jsou na našich silnicích „zvláštní“ měsíce říjen a listopad? Stává se během nich nejvíce dopravních nehod způsobených srážkami se zvěří. Taková nehoda je noční můrou každého řidiče na venkově. Hrozí navíc nejen v noci, ale často k ní dochází během dne. Takže na co si dát pozor?
O nebezpečných silnicích v Ústeckém kraji, kde se nejvíce bourá, hrozí srážka se zvěří či řidiče ohrožuje přerostlá zeleň, diskutovali na Krajském úřadu Ústeckého kraje zástupci kraje, Policie ČR, dopravních expertů a starostů. Diskusi organizoval Deník s Portálem nehod.
Dvě smrtelné nehody za jediný den se udály na konci minulého týdne na jihu Moravy. Zahynuli dva motorkáři. První se stala v neděli před třetí hodinou odpoledne nedaleko Valtic na Břeclavsku, kde motocyklista nepřežil střet s osobním autem. Jiný motorkář zemřel ve večerních hodinách u Ochozu u Brna. Podle prvotních informací řidič předjížděl několik vozidel a nezvládl průjezd pravotočivou zatáčkou. Podle jihomoravských policistů smrtelných nehod letos přibylo. Při srovnání letošního září a října s loňským rokem je nárůst smrtelných nehod dokonce pětinásobný.
Kde v Libereckém kraji hrozí střet se zvěří či riziko nehody. A jak tato místa stavebně vyřešit, aby počet karambolů klesl? Na tyto otázky odpověděla Regionální dopravní konference, která proběhla na Krajském úřadu Libereckého kraje.
Blíží se první listopadový den a s ním zákonná povinnost používat za určitých podmínek na autě zimní pneumatiky. Máte už přezuto? Pokud ne, nic dramatického se neděje. Neznamená to, že s autem nemůžete jezdit dál. Ale kdo je připraven, není překvapen rozmary počasí. Kolik letos za výměnu pneumatik motoristé zaplatí?
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Tady pozor a nohu z plynu! Odborníci z řad dopravy na čtvrteční Regionální dopravní konferenci v Ústí nad Labem poukázali a upozornili na některé nebezpečné silnice napříč Ústeckým krajem. Žebříček vyšel ze studie, která hodnotí počet dopravních nehod za posledních pět let. Právě silniční bezpečnost byla hlavním tématem konference, odborníci z dopravy, silničáři, ale také policisté po boku veřejnosti navrhovali k jednotlivým místům řešení, jak situaci zlepšit.
Podzimní počasí s mlhami, inverzemi a plískanicemi již naplno udeřilo, a to s sebou přináší i zvýšené riziko dopravních nehod. Špatná viditelnost je jedním z důvodů, který je často způsobuje. K nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu patří přitom právě chodci nebo cyklisté. Policie na Blanensku se proto v tomto týdnu zaměřila na preventivní kontroly, které měly připomenout, že správně zvolené oblečení, reflexní prvky a osvětlení jízdního kola mohou výrazně snížit riziko havárie.
Kde se v Libereckém kraji bourá nejčastěji? Mezi deseti nejrizikovějšími místy je hned pět na Liberecku, čtyři na Českolipsku a jedno na Semilsku. Vychází to ze studie Portálu nehod, která hodnotí počet dopravních havárií za posledních pět let.
Kde se v Libereckém kraji bourá nejčastěji? Mezi deseti nejrizikovějšími místy je hned pět na Liberecku, čtyři na Českolipsku a jedno na Semilsku. Vychází to ze studie Portálu nehod, která hodnotí počet dopravních havárií za posledních pět let.
Radnice v Holicích na Pardubicku instalovala na frekventovaném průtahu městem radary, které měří okamžitou a úsekovou rychlost. Umístěny jsou ve Staroholické ulici, na hlavním tahu číslo 36 od Pardubic směrem na Borohrádek.
Radnice v Holicích na Pardubicku instalovala na frekventovaném průtahu městem radary, které měří okamžitou a úsekovou rychlost. Umístěny jsou ve Staroholické ulici, na hlavním tahu číslo 36 od Pardubic směrem na Borohrádek.
Je to přesně dva roky, co se na české dálnici poprvé objevily masivní bílé šipky. Nové vodorovné dopravní značení neurčuje směr jízdy, ale mělo by řidičům pomoci s dodržováním bezpečné vzdálenosti od vozidla jedoucího před nimi. Řada lidí za volantem ovšem stále neví, k čemu šipky jsou, případně jak je vlastně použít.
Kdy můžete jezdit s dítětem v autě bez podsedáku? Podle zákona musí dítě být umístěné v autosedačce nebo na podsedáku, dokud jeho hmotnost nepřesahuje 36 kg nebo není vyšší než 150 cm. Podle expertů je ale spoléhání jenom na váhu a výšku dítěte nedostatečné. Co by tedy dítě mělo splňovat, aby mohlo v autě jezdit bez podsedáku?
Z průzkumu vnímání dopravní bezpečnosti si Praha odnesla tristní výsledky. Z 32 velkých evropských měst skončila v průzkumu Urban Road Safety Index (URSI) až na 27. místě, pouze 7 procent obyvatel se v hlavním městě cítí velmi bezpečně. Reálná nehodovost v metropoli přitom podle statistik rok od roku klesá.
Areál dětského dopravního hřiště u Václava v Písku bude od pondělí 7. října uzavřen. Ten den si ho převezme dodavatelská firma, která zahájí plánovanou rekonstrukci.
Hlavním tématem Regionální dopravní konference, která se konala na krajském úřadě ve Zlíně, bylo zvýšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na nejčastější místa nehod. Účastníci diskutovali především o nejrizikovějších úsecích silnic ve Zlínském kraji a zároveň byly představeny lokality, které se díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
Hlavním tématem Regionální dopravní konference, která se konala na krajském úřadě ve Zlíně, bylo zvýšení bezpečnosti na silnicích a upozornění na nejčastější místa nehod. Účastníci diskutovali především o nejrizikovějších úsecích silnic ve Zlínském kraji a zároveň byly představeny lokality, které se díky těmto konferencím podařilo lépe zabezpečit.
V kvalitních výkonech v dopravní cyklistické soutěži na evropské úrovni pokračuje Česká republika, potažmo i Liberecký kraj. I letos dosáhla dalšího velkého úspěchu, na evropském finále klání mladých cyklistů obhájila bronzové medaile a zařadila se tak mezi nejúspěšnější evropské státy v oblasti dopravní výchovy.
Počet nehod na českých silnicích se poslední roky snižuje. Stejně tak klesá i počet usmrcených a těžce zraněných. Za pozitivním trendem stojí mnoho faktorů - preventivní a osvětové kampaně, stejně jako projekt MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice. Už posedmé mohou studenti prostřednictvím tohoto projektu zasáhnout do bezpečnosti silničního provozu. Soutěžící každoročně nabízí inovativní řešení a vítězové své projekty mohou i realizovat.
V kvalitních výkonech v dopravní cyklistické soutěži na evropské úrovni pokračuje Česká republika, potažmo i Liberecký kraj. I letos dosáhla dalšího velkého úspěchu, na evropském finále klání mladých cyklistů obhájila bronzové medaile a zařadila se tak mezi nejúspěšnější evropské státy v oblasti dopravní výchovy.
Stylově začal 30. ročník Slavností pod rokycanskou věží. Premiérově se v pátek ráno uskutečnil pochod dětí ze základních a mateřských škol a symbolicky tak vrcholil týdenní projekt Pěšky do školy.
Deník v čase před krajskými volbami oslovil osobnosti z Olomouckého kraje s anketními otázkami. 1. Koho byste si přáli za hejtmana? 2. Kdo podle vás hejtmanem skutečně bude?
Rokycany se chystají na dvoudenní Setkání pod rokycanskou věží. Nejvýznamnější kulturní událost roku má v pátek a v sobotu před sebou 30. ročník! Na čtyřech scénách a s atraktivním programem.
Klatovsko má další moderní dopravní hřiště, které bylo v tomto týdnu otevřené v Horažďovicích. Využívané bude pro výuku dětí, ale může na něj zajít i veřejnost.
V rámci tradiční akce ´Zachraň život´, měli řidiči na Prostějovsku ojedinělou možnost vyzkoušet si první pomoc. Ve středu dopoledne zastavovali policisté a zdravotnice řidiče a nabízeli jim možnost zkusit si zachránit lidský život. Většina odmítla, ale 95letý senior se z místa spolujezdce nezdráhal a předvedl parádní výkon.
V rámci tradiční akce Zachraň život měli řidiči na Prostějovsku ojedinělou možnost vyzkoušet si první pomoc. Ve středu dopoledne zastavovali policisté a zdravotnice řidiče a nabízeli jim možnost zkusit si první pomoc poskytovanou při zachráně lidského života. Většina odmítla, ale nadšení vzbudil 95letý senior, který se nezdráhal a předvedl parádní výkon.
Středočeští policisté se opět v rámci preventivního projektu Zebra se za Tebe nerozhlédne! zapojili i na Mělnicku v prvním zářijovém týdnu do celorepublikové akce. Každoročně se tak snaží zvýšit bezpečnost chodců v silničním provozu, a tím přispět ke snížení dopravní nehodovosti. Zároveň chtějí ulehčit dětem návrat do školních lavic. Akce se bude opakovat v polovině roku.
Středeční odpolední nehoda na hlavním tahu z Třeboně na Suchdol nad Lužnicí na několik hodin kvůli zásahu záchranářů uzavřela silnici. Jak již Deník informoval policie odkláněla dopravu od Třeboně přes Chlum na Majdaleno, což přineslo do večera v okolí řadu kolon. Zejména na úzkých hrázích rybníků. A co se vlastně stalo?
/VIDEO, FOTO/ Skupinka dětí čeká u přechodu pro chodce. U nich stojí strážník, který počká, až provoz poleví. Poté vstoupí na přechod, zastaví kolonu aut plácačkou s červeným terčíkem a dohlédne, aby chodci mohli bezpečně projít na druhou stranu. Se začátkem školního roku městská policie opět dohlíží na exponované přechody u základních škol. Jenže to nemusí stačit. Podle expertů na bezpečnost v dopravě totiž výchova ukázněného účastníka silničního provozu začíná především v rodině.