Správa železnic podala žádost o územní rozhodnutí k plánovanému nadjezdu přes koleje u vodárenské věže v Týništi nad Orlicí. Nahrazení stávajícího přejezdu nadjezdem je součástí projektu na zvýšení kapacity trati mezi Týništěm nad Orlicí a Solnicí.
Opravit a vylepšovat bezmála století a čtvrt starý železniční most na Výtoni (známý také jako vyšehradský), nebo postavit nový? To jsou debaty, které se se vedou dlouhodobě; občas i s urputnou zarputilostí. Státní organizace Správa železnic (SŽ; dříve známá jako SŽDC neboli Správa železniční dopravní cesty) nyní vynesla významný trumf: v úterý 31. října představila výsledky analýzy mezinárodní poradenské skupiny JASPERS.
V budově nádraží v Ostravě-Vítkovicích se od úterního rána konalo taktické cvičení složek integrovaného záchranného systému na téma aktivní střelec. Jak upozornili policisté dopoledne na sociální síti, cvičení nenarušilo provoz na nádraží. A v případě střelby se jednalo o součást modelových situací.
K nehodě, při které se vlak střetl s osobou, došlo v úterý 31. října v úseku mezi Kolínem a Velimí. Na místo vyrazily všechny složky integrovaného záchranného systému včetně vrtulníku LZS. Provoz na trati je zastaven.
Železniční přejezdy v lounských ulicích Poděbradova a Rakovnická, tedy u stanic Louny město a Louny střed, čeká v prosinci úprava zabezpečovacího zařízení. Jedním z efektů, které práce přinesou, bude dočasné zvýšení hlučnosti v okolí. Vlaky totiž budou varovně houkat.
Moderní osvícený podchod místo staré tmavé „díry.“ Úhledná nástupiště, zkrácená odstavná kolej. Semilské vlakové nádraží prošlo významnou proměnou. Tomu ale odpovídala i cena.
K požáru dieslové lokomotivy vyjížděli středočešltí hasiči v pondělí 30. října před 13. hodinou do Berouna - Závodí. Jak uvedli hasiči na sociální síti, požár rychle zlikvidovali vysokotlakým vodním proudem. Příčina i výše škody jsou předmětem dalšího vyšetřování.
/ROZHOVOR/ Za několik let se má stát nové brněnské hlavní nádraží realitou, vznikne v místech nynějšího dolního nádraží. Moderní stavbu navrhli nizozemští architekti z ateliérů Benthem Crouwel Architects a West 8. O novém nádraží se v Brně mluví už skoro sto let. Zvýšit důvěru v reálnost tohoto projektu má pomoci i nedávná návštěva brněnské delegace na nádražích v Amsterdamu, Rotterdamu, Haagu a Utrechtu.
Správa železnic (SŽ) prováděla na nedávno dokončených úsecích IV. koridoru v úsecích Soběslav – Doubí u Tábora a Sudoměřice u Tábora – Votice zkušební jízdy při rychlostech až 200 km/h. Cílem bylo mimo jiné prověřit chování mostních konstrukcí při jízdě vlaků rychlostí nad 160 km/h.
Vysokorychlostní železniční trať mezi Prahou, Ústím nad Labem a Drážďany, přesněji její plánovaná trasa, bude předmětem informační zastávky v Mnetěši. Se svým speciálním automobilem, takzvaným VRTmobilem, tam přijedou zástupci Správy železnic.
Téměř přesně před rokem začali dělníci na pardubickém nádraží s instalací první části lávky pro pěší. Nadchod, který propojuje vlakové nádraží s jižní částí města a s jednotlivými nástupišti, je nyní hotov. Výrazný červený tubus už se tyčí nad kolejištěm.
Železniční přejezd v Divišově ulici v Olomouci, kde minulý týden došlo k děsivému střetu osobního vlaku a kamionu, je zabezpečený světelnou signalizací, která podle šetření Drážní inspekce v době nehody fungovala. Závorová břevna však na tomto vloni modernizovaném křížení s frekventovanou silnicí I/46 chybí. S jejich doplněním se nepočítá. Podle Správy železnic zde plné závory není možné namontovat.
/ROZHOVOR/ Pilotní projekt. První železniční stanice v republice, kde testují umělou inteligenci při monitoringu bezpečnostních kamer. Správa železnic si pro zkoušku unikátního softwaru vybrala nádraží v pětitisícovém Adamově na Blanensku, které se nedávno dočkalo rozsáhlé rekonstrukce za stovky milionů korun. Jak novinka funguje, popsal Deníku mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
/VIDEO/ Cestování vlakem se ve středu 25. října ráno pořádně protáhlo lidem na cestě z Děčína a Ústí přes Lovosice do Roudnice a Prahy i zpět. Spoje nabíraly až dvouhodinové zpoždění, některé byly úplně odřeknuty.
/FOTOGALERIE/ Rychlovlaky mají v budoucnu projíždět přes Rajhrad na Brněnsku. Lidé ve městě však nesouhlasí s návrhem řešení vysokorychlostní trati, které jim nastínili projektanti.
/VIDEO/ Téměř tři roky trvající rekonstrukce hlavní budovy vlakového nádraží v Písku je u konce. Na ní by měla v blízké době navázat oprava nástupiště, které se má stát bezbariérovým, a úprava přednádražních prostor.
/FOTOGALERIE/ První v celé České republice je železniční stanice v Adamově na Blanensku, kde aktuálně trvá testování speciálního softwaru pro vyhodnocování potenciálně rizikových situací. Umělá inteligence sleduje nádraží prostřednictvím šedesáti kamer.
Rekonstrukce českobudějovického vlakového nádraží sice pokračuje, ale z prostoru před nádražím zmizela velká část plechového ohrazení staveniště. Nádraží je tak po mnoha měsících vidět opět celé.
Všímáte si svého okolí? Pokud ano, tak právě pro vás přinášíme další díl našeho seriálu, ve kterém vám budeme ukazovat fotografie ulic, budov či zajímavých míst v metropoli. Poznáte místa v Praze podle detailů, které pro vás zachytil hledáček redakčního fotoaparátu? Zkuste to s naším fotokvízem.
/FOTO, VIDEO/ Správa železnic nedávno prodloužila plán stavebních prací v železniční stanici Lovosice do 8. prosince. Pro lidi do té doby budou platit současná omezení v provozu stanice.
Správa železnic se spojila se společností Bezpetek a startupem Lokni v rámci projektu Železnice bez plastů a na několika nádražích si budou moci cestující zdarma načepovat půl litru vody do své vlastní lahve. Automaty se budou vyskytovat i po Praze a to na hlavním nádraží a nádraží Praha-Smíchov.
/MAPA/ Kratší dobu než doposud stráví cestující ve vlacích při cestě po železnici v České republice po dostavění vysokorychlostních tratí. Mezi některými městy se změní jízdní doba vlaku výrazně. Například z Brna do Prahy jezdí nyní lidé vlakem podle jízdních řádů dvě hodiny a třiatřicet minut, v budoucnu by se měl podle zástupců Správy železnic čas zkrátit na hodinu.
Cyklisté a chodci v kolejišti železničního koridoru mezi Olomoucí a Štěpánovem. Hazard, který se běžně odehrává hned na několika místech, kudy si lidé zkracují cestu přes trať. Brzy by mu měl být konec. Mikroregion Šternbersko vybuduje bezpečné podchody. Hotovo by mohlo být v příštím roce na podzim.
Přípravy stavby vysokorychlostního železničního spojení jihu a severu Moravy postoupily do další fáze. Správa železnic nyní vybrala zhotovitele technického návrhu dvanáctikilometrové "odbočky" do Brodku u Přerova. Ten přivede rychlodráhu mezi Brnem a Ostravou blíže k Olomouci.
Přípravy stavby vysokorychlostního železničního spojení jihu a severu Moravy postoupily do další fáze. Správa železnic nyní vybrala zhotovitele technického návrhu dvanáctikilometrové „odbočky" do Brodku u Přerova. Ten přivede rychlodráhu mezi Brnem a Ostravou blíže k Olomouci.
Přípravy stavby vysokorychlostního železničního spojení jihu a severu Moravy postoupily do další fáze. Správa železnic nyní vybrala zhotovitele technického návrhu dvanáctikilometrové "odbočky" do Brodku u Přerova. Ten přivede rychlodráhu mezi Brnem a Ostravou blíže k Olomouci.
Pořádně horko bylo ve středu 11. října na třeboňském vlakovém nádraží. Pustila se tu do sebe trojice mladíků a starší muž a neváhali kromě ostrých slov tasit ani zbraně.
/FOTO/ Před dokončením je oprava železničních mostů ve Veselí nad Moravou. Zásahy do staveb ve špatném stavu stojí necelých dvanáct milionů korun, radnice na to získala peníze ze státního fondu.
Lidé cestující vlakem či autobusem v Domažlicích si mnohdy stěžují na schody, které jsou mezi těmito nádražími a jsou v havarijním stavu. Plánováno je jejich úplné odstranění.
/VIDEO/ Po dlouhé a rozsáhlé rekonstrukci vlakového nádraží v Písku si cestující konečně užívají komfortních prostor. Nádražní budova září novotou zvenku i uvnitř.
/FOTO/ Náhodným kolemjdoucím v poděbradské ulici Za Nádražím se v úterý mohlo zdát, že Vánoce se blíží rychleji, než se na první pohled zdá. Uviděli totiž výjev, který nápadně připomínal kácení vánočního stromu pro převoz na náměstí. Ale nebylo tomu tak.
Policie zveřejnila video zachycující moment, kdy se v úterý ráno na přejezdu v olomoucké části Bělidla srazil osobní vlak s kamionem. Na záběrech je vidět spuštěná signalizace a kamion, který vjede na přejezd těsně před přijíždějící vlakovou soupravou. Ta okamžitě po nárazu vzplála.
Agresivní bezdomovkyně, která napadla čtrnáctiletou dívku. Dealeři nabízející drogy. Nepořádek zejména o víkendech a letních měsících. To jsou některé ze situací, se kterými bojuje Sokolov na vlakovém nádraží a jeho okolí. Problémy řeší spolu se zástupci Správy železnic a policie. Městu se nelíbí celková situace v této lokalitě. Sokolov také kritizuje fungování současné bezpečnostní agentury, která podle starosty Petra Kubise, neplní dobře své povinnosti. Přítomná security hlídá majetek Správy železnic a ta ji za to platí. Již nyní jde přitom o jedno z nejhlídanějších míst Sokolova, co se kamerového systému týče.
Nové hlavní nádraží má vzniknout v příštích letech v Brně v lokalitě nynějšího dolního nádraží. V současné době zástupci Správy železnic a města pokračují v přípravách. O nádraží mluvili i odborníci a politici na Setkání s primátorkou Brna, které organizoval Deník.
Přípravy stavby vysokorychlostní trati u Přerova postoupily do další fáze. Správa železnic už vybrala zhotovitele technického návrhu úseku trati mezi Prosenicemi a Brodkem u Přerova.
Policie zadržela řidiče polského kamionu, který se v úterý ráno střetl s osobním vlakem na přejezdu v Olomouci-Bělidlech. Škodu po nehodě, při níž po nárazu došlo k požáru vlaku, kamionu i osobního auta před přejezdem, proti prvotním odhadům Drážní inspekce upřesnila na 36 milionů korun. Zranění byli propuštěni z nemocnice.
/FOTO, VIDEO, VIZUALIZACE/ Lidem, kteří přijedou poprvé do Mostu, se naskytne nezvyklý pohled. Uvidí vedle sebe dvě autobusová nádraží. Jedno funkční a druhé liduprázdné.
/FOTO/ Obavy z plánované vysokorychlostní trati maji obyvatelé Modřic na Brněnsku. Nová trať z Modřic do Rakvic, kudy mají v budoucnu jezdit rychlé vlaky, má vzniknout v katastru Modřic v blízkosti rodinné zástavby. Návrh Správy železnic kritizují především obyvatelé Brněnské ulice. Své výtky přednesli v minulých dnech i na veřejném setkání, které se konalo na modřickém městském úřadě. Podobnou akci uspořádali zástupci Správy železnic také v dalších dotčených obcích na jihu Moravy.
/VIDEO/ Kde přesně bude stát nové brněnské hlavní nádraží? Vyroste na místě současného dolního nádraží. To je teď pro pravidelný provoz prakticky nevyužívané. Vlaky tam zajíždí pouze výjimečně, především během výluk na jiných tratích. Oblast je z velké části nevyužívaná a opuštěná.
Jako na mraveništi to vypadalo ještě v pátek po třetí hodině v Třebíči na přejezdech v ulicích Ruská a Svatopluka Čecha. Železničáři totiž dokončovali přidávání závor a úpravu okolí. „Makejte hoši, přece tady nechcete být do večera. Dneska to musí být hotové. Musíme ještě přidat zábrany na ty závory. A pak to všechno vyzkoušet,“ řídil odpoledne ostatní pracovníky vedoucí v oranžové vestě. A za pár hodin už skutečně mohli první řidiči přes opravené přejezdy projet.
Cesta vlakem na Slovensko za rehabilitačním pobytem v termálním koupališti ve Štúrovu, kam se pětičlenná rodina ze středních Čech vypravila společně s pětadvacetiletou Eliškou na elektrickém invalidním vozíku, se proměnila ve strastiplnou anabázi. Z dvanácti nezbytných nastupování a vystupování z vlaků proběhlo navzdory objednaným službám pro handicapované cestující hladce pouze jediné. Museli se spoléhat na vlastní svaly a smilování kolemjdoucích.
/VIDEO, FOTO/ Poslední dobou často diskutovaný železniční most na Výtoni nyní prochází dalším zkoumáním expertů z ČVUT, kteří ho porovnávají s obdobným mostem z Děčína. Výzkum má za cíl zjistit, jestli by se dal most opravit nebo je nutné konstrukci zcela nahradit.
Další etapa modernizace plzeňského železničního uzlu je hotová. Téměř čtyřkilometrový dvoukolejný úsek trati směrem na České Budějovice protíná městskou část Slovany a jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020.
/FOTOGALERIE/ Cesta vlakem na Slovensko za rehabilitačním pobytem v termálním koupališti ve Štúrovu, kam se pětičlenná rodina ze středních Čech vypravila společně s pětadvacetiletou Eliškou na elektrickém invalidním vozíku, se proměnila ve strastiplnou anabázi. Z dvanácti nezbytných nastupování a vystupování z vlaků proběhlo navzdory objednaným službám pro handicapované cestující hladce pouze jediné. Museli se spoléhat na vlastní svaly a smilování kolemjdoucích.