Kreativ

ŠTÍTEK: Správa železniční dopravní cesty

Vlakové nádraží ve Vsetíně - nová nástupiště; 29. prosince 2023

Cestující ve Vsetíně mohou na nádraží využívat nová nástupiště i část podchodu

/VIDEO, FOTO/ Vánoční dárek v podobě zprovoznění nových nástupišť i části podchodu dostalo rekonstruované nádraží ve Vsetíně. Ještě před koncem letošního roku tak mohou cestující vlakovou dopravou využívat zastřešené peróny a k přístupu na ně i část nově zbudovaného podchodu pod železniční tratí. Rekonstrukce nádraží za více než 3 miliardy korun potrvá do konce roku 2024.

Vizualizace Smíchovského nádraží

Oprava nádraží na Smíchově začne počátkem roku. Vyjde na víc jak čtyři miliardy

Modernizace smíchovského nádraží v Praze začne počátkem příštího roku a vyjde asi na 4,14 miliardy korun bez DPH. Správa železnic (SŽ) nechá opravit všechny staniční koleje a nástupiště, přestaví oba podchody a prodlouží je pod celou stanicí. Nástupiště budou přístupná bezbariérově novými výtahy. Práce pro SŽ provede konsorcium firem Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha, které zvítězilo ve výběrovém řízení. ČTK to dnes sdělil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Cestující se v příštím roce musí připravit na omezení vlakových spojů kvůli opravám. Ilustrační foto:

Příští rok bude na železnicích ve znamení výluk. Dotknou se i Rapotic

Vlaky nepojedou. Se sérii výluk se budou muset na železničních tratích smířit příští rok cestující na Vysočině. Je to například výluka mezi Křižanovem a Vlkovem u Tišnova na Žďársku. Cestujících z Vysočiny se dotkne také pokračující elektrizace jihomoravského úseku trati vedoucí z Brna do Jihlavy. Zdražuje i jízdné.

Cestující se v příštím roce musí připravit na omezení vlakových spojů kvůli opravám. Ilustrační foto:

Příští rok bude na železnici ve znamení výluk, dotknou se i trati z Jihlavy

Vlaky nepojedou. Se sérií výluk se budou muset na železničních tratích smířit příští rok cestující na Vysočině. Je to například výluka mezi Křižanovem a Vlkovem u Tišnova na Žďársku. Cestujících z Vysočiny se dotkne také pokračující elektrizace jihomoravského úseku trati vedoucí z Brna do Jihlavy. Zdražuje i jízdné.

Cestující se v příštím roce musí připravit na omezení vlakových spojů kvůli opravám. Ilustrační foto:

Příští rok bude na železnicích Vysočiny ve znamení výluk

Vlaky nepojedou. Se sérii výluk se budou muset na železničních tratích smířit příští rok cestující na Vysočině. Je to například výluka mezi Křižanovem a Vlkovem u Tišnova na Žďársku. Cestujících z Vysočiny se dotkne také pokračující elektrizace jihomoravského úseku trati vedoucí z Brna do Jihlavy. Zdražuje i jízdné.

Cestující se v příštím roce musí připravit na omezení vlakových spojů kvůli opravám. Ilustrační foto:

Příští rok bude na železnici ve znamení výluk, dotkne se trati z Přibyslavi

Vlaky nepojedou. Se sérii výluk se budou muset na železničních tratích smířit příští rok cestující na Vysočině. Je to například výluka mezi Křižanovem a Vlkovem u Tišnova na Žďársku. Cestujících z Vysočiny se dotkne také pokračující elektrizace jihomoravského úseku trati vedoucí z Brna do Jihlavy. Zdražuje i jízdné.

Cestující se v příštím roce musí připravit na omezení vlakových spojů kvůli opravám. Ilustrační foto:

Příští rok bude na železnicích ve znamení výluk. Dotknou se i Křižanova

Vlaky nepojedou. Se sérii výluk se budou muset na železničních tratích smířit příští rok cestující na Vysočině. Je to například výluka mezi Křižanovem a Vlkovem u Tišnova na Žďársku. Cestujících z Vysočiny se dotkne také pokračující elektrizace jihomoravského úseku trati vedoucí z Brna do Jihlavy. Zdražuje i jízdné.

Neutěšený stav a depresivní vzhled. Tak vypadá spojnice centra Hradce s Kuklenami.

Hradec chce zkrášlit „myší díru“, najal si na to renomované architekty

/FOTO, VIDEO/ Zatuchlý, ponurý a odpudivý. Tak dnes vypadá podjezd pod železnicí spojující město a jeho část Kukleny. Ne náhodou mu Hradečané přezdívají „myší díra“. V příštích letech ho čeká celková přestavba. Město ale není se strohým návrhem Správy železnic spokojené, a tak chce podjezd zkrášlit.

Vizualizace.

Po roce se začíná rýsovat nové nádraží v Aši. Dominuje betonový sloup s hodinami

V Aši už více než rok probíhá výstavba nového nádraží. V současné době stojí nová výpravní budova a hodinová věž a v plánu je zkušební provoz. Buduje se zde také autobusová točna a parkoviště s 22 místy. Součástí prací je nové zastřešení nástupiště, instalace informačních tabulí, které budou informovat nejen o vlakovém, ale i autobusovém jízdním řádu. Hotova je též rekonstrukce přejezdu kolejí směrem na Hranice.

Vizualizace opraveného železničního mostu na Výtoni.

Stát bude pokračovat v přípravě projektu nového mostu na pražské Výtoni

Stát a Správa železnic (SŽ) budou pokračovat v přípravě nové vrchní konstrukce železničního mostu na Výtoni. Zároveň budou ve spolupráci s Prahou hledat místo, kde by mohla původní konstrukce dále sloužit jako most, přičemž zatím město vytipovalo jako možné umístění Modřany. Novinářům to dnes řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Uvedl, že stát projekt nového mostu, který vzešel z architektonické soutěže, podrobí mezinárodně uznávanému posouzení vlivu na kulturní dědictví. V plánu jsou i jednání s mezinárodní organizací UNESCO.

Správa železnic odchází z prostoru zvaném Lordship. Přeložila kvůli tomu i železniční trať.

Využití parcel v Tuhnicích není u ledu. Posunula se trať, řeší se převod nádraží

Dlouhé roky jsou Karlovaráci ujišťováni, že jednání ohledně využití volných parcel přezdívané také jako Lordship (podle strategického developera - pozn. red.), které se nacházejí mezi Dolním nádražím a Plynárenskou lávkou, se konečně ubírá tím správným směrem. Během téměř dvaceti let však zatím nedošlo mezi vlastníky ke kompromisu.

Rekonstrukce českobudějovického vlakového nádraží.

Budějovické nádraží finišuje. Hodiny už visí, ale o hospodu není zájem

Nad vchodem do opraveného budějovického vlakového nádraží už sice visí nové hodiny, ale cestující tudy na nástupiště ještě nesmějí. Dočkají se však v nejbližších týdnech. Na začátku února příštího roku se plánuje slavnostní otevření. Do budoucna se připravuje i podchod do Suchého Vrbného.

Slavnostní otevření nové nádražní budovy v Radotíně

Správa železnic slavnostně otevřela novou nádražní budovu v Radotíně

/VIDEO, FOTO/ Nová, úspornější a bez bariér. Tak generální ředitel Správy železnic popsal novou nádražní budovu v pražském Radotíně, kterou v pátek 15. prosince slavnostně otevřeli pro veřejnost. Prosklená budova cestujícím poskytne moderní zázemí s čekárnou, prodejnou vstupenek a toaletami. 

Železniční most na Výtoni.

Boj o výtoňský most: na něm experti pro opravu, pod ním tiskovka odpůrců

Jediné řešení správné pro dopravu v Praze a středních Čechách je nahradit historický železniční most pod Vyšehradem, který spojuje výtoňský a smíchovský břeh Vltavy, mostem novým. Přímo na náplavku pod mostem to ve čtvrtek 14. prosince odpoledne přišli říci novinářům prezident Svazu dopravy ČR Oldřich Sládek, výkonný ředitel Svazu osobních železničních dopravců SVOD Bohemia Petr Moravec, prezident Sdružení železničních nákladních dopravců České republiky ŽESNAD.CZ Martin Hořínek a radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).

Vlakové nádraží ve Valašském Meziříčí dostane nový kabát

Oprava vlakového nádraží ve Valašském Meziříčí dostala zelenou

Vlakové nádraží ve Valašském Meziříčí se dočká nové podoby. Projekt rekonstrukce nástupišť místní železniční stanice včetně opravy nádražní budovy schválila Centrální komise Ministerstva dopravy. Samotná stavba s miliardovými náklady by měla proběhnout mezi lety 2026 až 2027.

Vlakové nádraží v Rožnově prošlo rekonstrukcí za 230 milionů

VIDEO: Vlakové nádraží v Rožnově prošlo rekonstrukcí za 230 milionů

Od února využívají cestující v Rožnově pod Radhoštěm bezbariérová nástupiště, ve středu se jim otevřela i samotná nádražní budova. V její blízkosti vzniklo veřejné parkoviště a nový přístupový chodník. Stavba probíhala od loňského srpna, celkové investiční náklady dosáhly částky 230 milionů korun.

Železničáři v Pardubicích prováděli zátěžové zkoušky nového železničního mostu přes Labe. Poslali na něj i dvě historické lokomotivy.

VIDEO: Železniční most přes Labe testovaly historické lokomotivy

Vlaková výluka mezi Hradcem Králové a Pardubicemi skončí v úterý 19. prosince. Práce na novém železničním mostě v Rosicích završila zkouška vlastností konstrukce. Než na most železničáři pustí běžnou dopravu, musel most projít zátěžovým testem. Stavbaři na něj v jednu chvíli umístili 500 tun. Vlaky tu budou moci jezdit o něco rychleji a plynuleji, to ale až od května.

U Brumova-Bylnice vykolejil ve středu 13. 12. 2023 vlak společnosti Arriva, nikdo se nezranil.

U Brumova vykolejil vlak společnosti Arriva

/FOTO/ Provoz na železniční trati Bylnice – Valašské Klobouky je od středečního časného rána až do odvolání zastaven. V daném úseku vykolejil osobní vlak dopravce Arriva. Stalo se tak na samovratné výhybce. Nehoda se obešla bez zranění.

Smíchovské nádraží v pondělí 11. prosince.

První pracovní den s novými jízdními řády. Na Smíchově nebyly větší problémy

/VIDEO, FOTO/ Bez toho, že by byly viditelné vážnější komplikace, se v pondělí 11. prosince ráno obešla citelná změna jízdních řádů v železniční stanici Praha-Smíchov. Lidé prostě vystoupili z vlaků – a šli dál svou cestou. Nebyly patrné zmatky ani tlačenice v davu větší než obvykle. Nádražím možná prošel o něco větší počet cestujících, z nichž někteří snad měli více naspěch než dřív – to však také mohlo být jen zdání.

Z temného tunelu mezi ulicemi Doubská a 28. října v Liberci vznikne moderní podchod.

Zašlý podchod u liberecké arény čeká proměna. Bude mnohem širší

K nepoznání bude v následujících letech zanedbaný podchod pod železniční tratí u Home Credit Areny v Liberci. Čeká jej rekonstrukce, po které bude bezpečnější, příjemnější, komfortnější a také bezbariérový. Rekonstrukci slavnostně zahájila Správa železnic v pátek 8. prosince. Hlavní práce začnou na jaře a potrvají do poloviny roku 2025.

Práce na protipovodňových opatřeních u ulice Poříčí v Brně.

Nový problém na Poříčí v Brně. Zborcená přípojka, ulici po dešti zaplavuje voda

Už nyní je v brněnské ulici Poříčí omezený provoz kvůli stavbě protipovodňových opatření. Řidiči tudy projedou pouze jedním pruhem v jednom směru na místo obvyklých dvou. V blízké době se v této ulici pustí do práce také silničáři. Kvůli havarijnímu stavu uliční vpusti na autobusové zastávce Křídlovická u haly Rondo.

Nádraží Praha - Smíchov. Ilustrační foto.

Vlakový očistec na Smíchově: omezení na mostě pocítí denně tisíce lidí

Tisícům lidí, zřejmě převážně těm, kteří dojíždějí ze ze středních Čech, se v Praze každý den cestování zkomplikuje přímo, dalším davům pak zprostředkovaně kvůli přeplněným dopravním prostředkům. Naplno to vypukne již v pondělí 11. prosince. Plyne to z informací, jimiž Správa železnic upřesnila očekávané omezení provozu vlaků, které od neděle přinesou nové jízdní řády. Pondělí pak bude prvním pracovním dnem s novými podmínkami.

Zubačka. Ilustrační foto.

Nostalgické jízdy na Kořenovské zubačce jsou ohroženy. Trať spolkne půl miliardy

Konec výjimky. Lokomotivy řady T426.0 (715), tedy zvláštní ozubnicové, doposud jezdily v úseku Tanvald - Kořenov na základě výjimky přechodnosti. Správa železnic výjimku neudělila a fakticky tak zakázala jízdy ozubnicových lokomotiv na zmíněné trati do doby, než dojde ke komplexní rekonstrukci. Takzvané nostalgické jízdy a akce s nimi spojené navštíví ročně tisíce fanoušků železnice.

Starosta Kralovic Karel Popel a člen spolku Místní dráha Rakovník  - Mladotice Zdeněk Slach ukazují nový jízdní řád

Lokálka mezi Kralovicemi a Rakovníkem obnovuje provoz. Zatím jen o víkendech

/VIDEO, FOTO/ Poslední vlak po této jednokolejné trati projel 29. října tohoto roku, kdy skončil její sezonní letní provoz. Nyní se k radosti fandů železnice, turistů i místních povedlo obnovit pravidelné celoroční fungování. Od 10. prosince 2023 budou romantickou krajinou mezi Kralovicemi a Rakovníkem jezdit každý víkend a ve státní svátky po celý rok čtyři páry vlaků.

Starosta Kralovic Karel Popel a člen spolku Místní dráha Rakovník  - Mladotice Zdeněk Slach ukazují nový jízdní řád

Lokálka Kralovice - Rakovník obnovuje provoz. Zatím jen o víkendech

Poslední vlak po této jednokolejné trati projel 29. října tohoto roku, kdy na ní skončil sezonní letní provoz. Nyní se k radosti fandů železnice, turistů i místních povedlo obnovit pravidelné celoroční fungování. Od 10. prosince 2023 budou romantickou krajinou mezi Kralovicemi a Rakovníkem jezdit každý víkend a ve státní svátky po celý rok čtyři páry vlaků.

Ilustrační foto

Od neděle začne platit nový jízdní řád. Změny potěší, ale i zkomplikují život

/NOVÉ JÍZDNÍ ŘÁDY/ Příjemných změn týkajících se přestupů z autobusu na vlak se od neděle 10. prosince dočkají někteří obyvatelé Kutnohorska. Upozornil na to vedoucí oddělení projektování autobusové dopravy Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Vlastimil Janoušek v souvislosti s představením novinek spojených s tím, že začnou platit nové jízdní řády. Ne všechny změny ovšem cestující potěší.