Kreativ

ŠTÍTEK: Správa železniční dopravní cesty

Přejezd u rybníku Hamrys, kde se stala tragická srážka cyklisty s vlakem

Tragická smrt cyklisty u Hamrysu: Slavonín tam chce závory

Okolnosti a příčiny tragické nehody na železničním přejezdu v ulici Požárníků v olomoucké městské části Slavonín stále vyšetřuje policie. Pod koly projíždějícího vlaku tam minulé pondělí přišel o život cyklista.

Bude mít Brno jednou svoje metro? Zatím nejblíž je tomu v zastávce tramvaje linky 8 Západní brána, která některým lidem vizuálně připomíná právě zastávku metra.

Nové spojení severu a centra Brna: zatím bez rozhodnutí, stanici metra postaví

/MAPA/ Vlak, tramvaj, takzvaný hybrid vlaku a tramvaje nebo lehké metro. Celkem sedm variant řešení má podzemní kolejová trať, takzvaný severojižní kolejový diametr, jenž má vzniknout v budoucnu v Brně i kvůli novému hlavnímu vlakovému nádraží. Cestující má přepravit ze severu na jih města. Na konečné variantě se zatím ministerstvo dopravy s představiteli města nedohodlo.

Ilustrační foto.

Vlak srazil člověka v kolejišti. Provoz v úseku z Radotína do Smíchova stál

Po srážce vlaku s člověkem byl zastavený provoz na trati v úseku Praha-Radotín - Praha-Smíchov. V úseku zavedla PID náhradní autobusovou dopravu, 300 cestujících z vlaku bylo evakuováno. Provoz vlaků zhruba o hodinu později zastavilo i uvízlé auto v kolejišti v mezi Uhříněvsí a Hostivaří, i zde je provoz již obnoven. 

Přemostění na stadionu bude zbouráno o víkendu 20. a 21. dubna.

Rozlučte se, Karlovaráci. Slavobrána na AC Start půjde k zemi

Slavobrána na karlovarském stadionu AC Start to má sečteno. Už příští víkend, tedy 20. a 21. dubna, půjde k zemi. Nejenže už přemostění, nazývané také jako Brána borců, nemá využití, ale navíc je v havarijním stavu. Ve středu 10. dubna ráno tam už najela technika, která začala s přípravou na demolici, odstraněna byla už například brána.

Kozí dráha. Ilustrační foto

Opravu Koziny na Teplicku má posoudit centrální komise ministra dopravy

Obrovské dotace na jednu jízdenku, loni z třetiny plné vlaky. Kozí dráha vyjela na konci března do další sezóny turistických vlaků. Stejně jako loni, i letos budou vlaky jezdit po neúplné trati z Děčína do Telnice. Kraj se totiž stále marně snaží přesvědčit Správu železnic, aby plnila svou zákonnou povinnost a opravila i úsek z Telnice na Ústecku do Jeníkova na Teplicku.

Obchodní dům Ural v Sokolově.

Obchodní dům Ural v Sokolově má hlídat ochranka. Jde o reakci na stížnosti lidí

Největší obchodní dům v centru Sokolova bude muset zřídit ochranku. Jde o reakci na četné stížnosti lidí na chování zejména mládeže a bezdomovců před obchodním centrem. Lidé se obracejí s žádostí o pomoc na sokolovskou radnici, která zprostředkovala setkání s majiteli obchodně-sportovního komplexu. Ti využijí bezpečnostní agenturu a prostranství bude monitorovat jeden z jejích členů.

Stavební práce a dopravní omezení pod Větruší.

VIDEO: Pod ústeckou Větruší zavřou silnici. V akci bude obří kolový jeřáb

/FOTO/ Zhruba dva měsíce je doprava pod ústeckou Větruší složitější než obvykle. Probíhá tam totiž hned několik staveb najednou. Tou, která je teď asi nejvíce vidět, je oprava železničního mostu směr Západní nádraží přes řeku Bílinu a Střeleckou ulici. Právě tato stavba pokročila do další fáze, kterou je instalace nového mostu.

Kozí dráha. Ilustrační foto

Jedna jízdenka na Kozině vyjde kraj na 320 korun, loni se svezlo 10 tisíc lidí

Obrovské dotace na jednu jízdenku, loni z třetiny plné vlaky. Kozí dráha vyjela na konci března do další sezóny turistických vlaků. Stejně jako loni, i letos budou vlaky jezdit po neúplné trati z Děčína do Telnice. Kraj se totiž stále marně snaží přesvědčit Správu železnic, aby plnila svou zákonnou povinnost a opravila i úsek z Telnice na Ústecku do Jeníkova na Teplicku.

Břeclavské nádraží

Voní to tu líp než v květináči. Vzduch na nádraží v Břeclavi nově osvěžuje vůně

Pokud jste v poslední době navštívili břeclavské nádraží, mohlo vás překvapit, že vzduchu v nádražní budově nezapáchá typickým železničním pachem, ale příjemnou vůní. Správa železnic totiž nedávno přistoupila k experimentu, který by měl zvýšit pohodlí cestujících a udělat z čekání na vlak ještě příjemnější zážitek. Břeclav je vůbec prvním městem, kde se emitory vůně testují.

Požár v Hýskově zaměstnal v neděli několik jednotek hasičů.

Při požáru v Hýskově vybuchla propanbutanová láhev. Hasiči museli zastavit vlaky

/FOTO/ V neděli 7. dubna po poledni mohli lidé z dálky spatřit černý dým, který se valil z Hýskova. Z domácího traktůrku se tam požár rozšířil na okolní stromy a několik provizorních přístřešků s uskladněným různorodým materiálem. Zasažena byla také acetylénová souprava a jedna z pěti propanbutanových lahví, která po chvíli explodovala.

Vizualizace plánovaného tunelu mezi Prahou a Berounem. Zákres plánované podoby u Berouna.

Správa železnic: Tunelem z Berouna do Prahy za třináct minut

Projekt nového berounského tunelu si slibuje revoluci v dopravě mezi Prahou a Berounem. S cílem zkrátit cestovní dobu a zvýšit kapacitu tratě, Správa železnic představuje plány na výstavbu, která by měla zásadně ovlivnit regionální i dálkovou dopravu.

Vizualizace VRT Přerov - Bohumín. Drahotuše

Vysokorychlostní trať s tunelem nepočítá. Radním v Přerově se řešení nelíbí

Projektanti vysokorychlostní trati (VRT), která by se měla začít stavět na Přerovsku a Hranicku ve druhé polovině dvacátých let, představili ve čtvrtek zastupitelům Přerova navrženou trasu moderní železnice. Přestože Přerov bojuje za to, aby se vysokorychlostní trať nedotkla přírodních lokalit v Čekyni a ve Vinarech, Správa železnic s variantou tunelu nepočítá. Důvodem jsou příliš velké finanční náklady. Město ve snahách o zachování cenné přírodní lokality nepoleví. Vysokorychlostní trať by měla vést také přes Jezernici, Drahotuše nebo Lipníku nad Bečvou

Vizualizace VRT Přerov - Bohumín. Drahotuše

Vysokorychlostní trať s variantou tunelu nepočítá. Primátor kontaktoval ministra

Projektanti vysokorychlostní trati (VRT), která by se měla začít stavět u Přerova ve druhé polovině dvacátých let, představili ve čtvrtek zastupitelům navrženou trasu moderní železnice. Přestože Přerov bojuje za to, aby se vysokorychlostní trať nedotkla přírodních lokalit v Čekyni a ve Vinarech, Správa železnic s variantou tunelu nepočítá. Důvodem jsou příliš velké finanční náklady. Město ve snahách o zachování cenné přírodní lokality nepoleví.

Vizualizace plánovaného tunelu mezi Prahou a Berounem. Zákres plánované podoby u Berouna.

Tunel Praha - Beroun: Starostové se obávají hluku i ztráty podzemních vod

Za jedenáct let by měl Beroun s Prahou propojit železniční tunel. Zahájení stavby se blíží a starostky a starostové z měst a obcí na trase hledají odpovědi na své otázky a obavy. Zdaleka nejvíc je trápí samotná stavba a hluk a prach z ní. A z jejich vyjádření plyne, že odpovědi a řešení jim zatím moc nevyhovují. Na některé se na setkání s nimi pokusili odpovědět zástupci Správy železnic.

Obvodní oddělení policie v Benešově nad Ploučnicí na nádraží.

Benešovská policie je v novém, z radnice se přestěhovala na opravené nádraží

/FOTO, VIDEO/ Zbrusu nové kanceláře, sklad zbraní, ale také cela. Policisté v Benešově nad Ploučnicí se přestěhovali z nevyhovujících prostor, které měli na tamní radnici. Nově je lidé najdou přímo na nádraží. Vedení policie se totiž domluvilo na využití velké nádražní budovy se Správou železnic, která nedávno dokončila rekonstrukci nádraží za více než 50 milionů korun. Na Děčínsku je to už druhé nádraží, kam se policie přestěhovala. Hlídková služba má své zázemí také na hlavním nádraží v Děčíně.

Železniční stanice Uhersko na trati mezi Pardubicemi a Chocní.

Dvoustovka na koridoru před Chocní bude nejdříve v roce 2031. Je ale potřeba?

/ANKETA/ Plánovaná a cestující veřejností rozpačitě přijímaná modernizace hlavní koridorové trati mezi Pardubicemi a Chocní, která by díky zrychlení ze současných 160 km/h na 200 km/h přinesla zhruba dvouminutovou úsporu času, se začne realizovat nejdříve za pět let. Úplně první plány Správy železnic přitom počítaly, že investice měla být hotová už letos. Je vůbec ale několikamiliardová investice, která by přinesla i větší zabezpečení trati a zrušení úrovňových přejezdů, potřeba? Hlasujte v anketě.