Kreativ

ŠTÍTEK: Správa železniční dopravní cesty

Modernizace pardubického uzlu běží na plné obrátky.

Cestující pozor - na nádraží v Pardubicích se mění číslování kolejí

Rekonstrukce kolejiště pardubického nádraží finišuje. Cestující už mohou využívat nové páté nástupiště, nadále se pracuje na úpravách starších nástupišť, do finále spěje i stavba lávky, která propojí nádraží se čtvrtí Dukla. Rozšíření počtu nástupišť si vyžádá i změny v nádražním značení. 

Finišující práce na vlakové zastávce Orel, 5. 12. 2023

Podívejte se na novou vlakovou zastávku Orel. V neděli obslouží první cestující

/FOTO/ V Orli mezi Slatiňany a Zaječicemi na Chrudimsku finišují poslední práce na nové vlakové zastávce. Vlaky v Orli, která má 800 obyvatel a leží na trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu, doposud nestavěly, obec za vlastní zastávku léta bojovala. Podívejte se ve fotkách z úterý 5. prosince na dokončující práce na zastávce. 

Železniční most pod Vyšehradem - severní lávka po opravě.

Zastánci rekonstrukce výtoňského mostu tuší, že patrně nezvítězí

Historický železniční most, který v Praze spojuje výtoňský břeh Vltavy se smíchovským, nejspíš provozu vlaků doslouží. Takový byl podle zjištění Deníku pocit, s nímž část jeho zastánců, kteří si přejí zásadní opravu se zachováním vlakového provozu, odcházela v pátek 1. prosince večer z Valdštejnského paláce. Jinými slovy: mají dojem, že oni nezvítězí. Minimálně v první fázi.

Požár garáže a auta v ústecké Jateční ulici.

FOTO: V Ústí hořela garáž i s autem, dvě osoby se popálily

Hodně práce měli hasiči s požárem garáže a osobního auta v ústecké Jateční ulici. Hořet začalo úterý 5. prosince před třetí hodinou odpolední. Hasiči po příjezdu na místo události poskytli předlékařské ošetření zraněným osobám a předali je do péče záchranářům.

V rozlehlém domě za autobusovým nádražím byly obecní byty.

Další demolice kvůli novému hlavnímu nádraží v Brně. Přes dům povedou koleje

/VIDEO/ Rozlehlý dům se dvěma vchody a desítkami oken, z nichž většina je buď vytlučená nebo zabedněná, stojí opuštěně už přes deset let přímo u autobusové zastávky Dolní nádraží v Brně. Na začátku příštího roku ho vedení města nechá zbourat, v jeho místě povedou koleje k novému brněnskému hlavnímu nádraží.

Martin Komárek

Chci Dubaj na Hlaváku

Praha i Česko se spokojují s tím, že se z nich stává sice milý, ale přeci jen skanzen minulých staletí.

Slavnostní otevření a prohlídka zrekonstruovaných prostor historické Fantovy budovy na hlavním nádraží.

Fantova budova na hlavním nádraží je opět přístupná veřejnosti. Nabízí i kavárnu

/VIDEO, FOTO/ Po dvou letech oprav byla v sobotu 2. prosince slavnostně znovu otevřena Fantova budova na hlavním nádraží. Secesní památka je pro veřejnost přístupná od neděle. Zájemci mohou po novém roce absolvovat komentované prohlídky budovy. Velké sály mají začít sloužit kulturním a společenským akcím. A zkrátka nepřijdou ani milovníci zdejší kavárny. Pro tu zatím Správa železnic hledá budoucího provozovatele.

Železniční most pod Vyšehradem.

Rozhodování o osudu výtoňského železničního mostu spěje do finále

Zazní verdikt, anebo ortel? Ať to bude cokoli, mělo by se tak stát během necelého měsíce. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v minulosti ohlásil, že o osudu historického železničního mostu spojujícího břehy Vltavy na Výtoni a na Smíchově by chtěl rozhodnout do konce letošního roku – a Deníku potvrdil, že to stále platí.

Automat na vodu na děčínském nádraží.

Děčínské hlavní nádraží má automat na vodu. S aplikací si načepujete zdarma

Pokud vás při dlouhém čekání na vlak na děčínském hlavním nádraží přepadne žízeň, už za pití nemusíte utrácet. Stačí, když s sebou budete mít vlastní lahev a chytrý telefon. Nově tu funguje automat na kvalitní filtrovanou vodu, ze kterého si cestující mohou načepovat pomocí mobilní aplikace Lokni půl litru vody denně zdarma.

Hlavní nádraží v Praze.

Nová hala hlavního nádraží je kulturní památka. Proti zbourání vznikla petice

Nová odbavovací hala pražského hlavního nádraží, která by podle tento týden zveřejněného návrhu měla být částečně zbourána, je kulturní památkou. Na dotaz ČTK to uvedla mluvčí ministerstva kultury Ivana Awwadová. Návrh, který uspěl v architektonické soutěži vypsané Správou železnic (SŽ), Prahou a pražským dopravním podnikem, počítá s tím, že přední část haly zmizí a namísto ní vznikne prostranství zastřešené dřevěnou konstrukcí. Proti návrhu již vznikla on-line petice.

Nový Hlavák – budoucí podoba pražského hlavního nádraží podle návrhu dánského studia Henning Larsen Architects.

Takto bude nově vypadat pražské hlavní nádraží. Halu nahradí dřevostavba

Zásadní proměna za zhruba dvě miliardy korun čeká pražské hlavní nádraží. Chystaný projekt Nový Hlavák, který má přinést zcela nový pohled na jednu z klíčových „vstupních bran“ do hlavního města, přiblížil hodnotitel posuzovaných projektů Jaroslav Wertig slovy, že podle vítězného architektonického návrhu se bude více bourat nežli stavět. A není to velká nadsázka. Dominantou hlavního nádraží se vedle historické Fantovy budovy má stát mohutná konstrukce ze dřeva nesoucí zastřešení.

Nový Hlavák – budoucí podoba pražského hlavního nádraží podle návrhu dánského studia Henning Larsen Architects.

Šťastný hlavák: Podívejte se jak se promění nádraží. Halu nahradí dřevostavba

Zásadní proměna za zhruba dvě miliardy korun čeká pražské hlavní nádraží. Chystaný projekt Nový Hlavák, který má přinést zcela nový pohled na jednu z klíčových „vstupních bran“ do hlavního města, přiblížil hodnotitel posuzovaných projektů Jaroslav Wertig slovy, že podle vítězného architektonického návrhu se bude více bourat nežli stavět. A není to velká nadsázka. Dominantou hlavního nádraží se vedle historické Fantovy budovy má stát mohutná konstrukce ze dřeva nesoucí zastřešení.

Automat na filtrovanou vodu

Automaty na vodu s aplikací jsou hloupý nápad, říká zastupitel Vsetína Berg

Správa železnic (SŽ) představila projekt zavedení automatů na čepování pitné vody na nádražích napříč Českou republikou. Projekt, proti němuž vznikla na Valašsku petice, se týká také nádraží ve Valašském Meziříčí a ve Vsetíně, kde se nyní železniční stanice obnovuje a buduje nový terminál. První automat už začal fungoval v Praze na hlavním nádraží. Na Valašsku mají být také.