Na některých tratích pojedou vlaky Českých drah i po zavedení nového jízdního řádu od 10. prosince 2023 stejně jako dosud, jinde se ale chystají změny, na které by si cestující měli dát pozor.
Příští rok začne rekonstrukce trati mezi Týništěm nad Orlicí a Solnicí. Část z Rychnova do Solnice nově získala stavební povolení. Součástí projektu bude stavba nákladového nádraží Lipovka přímo v průmyslové zóně Solnice-Kvasiny.
Po rekonstrukci se znovu otevřela vlaková stanice Praha-Vysočany a tříkolejný úsek mezi stanicemi Praha-Vysočany a Mstětice. Vznikla i nová vlaková zastávka u stanice metra Rajská zahrada. Správa železnic tak zmodernizovala 15 kilometrů železniční sítě.
Rekonstrukce kolejiště pardubického nádraží finišuje. Cestující už mohou využívat nové páté nástupiště, nadále se pracuje na úpravách starších nástupišť, do finále spěje i stavba lávky, která propojí nádraží se čtvrtí Dukla. Rozšíření počtu nástupišť si vyžádá i změny v nádražním značení.
/FOTO, VIDEO/ S omezeními musí počítat cestující v příštích měsících na vlakovém nádraží v brněnském Králově Poli. Ve středu oficiálně začala rozsáhlá rekonstrukce nádražní budovy, kolejí i nástupišť. Stavba za zhruba tři miliardy potrvá dva roky. Ve stávající podobě slouží nádraží zhruba sedmdesát let.
/VIDEO/ Nový most přes řeku Moravu na železniční trati mezi Lanžhotem a Kúty už ve zkušebním režimu využívají mezinárodní vlaky na trase z České republiky na Slovensko a zpět. Správa železnic zveřejnila video z modernizace koridoru.
/FOTO/ V Orli mezi Slatiňany a Zaječicemi na Chrudimsku finišují poslední práce na nové vlakové zastávce. Vlaky v Orli, která má 800 obyvatel a leží na trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu, doposud nestavěly, obec za vlastní zastávku léta bojovala. Podívejte se ve fotkách z úterý 5. prosince na dokončující práce na zastávce.
V brněnském Králově Poli ve středu začala rozsáhlá modernizace tamního vlakového nádraží. Slavnostního aktu se zúčastnili zástupci vlády, Správy železnic, města Brna i městské části.
Drážní hasiči začali odstraňovat následky nedělní srážky nákladních vlaků u České Třebové. Musí nahradit i poškozené trakční vedení. Provoz na koridoru podle Správy železnic není nijak omezen.
Historický železniční most, který v Praze spojuje výtoňský břeh Vltavy se smíchovským, nejspíš provozu vlaků doslouží. Takový byl podle zjištění Deníku pocit, s nímž část jeho zastánců, kteří si přejí zásadní opravu se zachováním vlakového provozu, odcházela v pátek 1. prosince večer z Valdštejnského paláce. Jinými slovy: mají dojem, že oni nezvítězí. Minimálně v první fázi.
Vše, jen ne klidný mikulášský podvečer měli v úterý obyvatelé panelového domu ve Višňové ulici v Ústí nad Labem. V osmém patře tam totiž vzplál spotřebič a evakuováno muselo být 26 obyvatel. Kouře se nadýchala jedna osoba.
VIDEO/ Chátrající železniční stanice ve Zborovicích na Kroměřížsku projde rekonstrukcí za zhruba 30 milionů korun. Přípravu projektu zahájí Správa železnic (SŽ) na začátku příštího roku.
Uzeninami a masem plně naložený náklaďák známé regionální firmy Makovec zastavil provoz na železniční trati mezi Olomoucí a Kostelcem na Hané. V pondělí odpoledne se nevešel pod most na silnici spojující Smržice s Kaplí na Prostějovsku.
Hodně práce měli hasiči s požárem garáže a osobního auta v ústecké Jateční ulici. Hořet začalo úterý 5. prosince před třetí hodinou odpolední. Hasiči po příjezdu na místo události poskytli předlékařské ošetření zraněným osobám a předali je do péče záchranářům.
Nová devítikilometrová přeložka 4. koridoru Soběslav – Doubí u Tábora dostala prestižní cenu Stavba roku 2023. Tato investice Správy železnic (SZ) za téměř pět miliard získala speciální Cenu za stavbu dopravní infrastruktury mimořádného významu.
/VIDEO/ Rozlehlý dům se dvěma vchody a desítkami oken, z nichž většina je buď vytlučená nebo zabedněná, stojí opuštěně už přes deset let přímo u autobusové zastávky Dolní nádraží v Brně. Na začátku příštího roku ho vedení města nechá zbourat, v jeho místě povedou koleje k novému brněnskému hlavnímu nádraží.
Po schodech se musí s těžkými kufry táhnout cestující, kteří v Zábřehu nasedají na rychlíky do Prahy, Brna nebo Jeseníku. Výtah na druhém nástupišti je měsíce mimo provoz. Deník zjistil, kdy bude opraven.
Po schodech se musí s těžkými kufry táhnout cestující, kteří v Zábřehu nasedají na rychlíky do Prahy, Brna nebo Jeseníku. Výtah na druhém nástupišti je měsíce mimo provoz. Deník zjistil, kdy bude opraven.
Souboj ohně a ledu pod dohledem Andělů a Čertů. Tak by se dala popsat letošní jízda Mikulášského parního vlaku na Osoblažce 2. prosince. Bylo to dobrodružství, ale parní vlak bezpečně dorazil do cíle v podmínkách sněhové kalamity.
/FOTO/ Perný víkend pro hasiče. Kromě sněhové nadílky, která potrápila hlavně řidiče, došlo v České Třebové ke srážce dvou nákladních vlaků. Nehoda nemá na osobní dopravu žádný vliv. Jeden muž byl převezen do nemocnice. Škoda bude nejméně 150 milionů korun.
/VIDEO, FOTO/ Po dvou letech oprav byla v sobotu 2. prosince slavnostně znovu otevřena Fantova budova na hlavním nádraží. Secesní památka je pro veřejnost přístupná od neděle. Zájemci mohou po novém roce absolvovat komentované prohlídky budovy. Velké sály mají začít sloužit kulturním a společenským akcím. A zkrátka nepřijdou ani milovníci zdejší kavárny. Pro tu zatím Správa železnic hledá budoucího provozovatele.
Od pátečního rána napadlo v Jihlavě bezmála půl metru sněhu. Celou noc na sobotu se sněhem bojovaly také Služby města Jihlavy, v ulicích byly tři velké a dva malé sypače, třináct traktorů a čtyři čtyřkolky.
Velké reakce vzbudila plánovaná nová podoba hlavního nádraží v Praze. Nedlouho po zveřejnění vítězného návrhu uvedlo Ministerstvo kultury, že nová odbavovací hala je považována za kulturní památku. Proti tomu se nyní ohradila Správa železnic (SŽ) společně s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP).
Křižíkova Bechyňka v Táboře má brzy doznat změn, Správa železnic má v plánu postavit U Brusírny nad řekou Lužnicí nový most. Začátek stavby ohlásila na rok 2025. Část historického mostu by mohla zůstat v Táboře u Křižíkovy elektrárny jako obří exponát, pokud svolí památkáři.
Hasiči ze stanice Ústí nad Labem a hasiči Správy železnic Ústí nad Labem likvidovali ve čtvrtek večer požár opuštěné budovy v ústecké Jateční ulici. Hasiči požár uhasili jedním vodním proudem a současně se zaměřili na vyhledávání osob v budově.
Zazní verdikt, anebo ortel? Ať to bude cokoli, mělo by se tak stát během necelého měsíce. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v minulosti ohlásil, že o osudu historického železničního mostu spojujícího břehy Vltavy na Výtoni a na Smíchově by chtěl rozhodnout do konce letošního roku – a Deníku potvrdil, že to stále platí.
Tragicky dopadl střet vlaku s osobou, který ve čtvrtek navečer zastavil provoz na trati mezi stanicemi Hradec Králové-Slezské Předměstí a Třebechovice pod Orebem. Na místě zasahovaly jednotky integrovaného záchranného systému. Podle policie muž na místě zemřel.
Do finále se dostala oprava čtyřkolejného železničního mostu v ulici Poříčí v Brně. Stavbaři na historickém kamenném viaduktu přes řeku Svratku staticky zajišťují celkem čtyř pilíře. Jejich základy zpevní mikropiloty o desetimetrové délce.
Plameny, černý kouř a dva lidé v ohrožení. Tak vypadal požár odpadu v bývalém hotelu Máj na Severní Terase v Ústí nad Labem. V kdysi luxusním ubytovacím zařízení zasahovali ústečtí hasiči a jednotka Správy železnic v noci ze středy na čtvrtek.
Divočina u vlakového nádraží v Českých Budějovicích snad skončila. Oprava chodníku se přehoupla do fáze, kdy už pěším část komunikace vrátili a měly by tak zmizet nebezpečné situace v Nádražní ulici.
S obavami vzhlížejí řidiči k průjezdu brněnskými Židenicemi v následujících měsících. Na nynější omezení, které začalo ve frekventované Gajdošově ulici kvůli rekonstrukci kanalizace a vodovodu a má trvat rok, v blízké budoucnosti naváží další.
S obavami vzhlížejí řidiči k průjezdu brněnskými Židenicemi v následujících měsících. Na nynější omezení, které začalo ve frekventované Gajdošově ulici kvůli rekonstrukci kanalizace a vodovodu a má trvat rok, v blízké budoucnosti naváží další.
Pokud vás při dlouhém čekání na vlak na děčínském hlavním nádraží přepadne žízeň, už za pití nemusíte utrácet. Stačí, když s sebou budete mít vlastní lahev a chytrý telefon. Nově tu funguje automat na kvalitní filtrovanou vodu, ze kterého si cestující mohou načepovat pomocí mobilní aplikace Lokni půl litru vody denně zdarma.
/FOTO/ S kritiky vysokorychlostní železnice na Litoměřicku a Podřipsku i problematického ústeckého terminálu se dohadoval ministr dopravy Martin Kupka.
Nová odbavovací hala pražského hlavního nádraží, která by podle tento týden zveřejněného návrhu měla být částečně zbourána, je kulturní památkou. Na dotaz ČTK to uvedla mluvčí ministerstva kultury Ivana Awwadová. Návrh, který uspěl v architektonické soutěži vypsané Správou železnic (SŽ), Prahou a pražským dopravním podnikem, počítá s tím, že přední část haly zmizí a namísto ní vznikne prostranství zastřešené dřevěnou konstrukcí. Proti návrhu již vznikla on-line petice.
Petici za kácení stromů v Preslově ulici v Písku adresovanou městu měli na stole radní na svém posledním jednání. Příliš se jí však nezabývali, jelikož spadá do výkonu státní správy.
/FOTOGALERIE/ Bourání čeká historickou nádražní budovu v Mikulově. Strhnout ji nechá Správa železnic, která počítá s výstavbou nového moderního komplexu. Současná budova má více než sto padesát let.
Zásadní proměna za zhruba dvě miliardy korun čeká pražské hlavní nádraží. Chystaný projekt Nový Hlavák, který má přinést zcela nový pohled na jednu z klíčových „vstupních bran“ do hlavního města, přiblížil hodnotitel posuzovaných projektů Jaroslav Wertig slovy, že podle vítězného architektonického návrhu se bude více bourat nežli stavět. A není to velká nadsázka. Dominantou hlavního nádraží se vedle historické Fantovy budovy má stát mohutná konstrukce ze dřeva nesoucí zastřešení.
Zásadní proměna za zhruba dvě miliardy korun čeká pražské hlavní nádraží. Chystaný projekt Nový Hlavák, který má přinést zcela nový pohled na jednu z klíčových „vstupních bran“ do hlavního města, přiblížil hodnotitel posuzovaných projektů Jaroslav Wertig slovy, že podle vítězného architektonického návrhu se bude více bourat nežli stavět. A není to velká nadsázka. Dominantou hlavního nádraží se vedle historické Fantovy budovy má stát mohutná konstrukce ze dřeva nesoucí zastřešení.
Část hotové jihočeské dálnice D3 Ševětín - Borek čekají stavební úpravy. Provoz tam bude v budoucnu možná i několik let omezený, řekl ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Část hotové jihočeské dálnice D3 Ševětín - Borek čekají stavební úpravy. Provoz tam bude v budoucnu možná i několik let omezený, řekl ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Správa železnic (SŽ) představila projekt zavedení automatů na čepování pitné vody na nádražích napříč Českou republikou. Projekt, proti němuž vznikla na Valašsku petice, se týká také nádraží ve Valašském Meziříčí a ve Vsetíně, kde se nyní železniční stanice obnovuje a buduje nový terminál. První automat už začal fungoval v Praze na hlavním nádraží. Na Valašsku mají být také.