Liberecký kraj, statutární město Liberec a Správa železnic zahájí na podzim architektonickou soutěž na projekt Central Station. Cílem je propojit železniční a autobusovou dopravu a modernizovat liberecké vlakové nádraží. Zapojení architekti navrhnou budoucí podobu prostor a služby pro cestující či návštěvníky a obyvatele.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Budova kladenského hlavního nádraží v ulici Milady Horákové bude zbourána počátkem příštího týdne. Nejspíše v úterý. Kladenskému deníku to potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Správa železnic, která provádí modernizaci kladenské železniční trati o tom rozhodla na základě zjištění odborníků, kteří potvrdili, že je výpravní budova v horším stavu, než se čekalo.
Ke srážce vlaku s osobou mezi Příšovicemi a Loukovem došlo 3. července krátce před 14. hodinou. Na místo vyjely záchranné složky, provoz vlaků je zastaven.
Skoro celý červenec se nesvezou vlakem cestující v Chotěboři. Vlaky nahradí speciální a kyvadlové autobusy. Cestování navíc zkomplikuje uzavírka silnice z Chotěboře na Bílek.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Od soboty 6. července do neděle 14. července bude uzavírka ulice Milady Horákové v úseku před vlakovým nádražím. Důvodem je příprava demolice výpravní budovy. "Především chodce prosíme o zvýšenou opatrnost po dobu platnosti této uzavírky a zároveň upozorňujeme na dočasnou zvýšenou prašnost," informuje web města.
Na Šenvertě proběhlo veřejné setkání městských představitelů s obyvateli, kde se řešily nejen aktuální problémy fungování místního azylového domu, na který si obyvatelé stěžují, ale také znečištění z těžby uhlí a dopravních komplikacích.
/FOTO/ Začaly letní prázdniny, nastal čas dovolených. Hodně lidí cestuje vlakem. Ačkoliv Žatec ani Louny neleží na frekventovaných železničních tratích a například přímé spojení s Prahou ani v jednom případě neexistuje, přes tamní hlavní nádraží jezdí vlaky do řady směrů. Pokud výletník dostane hlad, v Žatci má smůlu úplně, v Lounech si může koupit maximálně bagetu nebo sendvič v automatu.
Muzejní expozice v železniční stanici ve Stupně na Rokycansku připomene vyhlášenou radnickou lokálku. V objektu, který železničáři opustili už před lety, ji připravuje výpravčí ze stanice Bor u Tachova Tomáš Benetka. Expozici tvoří z velké části předměty z jeho soukromé sbírky.
Vyhlášenou radnickou lokálku připomene muzejní expozice v železniční stanici ve Stupně. V objektu, který železničáři opustili už před lety, ji připravuje ve spolupráci s obcí výpravčí ze stanice Bor u Tachova Tomáš Benetka. Expozici tvoří z velké části předměty z jeho soukromé sbírky.
Přinášíme zajímavosti z cestování speciálně vypravovanými vlaky do zahraničí. Loni s tzv. Sarajevo expressem cestoval mimo jiného návěstní technik Správy Železnic Marcel Štancl, který Deníku poskytl své fotografie i postřehy.
Na Branický most v Praze se dnes po téměř půl roce vrátí vlaky. Provoz se v podvečer obnoví po jedné koleji, nově po dvou kolejích by se mělo jezdit v říjnu. ČTK to řekla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Most se kvůli rekonstrukci a přidání druhé koleje pro vlaky uzavřel 10. ledna. Ovlivnilo to zejména nákladní železniční dopravce, kteří museli místo objíždět výrazně delší trasou přes České Budějovice nebo Chomutov.
Výluka na železniční trati 114 v úseku mezi Lovosicemi a Žalhosticemi bude pravděpodobně trvat až do začátku srpna. Informovaly o tom České dráhy s odvoláním na Správu železnic v pondělí 1. července.
Za půl hodiny z Ústí do Prahy i Drážďan. To má být pro obyvatele z Ústecka největší bonus v souvislosti s vysokorychlostní tratí. Problém? Stavba ještě ani nezačala a už se na ni valí problémy. Podání žaloby potvrdil pětitisícový Chlumec, nebude jediný.
/ANKETA/ V zácpách často uvíznou řidiči kvůli dopravním uzavírkám, které jsou přes léto naplánované ve městě Brně. Právě v tomto období jejich počet oproti jiným částem roku stoupá. Jejich koordinaci má na starosti Vlasta Jágerová z městské společnosti Brněnské komunikace.
Cestující by se měli připravit na omezení, které na ně čeká v červenci letošního roku. Stavební práce Správy železnic na Masarykově nádraží a přilehlých tratích totiž omezí v následujících týdnech provoz vlaků linek S2 a S22 směrem do Lysé nad Labem a dále do Milovic a Kolína.
Vyhlášenou radnickou lokálku připomene muzejní expozice v železniční stanici ve Stupně na Rokycansku. V objektu, který železničáři opustili už před lety, ji připravuje ve spolupráci s obcí Tomáš Benetka. Expozici tvoří z velké části předměty z jeho soukromé sbírky.
K dočasnému zastavení provozu došlo v sobotu 29. června na nádraží ve středočeském Nymburce. Vlak tam projel návěstidlo stůj. Incident se obešel bez zranění, ale ostatní vlaky byly zpožděné.
Úpravy křižovatky pod Větruší vstupují do druhé části III. etapy, což si vyžádá změny v dopravě. Jak se bude pod ústeckou dominantou po víkendu jezdit?
/VIDEO/ Čerpací stanice Shell v Opuštěné ulici v Brně bude fungovat pouze do konce června. Zástupci sítě čerpacích stanic Shell informovali o tom, že tam ukončí provoz v neděli v šest hodin večer. Nakonec však byla mimo provoz už v pátek odpoledne. Benzinka ustupuje plánům vedení města, které tam plánuje novou dopravní infrastrukturu související s výstavbou nového hlavního nádraží. Promění se i celá lokalita Trnitá.
Nižšími cenami ve srovnání s podniky působícími v okolí i charakteristickým prostředím a atmosférou s hudebními akcemi láká svůj okruh návštěvníků restaurace zvaná Nádr – nádražka v Dejvicích. V pátek 28. června ještě zaujala speciální akcí – pivem pro příznivce za poloviční cenu. Stalo se tak v rámci akce Neberte nám Nádražku, upozorňující na neshody mezi provozovatelem podniku Martinem Ullmannem a Správou železnic, která je vlastníkem nádražní budovy.
Silniční most přes řeku Mži k Minerálce v ulici V Alejích v Tachově se letos rekonstruovat nebude. Přístup do oblíbené aleje ve směru od města z ulic Plzeňská a Třídy Míru však uzavřela oprava železničního mostu, která potrvá zhruba do konce září.
Kvůli čtvrteční nehodě, kdy najel osobní vlak v Praze - Zbraslavi do sesunutého kamení musel být na železniční trati v úseku Praha - Zbrasla a Vrané nad Vltavou přerušen na pár hodin provoz. Ten musel být přerušen i v pátek, kvůli opravným pracím. V úseku byla zavedena náhradní autobusová doprava.
/FOTO, VIDEO/ Báje Daidalos a Ikaros ukazuje následky pýchy a nedostatku pokory. Jeden z bájných hrdinů přiletěl do Liberce a střemhlavý let Ikara mohou lidé spatřit v hale vlakového nádraží nad místním schodištěm. Socha Ikara od výtvarníka Rudolfa Svobody původně zkrášlovala pražskou menzu koleje Větrník, jejíž výstavba probíhala v letech 1968 až 1974.
/VIDEO/ Návěstní technik Správy železnic Marcel Štancl reagoval na článek o rychlostních testech pendolina v jižních Čechách a připravil pro čtenáře Deníku pár svých postřehů z praxe.
/FOTO/ Ke střetu dvou pracovních strojů došlo ve čtvrtek před devátou hodinou dopoledne na železniční trati u Holubic. Informovala o tom Správa železnic, nehoda se obešla bez vykolejení. Provoz v úseku Holubice - Rousínov byl dočasně zastaven a obnoven až po třinácté hodině. Na místo vyjížděli drážní hasiči.
Když se pije na protest, pije se za polovic. Tohle pravidlo má v pátek 28. června platit v restauraci zvané Nádr – legendární dejvické nádražce. V podniku, který zaujme a jímž prošly vlastně už generace příznivců, aniž se nějak dramaticky měnily jeho atmosféra i vzhled. Včetně zvyklostí, že se sem chodí nejen pojíst a popít, ale i na koncerty. Jestliže je nyní na obzoru, že by se tahle minulost mohla propadnout do historie, snaží se provozovatel i štamgasti dát najevo, že jim záleží na tom, aby se tak nestalo.
AKTUALIZOVÁNO. Olomouckým krajem postupovaly večer silné bouřky. Shazovaly stromy a zaplavovaly tratě i silnice. Hasiči odstraňují následky těchto událostí a také čerpají vodu ze sklepů. Vysoký stupeň nebezpečí avizovali meteorologové v první půli noci ze středy na čtvrtek.
AKTUALIZOVÁNO. Olomouckým krajem postupovaly večer silné bouřky. Shazovaly stromy a zaplavovaly tratě i silnice. Hasiči odstraňují následky těchto událostí a také čerpají vodu ze sklepů. Vysoký stupeň nebezpečí avizovali meteorologové v první půli noci ze středy na čtvrtek.
AKTUALIZOVÁNO. Olomouckým krajem postupovaly večer silné bouřky. Shazovaly stromy a zaplavovaly tratě i silnice. Hasiči odstraňují následky těchto událostí a také čerpají vodu ze sklepů. Vysoký stupeň nebezpečí avizovali meteorologové v první půli noci ze středy na čtvrtek.
/FOTO, VIDEO/ Správa železnic má po pondělním schválení aktualizace zásad územního rozvoje krajskými zastupiteli nejen o trase vysokorychlostní železnice (VRT), ale také o termínech, ve kterých by ji chtěla na území Ústeckého kraje budovat. Deník přináší předběžný harmonogram budování moderního železničního spojení s Německem, s jakým nyní státní správce železniční infrastruktury počítá.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Budova hlavního kladenského nádraží půjde k zemi. Odpůrci demolice, kteří se dlouhodobě snažili získat pro objekt památkovou ochranu, neuspěli. Ministerstvo kultury nádražní budovu za památku neprohlásilo. Výsledky průzkumů v nádražní hale navíc ukázaly, že je v horším stavu, než se původně předpokládalo. Správa železnic proto vybuduje na hlavním kladenském nádraží moderní objekt.
V úterý v odpoledních hodinách demonstrovali lidé ze spolku Chráníme stromy a Iniciativy za zelenější Duklu a okolí proti pokácení javoru jasnolistého před hlavním nádražím v Pardubicích. Ten je kvůli plánované výstavbě podzemního parkoviště v ohrožení.
Na stavbě nadjezdu v Olomouci-Holici se v posledních týdnech viditelně pokročilo. Přes páteřní železnici se již klenou nosníky budoucího přemostnění a práce poskočily kupředu i na náspech.
/FOTO, VIDEO/ Kdy se začne stavět vysokorychlostní trať? Kudy povede? Kdy začne výkup pozemků? Odpovědi na tyto otázky zajímají obyvatele Světlé nad Sázavou na Havlíčkobrodsku. Správa železnic, investor stavební akce za miliardy korun, připravila pro obyvatele města v pondělí 24. června informační odpoledne. Na náměstí Trčků z Lípy a do kulturního domu Kivadlo přišlo jen několik desítek lidí.
Výstavba vysokorychlostní železnice je opět o krok blíže. V pondělí 24. června krajští zastupitelé po mnohahodinové diskuzi, ve které vystupovali především odpůrci plánovaného vedení VRT, schválili změnu zásad územního rozvoje. Ta umožní pokračovat v přípravách a projektování vysokorychlostní železnice na Berlín a na Prahu. Již nyní je jasné, že se změnou bude zabývat soud.
Správa železnic vypsala jednu z největších projekčních zakázek letošního roku, jejíž odhadovaná cena činí 197 milionů korun. Zakázka se týká kompletní projekční přípravy rekonstrukce trati Chomutov – Cheb v úseku mezi Sokolovem a Chebem.
Skoro čtyři hodiny zpoždění nabraly v pondělí ráno vlaky jedoucí z Prahy přes Českou Třebovou na Brno či Břeclav i v opačném směru. Důvodem nepříjemností se stala porucha trakčního vedení v České Třebové.
Rychlovlaky, které pojedou rychlostí až 320 kilometrů v hodině, otevírají nové možnosti dopravy a slibují úsporu času. Díky vysokorychlostní trati (VRT) bude Praha dostupná ze všech krajských měst za méně než dvě hodiny. Konkrétně ze Světlé nad Sázavou do Prahy se cesta zkrátí na 46 minut. Obyvatele některých obcí kolem Světlé to ale netěší a rychlodráhu na katastru nechtějí.
Kvůli poruše trakčního vedení v České Třebové nabraly vlaky na hlavním železničním tahu velké zpoždění. Ačkoliv byla závada k deváté hodině odstraněna, vlaky ještě delší dobu nejezdily na čas. Informační tabule na kolínském nádraží hlásila i několikahodinová zpoždění.
Když se na konci roku 2005 uzavíralo v Meziměstí železniční depo, byla to pro mnoho místních bolestivá záležitost. Velká většina personálu přešla do Nymburku a místo, kde se prováděly pravidelné údržby vozidel i těžké opravy motorových lokomotiv na dlouhé roky osiřelo. Při nedávném Dni otevřených vrat se ale návštěvníkům radostně otevřely oči, protože se mohli přesvědčit, že zdejší depo po letech nečinnosti opět žije.
Železniční spojení na dvou hlavních trasách mezi Moravou a Čechami, tedy i mezi Ostravou a Prahou, od rána komplikovala rozsáhlá porucha trakčního vedení v jednom z hlavních železničních uzlů v Česku. Ta zapříčinila mnohaminutová zpoždění především rychlíků směřujících z moravskoslezské metropole do hlavního města a v opačném směru.
Až několikahodinová zpoždění nabíraly od rána vlaky na hlavním železničním koridoru Praha - Ostrava kvůli poruše trakčního vedení v České Třebové. Další spoje byly odřeknuty a v oblasti zavedly České dráhy náhradní autobusovou dopravu. Porucha byla odstraněna až v devět hodin.
Elektrické vlaky vyjedou do dalších míst v Česku. Jedním z úseků, kde Správa železnic připravuje výstavbu trolejového vedení, je trať Písek - Zdice. Plánuje se na roky 2027 - 2029 a bude stát dvě miliardy.
Nové hlavní nádraží v Brně je zase o krok blíže. Centrální komise Ministerstva dopravy totiž schválila projekt modernizace železničního uzlu, včetně jeho výstavby. Samotné stavební práce se pak předpokládají v letech 2028 až 2035.
Elektrizace čeká další trať na Klatovsku, tentokrát půjde o úsek z Klatov až na hranice s Německem do Alžbětína. Mimo jiného to umožní prodloužení přímých vlaků z Plzně až na hranice.
Také Hranicemi by měla v budoucnu vést vysokorychlostní trať (VRT), která propojí Prahu s Brnem a Ostravou. Díky výstavbě trati by Hranice měly v budoucnu získat i moderní nádraží, které zvládne odbavit až deset tisíc lidí denně.
Hlavní nádraží v Hradci Králové má před sebou modernizaci, přípravné práce by mohly začít už letos. Radnice se dohodla se Správou železnic, že na rekonstrukci a rozšíření železničního podjezdu na Gočárově třídě přispeje částkou 180 milionů korun.
Správa železnic představila inovaci, která má zlepšit bezpečnost na železničních přejezdech. V rámci pilotního projektu budou na více než dvou desítkách přejezdů ve Středočeském, Plzeňském a Karlovarském kraji instalovány nové reflexní štítky s čísly přejezdů. Tato změna má usnadnit orientaci řidičům, zejména v krizových situacích, a přispět k lepší identifikaci přejezdů.
Před hrozícím kolapsem provozu na železnici v Praze a okolí varovali v úterý 18. června zástupci organizátorů veřejné osobní dopravy hlavního města i Středočeského kraje. Včetně ředitelů pražské organizace Ropid Petra Tomčíka a středočeské IDSK Zdeňka Šponara. Koleje podle nich nemají dostatečnou kapacitu – a situace se podle očekávání ještě zhorší. Na 15. července se k debatám o řešení situace chystá jednání svolané Správou železnic.