Strážci vsetínských přechodů pro chodce se v pondělí 16. prosince sešli na radnici, kam přijali pozvání od starosty Jiřího Čunka. Z úst prvního muže radnice a také z úst místostarostů Pavla Bartoně, Petra Kudlíka a Jiřího Růžičky si vyslechli poděkování za svou záslužnou a neocenitelnou práci pro město a jeho občany.
Táborští zastupitelé na svém v pořadí 20. jednání v pondělí 16. prosince odpoledne schválili návrh rozpočtu pro příští rok, je schodkový. Saldo ve výši 88,6 milionu uhradí z fondu rezerv a rozvoje a fondu pokut.
Typický hluk poštovního úřadu možná vystřídá kvílení zubní vrtačky. Břeclav hledá využití pro bývalé sídlo České pošty na Lednické ulici v Charvátské Nové Vsi. Ordinace dentisty je jednou z variant.
Kriminalisté obvinili tři úředníky z radnice v Moravské Třebové. Čelí podezření, že zneužili pravomoci úřední osoby. Vedení městského úřadu zatím nechce konkretizovat, o jakou kauzu se jedná.
Která ze staveb, dokončených a zkolaudovaných v loňském roce, nejvíce přispěla k zlepšení vzhledu města Hranic a zasloužila by si tak ocenění Stavba roku 2024? Podněty a návrhy je možné podávat do konce ledna 2025. Stavbou roku může být vyhlášena jakákoliv stavební akce - novostavba, rekonstrukce, přístavba, nástavba, stavební nebo terénní úprava, řešení fasády.
Litoměřická radnice si chce sáhnout po nových státních penězích na byty pro nízkopříjmové domácnosti, které ale nepatří mezi sociální případy. Oprava chátrající budovy u železničního přejezdu na malou bytovku však podle opozice finančně nedává smysl.
Ježíšek své dárky ještě nenadělil, ale Mostečané už mohou „rozbalovat“ nadílku od radnice. Politici schválili městu rozpočet s řadou novinek. Most nasměrovali do roku 2025 s optimismem. Bez Evropské unie by nabídka byla chudší.
Ohňostroje ani žádné jiné oslavy radnice v Žatci, Lounech a Podbořanech v poslední den letošního roku nepřipravují. Hlučné zábavy organizované městy v okrese Louny na Silvestra skončily, akce, které se chystají, mají trochu jiný charakter. V Žatci například připravují novoroční setkání na centrálním náměstí s programem 1. ledna odpoledne.
Deset nízkých a šest vysokých překážek, na některých se lezci dostanou až osm metrů nad zem. Nové lanové centrum vzniklo v Lounech v Masarykových sadech, o jeho výstavbě rozhodli lidé v anketě, která se ptala, jaké projekty ve městě podpořit. Otevře ve čtvrtek 19. prosince.
Deník se zajímal, čím jezdí starostové měst. Anketa byla napříč celou republikou, Třebíčsko nevyjímaje. Výsledky jsou zajímavé: přímo na třebíčském okrese je i město, kde starosta jezdí ve služebním automobilu méně tradiční značky.
/TÉMA DENÍKU/ Deník zmapoval služební vozový park čelních představitelů měst nad pět tisíc obyvatel. Podívejte se, jaké automobily využívají pro své cesty první muži největších měst ve Zlínském kraji a hejtman Radim Holiš (ANO). Na kolik pořízení těchto vozů vyšlo a který z politiků má k dispozici také osobního řidiče?
Když uvidíte za volantem svého starostu, možná vás napadne, zda je auto jeho, nebo obce. Deník zjistil, jaká služební vozidla mají starostové měst v okrese Liberec. Zajímala nás značka, typ, stáří a také cena. Někteří mají i k dispozici řidiče.
Deník v každém okrese Česka zmapoval, jaká auta využívají starostové měst nad pět tisíc obyvatel. Parkují před radnicemi na okrese luxusní auta nebo starostové podlehli nové vlně elektromobilů? Redakce Náchodského deníku to zjišťovala v sedmi největších městech okresu.
Jaké automobily používají starostové největších měst okresu Chrudim? Nejpoužívanější značkou je česká automobilka Škoda, která zaujala místo ve vozovém parku hned několika radnic. Vozidla se liší věkem i pořizovací cenou, ale jedno mají starostové společné – o své služební vozy se starají sami a nemají osobní řidiče.
Zatímco v Ostravě si pořídil primátor luxusní služební vůz i s ledničkou, starostové na Mělnicku jsou daleko skromnější. Nemají vlastního řidiče ani služební vůz, který by využívali i pro soukromé účely.
Jakými auty jezdí hlavy největších měst v okrese? Nechají se vozit služebními řidiči? Využívají při cestách za plněním pracovních povinností i jiné, méně obvyklé dopravní prostředky? Deník zjišťoval i to, kolik mají aut na úřadech a jestli jdou do elektromobility.
Když uvidíte za volantem starostu, možná vás napadne, zda je auto jeho, nebo radnice. Na Svitavsku je to různé. Někteří politici se v práci o služební vozy střídají s úředníky, jiní jezdí raději svými.
Starostové měst a větších obcí na Českolipsku tráví za volantem služebních vozidel spoustu času. Někdo má k dispozici vlastní auto i řidiče, jiní se dělí o starší vůz s dalšími kolegy. Českolipský deník zmapoval, jak to na radnicích vypadá a zda pořizují i elektromobily.
V pěti největších městech Tachovska mají starostové služební vůz stejné značky i stejného typu. Čtyři z nich ho zdědili po svých předchůdcích. Zatímco někdo je spokojen, jiný by uvítal silnější motorizaci, další naopak považuje starostovské auto za zbytečně přetechnizované a drahé. Hned čtyři z pěti radnic zvažují elektromobilitu. Ukázal to průzkum Deníku.
Deník zjišťoval, jakými auty jezdí starostové větších měst v okrese Jindřichův Hradec. Nejčastěji mají ve svém vozovém parku auta české automobilky Škoda. Stáří vozidel je různé, často i více než deset let, radnice ale vlastní také zánovní vozy. Ve flotile aut pro zaměstnance úřadu v Dačicích je dokonce i elektromobil. V žádném z oslovených měst nemá starosta vlastního řidiče.
Deník zmapoval služební vozový park čelních představitelů všech územních celků nad pět tisíc obyvatel. Na severu Olomouckého kraje se zaměřil na Šumperk, Jeseník, Zábřeh a Mohelnici.
Když uvidíte za volantem svého starostu, možná vás napadne, zda je auto jeho, nebo obce. Deník zjistil, jaká služební vozidla mají starostové měst na Hradecku, primátorka Hradce Králové a také hejtman Královéhradeckého kraje. Zajímala nás značka, typ, stáří a také cena. Někteří mají k dispozici i řidiče.
Auto za tři miliony i s ledničkou na šampaňské? Právě takové vozidlo si koupila Ostrava a využívá ho na dálkové cesta její primátor Jan Dohnal. Takovou rozmařilost ale u starostů měst na Benešovsku nečekejte.
Deník v každém okrese Česka zmapoval, jaká auta využívají starostové měst nad pět tisíc obyvatel. Parkují před radnicemi na okrese luxusní auta nebo starostové podlehli nové vlně elektromobilů? Redakce Berounského deníku to zjišťovala v Berouně, Králově Dvoře a v Hořovicích.
Zatímco v Ostravě si primátor Jan Dohnal pořídil za tři miliony korun luxusní služební vůz Audi i s ledničkou, starostové na Příbramsku jsou daleko skromnější. Nemají ani vlastního řidiče, ani služební vůz, který by využívali pro soukromé účely.
Jakými auty jezdí starostové větších měst na Táborsku? Deník se v rámci svého prosincového speciálu zaměřil na služební vozidla komunálních politiků. Nejčastěji využívanými jsou vozy české značky Škoda. První muži radnic zvládají řízení sami, výjimečně služeb řidiče využívají jen v Táboře. Elektromobily k výkonu práce využívají zejména strážníci, pracovníci sociálních zařízení či správy měst.
Stávají před radnicemi na Rakovnicku luxusní auta? Nechali se starostové strhnout módou elektromobilů, nebo pořád ještě důvěřují spalovacím motorům? Na to se Deník ptal vedení měst v Rakovníku a Novém Strašecí v rámci ankety napříč republikou.
Deník zjišťoval, jakými auty jezdí starostové měst a obcí v okrese Strakonice. Nejčastěji mají ve svém vozovém parku vozy české automobilky Škoda. Stáří vozidel je různé, často je to i více než deset let, radnice ale vlastní také zánovní vozy. Většina starostů si služební vozidla řídí sama.
Stávají před radnicemi na Jablonecku a Semilsku luxusní auta? Nechali se starostové strhnout módou elektromobilů, nebo pořád ještě důvěřují spalovacím motorům? Na to se Deník ptal vedení měst na Jablonecku a Semilsku v rámci ankety napříč republikou. A obdobný dotaz položil i hejtmanovi Libereckého kraje.
V rámci celostátního projektu Deníku jsme oslovili starosty čtyř měst na Nymbursku, abychom zjistili, jaká používají služební auta. Zatímco v Ostravě si primátor Jan Dohnal pořídil za tři miliony korun luxusní služební vůz i s ledničkou, starostové na Nymbursku jsou daleko skromnější.
/PŘEHLED/ Jakým vozem jezdí starosta okresního města. Stačí mu starší auto, nebo jezdí limuzínou za víc než milion? Kolik peněz jsou ochotny radnice na Havlíčkobrodsku investovat do svého autoprovozu? Existuje na radnicích ještě funkce osobního řidiče, který doprovází starostu na služební cesty? Na to se ptal Deník starostů na Havlíčkobrodsku.
S jakými automobily jezdí starostky a starostové některých měst na Prachaticku? Deník se zeptal za vás. A zjistili jsme, že s provozem služebáků jsou občas spojeny i neobvyklé situace. Asi nejvíce to platí pro Kvildu.
Průzkum Deníku odhalil, že služební vozy starostů a představitelů Plzeňského kraje jsou převážně české značky, přičemž Škoda Octavia a Superb dominují. Překvapivě však cena vozů neodpovídá velikosti města.
Českem se nyní line kauza pořízení třímilionového audi pro ostravského primátora Jana Dohnala. Deník zároveň zmapoval (služební) vozový park dalších starostů a primátorů, a to ze všech měst nad pět tisíc obyvatel. Šest starostů a jedna starostka v největších městech novojičínského okresu využívá ke služebním účelům škodovku – tedy auto české značky. Výjimku tvoří Bílovec, kde starosta jezdí vozem sice montovaným v tuzemsku, ovšem korejským.
Starostové měst a obcí na Chebsku absolvují řadu schůzek a služebních cest. Je nasnadě, že k nim využívají služební auta. Deník zmapoval, jaké vozy starostové využívají. Stojí před radnicemi na Chebsku luxusní auta? Nechali se starostové strhnout módou elektromobilů, nebo pořád ještě důvěřují spalovacím motorům? Na to se Deník ptal vedení měst a obcí v rámci ankety napříč celou republikou, a chybět nemohlo ani Chebsko.
Superb v jedné z nejvyšších konfigurací nebo fabie. Čím jezdí primátor a starostové? Podívejte se, jaký je vozový park vedení radnic v Olomouci, Uničově, Šternberku či Litovli. A čím jezdí, když zrovna nechtějí či nemůžou "služebákem".
/TÉMA DENÍKU/ Škoda, Škoda a zase Škoda. Starostové měst na Kroměřížsku jsou věrní tuzemské značce aut a společné mají i to, že služební vozy zdědili po svých předchůdcích. Deník mapoval, v čem jezdí za služebními povinnostmi starostové měst, která se pohybují kolem hranice pěti tisíc obyvatel.
/TÉMA DENÍKU/ Deník zmapoval služební vozový park čelních představitelů měst nad pět tisíc obyvatel. Podívejte se, jaká auta využívají pro své cesty starostové čtyř největších měst na Vsetínsku, jaká byla jejich pořizovací cena a jestli radnice zvažuje pořízení elektromobilu.
/TÉMA DENÍKU/ Superb za milion, SUV, nebo dvacetiletá octavia. Deník zmapoval služební vozový park čelních představitelů měst nad pět tisíc obyvatel. Podívejte se, jaká auta využívají pro své cesty starostové sedmi největších měst na Zlínsku.
Českem se nyní line kauza pořízení třímilionového audi pro ostravského primátora Jana Dohnala. Deník nyní zmapoval služební vozový park dalších starostů a primátorů, a to ze všech měst nad pět tisíc obyvatel v celém kraji i České republice. Jaký je stav na Krnovsku a Bruntálsku?
Starostové měst a obcí na Sokolovsku absolvují řadu schůzek a služebních cest. Je nasnadě, že k nim využívají služební auta. Deník zmapoval, jaké vozy starostové využívají.
/TÉMA DENÍKU/ Čím jezdí starostové větších měst na Hodonínsku? Deník dal dohromady velký přehled. Mezi vozy dominují Škodovky. Podívejte se, kde mají starostové k dispozici i osobní řidiče a jak se radnice staví k elektromobilům.
Elektromobilita je na vzestupu a zasáhla i hlavní město. Má ale i své nevýhody. Pražský magistrát zatím pořízení čistého elektromobilu pro primátora nezvažuje, některé z radnic je ale používají. Většinou jimi jezdí úředníci.
Českem se nyní line kauza pořízení třímilionového audi pro ostravského primátora Jana Dohnala. Deník zároveň zmapoval (služební) vozový park dalších starostů a primátorů, a to ze všech měst nad pět tisíc obyvatel, včetně auta krajského hejtmana. Kde neváhají za pohodlí utratit přes milion a za reprezentaci i násobně víc? Kde naopak skoro hrozí, že auto zůstane „viset“ na silnici pro odtahovku? A kde se snažili, někdy nepochopitelně, informace co nejvíce tutlat? V Havířově ke zjištění luxusního vozu primátora Deník využil oporu v zákoně o svobodném přístupu k informacím, to v Bohumíně Deník poslali rovnou do prd*le.
U politiků v Ústeckém kraji vedou škodovky. Někde mají staré octavie, jinde zase moderní elektrický enyaq za více než milion korun. Deník v celé republice zmapoval, jakými služebními vozy jezdí hejtmani, primátoři a starostové měst nad 5 tisíc obyvatel. Seznamte se s nimi.
U politiků v Libereckém kraji vedou škodovky. Někde mají starou octavii, jinde zase moderního superba za více než milion korun. Deník v celé republice zmapoval, jakými služebními vozy jezdí hejtmani, primátoři a starostové města nad 5 tisíc obyvatel. Seznamte se s nimi.
Služební vozový park starostů v Královéhradeckém kraji pestrý. Alespoň co se týká stáří a výkonu. Naprosto mu však dominuje jedna značka. Podívejte se, čím jezdí hejtman a starostové okresním měst.
Luxusní auta nebo škodovky? Starostové měst na Orlickoústecku si na drahá auta nepotrpí. Jezdí škodovkami, starosta Ústí nad Orlicí mazdou a jeho kolega ve Vysokém Mýtě fordem. Osobního řidiče nemá nikdo z nich. Elektromobily stále nejsou ve vozovém parku radnic příliš zastoupené, využívají je ale někteří úředníci ve Vysokém Mýtě.
/VIDEO/ Řemeslné výrobky, originální dárky a vánoční dekorace. To si mohli dopřát celou neděli návštěvníci staré radnice v Havlíčkově Brodě, kterou si mohli i prohlédnout po opravě.
Lumír Aschenbrenner stojí v čele slovanské radnice už od roku 1998. Zároveň je od roku 2014 i senátorem za obvod č. 9 - Plzeň město. Výrazný politik se stavěl proti tehdejšímu režimu už před rokem 1989 a svými rebelskými postoji si získal oblibu a podporu u lidí i v pozdější politické kariéře. Byl například jedním z prvních, kdo navrhoval změnu přestupkového zákona, která by problém bezdomovectví pomáhala řešit.