/FOTOGALERIE/ Ludvík Kuba aneb Neseď na dvou židličkách. Takový název dostala právě otevřená výstava v poděbradském Polabském muzeu. Touto aktivitou se připomíná 160. výročí narození tohoto mnohostranného umělce.
Aktuální výstavou ve Valdštejnské jízdárně v Praze je Josef Mánes: Člověk – umělec – legenda. Významnou součástí expozice jsou Mánesova díla zapůjčená z významných kulturních institucí Hradce Králové, jde například o malovaný prapor Národní gardy (Muzeum východních Čech v Hradci Králové). Recenzi výstavy zaslal pan Stanislav Vaněk, děkujeme.
Josef Mánes pocházel z umělecké rodiny (otec Antonín, strýc Václav, bratr Quido a sestra Amálie) a to ovlivnilo směřování nejvýznamnějšího malíře v českých zemích 19. století. Mistrova tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti a jeho dílo bylo vykládáno i částečně ideologicky.
Josef Mánes pocházel z umělecké rodiny, a to ovlivnilo směřování nejvýznamnějšího malíře v českých zemích 19. století. Mistrova tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti a jeho dílo bylo vykládáno i částečně ideologicky.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk - umělec - legenda byla zahájena ve čtvrtek 31. března ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně v Praze. Návštěvníci tam mohou do neděle 16. července znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů.
Aktuální výstavou ve Valdštejnské jízdárně v Praze je Josef Mánes: Člověk – umělec – legenda. Významnou součástí expozice jsou Mánesova díla zapůjčená z významných kulturních institucí Hradce Králové, jde například o malovaný prapor Národní gardy (Muzeum východních Čech v Hradci Králové). Recenzi výstavy zaslal pan Stanislav Vaněk, děkujeme.
Josef Mánes pocházel z umělecké rodiny (otec Antonín, strýc Václav, bratr Quido a sestra Amálie) a to ovlivnilo směřování nejvýznamnějšího malíře v českých zemích 19. století. Mistrova tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti a jeho dílo bylo vykládáno i částečně ideologicky. Kromě napsaných „mánesovských“ publikací byla Národní galerií v Praze pořádána monografická výstava v roce 1971 a posléze souborná výstava o rodině Mánesů v roce 2003. Nyní nastal čas k novému a komplexnějšímu pohledu, vždyť od 31. března 2023 je ve Valdštejnské jízdárně v Praze zpřístupněna výstava Josef Mánes: Člověk – umělec – legenda.
Josef Mánes pocházel z umělecké rodiny (otec Antonín, strýc Václav, bratr Quido a sestra Amálie) a to ovlivnilo směřování nejvýznamnějšího malíře v českých zemích 19. století. Mistrova tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti a jeho dílo bylo vykládáno i částečně ideologicky. Kromě napsaných „mánesovských“ publikací byla Národní galerií v Praze pořádána monografická výstava v roce 1971 a posléze souborná výstava o rodině Mánesů v roce 2003. Nyní nastal čas k novému a komplexnějšímu pohledu, vždyť od 31. března 2023 je ve Valdštejnské jízdárně v Praze zpřístupněna výstava Josef Mánes: Člověk – umělec – legenda.
Josef Mánes pocházel z umělecké rodiny (otec Antonín, strýc Václav, bratr Quido a sestra Amálie) a to ovlivnilo směřování nejvýznamnějšího malíře v českých zemích 19. století. Mistrova tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti a jeho dílo bylo vykládáno i částečně ideologicky. Kromě napsaných „mánesovských“ publikací byla Národní galerií v Praze pořádána monografická výstava v roce 1971 a posléze souborná výstava o rodině Mánesů v roce 2003. Nyní nastal čas k novému a komplexnějšímu pohledu, vždyť od 31. března 2023 je ve Valdštejnské jízdárně v Praze zpřístupněna výstava Josef Mánes: Člověk – umělec – legenda.
Josef Mánes pocházel z umělecké rodiny (otec Antonín, strýc Václav, bratr Quido a sestra Amálie) a to ovlivnilo směřování nejvýznamnějšího malíře v českých zemích 19. století. Mistrova tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti a jeho dílo bylo vykládáno i částečně ideologicky. Kromě napsaných „mánesovských“ publikací byla Národní galerií v Praze pořádána monografická výstava v roce 1971 a posléze souborná výstava o rodině Mánesů v roce 2003. Nyní nastal čas k novému a komplexnějšímu pohledu, vždyť od 31. března 2023 je ve Valdštejnské jízdárně v Praze zpřístupněna výstava Josef Mánes: Člověk – umělec – legenda.
Od 16. dubna představí Městské muzeum a galerie ve Svitavách výstavu tří významných českých výtvarníků, Aleše Lamra a jeho synů Hanuše a Jana. I když jsou všichni tři umělci spojeni rodinnými vazbami, jejich tvorba je velmi odlišná a unikátní.
Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané.
/FOTO, VIDEO/ Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané.
/FOTO, VIDEO/ Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané.
/FOTO, VIDEO/ Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané.
/FOTO, VIDEO/ Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané.
/FOTO, VIDEO/ Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Před několika měsíci představila Národní galerie sochu znázorňující Pannu Marii s Ježíškem na koleni. Umělecké dílo pocházející z 60. let 14. století náhodně objevili majitelé domu v severozápadních Čechách. Nyní zkoumají odborníci sošku tomografem.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Před několika měsíci představila Národní galerie sochu znázorňující Pannu Marii s Ježíškem na koleni. Umělecké dílo pocházející z 60. let 14. století náhodně objevili majitelé domu v severozápadních Čechách. Nyní zkoumají odborníci sošku tomografem.
Výstava malíře, grafika a spisovatele Miloslava Mouchy byla v Galerii Synagoga v Hranicích zahájena slavnoastní vernisáží ve čtvrtek 9. března. Za snímky velmi děkujeme Jiřímu Necidovi.
/FOTO, VIDEO/ Výpravní budova v železniční stanici v Chropyni na Kroměřížsku, která je rodným domem známého malíře Emila Filly, půjde k zemi. Namísto ní vznikne o kus dál nová. Změny čekají také jednotlivá nástupiště a okolí stanice. Práce by měly začít za dva roky.
Stopy Josefa Mánese, významného malíře 19. století, najdeme i na jihu Čech. Jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „ druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané.
Ve Valdštejnské jízdárně v Praze na Malé Straně otevře 31. března výstava s výmluvným názvem Josef Mánes: Člověk – umělec – legenda. Návštěvníci zde budou moci znovuobjevovat rozsáhlé dílo jednoho z nejlepších českých malířů až do 16. července. Zašel jsem si do Národní galerie popovídat s kurátorkou Sbírky grafiky a kresby Markétou Dlábkovou a ředitelkou Sbírky umění 19. století a klasické moderny Veronikou Hulíkovou, které práci na výstavě spojily s detailním průzkumem a přehodnocením celého Mánesova odkazu i života.
Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě. Právě o nich pojednává kniha profesora Pavla Štěpánka: Portugalský rod Silva Tarouca – mecenáši Josefa Mánesa a jeho vliv na českou kulturu.
Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě. Právě o nich pojednává kniha profesora Pavla Štěpánka: Portugalský rod Silva Tarouca – mecenáši Josefa Mánesa a jeho vliv na českou kulturu.
/FOTO, VIDEO/ Deset historických knih zmizelo z děčínského zámku. Publikace byly součástí ojedinělé sbírky téměř pěti tisíc knih z původní Thunovské knihovny. Vzácné tisky zapůjčilo Národní muzeum, které nyní nechalo zbylé exponáty předčasně odvézt do depozitáře v Terezíně. Případem krádeže knih v hodnotě více než 200 tisíc korun se zabývá policie.
Tanec, divadlo, hudba, film a další kulturní aktivity začne rozvíjet nové kreativní centrum ve Žďáře nad Sázavou. Vznikne do roku 2025 ve žďárském zámku a stane se jedním z 29 středisek po celém Česku, která mají obnovit kulturu v regionech po covidové pauze. Z evropských peněz se mezi tyto projekty rozdělí celkem 2,6 miliardy korun. Cena za vznik žďárského centra zatím nebyla zveřejněna, jeho budoucí podobu už ale přibližují první ilustrační nákresy.
Ze střechy jedné z budov u Veletržního paláce v pražských Holešovicích stoupal ve středu večer kouř. Podle prvních informací však vypadalo, že dým pocházel z paláce. Dopravní podnik kvůli tomu odkláněl tramvaje.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Devět mladých českých umělců a designerů vyzdobilo při příležitosti loňského předsednictví České republiky dvě budovy Rady Evropské unie v Bruselu. Jejich počin je nyní možné vidět ve Veletržním paláci.
Čestný titul Maestru in Arta - Mistr umění udělila táborskému výtvarníkovi a moldavskému rodákovi Teodorovi Buzu prezidentka Moldavské republiky Maja Sandu. „Na ocenění mě navrhla Unie výtvarných umělců Moldavska za propagaci moldavské kultury v zahraničí,“ uvedl laureát.
Máme tu první únorový víkend roku 2023. Užijete si ho doma v rodinném kruhu nebo vyrazíte někam za zábavou? Podívejte se níže na pár akcí, které se na území metropole konají.
Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „ druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané. Mistrova umělecká tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti. Za recenzi knihy děkujeme.
Cenu Patrimonium pro futuro, kterou uděluje Národní památkový ústav za nejlepší počiny v památkové péči, získala restaurátorka Markéta Pavlíková. Tři roky pracovala na restaurování oltáře v chrudimském kostele Nanebevzetí Panny Marie.
Cenu Patrimonium pro futuro, kterou uděluje Národní památkový ústav za nejlepší počiny v památkové péči, získala restaurátorka Markéta Pavlíková. Tři roky pracovala na restaurování oltáře v chrudimském kostele Nanebevzetí Panny Marie.
Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „ druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané. Mistrova umělecká tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti.
Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „ druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané. Mistrova umělecká tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti.
Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „ druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané. Mistrova umělecká tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti.
Josef Mánes byl významný malíř 19. století, ale jeho odkaz v podobě rozsáhlého díla i životní osud byly mnohdy posuzovány odlišně i částečně ideologicky. Nejvíce rozporů vzbuzovaly umělcovy pracovní a sociální kontakty se členy šlechtického rodu Silva Tarouca, původem z Portugalska, kteří vlastnili pozemkový majetek zejména na Moravě - jejich hlavním sídlem a Mánesovým „ druhým domovem“ byl zámek v Čechách pod Kosířem v srdci Hané. Mistrova umělecká tvorba i osobnost byly a jsou předmětem zájmu odborníků či uměnímilovné veřejnosti.
„Podtrhnout nohy sociálnímu podniku je nefér, jasný faul,“ zlobí se majitel Skoby Václav Pišoft. Jeho dílna vyrábí originální diáře, zápisníky, skicáky a fotoalba ze zachráněných textilií a tiskovin. Před Vánoci ale přišla rána, účet na sociálních sítích jim napadl hacker.