Kreativ

ŠTÍTEK: odbory

ČSAD chybí zaměstnanci, kteří jsou podle vedení firmy nemocní nebo v karanténě. Odbory, ale i zaměstnanci, se kterými redakce Deníku hovořila, vidí příčinu jinde.

Na rušení autobusů na Orlicku si už stěžují i řidiči. Víme, které nevyjedou

Krize v autobusové dopravě z konce minulého roku, kdy se řada cestujících na Orlickoústecku nedočkala svého spoje, pokračuje. ČSAD totiž chybí zaměstnanci, kteří jsou podle vedení firmy nemocní nebo v karanténě. Odbory, ale i zaměstnanci, se kterými redakce Deníku hovořila, vidí příčinu jinde. Ať už je za zoufalou situací cokoliv, cestující si stěžují nejen na chybějící spoje, ale také na kritický nedostatek informací. Na situaci už zeareagovalo i vedení Pardubického kraje.

Ilustrační foto

Ani autobusy, ani informace. ČSAD ruší na Orlicku spoje, důvodem je nemocnost

Nepříjemně překvapeni jsou v posledních dnech cestující na Orlickoústecku, kteří tak, jako každý den čekají na některý ze svých autobusových spojů. Ten však v posledních dnech v řadě případů zkrátka nedorazil. Důvodem je podle ředitele ČSAD Ústí nad Orlicí Radka Kuběnky vysoká nemocnost řidičů. Cestující však kritizují nejen chybějící spojení, ale zejména alarmující nedostatek informací.

Sokolovská uhelná navýší svým zaměstnancům platy

Sokolovská uhelná navýší svým zaměstnancům platy

Sokolovská uhelná zvýší svým zaměstnancům v roce 2022 průměrné mzdy o pět procent. Zachová jim i další benefity na které vynaloží zhruba 6 milionu korun. Děje se tak i přes komplikované podmínky, ve kterých se uhelný a energetický průmysl nachází. Potvrdila to nová kolektivní smlouva, kterou ještě před koncem roku podepsalo vedení firmy a zástupci odborů.

Ilustrační foto

Vánoce Škodováků budou šťastné a veselé. Dostanou peníze navíc

Na peníze navíc před Vánoci bývali zaměstnanci Škody Auto a některých spolupracujících firem zvyklí zejména ve šťastnějších letech, kdy se automobilovému průmyslu dařilo. Bez příplatků ale nezůstanou ani letos; navzdory koronavirovým omezením i faktu, že automobilka odvolávala směny, a dokonce opakovaně zastavila výrobu kvůli nedostatku čipů i dalších komponentů a mnozí pracovníci zůstávali zůstávali doma (byť s velmi sympatickou náhradou mzdy). Jak takzvaného zaručeného bonusu, tak mimořádné prémie se Škodováci dočkají.

Ilustrační foto.

Z 25 tisíc Škodováků, kteří zůstali doma, nebude práce jen pro sedm set

Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.

Ilustrační foto.

Z 25 tisíc Škodováků, kteří zůstali doma, nebude práce jen pro 700

Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.

Automobilka Škoda Auto v pondělí 18. října zastavila výrobu v továrně ve Vrchlabí.

Škoda Auto stopla výrobu ve Vrchlabí. Budou zaměstnanci pendlovat do Boleslavi?

Automobilka Škoda Auto kvůli nedostatku čipů od pondělí úplně zastavila výrobu ve všech svých třech tuzemských závodech. Týká se to i Vrchlabí. Výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu, do kterého spadají například i mimořádné roční bonusy. Náhrada mzdy tak podle odborů zhruba odpovídá dennímu výdělku. Při této odstávce chce firma dokončit 10 000 rozdělaných aut. Na pátek 22. října naplánovala každoroční inventuru zásob a obalů.

Automobilka Škoda Auto. Ilustrační foto.

Tvrdý dopad nedostatku čipů: Škoda Auto prakticky zastavila výrobu

Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října na následující dva týdny zcela zastavila výrobu ve všech třech svých tuzemských závodech, výjimkou je jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Během odstávky chce firma dokončit 10 tisíc rozdělaných aut. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Škodováci musí čekat leccos: pobyt doma i převoz do jiného závodu

Jak ze dvou jiných světů se jeví čtvrteční zprávy týkající se mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Zatímco její oficiální informační kanály připomínají, že v rámci koncernu Volkswagen firma s okamžitou platností převzala celosvětovou odpovědnost za modulární platformu MQB-A0, určenou pro konstrukci různých modelů aut s uplatněním na trzích s potenciálem růstu (za něž se považují například Indie, Rusko, Afrika či země v Latinské Americe nebo regionu ASEAN v jihovýchodní Asii včetně Vietnamu nebo Thajska), odbory upozorňují, že jejich podniková rada se zabývala kritickou situací ve firmě.

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Nejsou čipy. Výroba vozů ve Škoda Auto se může zcela zastavit až do konce roku

Černé scénáře začíná nabírat kauza celosvětového nedostatku elektronických čipů v souvislosti s dopady na výrobu ve Škodě Auto, na niž je navázán celý řetězec dalších dodavatelů. Automobilka se od pondělí 18. října se chystá výrazně omezit - vlastně prakticky zastavit - výrobu, a to ve všech svých závodech v České republice: jak v Mladé Boleslavi, tak i v Kvasinách a Vrchlabí.

Ilustrační foto.

Stávka na poště? Na pobočce v Olomouci to nebylo poznat

Stávka, která není. Bez zbytečných průtahů či jiných obstrukcí byli se středu odbavování klienti České pošty v Olomouci. Na středu ohlásila část poštovních odborů start třídenní stávky, která má spočívat právě ve zpomalení práce a pečlivém dodržování pravidel.

Česká pošta. Ilustrační snímek

Zaměstnanci pošty protestují pomalejší prací. Odbory: V praxi se to neprojevilo

Do třídenní stávky na České poště za zlepšení pracovních podmínek vyhlášené dvěma menšími odborovými organizacemi se podle jejich údajů zapojilo 9132 pošťáků, tedy třetina všech zaměstnanců. Stávka má mít formu zpomalování práce. Podle vedení pošty všechny pobočky i další provozy v současnosti fungují bez omezení a stávka se v praxi neprojevila.

Zákaz kouření. Ilustrační foto.

Z Bosche má být nekuřácká firma, odbory jsou proti

/ANKETA/ Českobudějovická strojírenská firma Robert Bosch, která je součástí stejnojmenného německého koncernu, se má stát nekuřáckou firmou. Odbory jsou proti. Vadí jim, že by tím došlo k hrubému pošlapání osobnostních práv části zaměstnanců. Informovala o tom vedoucí Regionálního pracoviště OS KOVO v Českých Budějovicích Pavlína Jirková. A co si myslíte vy? Hlasovat můžete v anketě pod článkem.

Ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová.

Spor o růst platů pokračuje, jednání dohodu nepřineslo. Sejdou se experti

Jednání o růstu platů ve veřejné sféře mezi odbory a zástupci vládních ČSSD a ANO ráno nepřineslo dohodu. Informoval o tom na twitteru předseda sociálních demokratů Jan Hamáček. Podle premiéra Andreje Babiše (ANO) by všichni pracovníci veřejné sféry měli dostat přidáno stejně. Zmínil 1400 korun. Ministryně práce Jana Maláčová (ČSSD) řekla, že trvá na navýšení o 3000 korun. Odbory jsou pro tento návrh, nebo pro růst o šest procent. Zaměstnavatelé s paušálním přidáním nesouhlasí. Návrhy projednají experti odborů a ministerstva financí.

Loučení s létem

Loučení s létem v režii OS KOVO přilákalo tisícovku návštěvníků

Zhruba tisícovku návštěvníků přilákalo zážitkové Loučení s létem, které v sobotu 4. září uspořádal pro děti svých členů Odborový svaz KOVO ve Sportovně relaxačním areálu v Hluboké nad Vltavou. Obrovský zájem dětí a jejich rodičů organizátory příjemně překvapil. Moc totiž nechybělo a nevešli by se do aktuálně platného hygienického limitu. Naštěstí ale nemuseli nikoho odmítnout.

Vysokorychlostní vlak ICE

Stávka na německé železnici skončila. Chystá se ovšem další

V Německu nad ránem skončila stávka strojvedoucích za vyšší mzdy a lepší pracovní podmínky v nákladní i osobní železniční dopravě. Německé dráhy Deutsche Bahn (DB) uvedly, že provoz se až na ojedinělé případy podařilo obnovit a že akci odborů nepovažují za úspěšnou. Šéf odborového svazu strojvedoucích (GDL) Claus Weselsky na tiskové konferenci obvinil DB z manipulací s čísly a varoval před další stávkou. Její termín nesdělil, uvedl jen, že by mohla být po 17. srpnu. 

Ilustrační snímek. Protestní mítink před hlavní branou podniku LIBERTY Ostrava v městské části Kunčice ve středu 5. května 2021.

Mezi vedením a odboráři Liberty Ostrava je boj a napětí. Padla ostrá slova

Komunikace nulová, zato stávková pohotovost a napětí na maximu. Tak to nyní vypadá ve vztahu mezi odboráři a vedením kunčické huti dva týdny po jmenování jejího nového výkonného ředitele. Vypjatá situace panuje v Liberty už několik měsíců, nyní ale přidala na obrátkách. Impulsem byl dopis z konce června, který nový výkonný ředitel huti Aleksandr Ivanov zaslal odborům a v němž je mimo jiné informuje, že huť odstranila jejich „provokativní transparent“ u hlavní brány.

Škoda Auto - výroba nových motorů - ilustrační foto

Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ruší některé směny. Chybí zejména čipy

Škoda Auto se nadále potýká s nedostatkem dílů. Automobilka musí rušit některé směny. Zaměstnanci tak zůstávají doma, jako náhradu dostávají svůj plný denní výdělek, tedy 85 procent průměrné mzdy, do které se počítají například i mimořádné bonusy. S informací přišel časopis Škodovácký odborář.

Nové šéfy hasičů mají územní odbory pro Mělnicko a Mladoboleslavsko.

Nový šéf mělnických hasičů přišel z Kladna, dosavadní jde do Mladé Boleslavi

/FOTOGALERIE/ Z Mladé Boleslavi přes Kladno do Mělníka – a současně ze Staré Boleslavi přes Mělník do Boleslavi Mladé. Taková je profesní cesta dvou nově jmenovaných ředitelů územních odborů Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje. Nové šéfy mají územní odbory pro Mělnicko, kde se v úterý nově ujal funkce Jaroslav Gabriel, současně povýšený do hodnosti plukovníka, a Mladoboleslavsko, kam přesídlil dosavadní mělnický ředitel David Bárta.

Nové šéfy hasičů mají územní odbory pro Mělnicko a Mladoboleslavsko.

Nový šéf mělnických hasičů přišel z Kladna, dosavadní jde do Mladé Boleslavi

/FOTOGALERIE/ Z Mladé Boleslavi přes Kladno do Mělníka – a současně ze Staré Boleslavi přes Mělník do Boleslavi Mladé. Taková je profesní cesta dvou nově jmenovaných ředitelů územních odborů Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje. Nové šéfy mají územní odbory pro Mělnicko, kde se v úterý nově ujal funkce Jaroslav Gabriel, současně povýšený do hodnosti plukovníka, a Mladoboleslavsko, kam přesídlil dosavadní mělnický ředitel David Bárta.

Nové šéfy hasičů mají územní odbory pro Mělnicko a Mladoboleslavsko.

Dosavadní šéf mělnických hasičů jde do Mladé Boleslavi, nový přišel z Kladna

/FOTOGALERIE/ Z Mladé Boleslavi přes Kladno do Mělníka – a současně ze Staré Boleslavi přes Mělník do Boleslavi Mladé. Taková je profesní cesta dvou nově jmenovaných ředitelů územních odborů Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje. Nové šéfy mají územní odbory pro Mělnicko, kde se v úterý nově ujal funkce Jaroslav Gabriel, současně povýšený do hodnosti plukovníka, a Mladoboleslavsko, kam přesídlil dosavadní mělnický ředitel David Bárta.

Protestní mítink před hlavní branou podniku LIBERTY Ostrava v městské části Kunčice ve středu 5. května 2021.

Podívejte se na demonstraci "novohuťáků" u Liberty. Podpořil ji i Jarek Nohavica

/FOTOGALERIE/ Ocelové město zní ocelovým tónem… Heavymetalová hymna ostravské skupiny Citron uvádí protestní mítink svolaný před kunčickým areálem největšího zaměstnavatele ve městě. "Finanční toky majitele jsou čisté asi jako řeka Ganga!," zní pak na středeční demonstraci od naštvaných "novohuťáků" u hlavní brány do podniku Liberty Ostrava, kde ten samý den jedná také ministr Karel Havlíček. 

Polský hnědouhelný důl a elektrárna Turów.

Poláci vrací úder. Stěžují si na Česko kvůli Turówu u Evropské komise

Odbory polské státní firmy PGE, která provozuje hnědouhlený důl Turów nedaleko česko-polských hranic, podaly oficiální stížnost k Evropské komisi na Česko. V dokumentu si stěžují na postup české vlády, která podle nich svými aktivitami údajně porušuje evropskou legislativu a lidská práva. Jednání české vlády označují polští odboráři za „hanebné“.

Polský hnědouhelný důl a elektrárna Turów.

Poláci vrací úder. Stěžují si na Česko kvůli Turówu u Evropské komise

Odbory polské státní firmy PGE, která provozuje hnědouhlený důl Turów nedaleko česko-polských hranic, podaly oficiální stížnost k Evropské komisi na Česko. V dokumentu si stěžují na postup české vlády, která podle nich svými aktivitami údajně porušuje evropskou legislativu a lidská práva. Jednání české vlády označují polští odboráři za „hanebné“.