Státní zaměstnanci reálně zchudnou. Teď se jen jedná o to, jak moc. Na to se vláda společně s odbory ještě nedokázala dohodnout. Zatím je jasné, že sice státní zaměstnanci dostanou přidáno, ale toto navýšení platů nepokryje inflaci, která v červnu přesáhla sedmnáctiprocentní hranici.
Je středoškolský učitel matematiky a fyziky, ale díky partě v rodném Vsetíně se od dětství věnuje turistice. Mezi oblíbené cíle Jiřího Homolky patří Javorníky, Vsetínské Beskydy a Bílé Karpaty, ale rád se podívá i jinam. Má to ostatně i v popisu práce, vždyť na konci března se stal šéfem nového vedení celorepublikové organizace Klubu českých turistů (KČT).
Stávková pohotovost provází v Dopravním podniku města České Budějovice (DPMCB) vyjednávání o kolektivních smlouvách na příští rok. Odboráři požadují zvýšení základní mzdy i příplatků. Firma se totiž dlouhodobě potýká s nedostatkem řidičů a podle odborů jsou jednou z příčin mimo jiné nízké mzdy.
Smlouvu se společností ČEZ ESCO, kterou zastupitelé Havířova těsně schválili na svém posledním zasedání v roce 2021, prověří na základě podnětu Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Podnět podala na začátku května Samostatná odborová organizace Teplárny Karviná. Prověřování podnětu potvrdil Deníku antimonopolní úřad.
Kvůli plánovaným změnám dodávek tepla pro Havířov podala Samostatná odborová organizace Teplárny Karviná podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Odborový předák Josef Středula oznámil, že se bude ucházet o podporu lidí, aby mohl kandidovat na prezidenta. Sběr podpisů na podporu jeho kandidatury už začal. Středula to uvedl na svém twitteru. Minulý týden Středulu odboráři na svém sjezdu potřetí na čtyři roky zvolili do čela Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS). Předák poté řekl, že podmínkou pro jeho zapojení do prezidentské volby bylo obhájení postu šéfa této odborové centrály. Prezident Miloš Zeman odboráře požádal, aby Středulu ke kandidatuře přemluvili.
Vítkovice Cylinders ze skupiny Cylinders Holding, která je největším v Evropě sídlícím výrobcem bezešvých ocelových láhví a vysokotlakých nádob, letos významně zvedají mzdy. Vedení společnosti se dohodlo s odbory, že výdělky narostou až o 12 procent.
Letní prázdninový režim v zimě – skutečnost, se kterou se v posledních týdnech museli smířit cestující z celého Pardubického kraje. Dopravci totiž chybí řidiči. Výjimečný režim prozatím platí do 20. března. Pak by se situace měla vrátit do normálu. Vše ale může zkomplikovat skutečnost, že u ČSAD, které dopravu v kraji prozatím zajišťuje, je zaměstnána řada ukrajinských řidičů.
Před továrnou výrobce pneumatik se sešlo přes šest desítek zaměstnanců. Odboráři žádali vyšší navýšení mezd, lepší odměňování a dohodu na kolektivní smlouvě.
Vyjednání vysokého růstu mezd i podstatného rozšíření nabídky benefitů pro pracovníky Škody Auto ohlašují firemní odbory. Plošně se tarify zvednou o dva tisíce korun, zaměstnance potěší mimořádné příplatky – a tím výčet zdaleka nekončí.
Chybějí kabelové svazky nebo spínací moduly dodávané z Ukrajiny postižené válečným konfliktem. To je hlavní důvod, proč Škoda Auto dočasně pozastavila výrobu elektromobilu Enyaq. Komplikace mohou postihnout i další modely, jestliže má mladoboleslavská automobilka na Ukrajině 13 dodavatelů.
Kolektivní vyjednávání zpravidla v minulosti ve Škodě Auto provázela stávková pohotovost. Teď v těžkých dobách - kvůli koronavirovým omezením a dopadům nedostatku čipů i dalších dílů - v uplynulých měsících vyjednávali zástupci oborů se zaměstnavatelem prakticky nepřetržitě. A pro příští měsíce se zdá, že se odbory s představiteli společnosti dohodly na podmínkách možná až nečekaně hladce.
Nedávný obří požár v halách dodavatele boleslavské automobilky způsobuje problémy zejména při výrobě typu Škoda Octavia. Ty se bez potřebných dílů začínají svážet na odstavné plochy. Situace se podle vyjádření předsedy firemních odborů Jaroslava Povšíka dotkne i zaměstnanců pracujících právě na montáži Octavií.
Nedávný obří požár v halách dodavatele boleslavské automobilky způsobuje problémy zejména při výrobě typu Škoda Octavia. Ty se bez potřebných dílů začínají svážet na odstavné plochy. Situace se podle vyjádření předsedy firemních odborů Jaroslava Povšíka dotkne i zaměstnanců pracujících právě na montáži Octavií.
Stávková pohotovost v jedné z největších továren na severozápadě Čech, v Nexenu v průmyslové zóně Triangle u Žatce, stále pokračuje. K dohodě mezi odbory a korejským vedením firmy vyrábějící pneumatiky do aut zatím nedošlo.
Stávkovou pohotovost vyhlásily odborové organizace ve firmě Arriva autobusy v Olomouckém, Moravskoslezském a Zlínském kraji. Krok odůvodňují výrazným zhoršením pracovních podmínek. Zda se stovky autobusů veřejné linkové dopravy skutečně zastaví, bude záležet na výsledcích dalších vyjednávání mezi odboráři a vedením firmy.
Stovky řidičů dopravce Arriva Autobusy, kteří jezdí v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji, vyhlásili stávkovou pohotovost. Chtějí lepší pracovní a sociální podmínky. Podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík vedení odborů osloví management a vyzve ho k jednání.
Stovky řidičů dopravce Arriva Autobusy, kteří jezdí v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji, vyhlásili stávkovou pohotovost. Chtějí lepší pracovní a sociální podmínky. Podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík vedení odborů osloví management a vyzve ho k jednání.
Stovky řidičů dopravce Arriva Autobusy, kteří jezdí v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji, vyhlásili stávkovou pohotovost. Chtějí lepší pracovní a sociální podmínky. Podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík vedení odborů osloví management a vyzve ho k jednání.
Stovky řidičů dopravce Arriva Autobusy, kteří jezdí v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji, vyhlásili stávkovou pohotovost. Chtějí lepší pracovní a sociální podmínky. Podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík vedení odborů osloví management a vyzve ho k jednání.
Za jaké peníze budou řidiči děčínského dopravního podniku letos jezdit, zatím stále není jasné, ani poslední jednání odborů s vedením firmy k jasnému výsledku nevedla. Šoféři ale přislíbili, že za určitých podmínek budou brát i přesčasy z volna.
/FOTOGALERIE/ Před budovou ministerstva vnitra na pražské Letné odpoledne protestovali lidé proti povinnému očkování proti nemoci covid-19. Akci pořádala organizace Pro Libertate, která požaduje, aby se s ní ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) sešel.
/FOTOGALERIE/ Před budovou ministerstva vnitra na pražské Letné odpoledne protestovali lidé proti povinnému očkování proti nemoci covid-19. Akci pořádala organizace Pro Libertate, která požaduje, aby se s ní ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) sešel.
Náběh výroby ve Škodě Auto po sváteční pauze prodloužené ještě do prvního týdne v lednu – někteří zaměstnanci se mohli těšit až z téměř měsíčního volna – se podařil téměř bez komplikací. Takové hodnocení nabídlo ve čtvrtek první letošní vydání týdeníku odborové organizace působící v automobilce Škodovácký odborář.
Sociální demokracie vítá, že vláda chce do dvou let schválit důchodovou reformu, ale má k jejímu plánu výhrady. O pětikoaličním programu i o budoucnosti ČSSD Deník mluvils jejím novým předsedou Michalem Šmardou.
Vyjednávání o mzdách mezi představiteli Odborů Kovo a zástupci vedení automobilky sice ve Škodě Auto ještě zůstává aktuální – otevření tohoto tématu až v lednu se plánovalo již na podzim – už vstup do nového roku však podle informace odborů provázely nové výhody pro zaměstnance.
Vyjednávání o mzdách mezi představiteli Odborů Kovo a zástupci vedení automobilky sice ve Škodě Auto ještě zůstává aktuální – otevření tohoto tématu až v lednu se plánovalo již na podzim – už vstup do nového roku však podle informace odborů provázely nové výhody pro zaměstnance.
Krize v autobusové dopravě z konce minulého roku, kdy se řada cestujících na Orlickoústecku nedočkala svého spoje, pokračuje. ČSAD totiž chybí zaměstnanci, kteří jsou podle vedení firmy nemocní nebo v karanténě. Odbory, ale i zaměstnanci, se kterými redakce Deníku hovořila, vidí příčinu jinde. Ať už je za zoufalou situací cokoliv, cestující si stěžují nejen na chybějící spoje, ale také na kritický nedostatek informací. Na situaci už zeareagovalo i vedení Pardubického kraje.
Nepříjemně překvapeni jsou v posledních dnech cestující na Orlickoústecku, kteří tak, jako každý den čekají na některý ze svých autobusových spojů. Ten však v posledních dnech v řadě případů zkrátka nedorazil. Důvodem je podle ředitele ČSAD Ústí nad Orlicí Radka Kuběnky vysoká nemocnost řidičů. Cestující však kritizují nejen chybějící spojení, ale zejména alarmující nedostatek informací.
Sokolovská uhelná zvýší svým zaměstnancům v roce 2022 průměrné mzdy o pět procent. Zachová jim i další benefity na které vynaloží zhruba 6 milionu korun. Děje se tak i přes komplikované podmínky, ve kterých se uhelný a energetický průmysl nachází. Potvrdila to nová kolektivní smlouva, kterou ještě před koncem roku podepsalo vedení firmy a zástupci odborů.
Na peníze navíc před Vánoci bývali zaměstnanci Škody Auto a některých spolupracujících firem zvyklí zejména ve šťastnějších letech, kdy se automobilovému průmyslu dařilo. Bez příplatků ale nezůstanou ani letos; navzdory koronavirovým omezením i faktu, že automobilka odvolávala směny, a dokonce opakovaně zastavila výrobu kvůli nedostatku čipů i dalších komponentů a mnozí pracovníci zůstávali zůstávali doma (byť s velmi sympatickou náhradou mzdy). Jak takzvaného zaručeného bonusu, tak mimořádné prémie se Škodováci dočkají.
V omezované šachtě na Mostecku zůstávají stovky lidí. Pomalý útlum zatím umožňuje, aby na úřadu práce nestály fronty horníků jako po sametové revoluci.
V omezované šachtě na Mostecku zůstávají stovky lidí. Pomalý útlum zatím umožňuje, aby na úřadu práce nestály fronty horníků jako po sametové revoluci.
Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.
Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.
Automobilka Škoda Auto kvůli nedostatku čipů od pondělí úplně zastavila výrobu ve všech svých třech tuzemských závodech. Týká se to i Vrchlabí. Výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu, do kterého spadají například i mimořádné roční bonusy. Náhrada mzdy tak podle odborů zhruba odpovídá dennímu výdělku. Při této odstávce chce firma dokončit 10 000 rozdělaných aut. Na pátek 22. října naplánovala každoroční inventuru zásob a obalů.
Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října na následující dva týdny zcela zastavila výrobu ve všech třech svých tuzemských závodech, výjimkou je jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Během odstávky chce firma dokončit 10 tisíc rozdělaných aut. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.