Na peníze navíc před Vánoci bývali zaměstnanci Škody Auto a některých spolupracujících firem zvyklí zejména ve šťastnějších letech, kdy se automobilovému průmyslu dařilo. Bez příplatků ale nezůstanou ani letos; navzdory koronavirovým omezením i faktu, že automobilka odvolávala směny, a dokonce opakovaně zastavila výrobu kvůli nedostatku čipů i dalších komponentů a mnozí pracovníci zůstávali zůstávali doma (byť s velmi sympatickou náhradou mzdy). Jak takzvaného zaručeného bonusu, tak mimořádné prémie se Škodováci dočkají.
V omezované šachtě na Mostecku zůstávají stovky lidí. Pomalý útlum zatím umožňuje, aby na úřadu práce nestály fronty horníků jako po sametové revoluci.
V omezované šachtě na Mostecku zůstávají stovky lidí. Pomalý útlum zatím umožňuje, aby na úřadu práce nestály fronty horníků jako po sametové revoluci.
Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.
Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.
Automobilka Škoda Auto kvůli nedostatku čipů od pondělí úplně zastavila výrobu ve všech svých třech tuzemských závodech. Týká se to i Vrchlabí. Výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu, do kterého spadají například i mimořádné roční bonusy. Náhrada mzdy tak podle odborů zhruba odpovídá dennímu výdělku. Při této odstávce chce firma dokončit 10 000 rozdělaných aut. Na pátek 22. října naplánovala každoroční inventuru zásob a obalů.
Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října na následující dva týdny zcela zastavila výrobu ve všech třech svých tuzemských závodech, výjimkou je jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Během odstávky chce firma dokončit 10 tisíc rozdělaných aut. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Jak ze dvou jiných světů se jeví čtvrteční zprávy týkající se mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Zatímco její oficiální informační kanály připomínají, že v rámci koncernu Volkswagen firma s okamžitou platností převzala celosvětovou odpovědnost za modulární platformu MQB-A0, určenou pro konstrukci různých modelů aut s uplatněním na trzích s potenciálem růstu (za něž se považují například Indie, Rusko, Afrika či země v Latinské Americe nebo regionu ASEAN v jihovýchodní Asii včetně Vietnamu nebo Thajska), odbory upozorňují, že jejich podniková rada se zabývala kritickou situací ve firmě.
Černé scénáře začíná nabírat kauza celosvětového nedostatku elektronických čipů v souvislosti s dopady na výrobu ve Škodě Auto, na niž je navázán celý řetězec dalších dodavatelů. Automobilka se od pondělí 18. října se chystá výrazně omezit - vlastně prakticky zastavit - výrobu, a to ve všech svých závodech v České republice: jak v Mladé Boleslavi, tak i v Kvasinách a Vrchlabí.
Po krizi s nedostatkem řidičů vychází najevo, že Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova má další vážný problém. Menšinový akcionář se bouří. Varoval před kolapsem dopravy a stomilionovými ztrátami. Takový průšvih tu ještě nebyl, oznámili litvínovští radní.
Stávka, která není. Bez zbytečných průtahů či jiných obstrukcí byli se středu odbavování klienti České pošty v Olomouci. Na středu ohlásila část poštovních odborů start třídenní stávky, která má spočívat právě ve zpomalení práce a pečlivém dodržování pravidel.
Do třídenní stávky na České poště za zlepšení pracovních podmínek vyhlášené dvěma menšími odborovými organizacemi se podle jejich údajů zapojilo 9132 pošťáků, tedy třetina všech zaměstnanců. Stávka má mít formu zpomalování práce. Podle vedení pošty všechny pobočky i další provozy v současnosti fungují bez omezení a stávka se v praxi neprojevila.
Vyhrocená diskuze se strhla kolem absolutního zákazu kouření v českobudějovickém areálu firmy Bosch. Platit má od ledna a podle odborů jde o hrubé pošlapávání práv zaměstnanců. Deník zjišťoval, jak jsou na tom se zákazem kouření velké podniky nebo třeba nemocnice v kraji.
/ANKETA/ Českobudějovická strojírenská firma Robert Bosch, která je součástí stejnojmenného německého koncernu, se má stát nekuřáckou firmou. Odbory jsou proti. Vadí jim, že by tím došlo k hrubému pošlapání osobnostních práv části zaměstnanců. Informovala o tom vedoucí Regionálního pracoviště OS KOVO v Českých Budějovicích Pavlína Jirková. A co si myslíte vy? Hlasovat můžete v anketě pod článkem.
Jednání o růstu platů ve veřejné sféře mezi odbory a zástupci vládních ČSSD a ANO ráno nepřineslo dohodu. Informoval o tom na twitteru předseda sociálních demokratů Jan Hamáček. Podle premiéra Andreje Babiše (ANO) by všichni pracovníci veřejné sféry měli dostat přidáno stejně. Zmínil 1400 korun. Ministryně práce Jana Maláčová (ČSSD) řekla, že trvá na navýšení o 3000 korun. Odbory jsou pro tento návrh, nebo pro růst o šest procent. Zaměstnavatelé s paušálním přidáním nesouhlasí. Návrhy projednají experti odborů a ministerstva financí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech třech svých závodech v České republice. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.
Zhruba tisícovku návštěvníků přilákalo zážitkové Loučení s létem, které v sobotu 4. září uspořádal pro děti svých členů Odborový svaz KOVO ve Sportovně relaxačním areálu v Hluboké nad Vltavou. Obrovský zájem dětí a jejich rodičů organizátory příjemně překvapil. Moc totiž nechybělo a nevešli by se do aktuálně platného hygienického limitu. Naštěstí ale nemuseli nikoho odmítnout.
Rušení směn kvůli nedostatku některých dílů, především čipů pro elektroniku dovážených z Malajsie, zůstává v mladoboleslavské automobilce stále aktuální.
Rušení směn kvůli nedostatku některých dílů, především čipů pro elektroniku dovážených z Malajsie, zůstává v mladoboleslavské automobilce stále aktuální.
Pracovní soud ve Frankfurtu odmítl žalobu Deutsche Bahn o vydání předběžného opatření, kterým by zastavil stávku odborů strojvedoucích GDL (náš web informoval).
Poslední srpnový den roku 1980 dostali polské komunisty na kolena dělníci. Ti, kterým měl socialismus přinést lepší časy, živořili a jejich protesty byly vždy brutálně potlačeny: v Poznani 1956, v Gdaňsku 1970 a Radomi 1976. Srpen 1980 byl jiný. Vzbouřilo se celé Polsko.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto pokračuje v rušení části směn. Důvodem jsou nadále chybějící čipy, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim, uvedl týdeník Škodovácký odborář.
V Německu nad ránem skončila stávka strojvedoucích za vyšší mzdy a lepší pracovní podmínky v nákladní i osobní železniční dopravě. Německé dráhy Deutsche Bahn (DB) uvedly, že provoz se až na ojedinělé případy podařilo obnovit a že akci odborů nepovažují za úspěšnou. Šéf odborového svazu strojvedoucích (GDL) Claus Weselsky na tiskové konferenci obvinil DB z manipulací s čísly a varoval před další stávkou. Její termín nesdělil, uvedl jen, že by mohla být po 17. srpnu.
Stávkovou pohotovost vyhlásily některé odborové organizace, které působí ve společnosti Z-Group bus. Tu tvoří několik regionálních autobusových dopravců z různých části České republiky. Mezi nimi jsou také řidiči příměstských autobusových linek v opavském okrese.
Komunikace nulová, zato stávková pohotovost a napětí na maximu. Tak to nyní vypadá ve vztahu mezi odboráři a vedením kunčické huti dva týdny po jmenování jejího nového výkonného ředitele. Vypjatá situace panuje v Liberty už několik měsíců, nyní ale přidala na obrátkách. Impulsem byl dopis z konce června, který nový výkonný ředitel huti Aleksandr Ivanov zaslal odborům a v němž je mimo jiné informuje, že huť odstranila jejich „provokativní transparent“ u hlavní brány.
Automobilka Škoda Auto výrazně omezí v příštích jednom až dvou týdnech výrobu ve všech svých českých závodech. Důvodem je nedostatek čipů, které se používají v palubní elektronice. V Mladé Boleslavi se zastaví řada provozů, závod v Kvasinách se má zastavit celý.
Pražský magistrát propustí do konce letošního roku sedm procent ze zhruba 2300 zaměstnanců, tedy kolem 160 lidí. Dalších zhruba sedm desítek má odejít v následujícím roce. Propouštět bude úřad napříč všemi odbory. Cílem je ušetřit provozní výdaje a podpořit digitalizovanou komunikaci s veřejností.
Škoda Auto se nadále potýká s nedostatkem dílů. Automobilka musí rušit některé směny. Zaměstnanci tak zůstávají doma, jako náhradu dostávají svůj plný denní výdělek, tedy 85 procent průměrné mzdy, do které se počítají například i mimořádné bonusy. S informací přišel časopis Škodovácký odborář.
/FOTOGALERIE/ Z Mladé Boleslavi přes Kladno do Mělníka – a současně ze Staré Boleslavi přes Mělník do Boleslavi Mladé. Taková je profesní cesta dvou nově jmenovaných ředitelů územních odborů Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje. Nové šéfy mají územní odbory pro Mělnicko, kde se v úterý nově ujal funkce Jaroslav Gabriel, současně povýšený do hodnosti plukovníka, a Mladoboleslavsko, kam přesídlil dosavadní mělnický ředitel David Bárta.
/FOTOGALERIE/ Z Mladé Boleslavi přes Kladno do Mělníka – a současně ze Staré Boleslavi přes Mělník do Boleslavi Mladé. Taková je profesní cesta dvou nově jmenovaných ředitelů územních odborů Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje. Nové šéfy mají územní odbory pro Mělnicko, kde se v úterý nově ujal funkce Jaroslav Gabriel, současně povýšený do hodnosti plukovníka, a Mladoboleslavsko, kam přesídlil dosavadní mělnický ředitel David Bárta.
/FOTOGALERIE/ Z Mladé Boleslavi přes Kladno do Mělníka – a současně ze Staré Boleslavi přes Mělník do Boleslavi Mladé. Taková je profesní cesta dvou nově jmenovaných ředitelů územních odborů Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje. Nové šéfy mají územní odbory pro Mělnicko, kde se v úterý nově ujal funkce Jaroslav Gabriel, současně povýšený do hodnosti plukovníka, a Mladoboleslavsko, kam přesídlil dosavadní mělnický ředitel David Bárta.
/FOTOGALERIE/ Ocelové město zní ocelovým tónem… Heavymetalová hymna ostravské skupiny Citron uvádí protestní mítink svolaný před kunčickým areálem největšího zaměstnavatele ve městě. "Finanční toky majitele jsou čisté asi jako řeka Ganga!," zní pak na středeční demonstraci od naštvaných "novohuťáků" u hlavní brány do podniku Liberty Ostrava, kde ten samý den jedná také ministr Karel Havlíček.
Budoucnost Škody Auto je na ruském trhu, který v exportu představuje pro automobilku třetí největší, vzhledem k Vrbětické kauze nejistá. Co bude dál, si nyní netroufají odhadovat odbory, ani vedení samotné automobilky. V úvahu však připadají sankce, nebo dokonce zmrazení výroby.
Odbory polské státní firmy PGE, která provozuje hnědouhlený důl Turów nedaleko česko-polských hranic, podaly oficiální stížnost k Evropské komisi na Česko. V dokumentu si stěžují na postup české vlády, která podle nich svými aktivitami údajně porušuje evropskou legislativu a lidská práva. Jednání české vlády označují polští odboráři za „hanebné“.
Odbory polské státní firmy PGE, která provozuje hnědouhlený důl Turów nedaleko česko-polských hranic, podaly oficiální stížnost k Evropské komisi na Česko. V dokumentu si stěžují na postup české vlády, která podle nich svými aktivitami údajně porušuje evropskou legislativu a lidská práva. Jednání české vlády označují polští odboráři za „hanebné“.
Jak upozornila v úterý 23. února odpoledne českolipská radnice, z důvodu akutního nedostatku personálu musí do konce tohoto týdne, tedy do pátku 26. února, zcela uzavřít odbor správy majetku a obecní živnostenský úřad.