Kreativ

ŠTÍTEK: odbory

Jan Homolka

Šéf českých turistů: Naše značení je unikátní, pohoří tu jsou krásná

Je středoškolský učitel matematiky a fyziky, ale díky partě v rodném Vsetíně se od dětství věnuje turistice. Mezi oblíbené cíle Jiřího Homolky patří Javorníky, Vsetínské Beskydy a Bílé Karpaty, ale rád se podívá i jinam. Má to ostatně i v popisu práce, vždyť na konci března se stal šéfem nového vedení celorepublikové organizace Klubu českých turistů (KČT).

Ilustrační foto.

V budějovickém dopravním podniku jednají o mzdách za stávkové pohotovosti

Stávková pohotovost provází v Dopravním podniku města České Budějovice (DPMCB) vyjednávání o kolektivních smlouvách na příští rok. Odboráři požadují zvýšení základní mzdy i příplatků. Firma se totiž dlouhodobě potýká s nedostatkem řidičů a podle odborů jsou jednou z příčin mimo jiné nízké mzdy.

Ilustrační foto.

Antimonopolní úřad prověřuje podnět ohledně havířovského tepla

Smlouvu se společností ČEZ ESCO, kterou zastupitelé Havířova těsně schválili na svém posledním zasedání v roce 2021, prověří na základě podnětu Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Podnět podala na začátku května Samostatná odborová organizace Teplárny Karviná. Prověřování podnětu potvrdil Deníku antimonopolní úřad.

Předseda ČMKOS Josef Středula

Středula oznámil kandidaturu na prezidenta. Chce se ucházet o podporu lidí

Odborový předák Josef Středula oznámil, že se bude ucházet o podporu lidí, aby mohl kandidovat na prezidenta. Sběr podpisů na podporu jeho kandidatury už začal. Středula to uvedl na svém twitteru. Minulý týden Středulu odboráři na svém sjezdu potřetí na čtyři roky zvolili do čela Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS). Předák poté řekl, že podmínkou pro jeho zapojení do prezidentské volby bylo obhájení postu šéfa této odborové centrály. Prezident Miloš Zeman odboráře požádal, aby Středulu ke kandidatuře přemluvili.

ČSAD chybí zaměstnanci, kteří jsou podle vedení firmy nemocní nebo v karanténě. Odbory, ale i zaměstnanci, se kterými redakce Deníku hovořila, vidí příčinu jinde.

Úleva pro cestující? Plynulou autobusovou dopravu může ohrozit válka na Ukrajině

Letní prázdninový režim v zimě – skutečnost, se kterou se v posledních týdnech museli smířit cestující z celého Pardubického kraje. Dopravci totiž chybí řidiči. Výjimečný režim prozatím platí do 20. března. Pak by se situace měla vrátit do normálu. Vše ale může zkomplikovat skutečnost, že u ČSAD, které dopravu v kraji prozatím zajišťuje, je zaměstnána řada ukrajinských řidičů.

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Vyjednávání Škodovky s odbory prý zaměstnancům přinese spokojenost

Kolektivní vyjednávání zpravidla v minulosti ve Škodě Auto provázela stávková pohotovost. Teď v těžkých dobách - kvůli koronavirovým omezením a dopadům nedostatku čipů i dalších dílů - v uplynulých měsících vyjednávali zástupci oborů se zaměstnavatelem prakticky nepřetržitě. A pro příští měsíce se zdá, že se odbory s představiteli společnosti dohodly na podmínkách možná až nečekaně hladce.

Nedokončené vozy typu Octavia poputují na odstavná parkoviště.

Požár hal zasáhl výrobu Octavií. Nedokončené putují na odstavné plochy

Nedávný obří požár v halách dodavatele boleslavské automobilky způsobuje problémy zejména při výrobě typu Škoda Octavia. Ty se bez potřebných dílů začínají svážet na odstavné plochy. Situace se podle vyjádření předsedy firemních odborů Jaroslava Povšíka dotkne i zaměstnanců pracujících právě na montáži Octavií.

Nedokončené vozy typu Octavia poputují na odstavná parkoviště.

Požár hal zasáhl výrobu Octavií. Nedokončené putují na odstavné plochy

Nedávný obří požár v halách dodavatele boleslavské automobilky způsobuje problémy zejména při výrobě typu Škoda Octavia. Ty se bez potřebných dílů začínají svážet na odstavné plochy. Situace se podle vyjádření předsedy firemních odborů Jaroslava Povšíka dotkne i zaměstnanců pracujících právě na montáži Octavií.

Autobusy společnosti Arriva. Ilustrační foto

Řidiči autobusů vyhlásili stávkovou pohotovost. Kvůli pracovním podmínkám

Stávkovou pohotovost vyhlásily odborové organizace ve firmě Arriva autobusy v Olomouckém, Moravskoslezském a Zlínském kraji. Krok odůvodňují výrazným zhoršením pracovních podmínek. Zda se stovky autobusů veřejné linkové dopravy skutečně zastaví, bude záležet na výsledcích dalších vyjednávání mezi odboráři a vedením firmy.

Ilustrační foto.

Řidiči Arriva Autobusy vyhlásili ve třech krajích stávkovou pohotovost

Stovky řidičů dopravce Arriva Autobusy, kteří jezdí v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji, vyhlásili stávkovou pohotovost. Chtějí lepší pracovní a sociální podmínky. Podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík vedení odborů osloví management a vyzve ho k jednání.

Ilustrační foto.

Řidiči Arriva Autobusy vyhlásili v Olomouckém kraji stávkovou pohotovost

Stovky řidičů dopravce Arriva Autobusy, kteří jezdí v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji, vyhlásili stávkovou pohotovost. Chtějí lepší pracovní a sociální podmínky. Podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík vedení odborů osloví management a vyzve ho k jednání.

Ilustrační foto.

Řidiči Arriva Autobusy vyhlásili ve Zlínském kraji stávkovou pohotovost

Stovky řidičů dopravce Arriva Autobusy, kteří jezdí v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji, vyhlásili stávkovou pohotovost. Chtějí lepší pracovní a sociální podmínky. Podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík vedení odborů osloví management a vyzve ho k jednání.

Ilustrační foto.

Škodovka vyrobila téměř devatenáct tisíc aut, i když její linky stály

Náběh výroby ve Škodě Auto po sváteční pauze prodloužené ještě do prvního týdne v lednu – někteří zaměstnanci se mohli těšit až z téměř měsíčního volna – se podařil téměř bez komplikací. Takové hodnocení nabídlo ve čtvrtek první letošní vydání týdeníku odborové organizace působící v automobilce Škodovácký odborář.

Ilustrační foto.

Zdražení pro Škodováky nepřijde, vyplácené příspěvky se zvyšují

Vyjednávání o mzdách mezi představiteli Odborů Kovo a zástupci vedení automobilky sice ve Škodě Auto ještě zůstává aktuální – otevření tohoto tématu až v lednu se plánovalo již na podzim – už vstup do nového roku však podle informace odborů provázely nové výhody pro zaměstnance.

Ilustrační foto.

Zdražení pro Škodováky nepřijde, vyplácené příspěvky se zvyšují

Vyjednávání o mzdách mezi představiteli Odborů Kovo a zástupci vedení automobilky sice ve Škodě Auto ještě zůstává aktuální – otevření tohoto tématu až v lednu se plánovalo již na podzim – už vstup do nového roku však podle informace odborů provázely nové výhody pro zaměstnance.

ČSAD chybí zaměstnanci, kteří jsou podle vedení firmy nemocní nebo v karanténě. Odbory, ale i zaměstnanci, se kterými redakce Deníku hovořila, vidí příčinu jinde.

Na rušení autobusů na Orlicku si už stěžují i řidiči. Víme, které nevyjedou

Krize v autobusové dopravě z konce minulého roku, kdy se řada cestujících na Orlickoústecku nedočkala svého spoje, pokračuje. ČSAD totiž chybí zaměstnanci, kteří jsou podle vedení firmy nemocní nebo v karanténě. Odbory, ale i zaměstnanci, se kterými redakce Deníku hovořila, vidí příčinu jinde. Ať už je za zoufalou situací cokoliv, cestující si stěžují nejen na chybějící spoje, ale také na kritický nedostatek informací. Na situaci už zeareagovalo i vedení Pardubického kraje.

Ilustrační foto

Ani autobusy, ani informace. ČSAD ruší na Orlicku spoje, důvodem je nemocnost

Nepříjemně překvapeni jsou v posledních dnech cestující na Orlickoústecku, kteří tak, jako každý den čekají na některý ze svých autobusových spojů. Ten však v posledních dnech v řadě případů zkrátka nedorazil. Důvodem je podle ředitele ČSAD Ústí nad Orlicí Radka Kuběnky vysoká nemocnost řidičů. Cestující však kritizují nejen chybějící spojení, ale zejména alarmující nedostatek informací.

Sokolovská uhelná navýší svým zaměstnancům platy

Sokolovská uhelná navýší svým zaměstnancům platy

Sokolovská uhelná zvýší svým zaměstnancům v roce 2022 průměrné mzdy o pět procent. Zachová jim i další benefity na které vynaloží zhruba 6 milionu korun. Děje se tak i přes komplikované podmínky, ve kterých se uhelný a energetický průmysl nachází. Potvrdila to nová kolektivní smlouva, kterou ještě před koncem roku podepsalo vedení firmy a zástupci odborů.

Ilustrační foto

Vánoce Škodováků budou šťastné a veselé. Dostanou peníze navíc

Na peníze navíc před Vánoci bývali zaměstnanci Škody Auto a některých spolupracujících firem zvyklí zejména ve šťastnějších letech, kdy se automobilovému průmyslu dařilo. Bez příplatků ale nezůstanou ani letos; navzdory koronavirovým omezením i faktu, že automobilka odvolávala směny, a dokonce opakovaně zastavila výrobu kvůli nedostatku čipů i dalších komponentů a mnozí pracovníci zůstávali zůstávali doma (byť s velmi sympatickou náhradou mzdy). Jak takzvaného zaručeného bonusu, tak mimořádné prémie se Škodováci dočkají.

Ilustrační foto.

Z 25 tisíc Škodováků, kteří zůstali doma, nebude práce jen pro sedm set

Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.

Ilustrační foto.

Z 25 tisíc Škodováků, kteří zůstali doma, nebude práce jen pro 700

Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.

Automobilka Škoda Auto v pondělí 18. října zastavila výrobu v továrně ve Vrchlabí.

Škoda Auto stopla výrobu ve Vrchlabí. Budou zaměstnanci pendlovat do Boleslavi?

Automobilka Škoda Auto kvůli nedostatku čipů od pondělí úplně zastavila výrobu ve všech svých třech tuzemských závodech. Týká se to i Vrchlabí. Výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu, do kterého spadají například i mimořádné roční bonusy. Náhrada mzdy tak podle odborů zhruba odpovídá dennímu výdělku. Při této odstávce chce firma dokončit 10 000 rozdělaných aut. Na pátek 22. října naplánovala každoroční inventuru zásob a obalů.

Automobilka Škoda Auto. Ilustrační foto.

Tvrdý dopad nedostatku čipů: Škoda Auto prakticky zastavila výrobu

Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října na následující dva týdny zcela zastavila výrobu ve všech třech svých tuzemských závodech, výjimkou je jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Během odstávky chce firma dokončit 10 tisíc rozdělaných aut. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.