Jak na úvod slavnostního setkání uvedl starosta Prahy 8 Ondřej Gros, letos je tomu rovných 120 let od připojení Libně ku Praze. K samotnému připojení došlo na základě zemského zákona ze dne 12. září 1901 jako její osmá čtvrť.
Koupí Středočeský kraj nemovitost v Kersku na Nymbursku, kterou si spisovatel Bohumil Hrabal pořídil jako chatu – a posléze se tam z pražské Libně odstěhoval nastálo? Tohle rozhodnutí se očekávalo od čtvrtečního jednání středočeských radních. Ti se však jednoznačně nevyjádřili: zda „ano“, nebo „ne“ se neusnesli.
Sedmdesátiletý Bedřich Řechka z Domažlic se dočkal vytouženého národního rekordu ve vrhu koulí. Stávající rekord v kategorii M70 13,34 metru překonal v sobotu v pražské Libni na skokanské veteraniádě.
/FOTOGALERIE/ Pro vakcínu proti koronaviru si do pražské Libně, kde v areně O2 Universum funguje Národní očkovací centrum, zajela i řada obyvatel Středočeského kraje. Se Středočechy se nyní lze setkat i v řadách tamních organizačních pracovníků.
Soud v pátek uvalil vazbu na šestašedesátiletého Jiřího D., jehož policie viní z úterní vraždy zaměstnankyně úřadu práce a z dalších trestných činů. Panují obavy, že by muž na svobodě pokračoval v trestné činnosti nebo že by se vyhýbal stíhání. Nebezpečný zločinec navzdory hrozbě doživotního vězení neprojevil vůbec žádnou pokoru. V soudní síni se choval hrubě a arogantně.
V pražské Libni v neděli časně ráno našli mrtvé tělo mladého muže. Policie pracuje na objasnění, případ si převzali kriminalisté z oddělení specialuzjící se na vraždy – takzvané „mordparty“. O pár dní později sdělili dvaačtyřicetiletému pachateli obvinění z vraždy.
Kvůli poruše trakčního vedení jezdila část vlaků v metropoli odklonem. Spoje nejezdily mezi Vršovicemi a nádražím Hostivař. Závada byla odstraněna po sedmi hodinách.
Dva týdny po projetí návěstidla strojvedoucím Českých drah došlo na Masarykově nádraží v Praze opět k přerušení provozu ze stejného důvodu, oficiálně označovaném jako „dopravní závada“.
Dopravní podnik hlavního města (DPP) vypsal soutěž na rekonstrukci tramvajové trati mezi Ohradou a Palmovkou. Zrod estakády se udál během převratných změn v tehdejším Československu. Trať funguje od listopadu 1990 a s výjimkou opravy v roce 2010 od té doby neprošla zásadnější rekonstrukcí. Odhadovaná cena zakázky je 230 milionů korun. Cestující se tak musí připravit na rok a půl trvající přerušení provozu mezi Žižkovem a Libní.
Na silnici I/16 mezi Vysokou Libní a Mělnickým Vtelnem by měla o víkendu skončit oprava komunikace. Už v pondělí by se tu v předstihu mohlo jezdit po novém povrchu bez jakéhokoliv omezení dopravy.
Navštívílí jsme tři akademické malířky Terezu Zichovou, Gabrielu Slaninkovou a Barboru Valáškovou, které spojuje jedno místo - libeňské ateliéry. V nich díky platformě Liebe(ň) ArtContemporary tvoří víc než dvacet mladých umělců, sochařů, malířů a fotografů. Podívejte se, jak v Libni tvoří mladí umělci.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Provoz městské vlakové linky S49, která jezdí po Praze, schválili středočeští zastupitelé. Ano, k zajištění jednoho z prvků své městské hromadné dopravy potřebovalo hlavní město souhlas sousedů. Šlo sice o formalitu, ale bez ní to nejde: zastupitelstvo Středočeského kraje muselo hlavnímu městu kývnout na vedení vlaků S49 pro zajištění obslužnosti v objednávce hlavního města Prahy po území středních Čech. Dalo – a rádo; s jednomyslnou podporou. Prospěch z toho totiž mají středočeští cestující, přičemž kraj to nestojí ani korunu.
Provoz městské vlakové linky S49, která jezdí po Praze, schválili středočeští zastupitelé. Ano, k zajištění jednoho z prvků své městské hromadné dopravy potřebovalo hlavní město souhlas sousedů. Šlo sice o formalitu, ale bez ní to nejde: zastupitelstvo Středočeského kraje muselo hlavnímu městu kývnout na vedení vlaků S49 pro zajištění obslužnosti v objednávce hlavního města Prahy po území středních Čech. Dalo – a rádo; s jednomyslnou podporou. Prospěch z toho totiž mají středočeští cestující, přičemž kraj to nestojí ani korunu.
Provoz městské vlakové linky S49, která jezdí po Praze, schválili středočeští zastupitelé. Ano, k zajištění jednoho z prvků své městské hromadné dopravy potřebovalo hlavní město souhlas sousedů. Šlo sice o formalitu, ale bez ní to nejde: zastupitelstvo Středočeského kraje muselo hlavnímu městu kývnout na vedení vlaků S49 pro zajištění obslužnosti v objednávce hlavního města Prahy po území středních Čech. Dalo – a rádo; s jednomyslnou podporou. Prospěch z toho totiž mají středočeští cestující, přičemž kraj to nestojí ani korunu.
Provoz městské vlakové linky S49, která jezdí po Praze, schválili středočeští zastupitelé. Ano, k zajištění jednoho z prvků své městské hromadné dopravy potřebovalo hlavní město souhlas sousedů. Šlo sice o formalitu, ale bez ní to nejde: zastupitelstvo Středočeského kraje muselo hlavnímu městu kývnout na vedení vlaků S49 pro zajištění obslužnosti v objednávce hlavního města Prahy po území středních Čech. Dalo – a rádo; s jednomyslnou podporou. Prospěch z toho totiž mají středočeští cestující, přičemž kraj to nestojí ani korunu.
Zatímco v centru metropole se vede nelítostný boj o jeden strom u Karlových lázní, který chce Praha 1 porazit, podél železničních tratí jich mezitím zmizely stovky.
Obyvatelé Prahy 8 si na sociálních sítích s notnou dávkou hořkosladkého humoru žertují o uzavřených ulicích i objízných trasách v Horní Libni. Nástalou situaci někteří připrovnávají k dění v Suezském průplavu, kde se až skoro po týdnu podařilo vyprostit velkou kontejnerovou loď Ever Given, která blokovala dopravu. Radnice městské části se snaží ve spolupráci s magistrátem zjednat nápravu.
Pražský IPR vypracuje studii na tzv. Povltavskou promenádu, která propojí tři významné rekreační oblasti hlavního města. Budoucí Rohanský park, oblast Rokytky a Trojskou kotlinu. Návrh bude veřejnosti představen v letos v létě. Konečná verze bude hotova počátkem příštího roku.
V pražské Libni začala demolice známé restaurace Na Vlachovce. Na jejím místě vyroste bytový dům doplněný tzv. zahradním viladomem s více než třicítkou bytů. Demolici má investor, společnost PHA, povolenou, na povolení stavby nového domu čeká. Novinářům to potvrdil předseda představenstva PHA Ondřej Gattermayer a mluvčí Prahy 8 Martin Šalek. Známá budova Vlachovky je z roku 1928 a o dva roky později přibyl kulturní sál.
Společenský sál v libeňské Pivovarnické ulici má nového nájemce. Prostory si pronajala městská část Praha 8 a plánuje sem mimo jiné „nastěhovat“ literární velikány spojené s touto čtvrtí. Vzniknout by tu mělo kulturní centrum nazvané Libeňské návraty, jehož součástí bude i muzeum. Doposud zde byla provozována muslimská modlitebna.
Městská část Praha 8 oznámila, že během února začne stavba na páteřní cykostezce s označením A2, která spojuje Karlín s Libní na Rohanském ostrově. Dojde k výměně nevhodného mlatového povrchu za asfaltový, také cesta se také rozšíří – aby měli prostor jak cyklisté, tak i bruslaři nebo chodci – a instaluje se veřejné osvětlení.
Jedno z velkokapacitních očkovacích center vznikne v O2 universum v pražské Libni. Na twitteru to dnes uvedl premiér Andrej Babiš (ANO), který se byl na místě podívat. Jeho poradce a bývalý ministr zdravotnictví Roman Prymula dnes České televizi řekl, že centrum, v němž by se aplikovaly vakcíny proti covidu-19, by mělo být zprovozněno do konce ledna.
Zanedbané území o rozloze 56 hektarů podél Vltavy mezi Karlínem a Libní projde zásadní proměnou. Hlavní město rozhodlo o vybudování nového přírodního parku na Rohanském ostrově, zastupitelé Prahy 8 zase schválili usnesení, kterým nesouhlasí s existencí komplexu „betonárky“ a souvisejících staveb včetně dočasné obslužné účelové komunikace v této lokalitě.
Tramvajová síť v Praze se do zhruba šesti let rozroste o další 3,3 kilometry. Pražští radní schválili záměr výstavby nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice, která spojí konečnou stanici připravované lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice se stanicí metra Kobylisy na lince C.
Policisté z místního oddělení v pražské Libni si povšimli procházející dvojice, která se jim zdála podezřelá a rozhodli se ji zkontrolovat. Jejich tušení, že něco není v pořádku se potvrdilo hned poté, co jim žena ukázala obsah své kabelky.
Zlepšení podmínek lidí žijících v okolí ulice V Holešovičkách v Libni je snad o krůček blíže realizaci. Rada městské části Praha 8 ve středu schválila návrh na změnu územního plánu, která umožní zahloubení rušné radiály do tunelu. Schválit jej musí ještě zastupitelstvo městské části, poté rozhodnutí odešle magistrátu.
Je to taková zvláštní hra, kterou se mezi sebou škádlí spolek AutoMat a Městská část Praha 8. Jejím předmětem jsou v roce 2012 zřízené a nakreslené tzv. cykloobousměrky v Karlíně. Cílem ekologických aktivistů je, aby všechny trvale platily, městská část se snaží, aby některé byly zrušeny.
Správa železnic představila aktualizovanou vizi budoucí podoby Masarykova nádraží. Zatím největší změnou oproti dosud představeným plánům je zelená plocha, která vyroste nad částí nástupiště. Rekonstrukce má být hotová v roce 2026.
Dojet na kole z Vršovic do Strašnic bude jednodušší. Na místě opuštěné železniční trati vznikne parková promenáda s cyklostezkou o délce pět kilometrů, hotová by měla být do tří let.
/INFOGRAFIKA/ Navzdory nářkům nad pomalým tempem povolování výstavby panuje teď v metropoli nejčilejší stavební ruch za posledních deset let. I když je na trhu víc volných bytů, jejich ceny neklesají. Naopak. Jak uvádí pravidelná studie pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR), vzhledem k pandemii koronaviru je takový vývoj překvapivý.
/FOTOGALERIE/ V době nouzového stavu plného omezení jsou dobrou příležitostí, jak strávit volný čas, procházky naučnými stezkami v přírodě. Zatím neokoukaná je naučná stezka u Hředel v lokalitě zvané Amálie, která vznikala v letních měsících a slavnostně otevřena byla na podzim.
Osobité bydlení s nádechem venkova – tak popisuje svůj domov v pražské Libni Pavel Berky. Některé kusy nábytku si navíc vyrobil vlastníma rukama. Kromě jehly, nůžek a vařečky si totiž dobře rozumí také s bruskou nebo vodováhou.
/LIDÉ ODVEDLE/ Ředitelka Městského divadla Mladá Boleslav Janeta Benešová slaví 5. výročí svého nástupu do funkce. Narodila se v Děčíně, kde v minulosti rovněž pracovala jako ředitelka městského divadla. Předtím se však 30 let věnovala kantořině. K lásce k divadlu ji postupně přivedl dědeček.
Nové Strašecí i Mšecké Žehrovice se letos velmi snaží o propagaci unikátního nálezu hlavy Kelta. Její originál bude v následujícím víkendu zapůjčen po devíti letech do novostrašeckého muzea. Nedaleko slavného nálezu pak nechala obec Mšecké Žehrovice, na jejímž katastru se hlava našla, umístit informativní cedule.
Před 70 lety vznikly Pomocné technické prapory, do kterých museli od 1. září 1950 rukovat politicky nespolehliví muži z rodin soukromých zemědělců, živnostníků, duchovní a příslušníci šlechty a další „antisocialistické živly“. Jedním z 60 tisíc mužů, kteří u PTP sloužili, byl i Záviš Bozděch.